AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Nova generacija modela Citroën C3 izaziva na crtu najprodavanije male automobile na tržištu. Ta borba neće biti laka, jer u B-segmentu vlada velika gužva, ali s obzirom da mlade ljude danas više zanimaju nove funkcije u automobilu i rezolucija centralnog displeja, novi C3 nema čega da se boji...

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Prednje svetlosne grupe nove C-trojke podsećaju na one koje smo videli na modelima C4 Picasso ili C4 Cactus.

 

Pogledajte fotogaleriju: Citroën C3 1.6 BlueHDI 75 - Test.

 

Citroën C3 postoji na tržištu od 2002. godine. Druga generacija, do kupaca je stigla 2009. godine, i uspela je da opstane čak sedam godina. Za 15 godina egzistencije, u celom svetu prodato je 3,5 miliona primeraka ovog modela. Došlo je vreme za promenu. I to veliku. Treća generacija svetskoj javnosti je prikazana u septembru mesecu, na međunarodnom autosalonu u Parizu, i upravo stiže u salone širom sveta. Nova C-trojka stigla je u salone u Srbiji.


Dizajn


Tek kada smo novi Citroën C3 provozali beogradskim ulicama, shvatili smo koliko je privlačan. Ljudi su zastajali, odmeravali ga, a bilo je i onih koji su pomislili da stoje ispred modela C4 Cactus. Tek kada su videli zadnji deo automobila, bilo im je jasno da je u pitanju novi C3. Novi Citroën C3 meri dužinu od 3.996 mm, širinu od 1.749 mm, visinu 1.474 mm, što znači da je za 49 mm duži od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje je veće za čak 74 mm. Samo je visina smanjena za 54 mm, pa je krov nalazi 1.470 mm iznad asfalta. Novi C3 se ističe i velikom skalom mogućnosti za personalizaciju. Devet boja karoserije mogu se kombinovati sa tri kontrast boje krova - belom Blanc Opale, crnom Noir Onyx i crvenom Rouge Aden. U kontrastnim bojama izvedena su i kućišćta spoljnih retrovizora i okviri svetala za maglu. U ponudi je 36 različitih kombinacija boja, ali u to nije uračunata ponuda felni!

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Pogled s boka otkriva nam crossoverski stil novog C3. To je više zbog samog dizajna i felni prečnika 17 inča, nego zbog visine same karoserije.

 

Pogledajte: Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video).

 

Test vozač Automagazin portala i četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, dao je najvišu ocenu za dizajn nove "C-trojke": "Malo ko je odmah prepoznao da vozimo novu "C-trojku", zato što je automobil nov, dizajn svež a stil originalan. Novi C3 nećete pomešati ni sa jednim drugim automobilom na ulici. Robustan prednji deo dobio je svetla tipična za automobile ovog brenda, podeljena u tri horizaontalne ravni i usku masku hladnjaka. Zadnja svetla su dobila 3D grafiku. Posmatrano sa boka, novi C3 izgleda više kao neki gradski crossover, a pored nešto višeg klirensa, ovakvom utisku doprinos i plastične obloge na blatobranima i vazdušne kapsule Airbump na vratima, izrađene od poliuretana. Airbump je super rešenje, jer čuva vrata automobila od vozača drugih automobila, koji napažljivo otvaraju svoja vrata na parkingu."

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Organizacija "kokpita" izvedena je u minimalističkom stilu - broj dugmića je sveden na minimum, a sve najvažnije funkcije su premeštene na centralni displej.

 

Enterijer


U poređenju sa prethodnikom, enterijer je značajno bolj. Ono što nas je najprijatnije iznenadilo jeste prostranost kabine. "Osećaj je kao da sedite u većem automobilu. U novi C3 bez problema se mogu smestiti dve osobe korpulentnije građe, pri čemu se nijedan od njih neće osećati stešnjeno. Za ovo Francuzima upućujemo posebnu pohvalu. Na zadnju klupu udobno se mogu smestiti dve odrasle osobe i čini mi se da ovaj automobil ne bi imao problem i da bude izbor za porodični automobil mlade porodice, iako ima manje od četiri metra dužine. Sve pohvale zaslužuje i volan, koji je za razliku onog u drugim modelima PSA grupacije velikih dimenzija. Kod našeg test automobila je obložen kožom i ruke se prosto lepe za njega. " - ističe Vladan Petrović.

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Instrument tabla je analogna i sigurno će se svideti većem broju potencijalnih kupaca.

 

"Materijali su odličnog kvaliteta. Dizajn instrumenata podseća na ono što smo videli u Cactusu, ali se umesto displeja ispred vozača nalaze analogni pokazivači i između njih displej putnog kompjutera - baš ono što očekuje prosečan evropski kupac. Meni lično se ne dopada to, što je "brzinomer" na levoj strani, pa je pokazna igla najveći deo vremena daleko od zamišljene ose instrument table. Palac nagore dajemo i za veliki displej, koji ima perfektnu grafiku, zadovoljavajući kontrast i veliku brzinu reakcije, što ga čini veoma prijatnim za korišćenje. Multimedijalni sistem sa 7-inčnim displejom osetljivim na dodir podržava pametne telefone preko Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink i veoma je jednostavan za korišćenje. Ako ovde nešto moram zameriti, onda je to pozicija interfacea osetljivog na didir, koja se nalazi nisko, ispod ventilacionih otvora, tako da nije direktno u vidnom polju." - otkirva nam Petrović. 

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Zadnja klupa je prostrana, a posebnu pažnju privlače materijali i njihov dizajn. 

 

Naravno, novi C3 može biti opremljen i navigacionim sistemom Connect Nav, kao i modernim asistentina vožnje, kao što su sistem monitoringa mrtvog ugla, upozorenje za nekontrolisano napuštanje vozne trake (u situacijama kada vozač menja traku bez upotrebe pokazovača smera), hill-holder... Šlag na tortu je integrisana kamera ConnectedCam, čije snimke možete skinuti u telefon ili kompjuter i to u visokoj rezoluciji (dobija se uz doplatu). Za svaku pohvalu je i prtljažnik, čija osnovna zapremina je ostala na istom nivou kao kod prethodnika i iznosi 300 litara - za jedan gradski automobil, to je i više nego dovoljno. Već u osnovi, C3 ima deljivu zadnju klupu u razmeri 2:3. Ali, to nije sve od varijabilnost - tu je mnoštvo praktičnih mesta za odlaganje sitnica, među kojima se ističe dubuka "fioka" ispred suvozača zapremine 6,25 litara. Ovde možemo uputiti zamerku, jer ne postoji osvetljenje. 

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Prtljažnik ima zapreminu od 300 litara, što je i više nego dovoljno za jedan gradski automobil. 

 

Motor


Citroën novu C-trojku nudi sa ukupno pet motora. Tri su benzinska, a dva dizel. "Naš" test automobil pokretan je slabijim 1.6-litarskim turbodizel motorom BlueHDi 75, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW (75 KS) pri 3.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 233 Nm pri 1.750 o/min. Agregat je uparen sa menjačem sa pet stepeni prenosa. Agregat je odlično izbalansiran i ima ravnomernu krivu obrtnog momenta, što znači da snagu razvija u kontinuitetu.


"To je rezultat koji će i neiskusnim vozačima obezbediti bezbedno ubrzanje u većini situacija. Razvoj snage je linearan, motor se ponaša kao da nema turbinu. Iako nas brojke na papiru ne impresioniraju, u svim situacijama vozač će imati dovoljno snage, a preticanja neće biti napeta. Ono što prijatno iznenađuje jeste uravnoteženost motora, i njegova minimalna buka. Na leru je teško proceniti šta je pod haubom, a čak ni na autoputu motor nije izvor neprijatne buke. Menjač je precizan, ali bi hodovi mogli biti malo kraći i moram kritikovati nedostatak šestog stepena prenosa. Pozicija ručice menjača je idealna, i odlično "leži" u ruci." - objašnjava Petrović.


Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je oko 6,1 litar na 100 pređenih kilometara, pri čemu treba istaći da smo najviše kilometara prešli na beogradskim ulicama i da je pokretan tokom jutarnjih mrazeva. Proizvođač navodi potrošnju od četiri litra na sto pređenih kilometara, ali ovaj rezultat može se postići samo mirnom vožnjom na magistralnim putevima.

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Novi C3 u vožnji pruža više komfora nego sporta - to se nekako i očekuje od automobila ove marke. 


Oslanjanje


Francuski automobili uvek su bili sinonim za udobnost i komfor u vožnji. To se poslednjih godina promenilo, kada je velika većina odlučila da pređe na nešto tvrđe oslanjanje, pa su razlike odnosu na konkurente bile sve manje. Međutim, Citroën se ponovo vraća svojim korenima i ističe da će u budućnosti upravo komfor biti jedna od glavnih karakteristika automobila ove marke.


Citroën C3 treće generacije ima pseudo McPherson napred i torzionu osovinu pozadi. Vladan Petrović je očekivao ovakve karakteristike u vožnji. "Automobil je trimovan sa ciljem da se prvenstveno zadovolji kriterijum udobnosti, i Citroën-ovi inženjeri su u potpunosti uspeli u tome. Karoserija automobila veoma spremno dočekuje male i velike rupe na našim putevima, a udarci točka u rupu skoro da se u automobilu i ne osećaju, jer ih oslanjanje uspešno filtrira. Kada govorimo o voznim osobinama, jedina mana je blago poskakivanje zadnjeg dela automobila prilikom prelazaka preko oštrih poprečnih preseka na putu, što možemo zahvaliti gore pomenutoj jednostavnoj, polu-nezavisnoj zadnjoj osovini. Naginjanje karoserije prilikom oštrije vožnje je minimalno, a kada preteramo u krivni, u pomoć priskače odlično podešen ESP sistem. Preciznost volana je dobra, a zahvaljujući električnom servo pojačivaču, u gradskim uslovima je za okretanje potrebno veoma malo snage, što će sigurno obradovati pripadnice nežnijeg pola. Kočnice zaslužuju čistu desetku." - zaključuje Petorvić.

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Posebnu pažnju privlači kombinacija boja - boja karoserije može se kombinovati sa kontrastnim bojama krova, retrovizora, okriva svetala za maglu. 


Zaključak


Mladi sve manje pokazuju interesovanje za automobilima, a s obzirom na kvalitete i dizajn nove C-trojke, ovaj trend bi se mogao promeniti. Veoma zanimljiv izgled sa velikim mogućnostima individualizacije i štedljivi motori, biće glavni faktori koji će dovesti mlade kupce u salon Citroëna po C3. Za mlade ljude, najveći problem obično je cena, ali Francuzi su mislili i na to, pa je novi C3 dostupan po veoma konkurentnim cenama. Osnovna verzija, PureTech 82 BVM u početnom nivou opreme Live košta 9.890 evra.


Pogledajte: Citroën C3 - Cenovnik 2017.

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

 

 Citroën C3 1.6 BlueHDI 75 - specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1.560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  55 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  233 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  171
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  15,3
 Potrošnja na testu - prosek (l/100km):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  300 / 922
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.080 / 459
 Dimenzije pneumatika:  205/50 R17
 Dužina automobila (mm):  3.996
 Širina automobila (mm):  1.749
 Visina automobila (mm):  1.474
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.540
 Cena osnovnog modela (€):  9.890

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik za Citroën: AVTONOVA KAB
Adresa: Radnička 22 Beograd
Telefon za prodaju novih vozila: +381 11 3538 575
web: www.citroen.rs


Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

U odnosu na prethodne dve generacije automobila istog imena, ali i u odnosu na druge hot-hatch modele na tržištu, najnovija generacija modela Focus RS donela nam je mnogo promena. Najvažnije su one tehničke...

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Na našem višednevnom testu imamo Ford Focus RS, koji je kombinacijom odličnog motora, menjača i vrhunskim pogonom na sve točkove, uneo revoluciju u popularnu kategoriju hot hatch. Ovo je najsnažniji i najbrži serijski Ford Focus ikada, u koji je instalirano ogormno iskustvo Forda iz Svetskog relišampiona...

123456. . .28
Mercedes-AMG Project One
Slika nedelje