AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Nova Nissan Navara izgleda moćno i "mišićavo" sa svih strana. 

 

Nova Nissan Navara je automobil, koji proizilazi iz osamdesetogodišnje tradicije ove marke u proizvodnji pick-up modela. Prva Navara je predstavljena 1997. godine, druga generacija stigla je 2004-e, a treća generacija ovog kvalitetnog automobila predstavljena je prošle godine.

 

 Pogledajte fotogaleriju: Nissan Navara NP300 - test 2016.


Nova Nissan Navara NP300 sa kodnom oznakom D23 u sedment radnih pick-up modela tehnologije koje su poznate u crossover modelima. U evropskoj verziji, Navara obezbeđuje više komfora u vožnji i mnogobrojne detalje koji ovaj automobil čine luksuznijim nego ikada do sada, u isto vreme ne zapostavljajući terenske mogućnosti.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Prednji deo karakterišu atraktivne svetlosne grupe, koje mou biti izvedene u Full-LED tehnologiji.

 

Navara NP300 kod nas je dostupna sa dva tipa kabine - King Cab i Double Cab, i sa dve verzije novog dizelskog motora (118 kW i 140 kW) i sa dva menjača - manuelni šestostepeni i 7-stepeni automatizovani menjač. Na našem testu bila je najsnažnija i najbolje opremljena Navara Double Cab, koju pokreće 4-cilindarski twin-turbo dizel motor zapremine 2,3 litra (190 KS). 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Dužina prtljažnog prostora, odnosno utovarnog dela iznosi 1.578 mm, što je za 33 mm kraće nego kod prethodnika, a širina između lukova točkova iznosi 1.130 mm. 

 

Dizajn


Nova Navara već na prvi pogled odaje utisak modernog automobila, koji je svojim dizajnerskim elementima bliži SZV modelu nego nekakvom radnom automobilu za američke farmere. Dizajneri su je izgledom definitivno okrenuli razmaženom evropskom kupcu, kome će sigurno pažnju privući elegantno zaobljeni branici i blatobrani i izraženo hromirana maska hladnjaka.


Iako je prethodnik bio 66 mm duži, nova Navara je dobila i za 50 milimetara kraći međuosovinski razmak (3.150 mm), tako da su njegove vozne mogućnosti poboljšane. To važi kako za testiranu Double Cab verziju, tako i za verziju sa dvoja vrata King Kab, čija dužina iznosi 5.255 mm, što je za 75 mm kraće nego kod prethodnika.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

U novoj Navari se putuje udobno i komforno kao u luksuznom SUV modelu. 

 

Enterijer


Nova Navara nam pokazuje, da pick-up modeli današnjice ne moraju biti "grubi radnici". Zato ovaj model svojim vlasnicima nudi vrhunski komfor i bogatu opremu, koja se može porediti sa konvencionalnim porodičnim automobilima. Navigacioni sistem, sistem monitoringa kamerama oko automobila, sistem pristupa u automobil bez ključa... su stvari koje neće svako očekivati u jednom ovakvom gorostasu. Naravno, uz kožom obložena sedišta i još nekoliko atraktivnih detalja u enterijeru i eksterijeru, cena veoma lako može da pređe i 40 000 evra. Početna cena za Navaru sa produženom kabinom i 2.3-litarskim dizel motorom maksimalne snage 163 KS, iznosi 29.000 evra, sa porezom.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

I okruženje vozača odiše luksuzom i modernim sistemima. Iako je ovo pick-up, japanski proizvođač se nije odrekao i moćnog multimedijalnog sistema, preko kojeg se kontrolišu svi sistemi u vozilu.

 

Recimo i to, da se u Navari sedi dosta visoko, za šta zaslugu ima najviše oslanjanje. Sama kabina je niska, tako da putnici na zadnjim sedištima nemaju previše prostora u predelu glave. Sedišta vozača i suvozača su odlično dizajnirana i obezbeđuju vrhunski komfor u vožnji. Dužina prtljažnog prostora, odnosno utovarnog dela iznosi 1.578 mm, što je za 33 mm kraće nego kod prethodnika, a širina između lukova točkova iznosi 1.130 mm. Utovarna ivisa nalazi se prilično visoko - 815 mm iznad zemlje. 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Na terenu je nova Navara kao riba u vodi, a na asfaltnim površinama automobil je iznenađujuće precizan.

 

Terenske mogućnosti


Sada se verovatno pitate, kako je sve to uticalo na njegove terenske mogućnosti? U poređenju sa prethodnom generacijom, visina automobila od tla smanjena je za samo 2 milimetra, a zahvaljujući novom rešenju sa pet tačaka, oslanjanje zadnjih točkova je za 25 kilograma lakše nego kod prethodne generacije. Sve to znači, da je teren prirodno okruženje za ovaj automobil Naravno, tu je i napredna Nissanova tehnologija pogona na sve točkove. U svakodnevnim uslovima, pogon je preko zadnjih točkova, ali vozač može izabrati mod 4WD, kojim se aktivira mod pogona na sve točkove, u kojem se automobil može kretati brzinama do 100 km/h. Očekivano, tu je i sistem redukcije prenosnih odnosa, u kojem je moguće kretati se brzinom do 40 km/h. Ova mogućnost koristi se samo na teškom terenu, ako uopšte postoji težak teren za ovaj automobil.

 

Oslanjanje - konačno bez lisnatih opruga!


Vožnja po srpskim putevima (i van puteva) pokazala je jednu važnu karakteristiku nove Navare - komfornija je od konkurencija koja ima lisnate opruge na zadnjem oslanjanju. Navara je dobila potuno novo, multilink oslanjanje, po čemu se najviše razlikuje od svog prethodnika. Na poprečnim neravninama, automobil pruža odličnu udobnost, što se ne može reći za pick-up modele sa lisnatim oprugama. Vozač dobija dovoljno informacija sa podloge, što je prijatno iznenađenje za nas. Upravljanje je značajno preciznije nego kod prethodnika. Možemo slobodno reći, da se automobil na asfaltu "ponaša" više kao SUV nego kao

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Motor je optimalno podešen - viče snažno, ali u isto vreme nije previše "žedan".

 

Motor


Dok je prethodna generacija Navare bila dostupna sa 2.5-litarskim četvorocilindarskim motorom i 3.0-litarskim šestocilindarskim aregatom, nova generacija ovog modela u ponudi je samo sa motorima sa četiri cilindra. Zapremina turbodizela iznosi 2.298 cm3. Slabija verzija sa jednim turbopunjačem razvija maksimalnu snagu od 120 kW, a snažniji bi-turbo dizel razvija maksimalnih 140 kW.


"Naš" test automobil pokreće snažniji motor, koji poreklom poznat iz modela Renault Master. Zahvaljujući maksimalnom obrtno momentu od čak 450 Nm, ovaj skoro 2 tone težak automobil ubrzava veoma dobro. Motor je elastičan i snažno povlači već od samog starta. Ono što nas je iznanadilo, jeste činjenica da Navara odlično ubrzava i pri brzini od 160 km/h.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

U noćnim uslovima, instrument tabla izleda atraktivno i privlačno.

 

Kada na sve ovo dodamo i činjenicu da motor nije previše "žedan", utisak o novoj Navari je vrhunski. U radnim uslovima, Navara je trošila oko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok smo u otvorenom saobraćaju zabeležili potrošnju od samo 6,9L/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 7.9 L/100 km. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto veća buka motora u fazi mirovanja, ali kako reče jedan kolega novinar, pa takav zvuk dobro stoji moćnom pick-up modelu. Uostalom, možete li da zamislite sibirskog medveda da "šapuće"?

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Moderni turbodizel motor standardno je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, u testiranom automobilu bio je odlično podešen sedmostepeni automatski menjač. Kada kupujete automobil ovakve konstrukcije i ako često vozite u off-road uslovima, toplo preporučujemo automatik menjač, jer radi savršeno.


Nova Navara je najnoviji dokaz, da radni automobil ne mora biti grub, već da može pružiti odlične vozne osobine na putu, vrhunske off-road mogućnosti, ali u isto vreme i komfor na visokom nivou, koji se može porediti sa luksuznim SUV modelima.

 

Više o novoj Nissan Navari, možete poledati klikom na link: www.nissan.rs.

 

 

 Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.298
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  140 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  450 / 1.500-2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  184
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,8
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  - / -
 Zapremina rezervoara (L):  80
 Masa automobila / nosivost (kg):  1963 / 1047
 Dimenzije pneumatika:  255/60 R 18
 Dužina automobila (mm):  5.330
 Širina automobila (mm):  1.850
 Visina automobila (mm):  1.810
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.150
 Cena Nissan Navara osnovnog modela:  29.000 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.nissan.rs


Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Izgleda kao Lexus, zove se kao Honda, a vozi se kao najkvalitetniji kompaktni automobil. Na višednevnom testu imali smo Toyotu C-HR, koja predstavlja veliko pozitivno iznenađenje za sve nas...

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Nova generacija modela Citroën C3 izaziva na crtu najprodavanije male automobile na tržištu. Ta borba neće biti laka, jer u B-segmentu vlada velika gužva, ali s obzirom da mlade ljude danas više zanimaju nove funkcije u automobilu i rezolucija centralnog displeja, novi C3 nema čega da se boji...

Novi Audi Q5 (2017) stigao u Srbiju - naši prvi utisci iz vožnje

Novi Audi Q5 (2017) stigao u Srbiju - naši prvi utisci iz vožnje

Na atraktivnim terenima Deliblatske peščare, juče smo imali priliku da se upoznamo "oči u oči" sa novom generacijom modela Audi Q5, čija prodaja upravo startuje na tržištu Srbije. Druga generacija "Q-petice" ima težak zadatak - da nadmaši veliki uspeh svog prethodnika. Ako je suditi po prvim kilometrima, uspeće u tome...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

123456. . .27
Nissan Rogue Trail Warrior Project Concept (2017)
Slika nedelje