AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz E 220d

Test: Mercedes-Benz E 220d

Nova generacija modela Mercedes-Benz E-Klasa (W213), ima vizuelni DNK od C-Klase, a moderna tehnika premašuje čak i onu koja se nalazi u top-limuzini S-Klasa. Na višednevnom testu smo imali Mercedes-Benz E 220d...

Test: Mercedes-Benz E 220d

Iako prednji deo automobila podseća na C-Klasu, svojom elegancijom i dužinom od skoro 5 metara, Mercedes-Benz E-Klasa jasno stavlja do znanja da pripada višem segmentu. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz E 220d - Test.

 

Mercedes-Benz E-klasa u ponudi proizvođača sa zvezdom u znaku nalazi se od 1993. godine, kada je na tržište stigla prva generacija sa oznakom W120. Aktuelni model je peta generacija po redu i nosi oznaku W213, a na tržišta je stigla početkom prošle godine. S obzirom da je E-Klasa najpopularnija u Evropi, i nova generacija je skrojena po željama i zahtevima TOP menadžera i porodica na Starom kontinentu. Iza njenog razvoja je stajalo 48 meseci napornog rada. Iskusni test vozači su u preko 1.200 prototipova prešli više od 12 miliona kilometara u različitim uslovima, od ledenog severa do vrelih pustinja. Na ovom automobilu radilo je 1.200 inženjera, što znači da Mercedes ništa nije prepustio slučaju.

Test: Mercedes-Benz E 220d

Svojom bočnom siluetom, E-Klasa izgleda kao biznismen u sakou.

 

Dizajn


U odnosu na prethodnika, aktuelna E-Klasa je duža za 43 mm (4923 mm), a značajno je povećano i međuosovinsko rastojanje, i to za 65 mm (2.933 mm). Visina i širina su neprimetno smanjene, za 3 i 2 mm (1.474 mm i 1852 mm). Dizajn je potpuno nov, ali naravno u skladu sa vizuelnim karakterom ostalih modela sa zvezdom u znaku. Mercedes je sa E-Klasom definitivno rekao zbogom oštrim ivicama, koje su zamenile zaobljene linije. Da, upravo kao kod modela C-Klasa, sa kojom i najčešće "mešamo" novitet iz Stuttgarta.

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz GLE 350d Coupe.


Mercedes-Benz E-Klasa je pre svega elegantan automobil. Kao što dolikuje jednoj poslovnoj i porodičnoj limuzini srednje više klase, ona ne pokazuje svoje raskošne mišiće kome stigne na ulici, kao da je tek izašla iz teretane, već svoje kvalitete sebično skriva. Silueta automobila je elegantna, a samo kratki prednji prevesi ističu njene sportske ambicije. Prednje sveta su adaptivna, imaju LED tehnologiju, a zahvaljujuči njihovom inteligentom menadžmentu, njihovo funkcionsanje je potpuno automatizovana i ne traba da interesuje vozača. Prednjim delom našeg test automobila dominira izdužena hauba i maska sa velikim zvezdom u sredini.


Izgled Mercedes-Benz E-Klasa, od našeg test vozača, Vladana Petorvića, dobio je čistu desetku: "E-Klasa već na prvi pogled izgleda elegantno, ali u isto vreme dinamično i sportski. Ovaj luksuzni menadžerski sedan možemo posmatrati iz dve perspektive - kao naduvanu C-Klasu, ili kao izduvanu S-Klasu." 

Test: Mercedes-Benz E 220d

Unutrašnjost E-Klase pokazuje svu snagu i napredak nemačke automobilske industrije. Ovo je čista demonstracija moći. 

 

Enterijer


Dok spoljašnjost ima nešto zajedničko sa modelom C-Klasa, enterijer je druga priča. Ovde je E-Klasa mnogo bliža luksuznoj limuzini visoke klase. Novi vlasnik uživaće u koži, kvalitetnim materijalima i vrhunskoj multimediji. Ovde se luksuz oseća u vazduhu. Ovo je prava biznis klasa sa masivnim "kokpitom". Ispred vozača je instrument tabla (pardon, tablet, pardon tablete :-) pod imenom Widescreen Cockpit, koja se nastavlja na displej multimedijalnog sistema Command Online. Svaki displej ima dijagonalu od 12,3 inča i njihova kontrola je veoma jednostavna. Levi displej se nalazi ispred vozača i na njemu su informacije o brzini kretanja, broju obrtaja, info iz putnog komjutera i td. Desni displej, koji je praktično pozicioniran na sredini, produkuje informacie iz navigacionog sistema, sistema kamera, podešavanje režima vožnje...

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz C220 Bluetec.

 

Vladan Petrović je posebno pohvavio efikasnost kontrole informacija na ovim displejima: "Oba displeja imaju veoma važne funkcije u automobilu i izgledaju veoma komplikovano, bar je tako na prvi pogled. Međutim, moram da pohvalim nemačke inženjere, koji su upravo po pitanju intuitivnosti komandi napravili odlična rešenja. Svaki od ova dva displeja može se kontrolisati preko komandi na volanu - tačnije preko dugmića osetljivih na dodir koja se nalaze na volanu. Na levom kraku volana su komande za levi displej, a na desnom kraku su komande za desni displej. Sve komande su logično raspoređene i potrebno je minimalno vreme za privikavanje. Za one kojima je ovo komplikovano, tu je i kružni kontrolor na središnjem tunelu, kao i touchpad, za kojim realno nema potrebe."

Test: Mercedes-Benz E 220d

Na volanu se nalaze i komande osetljive na dodir, kojim se kontroliše instrument tabla ispred vozača i infotaiment sistem na drugom "tabletu".

 

U današnje vreme, posebna pažnja se posvećuje individualnosti. Tu ne mislimo samo na podešavanje režima vožnje, već i na mogućnost promene tema na displejima i to na tri nivoa - sportski, klasični i progresivni ili na primer obrtomer zameniti mapom navigacionog sistema...

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic.


"Osećaj za volanom je perfektan. Na prednjim sedištima se sedi relativno nisko, što smo i navikli kod sedana ovog prestižnog brenda. Prostora ima i više nego dovoljno u svim smerovima, a sedišta su anatomski dizajnirana, sa nešto tvrđim sedalnim delom i jačim bokovima, u kojima ni posle duže vožnje nećete osetiti ni trunku umora. Osećaj vožnje u E-Klasi je kao da sedim na palubi luksuzne hajte," - kazao je Petrović, a na naše pitanje po čemu se onda razlikuje od S-Klase, odgovorio je: "Ako moram da nađem razliku, onda su to zadnja sedišta, odnosno njihov sedalni deo. E-Klasa ima značajno manji sedalni deo sedišta u poređenju sa velikom S-Klasom. Ono što je ovde važnije, jeste da je međusovinsko rastojanje u odnosu na prethodnu E-Klasu povećano je za 65 mm, što se odrazilo na značajno povećanje prostora za kolena. Sve pohvale za inženjera iz Stuttgarta." - ističe Petrović.


E-Klasa je veliki automobil, pa je ulazak u njega veoma jednostavan. Prostranost je, takođe, za svaku pohvali. Iako je širina karoserije na nivou prethodnika, u enterijeru ima više prostora za putnike (20 mm više prostora u visini laktova), a visina automobila odgovaraće čak i onima košarkaške građe. Svaki detalj je dizajniran sa maksimalnom pažnjom - ventilacioni otvori, dugme za startovanje motora, a reproduktori doplatnog sistema Burmester zaslužuju najvišu ocenu za dizajn.

Test: Mercedes-Benz E 220d

Međuosovinsko rastojanje je povećano, pa se u E-Klasi mogu komforno voziti i putnici košarkaške građe. 

 

220 d - Prvi iz nove plejade agregata


Benzinski četvoricilindarski motor, koji pokreće E200 (135 kW) i dizelski šestocilindarski motor u E 350d (190 kW), veoma dobro znamo iz prethodnika, a 2.0-litarski turbodizel motor, koji je pokretao "naš" test automobil E 220d je potpuno nov, odnosno u ponudi menja dosadašnji motor od "sivog liva" zapremine 2,1 litar (kodna oznaka OM651). Novi agregat ima 2.0 litra i nosi oznaku OM654, opremljen je jednim turbopunjačem, a uparen je sa automatizovanim menjačem sa 9 stepeni prenosa. Zapremina motora smanjena je promenom hoda klipa, što se pozitivno odrazilo i na vibracije i smanjenje unutrašnjeg trenja. Blok novog motora je od aluminijuma. Izduvni sistem, koji sada obuhvata i filter čestica i katalizator Adblue, nalazi se do samog motora, praktično čineći sa njim kompaktnu celinu. Zbog čega je ovo važno? Bliže smešten i integrisan izduvni sistem, doprinosi bržem dostizanju radne temperature i nižoj emisiji prilikom vožnje na kratkim relacijama. Agregat razvija maksimalnu snagu od 143 kW pri 3.800 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 400 Nm (od 1.600 do 2.800 o/min) i više je nego dovoljan za automobil težak oko 1.680 kilograma.

Test: Mercedes-Benz E 220d

E-klasa je opremljena i sistemom polu-automatskog parkiranja. Kompletan infotaiment sistem se može koristiti i na srpskom jeziku. 

 

To je teorija, a kako sve funkcioniše u praksi, otkriva nam četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. "Motor je vrhunski kultivisan. Pri konstantnoj brzini praktično ga ne čujete i podseća na šestocilindarski 350d. Dinamika motora je nadmašila moja očekivanja i mislim da nema smisla izdvajati dodatni novac za šestocilindarske motore. Menjač 9G-Tronic od mene dobija čistu desetku! U sportskom režimu radi munjevito brzo, kao najbolji menjači sa dvostrukim kvačilom od ZF-a. Promene stepena prenosa su neprimetne, a u normalnoj vožnji menjač menja prenose kako bi broj obrtaja kolenastog vratila bio na nivou oko 1.500 o/min. U deveti stepen prenosa stiže pri brzini oko 130 km/h, naravno u zavisnosti od toga koliko ste pritisnuli papučicu gasa."


Apetiti motora su niski. U otvorenom saobraćaju, evidentirali smo potrošnju od 5,8 l/100 km, za šta najviše možemo zahvaliti vrhunski programiran menjač, koji teži da motor drži konstantno na oko 1.500 o/min. Pri 130 km/h, motor se "vrti" oko 1.600 o/min. U gradskoj vožnji, zabeležili smo potrošnju od 7,7 l/100 km.

Test: Mercedes-Benz E 220d

Mercedes-Benz E-Klasa pruža vrhunski doživljaj vožnje u svim uslovima i prilikama. 

 

U vožnji


Vozne osobine modela E-Klasa pomerene su u smeru ka više sporta. Modeli opremljeni vazdušnim oslanjanjem aktivnije neutrališu bočno naginjanje karoserije. "E-Klasa odlično reaguje na brze promene smera. U krivinama nemate osećaj da vozite limuzinu dužine skoro 5 metara. Mislim da je njegova prvenstvena osobina neutralnost. U normalnoj vožnji veoma je teško dostići ganice mogućnosti, što nam govori da je E-Klasa vrhunski složen automobil. Naravno, u komfornom mogu, automobil postaje prava luksuzna krstarica kojoj je zaista teško pronaći manu. Ovo je pravi gutač kilometara - sednete u auto, pređete 1000 kilometara i izađete sveži. I da ne zaboram, mirišljavi." - zaključuje Petrović aludirajući na sistem za parfimisanje vazduha u kabini, koji je integrisan u ventilacioni sistem.

Test: Mercedes-Benz E 220d

Multibeam LED inteligenta sveta automatski se prilagođavaju svakoj situaciji u saobraćaju i zaslužuju posebnu pohvalu. 

 

Zaključak


Mercedes-Benz E-Klasa opremljen je najnaprednijim sistemima bezbednosti, u čemu je nemačka zvezda bez premca. Sisteme možemo nabrajati na mnogo stranica, ali svakako su najinteresantniji sistem adaptivnog tempomata, koji drži bezbedno odstojanje, ali i prati putanju automobila ispred bez potrebe za detekcijom uzdužnih oznaka na putu. Sistem radi do brzine od 130 km/h, a pri manjim brzinama, vozač i ne mora da drži volan. Takođe, tu je i sistem automatske promene saobraćajne trake - kada uključite adaptivni tempomat i sistem za održavanje vozila u traci, automobil može samostalno promeniti kolovoznu traku. Potrebne su dve sekunde nakon aktiviranja pokazivača smera. Naravno, automobil pomoću mnogobrojnih kamera i senzora neprestano vrši monitoring kako ne bi ugrozio druge vozače. Tu je i sistem parkiranja bez vozača u automobilu - sistem može ući ili napustiti parking mesto, a za to je dovoljna aplikacija na mobilnom telefonu. Ovako bi mogli u nedogled.


Mercedes-Benz E-Klasa je kvalitetan, prostran, vrhunski luksuzan i hi-tech automobil. Motor je dinamičan, štedljiv, menjač savršenstvo... Cena je ekvivalentna nominalnom kvalitetu automobila, plus snaga brenda koju trokraka zvezda nosi sa sobom. Početna cena modela E-Klasa (E 200d) iznosi 43.260 evra, za E 220d potrebno je izdvojiti 45.660 evra, ali sa ozbiljnijim paketima opreme i mnogobrojnim doplatama, cena može značajno da se poveća.


Pogledajte cenovnik Mercedes-Benz putničkih vozila u Srbiji.

Test: Mercedes-Benz E 220d

 


 Mercedes-Benz E 220d - tehnička specifikacija  
 Motor:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.950
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  143 / 3.800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 1.600 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  240
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,3
 Potoršnja test grad / otvoreno / prosek (L/100 km):  7,8 / 5,8 / 6,4
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  540 / -
 Zapremina rezervoara (L):  50/7 l
 Masa automobila / nosivost (kg):  1680 / 640
 Dimenzije pneumatika: 245/40 R19 i 275/35 R19
 Dužina automobila (mm):  4.923
 Širina automobila (mm):  1.852
 Visina automobila (mm):  1.468
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.939
 Cena osnovnog modela (€):  43.260 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd

Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs

 

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje