AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Sličnost sa prethodnikom otkrivaju bokovi automobila.

 

Pogledajte fotogaleriju: Opel Corsa 1.0 Turbo - Test 2015.


Dizajn

 

Zato odmah na početku želimo da razjasnimo sličnost sa Corsom D. Ona je vidljiva već na prvi pogled, jer je silueta dva automobila veoma slična, uključujući i karakterističan izgled zadnjeg stuba i trougaonih prozora napred i nazad. Opel i priznaje, da je za osnovu nove Corse iskoristio prostorno dobro izgrađenu platformu i skelet karoserije. Dakle, radi se o unapređenoj konstrukciji prethodnika, u koju je implementirana nova tehnika. Što se tiče karoserijskih delova, nova Corsa je potpuno nova.

Vladan Petrović o dizajnu nove Corse:

"U realnom saobraćaju, Opel Corca E izgleda veoma sveže, upravo zbog toga što su paneli karoserije potpuno novi. Dizajn možemo oceniti kao elegantan i sportski, koji kombinuje dizajnerske elemente manjeg Adama i veće Astre. Uska i nisko postavljena maska hladnjaka oivičena je oštro dizajniranim svetlima koja naglašavaju širinu automobila, isto kao i horizontalno postavljena i podeljena zadnja svetlosna grupa. Što se prednjih svetala, Opel ih poredi sa izgledom krila, ali mene lično podsećaju na invertan logo proizvođača sportske opreme Nike." - uz osmeh komentariše Petrović.

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Napred i pozati, nova Corsa izgleda moderno i sveže.


Enterijer

Za razliku od spoljašnjosti nove Corse, koja iz nekih uglova neodoljivo podseća na prethodnika, kada smo seli za volan, osećali smo se kao u drugoj dimenziji. Enterijer nema gotovo ništa zajedničko sa prethodnikom. Materijali su boljeg kvaliteta, ergonomija je na vrhunskom nivou (što se od Opela i očekuje).

 

Pogledajte: Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO).


"Kompletan gornji deo instrument table prekriven je mekanom površinom, što daje utisak odličnog kvaliteta. Nova Corsa je luksuznija i modernija, ali je zadržana odlična ergonomija. Komande su logično raspoređene, a posebno su zanimljive komande za kontrolu audio sistema, koje su osetljive na dodir i nalaze se odmah ispod velikog centralnog displeja. Komande klimatizacije su postavljene nešto niže, ali su jednostavne i zanimljive za korišćenje. Moram da pohvali položaj sedenja i konturu sediša, što znači da će se vozač i putnici u vožnji osećati prijatno i komforno. Utisak je da enterijer izgleda mnogo modernije i kvalitetnije nego kod prethodnika. Ako nešto moram zameriti, onda je to pozicija komandi levo od displeja, koje nisu u vidnom polju vozača. Moram da pohvalim i odlično dizajnirana prednje sedišta, koja obezbeđuju visok komfor u vožnji i dovoljno prostora u svim smerovima. " - istakao je Petrović.

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Enterijer Corse E je potpuno nov i skoro da nema ništa zajedničko sa prethodnom generacijom. Ono što je zadržano, jeste vrhunska prostranost za ovaj segment.

 

I na zadnim sedištima udobno se mogu smestiti dve odrasle osobe. Prostora ima dovoljno kako u prostoru nogu, tako i u prostoru laktova i glave, što smo i očekivali s obzirom da je i prethodnik imao bogat unutrašnji prostor. Corsa sa ovakvim prostorom za neke sigurno može poslužiti i kao porodični automobil.

 

Pogledajte: Opel Corsa automobil godine 2014. u Srbiji.



Prtljažni prostor je dugačak 590 mm, širok 960 mm, visina utovarne ivice je prilično visoka za gradsi automobil i iznosi 710 mm, što znači da je prtljag potrebno podići visoko, a zati smestiti u prtljažnik čija zapremina iznosi 285 litara.

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Volan je sportski dizajniran i odlično "leži" u rukama.


Motor

Najveća novina u novoj Corsi, sigurno je turbo trocilindarki motor zapremine samo 1.0 litar. Možda je reč "samo" važna samo na papiru, jer je ovo jedan od najboljih malih turbo motora koje smo imali priliku da isprobamo. Agregat je opremljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, a na testu smo imali snažniju verziju ovog motora, koja razvija maksimalnu snagu od 85 kW pri 5.000-6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 170 Nm dostupan u rasponu obrtaja kolenastog vratila od 1.800 do 4.500 o/min. Za sprint iz mesta do "stotke" potrebno mu je 10,3 sekunde i postiže maksimalnih 195 km/h.

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Nova Corsa pruža odličan osećaj vozaču, ali i optimalan komfor vožnje.

 

Ovo je stvarno jedan od najboljih malih turbo benzinskih motora sa 3 cilindra koje smo imali priliku da vozimo. Tokom vožnje, veoma je teško identifikovati njegovu koncepciju, jer nema mana koje su karakteristične za trocilindarske motore: buka je minimalna, vibracije skoro da ne postoje, a elastičnost je na zavidnom nivou. Čak i kada radi "u leru", samo iskusan vozač može da primeti da se radi o motoru sa neparnim brojem cilindara. Za ovo možemo zahvaliti i specijalnom "balanseru" kolenastog vratima, koje se zajedno sa pumpom za ulje nalazi ispod motora u uljnom koristu, kao i komponente izduvnog sistema integrisane u glavi motora, ubrizgavanje goriva obezbeđeno kroz teflonske "jastučiće", sistem razvoda i tako dalje...

 

Pogledajte: Auto Bild: Opel Corsa - Zlatni auto 2015. godine!


U praksi je agregat veoma elastičan i razigran, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Motor je odličan. Iznenađujuće dobro vuče u niskim obrtajima, i to već od 1.100 o/min. Na autoputu, pri 130 km/h (to je onih desetak procenata dozvoljenog prekoračenja koje bi trebalo tolerisati na našim autoputevima), broj obrtaja motora iznosi oko 2.900, a potrošnja oko 5,7 l/100 km. U gradskoj vožnji potrošnja je iznosila oko 6,8 l/100 km. Za pohvalu je i odluka stručnjaka u Opelu da se motor upari sa manuelnim menjačem sa šest brzina."

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Tradicionalno, Corsa ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi.


U vožnji

Pored odličnog motora, palac nagore zaslužuje i oslanjanje. "Oslanjanje je optimalno podešeno. Inženjeri su postigli kompromis, jer se nova Corsa zahvaljujući snažnijim zadnjim stablizizatorima ne naginje, a novi amortizeri obezbeđuju visok komfor u vožnji. Automobil odlično "filtrira" neravnine na putu, iako mislim da su felne prečnika 15 inča prava mera (na test vozilu su felne prečnika 17 inča). Za nežnu damsku vožnju, tu je i podešavanje upravljača preko sistema City. Moram da pohvalim i aerodinamičku izolaciju, jer ni u vožnji autoputem nema buke u kabini. Naravno, ne mogu a da ne pohvalim seriju pomoćnika u vožnji, koji se skrivaju iza imena Opel Eye (monitoring mrtvog ugla, upozorenje neposredne opasnosti od sudara, "čitač" saobraćajnih znakova...), kao i vrhunsku multimedijalnu podršku."

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Vladan Petrović je imao samo reči hvale za uređenje unutrašnjeg prostora, ali i velike mogućnosti podešavanja pozicije za volanom.


Zaključak

Nova Corsa nema značajnih nedostataka. Zahvaljujući konstrukciji preuzetoj od prethodnika, automobil nudi prostran enterijer, a novi dizajn i enterijer jasno daju do znanja da se radi o novom automobilu. I cena je konkurentna. Nova Corsa može se kupiti po ceni već od 10.039 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata koju pokreće benzinski motor 1.2 (70 KS) u nivou opreme Selection. Vrhunski opremljen test automobil, sa modernim 1.0 Turbo motorom košta preko 17.000 evra.

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo


 Opel Corsa 1.0 Turbo - tehnička specifikacija  
 Motor:  Turbo benzinski agregat
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  999
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  85 / 5.000 - 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  170 / 1.800 - 4.500
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  195
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,3
 Potoršnja prosek (L/100 km):  4,9
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  285 / 1.090
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.214 / 466
 Dimenzije pneumatika:  215/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.021
 Širina automobila (mm):  1.736
 Visina automobila (mm):  1.479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.510
 Cena osnovnog modela (€):  10.039 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje