AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Nova Nissan Navara izgleda moćno i "mišićavo" sa svih strana. 

 

Nova Nissan Navara je automobil, koji proizilazi iz osamdesetogodišnje tradicije ove marke u proizvodnji pick-up modela. Prva Navara je predstavljena 1997. godine, druga generacija stigla je 2004-e, a treća generacija ovog kvalitetnog automobila predstavljena je prošle godine.

 

 Pogledajte fotogaleriju: Nissan Navara NP300 - test 2016.


Nova Nissan Navara NP300 sa kodnom oznakom D23 u sedment radnih pick-up modela tehnologije koje su poznate u crossover modelima. U evropskoj verziji, Navara obezbeđuje više komfora u vožnji i mnogobrojne detalje koji ovaj automobil čine luksuznijim nego ikada do sada, u isto vreme ne zapostavljajući terenske mogućnosti.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Prednji deo karakterišu atraktivne svetlosne grupe, koje mou biti izvedene u Full-LED tehnologiji.

 

Navara NP300 kod nas je dostupna sa dva tipa kabine - King Cab i Double Cab, i sa dve verzije novog dizelskog motora (118 kW i 140 kW) i sa dva menjača - manuelni šestostepeni i 7-stepeni automatizovani menjač. Na našem testu bila je najsnažnija i najbolje opremljena Navara Double Cab, koju pokreće 4-cilindarski twin-turbo dizel motor zapremine 2,3 litra (190 KS). 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Dužina prtljažnog prostora, odnosno utovarnog dela iznosi 1.578 mm, što je za 33 mm kraće nego kod prethodnika, a širina između lukova točkova iznosi 1.130 mm. 

 

Dizajn


Nova Navara već na prvi pogled odaje utisak modernog automobila, koji je svojim dizajnerskim elementima bliži SZV modelu nego nekakvom radnom automobilu za američke farmere. Dizajneri su je izgledom definitivno okrenuli razmaženom evropskom kupcu, kome će sigurno pažnju privući elegantno zaobljeni branici i blatobrani i izraženo hromirana maska hladnjaka.


Iako je prethodnik bio 66 mm duži, nova Navara je dobila i za 50 milimetara kraći međuosovinski razmak (3.150 mm), tako da su njegove vozne mogućnosti poboljšane. To važi kako za testiranu Double Cab verziju, tako i za verziju sa dvoja vrata King Kab, čija dužina iznosi 5.255 mm, što je za 75 mm kraće nego kod prethodnika.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

U novoj Navari se putuje udobno i komforno kao u luksuznom SUV modelu. 

 

Enterijer


Nova Navara nam pokazuje, da pick-up modeli današnjice ne moraju biti "grubi radnici". Zato ovaj model svojim vlasnicima nudi vrhunski komfor i bogatu opremu, koja se može porediti sa konvencionalnim porodičnim automobilima. Navigacioni sistem, sistem monitoringa kamerama oko automobila, sistem pristupa u automobil bez ključa... su stvari koje neće svako očekivati u jednom ovakvom gorostasu. Naravno, uz kožom obložena sedišta i još nekoliko atraktivnih detalja u enterijeru i eksterijeru, cena veoma lako može da pređe i 40 000 evra. Početna cena za Navaru sa produženom kabinom i 2.3-litarskim dizel motorom maksimalne snage 163 KS, iznosi 29.000 evra, sa porezom.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

I okruženje vozača odiše luksuzom i modernim sistemima. Iako je ovo pick-up, japanski proizvođač se nije odrekao i moćnog multimedijalnog sistema, preko kojeg se kontrolišu svi sistemi u vozilu.

 

Recimo i to, da se u Navari sedi dosta visoko, za šta zaslugu ima najviše oslanjanje. Sama kabina je niska, tako da putnici na zadnjim sedištima nemaju previše prostora u predelu glave. Sedišta vozača i suvozača su odlično dizajnirana i obezbeđuju vrhunski komfor u vožnji. Dužina prtljažnog prostora, odnosno utovarnog dela iznosi 1.578 mm, što je za 33 mm kraće nego kod prethodnika, a širina između lukova točkova iznosi 1.130 mm. Utovarna ivisa nalazi se prilično visoko - 815 mm iznad zemlje. 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Na terenu je nova Navara kao riba u vodi, a na asfaltnim površinama automobil je iznenađujuće precizan.

 

Terenske mogućnosti


Sada se verovatno pitate, kako je sve to uticalo na njegove terenske mogućnosti? U poređenju sa prethodnom generacijom, visina automobila od tla smanjena je za samo 2 milimetra, a zahvaljujući novom rešenju sa pet tačaka, oslanjanje zadnjih točkova je za 25 kilograma lakše nego kod prethodne generacije. Sve to znači, da je teren prirodno okruženje za ovaj automobil Naravno, tu je i napredna Nissanova tehnologija pogona na sve točkove. U svakodnevnim uslovima, pogon je preko zadnjih točkova, ali vozač može izabrati mod 4WD, kojim se aktivira mod pogona na sve točkove, u kojem se automobil može kretati brzinama do 100 km/h. Očekivano, tu je i sistem redukcije prenosnih odnosa, u kojem je moguće kretati se brzinom do 40 km/h. Ova mogućnost koristi se samo na teškom terenu, ako uopšte postoji težak teren za ovaj automobil.

 

Oslanjanje - konačno bez lisnatih opruga!


Vožnja po srpskim putevima (i van puteva) pokazala je jednu važnu karakteristiku nove Navare - komfornija je od konkurencija koja ima lisnate opruge na zadnjem oslanjanju. Navara je dobila potuno novo, multilink oslanjanje, po čemu se najviše razlikuje od svog prethodnika. Na poprečnim neravninama, automobil pruža odličnu udobnost, što se ne može reći za pick-up modele sa lisnatim oprugama. Vozač dobija dovoljno informacija sa podloge, što je prijatno iznenađenje za nas. Upravljanje je značajno preciznije nego kod prethodnika. Možemo slobodno reći, da se automobil na asfaltu "ponaša" više kao SUV nego kao

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Motor je optimalno podešen - viče snažno, ali u isto vreme nije previše "žedan".

 

Motor


Dok je prethodna generacija Navare bila dostupna sa 2.5-litarskim četvorocilindarskim motorom i 3.0-litarskim šestocilindarskim aregatom, nova generacija ovog modela u ponudi je samo sa motorima sa četiri cilindra. Zapremina turbodizela iznosi 2.298 cm3. Slabija verzija sa jednim turbopunjačem razvija maksimalnu snagu od 120 kW, a snažniji bi-turbo dizel razvija maksimalnih 140 kW.


"Naš" test automobil pokreće snažniji motor, koji poreklom poznat iz modela Renault Master. Zahvaljujući maksimalnom obrtno momentu od čak 450 Nm, ovaj skoro 2 tone težak automobil ubrzava veoma dobro. Motor je elastičan i snažno povlači već od samog starta. Ono što nas je iznanadilo, jeste činjenica da Navara odlično ubrzava i pri brzini od 160 km/h.

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

U noćnim uslovima, instrument tabla izleda atraktivno i privlačno.

 

Kada na sve ovo dodamo i činjenicu da motor nije previše "žedan", utisak o novoj Navari je vrhunski. U radnim uslovima, Navara je trošila oko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok smo u otvorenom saobraćaju zabeležili potrošnju od samo 6,9L/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 7.9 L/100 km. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto veća buka motora u fazi mirovanja, ali kako reče jedan kolega novinar, pa takav zvuk dobro stoji moćnom pick-up modelu. Uostalom, možete li da zamislite sibirskog medveda da "šapuće"?

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Moderni turbodizel motor standardno je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, u testiranom automobilu bio je odlično podešen sedmostepeni automatski menjač. Kada kupujete automobil ovakve konstrukcije i ako često vozite u off-road uslovima, toplo preporučujemo automatik menjač, jer radi savršeno.


Nova Navara je najnoviji dokaz, da radni automobil ne mora biti grub, već da može pružiti odlične vozne osobine na putu, vrhunske off-road mogućnosti, ali u isto vreme i komfor na visokom nivou, koji se može porediti sa luksuznim SUV modelima.

 

Više o novoj Nissan Navari, možete poledati klikom na link: www.nissan.rs.

 

 

 Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.298
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  140 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  450 / 1.500-2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  184
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,8
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  - / -
 Zapremina rezervoara (L):  80
 Masa automobila / nosivost (kg):  1963 / 1047
 Dimenzije pneumatika:  255/60 R 18
 Dužina automobila (mm):  5.330
 Širina automobila (mm):  1.850
 Visina automobila (mm):  1.810
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.150
 Cena Nissan Navara osnovnog modela:  29.000 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.nissan.rs


Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje