AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Najveće promene pretrpeo je prednji deo automobila.


Dizajn

Kao što smo očekivali, modernizovana druga generacija modela BMW serije 1 (F20 i F21) zadržala je prepoznatljivu siluetu prethodnika. Gledajući automobil s boka, teško ćete zapaziti da se radi o faceliftu, jer prepoznatljiva siuleta i izdužena "hauba" nedvosmisleno identifikuju "jedinicu". Da je u pitanju facelift, otkrivaju prednja i zadnja strana automobila.

 

Pogledajte fotogaleriju: BMW 116i Urban Line - Test 2015.

Prednji deo automobila izgledom se približio seriji 2 Active Tourer, u skladu sa aktuelnim dizajnerskim vetrovima koji duvaju iz Minhena. Rezultat je svežiji izgled, koji jasno daje do znanja da je pred nama najmodernija generacija proizvoda. Najveće promene su pretrpele svetlosne grupe, koje imaju novi dizajn i grafiku.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Silueta "jedinice" je zadržana, sa izduženom "haubom" i masivnim bokovima.


Vladan Petrović, test vozač Automagazin portala, pohvalio je dizajnerski napredak nove jedinice konstatacijom: "Konačno auto ne izgleda napred kao francuski buldog, a pozadi kao Volkswagen Polo". Kao što smo istakli, zadnja svetla više nisu "kockasta", već su dobila dizajn inspirisan opet modelom 2 Active Tourer. Standardna su prednja dnevna LED svetla, a za Full-LED tehnologiju je potrebno doplatiti. Primećujemo i da je zadnja registarska tablica pomerena prema gore, u odnosu na poziciju kod prethodnika.

Enterijer

Nije promenjen samo dizajn. BMW serije 1 dobio je kvalitetniji enterijer. Naravno, koncepcija unutrašnjosti je zadržana, sa slobodnim displejom na vrhu središnje konzole i konzolom orjentisanom na vozača. Već od osnovnog nivoa opreme, u opremi se nalazi potpuno automatizovana klimatizacija, senzor za kišu, radio BMW Professional i sistem iDrive sa diplejom dijagonale 6,5 inča. Opet su u ponudi paketi opreme Advantage, Urban Line, Sport Line i M Sport, koji se mogu dopuniti širokim spiskom doplatne opreme. Za verzije sa automatskim menjačem Steptronic, sistem Eco Pro u zavisnosti od situacije će "preporučiti" kada da skinete nogu sa komande gasa, kako bi sa što manje potrošenog goriva prešao određenu deonicu ili raskrsnicu. Novina je i adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go, automatski parking asistent... Ali, mi smo isprobali verziju sa mauelnim šestostepenim menjačem, tako da ove tehnološke novitete ne možemo komentarisati.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Nove su i zadnje svetlosne grupe, koje podsećaju na one koje smo videli na modelu BMW 2 Active Tourer.

 

Pogledajte: BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića.

 

Vladan Petrović sa zadovoljstvom potvrdio, da je modernizovana serija 1 ostala "automobil za vozača". "Neću reći da u ovom automobilu možete pronaći optimalnu poziciju sedenja, već ću to nazvati idealnom pozicijom sedenja za vozače, za ljude koji vole da uživaju u vožnji, za ljude koji vole dinamičnu vožnju. Kada se smestite za volan, shvatite da je sve tu gde treba da bude. Odnos pozicije volana, ručice menjača i sedišta je kao u sportskom automobilu. Komande su veoma pregledne, iako bih malu kritiku uputio multimedijalnom sistemu, čije funkcije u nekim segmentima imaju komplikovanu strukturu. Ili, da budem blaži, reći ću da je za njih potreban period privikavanja, a ljubiteljima multimedija će se možda i dopasti. Moram da pohvalim i prostor za odlaganje sitnica, kako u na centralnom tunelu, u naslonu za ruku, tako i u vratima, gde možemo smestiti i flaše zapremine 1.5L."

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Enterijer je zadržao sve prepoznatljive odlike BMW automobila.

 

BMW serije 1 nudi sasvim dovoljno prostora za putnike, iako se radi o premium modelu, koji obično nisu izdašni po pitanju prostora. Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u svim smerovima. Pozicija zadnjih sedišta nije preterano niska, a u isto vreme ima dovoljno prostora i u predelu glava putnika. Što se tiče prednjih sedišta, prostor za vozača i suvozača nije preterano veliki, ili bar nemamo takav utisak, jer između sedišta dominira masivan središnji tunel, a ispred je robusna instrument tabla. Utisak je da se sedi bliže vetrobranskom staklu nego kod konkurentskih modela. Prtljažni prostor meri zapreminu od 360 litara, dužina iznosi 78 cm, šitina 96 cm, a najmanja visina 46 cm. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dužina prtljažnika raste na 140 cm.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Sedalni deo sedišta trebao bi imati izraženiju bočnu podršku.


Motor - 1.5 Turbo

Svi motori u ponudi BMW-a danas su opremljeni turbom. Ispod "haube" našeg test automobila disao je 3-cilindrični TwinPower Turbo agregat nove generacije, koji smo mogli videti u modelima brenda MINI. Motor ima zapreminu od 1.499 cm3, razvija maksimlanu snagu od 80 kW (109 KS) dostupnu u rasponu obrtaja od 4.500 do 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 180 Nm pri 1.250 Nm. Iz mesta do "stotke" potrebno mu je 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 195 km/h. Agregat ima četiri ventila po cilindru, najmoderniji sistem direktnog ubrizgavanja goriva i sistem razvoda  Valvetronic variable valve control. Na našem test automobilu, motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Vladan Petrović se u BMW 116i osećao kao riba u vodi. Reli šampion je istakao da je mali turbo motor sasvim dovoljan za uživanje u vožnji.

 

To je teorija, a kako to funkcioniše u praksi, prokomentarisao je Vladan Petrović: "Odmah primećujem da je motor tih i kultivisan, što sam od BMW-a i očekivao. "Na leru" je skoro nečujan, a s obzirom da ima tri cilindra, treba istaći da su vibracije svedene na minimum. Možda na papiru ne obećava, ali u gradskoj vožnji, elastičnost motora je za svaku pohvalu. Ako pogledamo da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 1.250 o/min, to nam već najavaljuje visok stepen elastičnosti. BMW 116i u gradskoj vožnji se ponaša kao riba u vodi i svojim osobinama prosto vas mami na vožnju. I na otvorenom putu, motor se pokazao kao sasvim dovoljan za normalno putovanje, uz dovoljnu elastičnost za preticanje. Koliko je u niskom režimu rada motor tih, toliko u visokim obrtajima ponekad zvuči čak i sportski." - zaključuje Petrović.

 

Pogledajte vest: Saradnja BMW grupe i filma Nemoguća misija - otpadnička nacija.

Zanimljivo je, da se potrošnja kretala veoma blizu brojki koje propisuje fabrika. U gradskim uslovima, potrošnja je iznosila oko 7,5 l/100 km, na otvorenom putu nešto preko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirani automobil nije imao adaprivne amortizere. To nije smetalo da BMW "jedinica" u krivinama pokaže svoje najveće prednosti.


Oslanjanje

Na središnjem tunelu, pored ručice menjača, nalazi se komanda za promenu režima vožnje - Driving experience, koja nudi tri režima: Sport, Comfort i Eco Pro. S obzirom da naš automobil nije imao adaptivne amortizere i varijabilno upravljanje, ova komanda menjala je samo reakciju na komandu gasa, a samim tim i potrošnju goriva. I pored toga, oslanjanje osvežene "jedinice" možemo oceniti najvišom ocenom.

"Tako je, a na to je uticalo nekoliko faktora. Prvo moram da kažem da je BMW sa konceptom motor napred - pogon pozadi skoro do savršenstva doveo raspored težine po osovinama, ali i težište automobila. To se reflektuje u vrhunskoj voznoj dinamici i savršenoj preciznosti upravljanja čak i na konvencionalnom oslanjanju. Naš test auto bio je opremljen felnama prečnika 16 inča (pneumatici dimenzija 205/55 R16), tako da nije narušena udobnost. Zbog tvrđe podešenog oslanjanja, nešto neprijatnije prelaske preko udarnih rupa na našim putevima osetiće samo putnici na zadnjim sedištima. Ali, neće se buniti previše, posebno ako je za volanom VOZAČ." - uz osmeh završava svoju priču o "jedinici" četvrostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Komande na centralnoj konzoli su logično raspoređene.


Cena

Ulazni model BMW 116i sa troja vrata, u Srbiji košta 19.290 evra, dok je za verziju sa pet vrata potrebno doplatiti 700 evra. Naravno, svaki novi nivo opreme košta značajno više, a ukoliko uz to želite da dodate nekoliko korisnih opcija, cena sa lakoćom prelazi 30.000 evra. Nije malo, ali za kvalitet mora da se plati... Uostalom, BMW je automobil namenjen probranoj klijenteli, koja ne ide od salona do salona noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

 

Pogledajte BMW cenovnik u Srbiji.

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

 

 

BMW 116i - Specifikacija  
 Tip motora:  Benzinski - TwinPower turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.499
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  80 / 4.500 - 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  180 / 1.250
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  195
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,6
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  360 /
 Zapremina rezervoara (L):  52
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.380 / 565
 Dimenzije pneumatika:  205 / 55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.329
 Širina automobila (mm):  1.765
 Visina automobila (mm):  1.421
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.690
 Cena osnovnog modela (EUR):  19.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Delta Motors
Adresa: Radnička 8
Tel: 011 353 99 00
Web: www.bmw.rs


Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje