AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Dizajn

 

Renault Laguna treće generacije, i pored svog neospornog kvaliteta, ostala je van glavnog interesovanja srpske klijentele. Zato će modernizovana verzija sigurno imati puno više uspeha. Sistem upravljanja na svim točkovima "4Control", sada je dostupan uz sve motorizacije, a ne samo u vrhunskim verzijama. Najveće dizajnerske promene uočavamo na prednjem delu automobila. Grafika svetlosnih grupa je nova, a u same bokove branika ugrađene su hromirane lajsne. Usisnik za vazduh za hlađenje hladnjaka dobio je novi oblik, koji je oivičen sa hromiranom lajsnom u obliku slova "U". Novi dizajn su dobili i usisnici za hlađenje kočionog sistema. Promene u dizajnu se nisu odrazile na promenu dimenzija karoserij. To znači da liftback i Grandtour i dalje imaju međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm i karoseriju dužine 4.695 mm, odnosno 4.803 mm. Širina automobila iznosi 1.811 mm.

Enterijer

Enterijer Laguna putnicima daje poseban utisak, što se posebno odnosi na visok položaj sedenja vozača i suvozača. Pored toga, unutrašnjost Lagune odaje veoma luksuzan utisak. Sve je pregledno, ergonomija je odlična, a kvalitet materijala je na prilično visokom nivou. To se odnosi, kako na tablu sa instrumentima, tako i na centralnu konzolu i "tunel". Dok vozač i suvozač uživaju u udobnim sestištima sa jakim bočnim uporištima, situacija na zadnjim sedištima nije tako vesela. Spolja elegantan krov sa padajućom linijom, smanjuje visinu iznad sedišta na samo 880 mm, što je ispod proseka za automobile srednje klase. Ovaj "nedostatak" prostora u vertikalnom smeru, Renault je kompenzovao nisko postavljenim zadnjim sedištima, što je uticalo na smanjenje oslanca za noge u predelu butina.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ergonomija komandi je polje, na kojem je Laguna ostala verna "francuskoj školi". Na modul komandi za radio uređaj ispod volana, oni koji su vozili bilo koji novi Renault model, brzo će se naviknuti. Komande audio sistema na intrument tabli, kao i komande klima urađaja, takođe su intuitvine, a zamerku na logiku pojedinačnih uređaja u automobilu, možemo upititi jedino komandama navigacionog sistema, koji su inspirisani rešenjem u nemačkim modelima srednje klase. Šteta što funkcija navigacionog sistema nije integrisana u displej putnog kompjutera. Prtljažnik francuskog liftback modela ne razbacuje se svojom zapreminom (450 litara), ali je upotrebljivost i pristup prtljažniku za svaku pohvalu.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Motor

Pod haubom "našeg" test automobila disao je jedan od najsnažnijih 4-cilindarskih turbodizel motora u ponudi francuskog proizvođača - 2.0 dCi. Maksimalna snaga od 175 KS je dostupna u relativno niskom režimu rada motora, već pri 3.750 o/min, što u praksi znači odličnu elastičnost. Potvrdu elastičnosti "na papiru" daje nam i podatak da je makimalni obrtni moment od 360 Nm dostupan već pri 2.000 o/min. Test automobil je bio opremljen šestostepenim automatizovanim menjačem, koji odlično pristaje ovakvoj biznis limuzini, u kojoj vozač može u potpunosti da se prepusti uživanju u komforu. Iz mesta do 100 km/h, Laguna 2.0 dCi 175 ubrzava za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. Prosečna potrošnja na našem višednevnom testu se kretala oko 6,3 l/100 km, što odgovara fabrički deklarisanim vrednostima. Na otvorenom putu, Laguna je trošila nešto više od 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što u ovim uslovima obezbeđuje autonomiju od preko 1.000 kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ponašanje u vožnji

Sistem upravljanja na sve točkove, do dolaska modernizovane Lagune, bio je dostupan samo u verziji GT, koju pokreće trubo benzinski ili najsnažniji turbodizel dCi 180. Sada je ponuda proširena i na dCi agregate snage 96 kW (130 KS), 110 kW (150 KS) i 127 kW (175 KS). Sistem je razvila japanska kompanija Aisin. Ugao okretanja zadnjih točkova menja se u zavisnosti od brzine. Radi lakšeg manevrisanja, zadnji točkovi se pri brzini manjoj od 60 km/h okreću u suprotnom smeru od smera prednjih točkova. Pri brzini većoj od 60 km/h, zadnji točkovi su okrenuti u istom smeru kao i prednji, i tako slede putanju krivine. Na krivudavim putevima, manje smo okretali volan, što smo najbolje osetili na našim planinskim putevima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o voznim osobinama Lagune. "Pri većim brzinama, upravljanje automobilom je veoma precizno. Pored toga, Laguna u krivinama se naginje minimalno, što delom možemo zahvaliti upravo 4Control sistemu. Vožnja kroz krivine je pravo uživanje, ulazna brzina u krivinu je veća nego kod automobila bez ovog sistema, a automobil je savršeno miran čak i u situacijama kada naglo menjamo smer kretanja. Ovom rešenju je zaista teško pronaći manu."

I pored činjenice da je Renault poseban akcenat stavio na voznu dinamuku, Laguna se može pohvaliti vrhunskim komforom i bezbednošću. I pored velikih niskoprofilnih pneumatika, Renault Laguna iznenađujuće dobro upija neravnine. Komforno će se voziti, kako putnici na prednjim, tako i putnici koji se voze na zadnjim sedištima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Vrhunsko ozvučenje

Na kraju recimo i da je Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition opremljena i vrhunskim audio sistemom proslavljenog američkog proizvođača, koji je Lagunu opremio sa deset reproduktora zvuka, uključujući i četiri zvučnika za visoke tonove, jedan "bas", digitalno pojačalo i šestokalanlni ekvilajzer.  

Zaključak

U slavnom filmu sa Marilyn Monroe se kaže da "niko nije savršen", a Laguna nam upravo to i potvrđuje. Vozne osobine su odlične, kvalitet materijala u enterijeru je među najboljima koji danas možemo naći u modelima srednje klase, a turbodizel motor je veoma kultivisan i štedljiv. U slabije strane Lagune spada ponuda prostora na zadnjim sedištima i prosečna zapremina prtljažnika.

Pored neospornog kvaliteta, glavni argument za kupovinu Lagune je cena, jer je odnos cena-dobijeno možda i najbolji u klasi. Cena vrhunski opremljenog modela Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition iznosi 27.299, a početna cena modela Renault Laguna (Black Edition 2.0 16V) je 19,299 € sa svim dažbinama.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition  
Tip motora: Turbodizel redni motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1995
Maksimalna snaga (kW / o/min): 127 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 360 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (prosečna na testu): 6,3
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 450 / 1.337
Zapremina rezervoara (L): 66
Masa automobila / nosivost (kg): 1.575 / 500
Dimenzije pneumatika: 215/50 Р17
Dužina automobila (mm): 4.695
Širina automobila (mm): 1.811
Visina automobila (mm): 1.445
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.756
Cena testiranog modela (EUR): 27.299

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

AMG Experience 2025
Slika nedelje