AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim premium modelima

 

Dizajn


I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Nova generacija cenovno dostupnog automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno. Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Enterijer je moderan, a materijali bolji nego kod prethodnika

 

Pogledajte vest Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci.

 

Enterijer


U enterijeru nas je sačekala logično kombinacija jednostavnih i funkcionalnih linija, nešto tvrđe plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Sveukupni utisak u odnosu na prethodnu generaciju je daleko bolji, jer je Dacia eliminisala ergonomske nedostatke, a primetna je bolja završna obrada. Prostranost enterijera, i dalje je ostala velika prednost Dacije Sandero, čiji prtljažnik meri zapreminu od 320 litara. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, što vlasniku obezbeđuje velike mogućnosti prevoza prtljaga većih dimenzija. Prostora na prednjim i zadnjim sedištima je sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave, iako bi prednja sedišta mogla ponuditi bolji oslonac u butnom delu nogu. Ako nešto moramo zameriti, onda je to blago rečeno neobična pozicija komandi za kontrolu zadnjih prozora, koje se nalaze između sedišta, iza ručice ručne kočnice. Putnicima na zadnjim sedištima, komande jesu pristupačne, ali vozaču i suvozaču nisu (pogledati u fotogaleriji).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

0.9 TCe


Prvi put je novi benzinski trocilindarski motor predstavljen u modelu Renault Clio, a sada je pronašao put i do nove generacije Dacia automobila. Agregat je razvijen na bazi 4-cilindarskog motora 1.2 TCe, koji je poznat iz modela Megane. "Izgubivši" jedan cilindar, motor je izgubio i 19 kW snage. U Daciji motor ima istu snagu, kao u Renaultu, isti obrtni moment i uparen je sa petostepenim menjačem. Motor je opremljen sa četiri ventila po cilindru, a iz zapremine 898 cm3 razvija maksimalnu snagu od 66 kW pri 5.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 3.500 o/min. Zanimljivo je, da je Dacia Sandero nešto lakša od modela Renault Clio, što znači da Sandero svom vozaču obezbeđuje nešto veću dinamiku. Iz mesta do 100 km/h, Sandero stiže za 11,1 sekundu, što je za 1,1 sekundu bolji rezultat od onog koji postiže Clio. Istina, Clio ima nešto bolju aerodinamiku, pa je maksimalna brzina Sandera 175 km/h (Clio 182 km/h).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

3-cilindarski motor 0.9 TCe je mali, ali je turbopunjač većih dimenzija

 

Do 3.000 o/min, motor 0.9 TCe ne proizvodi zvuk karakterističan za agregate sa tri cilindra, ali iznad ove granice, jasno daje do znanja da ima tri cilindra. Kabina je bolja izolovana od buke motora, iako prvi višim obrtajima buku čuju svi putnici, o čemu svedoči i podatak da pri 130 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 3.400 o/min. U opuštenoj gradskoj vožnji, nije potrebno "vrteti" motor preko 3.000 o/min, a na samo 500 obrtaja više, motor razvija maksimalni obrtni moment od 135 Nm, što prati veoma zanimljiv "vazdušast" zvuk turbopunjača.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Navigacioni sistem ima veoma detalje i precizne mape za Srbiju

 

Realni potencijal motora možemo uporediti sa atmosferskim motorom zapremine 1.4 litra, ali sa jednim bonusom. Manji motor razvija maksimalni obrtni moment pri daleko nižem broju obrtaja, što se manifestuje većom elastičnošću. U gradskim uslovima, funkcionalnost sklopa motor-menjač je zaista na visokom nivou, jer vozač uvek ima dovoljno snage za kratka ubrzanja, ali na otvorenom putu, pri višim obrtajima, preticanje je potrebno bolje isplanirati.

I na kraju, potrošnja. Ako su glavni parametri motora ekstremno mali, potrošnja nije. U gradskim uslovima, potrošnja benzina je iznosila oko 7,5 l/100 km, što je možda malo iznad očekivanja, ali na otvorenom putu, potrošnja je iznosila oko 5 l/100 km. Opet se pokazalo, da iako proizvođači teže da smanje potrošnju goriva, vozač u praksi ne može da oseti veću razliku u odnosu na drugi motor ekvivalentne snage.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 U krivinama se Sandero veoma dobro ponaša, a naginjanja su minimalna

 

Oslanjanje


Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima Trećeg sveta.

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, dao je svoje utiske iz vožnje novog Sandera: "Novi Sandero izgleda sveže i moderno na putu. Kada sam ga prvi put ugledao u retrovizor, nisam prepoznao, da se radi o automobilu marke Dacia. I enterijer je moderan, ali moram uputiti zamerku, što je volan podesiv samo po visini, što ograničava mogućnosti pronalaženja optimalne pozicije za volanom. Moram da pohvalim odličan navigacioni sistem, sa veoma detaljnom mapom za Srbiju, čime se ne mogu pohvaliti ni mnogo skuplji automobili. Što se oslanjanja tiče, moram da priznam, da je idealno za naše puteve. Dovoljno je mekano, da filtrira sve neravnine i rupe na našim putevima, ali u istom vreme obezbeđuje solidne dinamičke osobine za prosečnog vozača. Kočnice zaslužuju visoku ocenu, jer su efikasne, ali je primetno "zamaranje" posle nekoliko snažnih kočenja na nizbrdici."

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Zaključak

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Dobili smo automobil modernog izgleda, koji svom vlasniku daje puno muzike za malo para. U trenutku uvođenja na tržište, početna cena za model Sandero 1.2 16V u osnovnom Ambiance paketu opreme, iznosila je 7.990 evra (ESP, klima uređaj, 4 vazdušna jastuka...). Koliko košta model Sandero 0.9 TCe, u ovom trenutku nam nije poznato, jer su cenovnici privremeno nedostupni zbog ažuriranja (možete pogledati na zvaničnoj stranici www.dacia.rs), ali za preciznije informacije se možete obratiti najbližem Dacia ovlašćenom prodavcu.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 

 Dacia Sandero 0.9 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  898
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  66 / 5.250
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  135 / 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.1
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  6.7 / 4.3 / 5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  320 / 1200
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  962 / 558
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4085
 Širina automobila (mm):  1733
 Visina automobila (mm):  1518
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2589
 Cena:  -------

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje