AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

U Renaultu se poslednjih godina događaju velike promene. Laguna je otišla u istoriju, ali zato je tu naslednik, daleko kvalitetniji i lepši. Na testu smo imali Renault Talisman karavan, koji pravo u oči gleda Pasata i Superba...

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Modeli iz Renaulta u poslednje vreme izgledaju veoma dobro i Talisman nije izuzetak. Dizajn spada u jače strane ovog automobila. Kao što smo očekivali, Talisman je opremljen Full LED tehnologijom svetala.

 

Pogledajte fotogaleriju: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC - Test.

 

Iako Francuzi nikada nisu zvanično objavili, da je Talisman naslednik Lagune, nema sumnje da je to upravo i bio cilj inženjera. Renault je novim imenom jasno stavio do znanja, da je pred nama potpuno novi proizvod, čiji cilj je da pomrsi karte u srednjoj klasi. To neće biti teško kao nekada, jer su u srednjoj klasi u top formi ostali najveći "igrači" - pored premium brendova, Volkswagen, Opel, Ford i Mazda. Neki su i "pobegli" iz D-segmenta, kao što je Honda, a Toyota raznim varijacijama i osveženjima pokušava da održi Avensis budnim. Kada svemu dodamo i vrhunski dizajn Talismana, čini se da je njegov uspeh zagarantovan.

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Zadnja LED svetla izgledaju efektno i prepoznatljivo. 


Izgled - umetničko delo


Kada pogledate Talismana, jasno je da će i za deset godina ovaj automobil izgledati sveže o atraktivno. Renault je sa Talismanom napravio pravu malu revoluciju u izgledu automobila srednje klase. Dok većina konkurenata "liči" jedni na druge, Talisman ćete prepoznati već na prvi pogled. Prvo što upada u oči jeste atraktivan prednji deo, sa velikim LED dnevnim svetlima, koja se iz glavnih svetlosnih grupa nastavljaju na branik, praveći oblik bumeranga.


Mi smo na testu imali karavansku verziju. Automobil izgleda veoma dobro, ali ovkavu pažnju na ulici nismo očekivali. Silueta verzije Grandtour nije ništa manje elegantna od one kod sedana. Karoserija je veoma široka i relativno niska, a u odnosu na sedan, samo je produžen zadnji preves, kod sedana iznosi 1081 mm, a kod karavana 1097 mm. U zadnji branik su integrisane i "lažne" cevi izduvnog sistema, ali s obzirom da ih imaju i mnogo skuplji i veći modeli Mercedesa, oprostićemo ih i Talismanu. Na kraju krajeva, ne izgledaju uopšte loše.

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Enterijer odaje luksuzan utisak. Materijali su odličnog kvaliteta, a sedišta su dizajnirana tako da pruže maksimalni komfor. 


Enterijer


Kada smo otvorili robusna vrata, u enterijeru nas je dočekao luks, kakav smo navikli da vidimo kod skupljih nemačkih konkurenata. Kvalitet materijala sedišta je vrhunski, instrumenti izgledaju moderno, a pripadnost francuskom brendu na prvu kartu otkrivaju samo dugmići za kontrolu ventilacije. Sedišta imaju sve funkcije karakteristične za luksuzne automobile i u njima ćete se osećati kao kod kuće, u vašoj omiljenoj fotelji. Pažnju privlači i veliki centralno smešten displej infotaiment sistema R-Link 2 dijagonale 8,7 inča (standard samo za Initiale Paris). Povezivanje sa pametnim telefonom je veoma brzo i jednostavno, a isto važi za druge funkcije u automobilu. Sve funkcije su pregledne i jednostavne za korišćenje, što smo i očekivali od Renaulta.

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Sve komande su logično raspoređene i na dohvat su ruke. U skladu sa modernim trendovima, većina funkcija se kontroliše preko infotaiment sistema. 

 

Što se tiče prostora, Talisman se plasirao u prosek srednje klase. Prostora ima optimalno na svim sedištima, a čak i oni visoki 190 cm neće se žaliti na manjak prostora. Zapremina prtljažnika iznosi 492 litra, što je u odnosu na sedan manje za 23 litra! U praksi, to ne znači ništa, jer je prtljažnik praktičniji, ima veći otvor i ravnu i nisku utovarnu ivicu, što je za svaku pohvalu. 

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Prostranost na zadnjim sedištima nije ni manja ni veća nego kod direktnih konkurenata. U svakom slučaju, prostroa ima sasvim dovoljno u svim smerovima. 


Motor


Najsnažnija motrizacija u Talismanu ima zapreminu od 1.6 litara. Naš test automobil bio je opremljen najsnažnijim turbodizel motorom opremljenim sa dva turbopunjača maksimalne snage 118 kW. Agregat je uparen sa šestostepenim automatizovanim EDC menjačem sa dvostrukom lamelom, što je, po našem ubeđenju, najbolji izbor transmisije za ovaj motor. Da li je turbodizel dovoljan za veliki karavan? Naravno da jeste - ovo je doba down-sizinga. Talisman 1.6 dCi ima ubrzanja na nivou onih koje postiže Passat 2.0 TDI (110 kW).

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Prtljažnik ima ravnu utovarnu ivicu i odlčnu praktičnost.

 

Motor je tih i veoma kultivisan. Automatski menjač radi uglađeno, a promene stepena prenosa su tečne i skoro neprimetne. Zašto ima dva turbopunjača? Upravo da bi se ostvarila optimalna elastičnost - jedna turbina je zadužena za odličan obrtni moment u niskom režimu obrtaja, a druga turbina obezbeđuje dodatni vazduh u višem nivou obrtaja. Rezultat je odlična elastičnost motora u svim režimima rada. Pri brzini od 80 km/h, kada pritisnemo komandu gasa do kraja, menjač će automatski prebaciti za dva stepena niže, kako bi ubrzanje bilo što efikasnije.


Potrošnja? Na autoputu, pri prosečnoj brzini od 140 km/h agregat je trošio prosečno oko 6 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima, kompjuter je pokazivao potrošnju od preko 7 litara. Ono što se neće dopasti vozačima koji najviše vremena provode na autoputu, jeste manji rezervoar od konkurencije, što znači da će sa Talismanom morati češće posećivati benzinske stanice. Naime, zbog sistema upravljanja na zadnjim točkovima (4Control), zapremina rezervoara je smanjena i iznosi samo 47 litara. Adaptivni tempomat radi do brzine od 140 km/h, posle čega vozač mora voditi brigu o udaljenosti vozila ispred.

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Specijalitet Renaulta je sistem upravljanja na sve točkove (4Control). Pri manjim brzinama, može se i videti kako se zadnji točkovi zaokreću u smeru suprotnom od prednjih.


Oslanjanje


Renault je poznat po vrhnskoj udobnosti. Talisman u vrhunskoj verziji nudi mogućnosti elektronski podešavajućih amortizera, ali mi možemo potvrditi da su standardni amortizeri optimalno podešeni. Obezbeđuju vrhunski komfor u vožnji, čak i na felnama prečnika 19 inča. Amortizacija uspešno filtrira i one najdublje rupe na našim putevima, a da su na automobilu ogromni točkovi podsećaju nas samo prelasci preko neravnih tramvajskih šina na ulicama, kada se u automobilu osećaju nešto grublji udarci.


Sistem 4Control je specijalitet Renaulta. Pri brzinama do 60 km/h, zadnji točkovi se zaokreću u smeru istom kao prednji, a preko ove brzine u smeru suprotnom od prednjih. Tačnije, to zavisi od režima vožnje - u režimu Comfort Pri malim brzinama, vozač oseća da je automobil okretniji, oseća se blago pomeranje zadnjeg dela automobila, dok se pri visokim brzinama ne osećaju nikakve promene. Rezultat je preciznije upravljanje - automobil se čvrsto drži zadate putanje kretanja i osećate da precizno ide tamo gde ste zamislili. Naravno, tu je i izbor nekoliko režima vožnje, ali kada aktiviramo režim Sport, najveću promenu uočavamo na bržoj reakciji menjača i brži odaziv motora na komandu gasa.

Testirali smo: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Zaključak


Renault Talisman je pravi francuski Passat, koji konkurenciju bez stida i ravnopravno gleda pravo u oči. Ima prostran i kvalitetan enterijer, odličnu multimedijalnu podršku, dinamičan motor, čija zapremina je apsolitno nadmašila naša očekivanja i dinamiku koju pruža ovom velikom karavanu. Talisman je Renaultov veliki korak napred, kojim već meša karte u srednjoj klasi, jer kvalitetom može da se poredi sa Passatom, Superbom i Mazdom 6.

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC 

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  118 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  213
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  492 / 1.681
 Zapremina rezervoara (L):  47
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.615 / 575
 Dimenzije pneumatika:  245/40 R19
 Dužina automobila (mm):  4.865
 Širina automobila (mm):  1.868
 Visina automobila (mm):  1.465
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.809
Cena Renault Talisman Grandtour 1.6 EDC Zen Energy  29.690 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs


Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje