AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim premium modelima

 

Dizajn


I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Nova generacija cenovno dostupnog automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno. Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Enterijer je moderan, a materijali bolji nego kod prethodnika

 

Pogledajte vest Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci.

 

Enterijer


U enterijeru nas je sačekala logično kombinacija jednostavnih i funkcionalnih linija, nešto tvrđe plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Sveukupni utisak u odnosu na prethodnu generaciju je daleko bolji, jer je Dacia eliminisala ergonomske nedostatke, a primetna je bolja završna obrada. Prostranost enterijera, i dalje je ostala velika prednost Dacije Sandero, čiji prtljažnik meri zapreminu od 320 litara. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, što vlasniku obezbeđuje velike mogućnosti prevoza prtljaga većih dimenzija. Prostora na prednjim i zadnjim sedištima je sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave, iako bi prednja sedišta mogla ponuditi bolji oslonac u butnom delu nogu. Ako nešto moramo zameriti, onda je to blago rečeno neobična pozicija komandi za kontrolu zadnjih prozora, koje se nalaze između sedišta, iza ručice ručne kočnice. Putnicima na zadnjim sedištima, komande jesu pristupačne, ali vozaču i suvozaču nisu (pogledati u fotogaleriji).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Na putu Dacia Sandero privlači veliku pažnju, jer izgleda simpatično zaobljeno i rubusno.

 

0.9 TCe


Prvi put je novi benzinski trocilindarski motor predstavljen u modelu Renault Clio, a sada je pronašao put i do nove generacije Dacia automobila. Agregat je razvijen na bazi 4-cilindarskog motora 1.2 TCe, koji je poznat iz modela Megane. "Izgubivši" jedan cilindar, motor je izgubio i 19 kW snage. U Daciji motor ima istu snagu, kao u Renaultu, isti obrtni moment i uparen je sa petostepenim menjačem. Motor je opremljen sa četiri ventila po cilindru, a iz zapremine 898 cm3 razvija maksimalnu snagu od 66 kW pri 5.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 3.500 o/min. Zanimljivo je, da je Dacia Sandero nešto lakša od modela Renault Clio, što znači da Sandero svom vozaču obezbeđuje nešto veću dinamiku. Iz mesta do 100 km/h, Sandero stiže za 11,1 sekundu, što je za 1,1 sekundu bolji rezultat od onog koji postiže Clio. Istina, Clio ima nešto bolju aerodinamiku, pa je maksimalna brzina Sandera 175 km/h (Clio 182 km/h).

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

3-cilindarski motor 0.9 TCe je mali, ali je turbopunjač većih dimenzija

 

Do 3.000 o/min, motor 0.9 TCe ne proizvodi zvuk karakterističan za agregate sa tri cilindra, ali iznad ove granice, jasno daje do znanja da ima tri cilindra. Kabina je bolja izolovana od buke motora, iako prvi višim obrtajima buku čuju svi putnici, o čemu svedoči i podatak da pri 130 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 3.400 o/min. U opuštenoj gradskoj vožnji, nije potrebno "vrteti" motor preko 3.000 o/min, a na samo 500 obrtaja više, motor razvija maksimalni obrtni moment od 135 Nm, što prati veoma zanimljiv "vazdušast" zvuk turbopunjača.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Navigacioni sistem ima veoma detalje i precizne mape za Srbiju

 

Realni potencijal motora možemo uporediti sa atmosferskim motorom zapremine 1.4 litra, ali sa jednim bonusom. Manji motor razvija maksimalni obrtni moment pri daleko nižem broju obrtaja, što se manifestuje većom elastičnošću. U gradskim uslovima, funkcionalnost sklopa motor-menjač je zaista na visokom nivou, jer vozač uvek ima dovoljno snage za kratka ubrzanja, ali na otvorenom putu, pri višim obrtajima, preticanje je potrebno bolje isplanirati.

I na kraju, potrošnja. Ako su glavni parametri motora ekstremno mali, potrošnja nije. U gradskim uslovima, potrošnja benzina je iznosila oko 7,5 l/100 km, što je možda malo iznad očekivanja, ali na otvorenom putu, potrošnja je iznosila oko 5 l/100 km. Opet se pokazalo, da iako proizvođači teže da smanje potrošnju goriva, vozač u praksi ne može da oseti veću razliku u odnosu na drugi motor ekvivalentne snage.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 U krivinama se Sandero veoma dobro ponaša, a naginjanja su minimalna

 

Oslanjanje


Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima Trećeg sveta.

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, dao je svoje utiske iz vožnje novog Sandera: "Novi Sandero izgleda sveže i moderno na putu. Kada sam ga prvi put ugledao u retrovizor, nisam prepoznao, da se radi o automobilu marke Dacia. I enterijer je moderan, ali moram uputiti zamerku, što je volan podesiv samo po visini, što ograničava mogućnosti pronalaženja optimalne pozicije za volanom. Moram da pohvalim odličan navigacioni sistem, sa veoma detaljnom mapom za Srbiju, čime se ne mogu pohvaliti ni mnogo skuplji automobili. Što se oslanjanja tiče, moram da priznam, da je idealno za naše puteve. Dovoljno je mekano, da filtrira sve neravnine i rupe na našim putevima, ali u istom vreme obezbeđuje solidne dinamičke osobine za prosečnog vozača. Kočnice zaslužuju visoku ocenu, jer su efikasne, ali je primetno "zamaranje" posle nekoliko snažnih kočenja na nizbrdici."

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Zaključak

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Dobili smo automobil modernog izgleda, koji svom vlasniku daje puno muzike za malo para. U trenutku uvođenja na tržište, početna cena za model Sandero 1.2 16V u osnovnom Ambiance paketu opreme, iznosila je 7.990 evra (ESP, klima uređaj, 4 vazdušna jastuka...). Koliko košta model Sandero 0.9 TCe, u ovom trenutku nam nije poznato, jer su cenovnici privremeno nedostupni zbog ažuriranja (možete pogledati na zvaničnoj stranici www.dacia.rs), ali za preciznije informacije se možete obratiti najbližem Dacia ovlašćenom prodavcu.

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

 

 Dacia Sandero 0.9 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  898
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  66 / 5.250
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  135 / 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11.1
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  6.7 / 4.3 / 5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  320 / 1200
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  962 / 558
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4085
 Širina automobila (mm):  1733
 Visina automobila (mm):  1518
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2589
 Cena:  -------

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder (2021)
Slika nedelje