AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Felne su prečnika 20 inča. To je standard, i to na svim verzijama!

 

Pogledajte fotogaleriju: Renault Scenic i Grand Scenic (2017) - prva vožnja.

 

Dizajn


Dizajn je uvek pitanje ukusa. Međutim, za razliku od mnogobrojnih novih generacija modela, koji izgledaju skoro isto kao svoji prethodnici, pogled na Scenic nedvosmisleno nam otkriva da je u pitanju potpuno nova generacija. Scenic svojom atletskom siluetom vešto prikriva tipičnu osobinu MPV modela - gojaznost. Pogled iz daljine, ne daje jasnu predstavu o dimenzijama Scenica, i sasvim lako se stiče utisak da se radi o kompaktnom hatchback-u. Njegove proporcije otkrićete, tek kada bolje pogledate automobil iz bliza. Posmatravši ga iz drugog automobila, novi Scenic podseća na neki gradski crossover. Za "kompaktni" izgled, novi Scenic može zahvaliti uskim svelosnim grupama, na koje se nastavlja izražena maska hladnjaka u čijem centru je veliki logo Renaulta. Poseban detalj je i crni krov koji se vešto uklapa u zakošeni C-stub.

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic izgleda kompaktno, a iz nekih uglova podseća na crossover modele. Ipak, koncepcijski, to je pravi pravcati MPV.


Felne prečnika 20 inča, i to kao standard!


Poseban specijalitet predstavljaju felne. Dobro ste pročitali, novi Scenic, koji je za 40 mm duži 20 mm širi od prethodnika, stoji na atraktivno dizajniranim felnama prečnika 20 inča. Neko reče, felne čine auto. Ako je to istina, Scenica već gledamo kao osvajača mnogih dizajnerskih nagrada, a s obzirom da se automobil danas kupuje kao žene cipele (jaoooj, što su lepe!), onda mu možemo prognozirati veliki prodajni uspeh. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 32 milimetra, a visina za 40 milimetara (sada je visok 170 mm).

 

Renault Scenic i Grand Scenic - poređenje dimenzija: 

 

 Model  Scenic  Grand Scenic (5 mesta)  Grand Scenic (7 mesta)
 Dužina (mm)  4406  4634  4634
 Širina (mm)  1866  1866  1866
 Visina (mm)  1653  1660  1660
 Međuosovinsko rastojanje. (mm)  2734  2804  2804
 Zapremina prtljažnika (VDA) (L)  506  718  533

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Ono što smo od Francuza i očekivali, to su udobna i velika sedišta. Bolje opremljene verzije imaju kožna sedišta sa električnim podešavanjem.


Pogledajte: Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene.


Enterijer


Dobar utisak stičemo i kada otvorimo vrata, i to u svim ključnim oblastima. Instrument tabla je pregledna i jednostavna, a najvažnije funkcije, po ugledu na Talisman, Espace ili novi Megane, nalaze se na veoma lepo dizajniranom vertikalno orjentisanom displeju infotaiment sistema. Prednja sedišta su velikih dimenzija, sa mogućnošću podešavanja dužine sedalnog dela. U njima se vozač, ali i suvozač, osećaju "ušuškano" sa visokom dozom komfora. Visina sedenja je negde između SUV modela Kadjar i kompaktnog Megana. Ne sedi se ni previše visoko, ali ni nisko, što znači da je pogled iz automobila idealan. Prednje staklo je bogatih dimenzija i završava se iznad glave vozača i suvozača, a instrumentalna ploča je toliko "duboka", da ćete teško sa pozicije vozača ili suvozača dohvatiti njen kraj. Enterijer je izrađen od kvalitetne plastike, a u nekim verzijama primetili smo i kožu. Svi spojevi su urađeni filigramski precizno, što sve zajedno daje utisak kvaliteta i robusnosti.

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Pozadi Scenic ima tri veoma udobna sedišta, takođe podesiva, koja putovanje u ovom automobilu pretvaraju u uživanje. Mesta je dovoljno u svim smerovima.

 

Moramo da pohvalimo i prostor za noge. Možete sedeti bukvalno prilepljeni za volan, i nećete kolenima dodirivati bilo šta ispod, što je za svaku pohvalu. Novi Scenic je, kao što smo očekivali, kralj ostava za sitnice. Središnja konzola je mobilna i ima zapreminu od 13 litara (u nju je moguće odložiti i notebook!), zatim tu su pregrade u prednjim i zadnjim vratima. Ukupno je u enterijeru 63 litra zapremine prostora za odlaganje manjih predmeta, što znači, gde god se okrenete, čeka vas "ostava".

 

Pogledajte: Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci.


Zadnja vrata su velikih dimenzija, a pristup zadnjim sedištima značajno olakšava i činjenica da se vrata otvaraju pod visokim uglom. Ulazak i izlazak iz automobila je jednostavan. Za razliku od prethodnika, novi Scenic nema mogućnost uklanjanja pojedinačnih zadnjih sedišta. Iako je ova opcija bila praktična, sa sobom je nosila ograničenja u pogledu dizajna i komfora.


Iz modela Espace preuzeta je i funkcija One Touch Folding, kojom je moguće automatski sklopiti zadnja sedišta putem komandi u prtljažniku ili preko infotaiment sistema R-Link 2. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se poptuno ravna površina.

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Prtljažnik je jedan od najvećih u klasi.

 

Pogledajte: Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO).

 

O sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, nećemo trošiti puno reči. Euro NCAP je novom Espaceu dao maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost. Tu su sve najmodernije tehnologije, koje su poznate iz modela iz viših segmenata. Kao jedini porodični kompaktni MPV, Scenic je standardno opremljen sistemom aktivnog naglog kočenja za zaštitu pešaka. U osnovnoj opremi je i sisem za prepoznavanje znakova, kao i adaptivni tempomat. U bolje opremljenim verzijama, sistem monitoringa za nekontrolisano napuštanje saobraćajne trake i sistem detekcije umora vozača. Naravno, tu je i bogata oprema za vrhunski komfor, kao što je head-up displej u boji, sistem asistencije parkiranja Easy Park Assist, koji prepoznaje slobodan parking prostor i preuzima kontrolu parkiranja, sistem R-Link 2 sa vertikalnim displejom dijagonale 7 ili 8,7 inča i audio sistem vrhunskog kvaliteta iza kojeg stoji slavni Bose...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Po ugledu na Megane, Talisman, Espace, broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan. Sve najvažnije funkcije kontrolišu se preko displeja osetljivog na dodir i R-Link 2 multimedijalnog sistema.


Motorizacija


U novom Scenicu u ponudi je šest dizelskih i dve benzinske motorizacije - svi su opremljeni turbom. Osnovni "benzinac" 1.2 TCe dostupan je u dva nivoa snage - 85 i 96 kW, odnosno 115 i 130 konjskih snaga i upareni su sa manuelnim šestostepenim menjačem.

 

Renault Scenic - benzinski motori:

 

 Motor  1.2 TCe  1.2 TCe
 Zapremina (cm³)  1198  1198
 Broj cilindara / ventila  4/4  4/4
 Maksimalna snaga (kW / o/min)  85/4500  96/5000
 Max. obrtni moment (Nm / o/min)  190/2000  205/2000
 Menjač  6M  6M
 Maksimalna brzina (km/h)  185  190
 Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s)  12,3  11,4
 Prosečna potrošnja (L/100 km)  5,8  5,8

 

Ponuda dizelskih agregata je bogatija - motor 1.5 dCi na tržište stiže u četiri verzije: osnovni razvija 70 kW (95 KS), a tri verzije razvijaju snagu od 81 kW (110 KS). Jedna je dostupna sa manuelnim šestostepenim, druga je opremljena manuelnim menjačem i malim elektromotorom snage 10 kW (ova verzija neće biti dostupna na srpskom tržištu) i treća verzija dostupna je sa sedmostepenim automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC. Vrhunac ponude predstavlja motor 1.6 dCi maksimalne snage 96 kW (130 KS) u kombinaciji sa manuelnim i snažnija verzija 118 kw (160 KS) opremljena sa dva turbo punjača i automatizovanim EDC menajčem sa šest stepeni prenosa. Od modela koji smo imali prilike da vozimo, najveći utisak su ostavili dizelski motori, jer pružaju odlične performanse uz zaista malu potrošnju. Sve pohvale zaslužuje EDC menjač, koji radi veoma poslušno i brzo.

 

Motor 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi
Zapremina 1461 1461 1600 1600
Broj cilindara 4/2 4/2 4/4 5/4
Maksimalna snaga (kW / o/min) 70/4000 81/4000 96/4000 118/4000
Max. obrtni moment (KS / o/min) 240/1750 260/1750 320/1750 380/1750
Menjač 6M 6M (7DS) 6M 6DS
Maksimalna brzina (km/h) 175 183 (183) 190 200
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s) 13,7 12,4 (12,4) 11,4 10,7
Prosečna potrošnja (L/100 km) 3,9 3,5 4,5 4,5

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Iako veći, Grand Scenic izgleda kompaktno i moderno iz svih uglova.


U vožnji


Najviše pitanja sigurno se odnosi na velike točkove. Renault je odlučio da novi Scenic postavi na felne prečnika 20 inča, najviše zbog atraktivnog dizajna, pa smo se pitali, kako je to uticalo na udobnost u vožnji, na novčanik novih vlasnika, ali i na potrošnju. Najpre primećujemo, da je dimenzija pneumatika atipična - 195/55 R20! Dakle, pneumatik je relativno uzak (195 mm), što je vrednost na koju smo navikli kod felni prečnika 16 inča. Mala širina utiče na smanjenje otpora kotrljanja, što znači da "štedi" gorivo. Cena pneumatika biće na nivou cene pneumatika za felne prečnika 17 inča, kako za letnje, tako i za zimske. Atipičnu dimenziju razvile su kompanije Continental, Michelin i GoodYear, a u Renaultu su obezbedili puna skladišta u svojim dilerskim mrežama. Za one koji ne žele da "prezuvaju" svoj novi Scenic, u ponudi će biti i verzija pneumatika za sva godišnja doba. Potrošnja? Ostala je na nivou prethodnika, što u prevodu znači da su nam dizelski agregati trošili između 5 i 6 litara na 100 pređenih kilometara. Ne zaboravite, da novi Scenic ima znatno bolju aerodinamiku od prethodnika. Da li će potrošnja biti nešto veća u gradskim uslovima, ostaje nam da vidimo posle višednevnog testa.

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Njegov zadnji deo neodoljivo podseća na Espace.

 

Pogledajte: Test - Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4.

 

Zahvaljujući točkovima prečnika 20 inča, vozna dinamika je vrhunska. Upravljanje je precizno, a brze promene smera ulivaju vrhunsko poverenje vozaču. Kolege koje su probale nešto agresivniju vožnju, istakle su da je novi Scenic jednostavno nemoguće izbaciti iz putanje. Komfor u vožnji je ostao na vrhunskom nivou, jer je visina bočnog dela pneumatika 107 milimetara, što je ekvivalentno nekim dimenzijama na točkovima prečnika 17 inča. Dakle, Renault je "jednim udarcem ubio nekoliko mušica", što je za svaku pohvalu. Naravno, tu je i vrhunski 4Control sistem upravljanja svim točkovima, kao i sistem MultiSense preko kojeg se vrše individualna podešavanja ključnih tehničkih parametara automobila, u zavisnosti od vozačevih želja, da li preferira sportsku ili udobnu i štedljivu vožnju.

 

Važno je istaći da je i komfor modela Grand Scenic, koji može da ponudi i prostor za sedam putnika, ostao na visokom nivou. Grand Scenic, kako svojim dizajnom, tako i udobnošću, podseća na Espace. U poređenju sa Scenicom, verzija Grand je za 228 mm duža (4.634 mm) i ima međuosovinsko rastojanje veće za 70 mm.

 

Renault Scenic i Grand Scenic - cenovnik u Srbiji:

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Scenic je sa ponosom zadržao sve najvažnije osobine, koje krase ovaj model u prethodne tri generacije. To smo i očekivali, jer upravo je Scenic, pre dvadesed godina, bio prvi kompaktni MPV (segment C) na svetu. Renault je i ovoga puta bio na visini zadatka. Novi Scenic na nas je ostavio veoma dobar utisak. Dizajn zaslužuje čistu peticu, a ne možemo mu dati manju ocenu ni za voznu dinamiku i praktičnost. Da li je transformisan u crossover? Možda vizuelno, ali koncepcijski nije. I ne treba da bude. Kome je Megane mali, a Espace veliki, Scenic je idealan izbor.

 

Tekst: Milomir Bošković i Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje