AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Detalji u plavoj boji jasno ukazuju da se radi o automobilu koji za pogon koristi i električnu energiju.

 

Pogledajte fotografije: VW Golf GTE - prva vožnja u Srbiji 2016.

 

Plug-in hibridi su donedavno bili primarno ekološki automobili. Hipersportski modeli  Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder, pokazali su, da električna energija ne mora koristiti samo za smanjenje potrošnje goriva, već za postizanje vrhunskih performansi. Upravo ovaj put izabrao je Golf GTE, koji kombinuje elektromotor i motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Sistem elektro pogona usmeren je prvenstveno na smanjenje operativnih troškova korišćenja automobila, ali turbo-benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom obezbeđuje i odlične vozne osobine. U to smo se uverili na stazi Nacionalne vozačke akademije NAVAK. Svojim vozačkim iskustvom pomogao nam je Vladan Petrović. 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Za razliku od nekih konkurentskih hibridnih modela, koji izgledaju kao da su pali sa druge planete, Golf je i ovoga puta ostao Golf.

 

Izgled


Dizajn Golfa GTE jasno ukazuje da se radi o elektromobilu. Vodoravna plava linija spaja svetlosne grupe celom dužinom maske hladnjaka, a glavna svetla su odgovor na Golf GTI, kao i prepoznatljivi detalji na prednjem braniku. LED diode za dnevno osvetljenje vode poreklo iz elektromobila e-Golf. 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Pozadi je instaliran decentan spojler, a sportski stil naglašavaju hromirane cevi izduvnog sistema.

 

Pogledajte: Test - VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj.

 

Kako je četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, reagovao na prvi susret sa "hibridnim" Golfom? Iznenadićete se. "Ja nisam ljubitelj automobila na električni pogon, ali Golf zaista izgleda moderno, sportski i dinamično, što se ne može reći za neke japanske hibride, koji izgledaju kao da su sa druge planete. Golf je i dalje ostao Golf, ali na prvi pogled nam je jasno da se radi o sportskoj verziji. Od GTI i GTD mogu ga razlikovati samo dobri poznavaoci automobila ovog brenda. Za sve to, dizajneri iz Volkswagena od mene su dobili veliki palac nagore." - kaže Petrović. 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vrhunska ergonomija Golfa je u potpunosti sačuvana. Kao i spolja, enterijer hibridnog Golfa samo u detaljima se razlikuje od svoje dizelske i benzinske braće.

 

Enterijer


Prednja sedišta su sportski profilisana, i odlično drže telo u krivinama. I vizuelno podsećaju na ona koja smo videli u modelu Golf GTI. Naravno, tu je i sportski volan, koji se prosto lepi za ruke vozača. Umesto velikog pokazivača broja obrtaja, tu se nalazi pokazivač iskorišćenja snage. Kada se kazaljka nalazi u zelenom pojasu, to znači da auto vrši rekuperaciju energije kočenja i tako puni baterije. Plava zona znači da je vožnja mirna, odnosno bez velike upotrebe snage. U belom pojasu se nalazi i natpis boost, to znači da benzinski i elektromotor rade zajedno u cilju ostvarenja maksimalne snage.

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Golf GTE ima sportski oblikovan volan, sedišta sa izraženom bočnom podrškom i nožne komande koje podsećaju na one koje možemo videti na modelima GTI ili GTD. Kao što smo očekivali, crvene detalje su zamenli plavi.

 

Drugi pokazivači se odnose na pogonski sistem. Između dva velika pokazivača nalazi se indikator napunjenosti baterije. Pored toga, u multimedijalnom sistemu se može pratiti aktuelni prenos snage između pogonskih jedinica. "Što se ostalih detalja tiče, oni su isti kao kod "normalnog" Golfa. Kvalitet materijala je odličan, a završna obrada nemački precizna. Sve je pregledno i na dohvat ruke." - ističe Petrović.


Golf GTE razvijen je sa posebnom pažnjom za instalaciju elektromotora i baterija, ali za svaku pohvalu je činjenica, da prtljažni prostor ima istu zapreminu kao konvencionalni hatchback. I električni GTE ima zapreminu prtljažnika od 380 litara. Jedina je promena to što ispod površine prtljažnika nema prostora za rezervni točak, jer su taj prostor "oduzele" baterije.

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Golf GTE se odlično snašao na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK).

 

Pogon - dva srca


Krenimo redom, odnosno spreda. Priključak za punjenje Golfa nalazi se ispod logoa Volkswagena, na maski hladnjaka. Može se zaključati, kako se vlasnik ne bi bojao da neko tokom punjenja neovlašćeno prisvoji određene komponente. Punjenje praznih baterija traje 3 sata i 45 minuta, a uz korišćenje specijalnog wall boxa, vreme punjenja se skraćuje na 2 sata i 15 minuta.


Za pokretanje Golfa GTE staraju se dve pogonske jedinice. Jedna je konvencionalni turbo-benzinski motor 1.4 TSI maksimalne snage 110 kW, kojem "pomaže" elektromotor snage 75 kW. Oba motora produkuju maksimalnu snagu od 150 kW, što znači da se u hijerarhiji nalazi između verzija GTD (2.0 TDI, 135 kW) i GTI (2.0 TSI, 162 kW). Motori u GTE upareni su sa šestostepenim automatizovanim menjačem DSG sa šest stepeni prenosa. Samo, za razliku od konvencionalnih verzija, menjač nije sa dvostrukim kvačilom, već sa trostrukim! Treće kvačilo povezuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor.

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Upravljivost - Od Golfa sa oznakom GTE očekujemo odličnu voznu dinamiku, kao što je imaju GTI ili GTD. Da li se električni hot-hatch može pohvaliti emocijama u vožnji? "Golf GTE ima odlična ubrzanja, ali ne bih rekao da može pružiti užitak u vožnji kao GTI ili GTD. Upravljanje jeste precizno, ali se u vožnji kroz krivine oseća i nešto viša masa automobila (1.599 kilograma), uslovljena instaliranjem baterija i elektromotora." - zaključuje Petrović.

 

"Posle startovanja, najpre se pali električni režim, a benzinski motor se aktivira kada se baterije (litijum-jonske) isprazne do određenog nivoa i kada pritisnete papučicu gasa do kraja." - objašnjava Vladan Petrović. Kapacitet akumulatora iznosi 8,7 kWh i prema fabričkim podacima, na elektro pogon može da pređe 50 kilometara. Ovaj podatak nismo proveravali, jer smo automobil vozili u specifičnim uslovima na stazi NAVAK.


"Kao što sam očekivao od automobila sa elektro pogonom, GTE u električnom modu obezbeđuje prijatnu i tihu vožnju. Kada želimo bržu vožnju, za koju je staza Nacionalne vozačke akademije odlično okruženje, Golf GTE nudi puno toga. Veoma je zanimljiv zvuk motora kada pritisnemo papučicu gasa do kraja - podseća na onaj koji čujemo u bolidima na takmičenju 24 sata Le Mana. Snage ima sasvim dovoljno, a menjač radi uglađeno i skoro neprimetno. Vozač može izabrati i stepen rekuperacije kočione energije - režim B znači da automobil izraženije usporava kada skinemo papučicu sa gasa, odnosno baterije se brže pune, a stepen kočenja je veći. Mod GTE je glavna atrakcija. Zvuk automobila se menja, a automobil brže reaguje na pedalu gasa. U ovom modu dovoljan je samo lagan pritisak na pedalu gasa i oba motora kreću u akciju dajući maksimalnu snagu. Naravno, teško ga je porediti sa verzijom GTI, jer je 250 kilograma teži (samo baterije povećavaju masu za 120 kilograma), ali GTE ima sasvim dovoljno snage i za oštriju vožnju kroz krivine." - zaključuje Petrović.

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Konektor za punjenje baterija vešto je skriven iza amblema u prednjoj masci.

 

Potrošnju nismo evidentirali, jer smo automobil vozili u specifičnim uslovima. Ono što je sigurno, kada su baterije pune, potrošnja je nula, jer automobil može preći 50 kilometara samo na elektro-pogon (bar tako tvrdi proizvođač).

 

Zaključak


Hot-hatch ali na hibridni pogon definitivno je zanimljiva kombinacija, koja pruža uzbudljivu vožnju. Da li je u isto vreme "isplativa" vožnja, teško je reći. Može biti, ali ako često punite baterije :-) ili ako zanemarimo visoku početnu cenu. Za one koji vole potpunu elektrifikaciju, tu je čisto električni e-Golf. Nažalost, za cenu ovog modela mogu se kupiti dva Golfa sa dizelskim motorom. Možda bi sve bilo bar malo drugačije, kada bi naša država preduzela značajnije korake u cilju povećanja prodaje "ekološki prihvatljivih" vozila. Tu ne mislimo samo na državne podsticaje, već i na infrastrukturu, jer bez brzih punjača u našim gradovima sigurno nećemo viđati ni elektro vozila na ulicama.

 

 

 Volkswagen Golf GTE - specifikacija  
 Tip motora: turbo benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.395
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 5.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  250 / 1.500 - 3.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  222
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,6
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  1,5 / - / -
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  370 / 1.270
 Zapremina rezervoara (L):

 40

 Masa automobila / nosivost (kg):  1.599 / 496
 Dimenzije pneumatika: 225/45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.270
 Širina automobila (mm):  1.790
 Visina automobila (mm):  1.449
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.629
 Cena osnovnog modela (€):  -----

 

 

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje