AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Sa novim Smartom upoznao se i Vladan Petrović, četvrorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala.

 

Još od svoje prve generacije, predstavljene 1998. godine, Smart automobili su bili veoma zanimljivi za urbane sredine. Njegovi srećni vlasnici nisu puno brinuli o tome, gde će ostaviti svog tačno 2,5 m dugačkog ljubimca u gradu, jer su praktično mogli da ga parkiraju "gde god požele". U drugoj generaciji (od 2007. godine), automobil je porastao za skoro dvadeset centimetara, a sada je na red stigla treća generacija, koja je zadržala dužinu prethodnika, ali se može pohvaliti mnogo boljom dinamikom i okretnošću.

 

Pogledajte fotografije: Smart Fortwo i Smart Forfour (2015) stigli u Srbiju.


Krenimo redom. Manji Smart zadržao je dužinu od 2,69 metara, međuosovinsko rastojanje iznosi 1.873 mm, a sposoban je da se okrene u krugu prečnika 6,95 metara. Zapremina prtljažnog prostora povećana je na 260 litara, što je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Razlika između modela Fortwi i Forfour prumećuje se i na svetlosnim grupama, konkretno u dnevnim LED svetlima.

 

Pogledajte vest: Novi smart - zvanične fotografije i informacije.

 

Da budem iskren, na prvim fotografijama automobil mi je iz nekih uglova izgledao ružno, ali jučerašnji prvi susret sa ovim mališanom promenio je moj utisak, u čemu se složio i naš test vozač Vladan Petrović. "Uživo novi Smart definitivno izgleda atraktivnije i svežije nego na fotografijama. Deluje razigrano i veselo. Moram da priznam, da su oba modela atraktivna, iako prednost zbog izraženijeg karaktera i veće prepoznatljivosti dajem modelu Fortwo. Čak i pogled spreda otkriva razlike, jer su drugačije dizajnirana dnevna LED svetla kod ova dva modela. Neobičan detalj svakako je otvor za dovod vazduha na levom blatobranu, dok je na desnoj strani poklopac rezervoara za gorivo. Što se tiče modela Forfour, njegova sličnost sa Renault Twingom je evidentna, iako je puno toga drugačije." - istakao je Petrović.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Model Smart Forfour je tehnički blizanac sa modelom Renault Twingo, što možemo primetiti i na spoljašnjem dizajnu. U isto vreme, uočavamo i razlike, kao što su vrata prtljažnika, koja se kod Twinga staklenim delom pružaju sve do donje ivice prtljažnika.

 

Pogledajte vest: Šta mislite, ko je pobednik: novi smart ili Mercedes-Benz S-Klasa?

 

Kod enterijera nam je ostao nedefinisan osećaj, možda upravo zbog činjenice da smo nedavno vozili novi Renault Twingo, koji je tehnički blizanac modela ForFour. Neki dugmići su potpuno isti kao na Twingu, ista je komanda brisača, sedišta su skoro identična, komande za električnu kontrolu prozora i podešavanje retrovizora takođe. Sve nabrojano je "made by Renault", a ovakva ručica menjača i ključ nalaze se čak i u modelima marke Dacia.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Prostora na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno u svim smerovima. Ono što je najvažnije, novi Smart je unutra porastao za 10 cm u širinu.

 

Pogledajte: Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto).


"Prvo što sam primetio u enterijeru, jeste sličnost sa Twingom. Međutim, u Smartu se oseća njegov premium momenat. Nakon što se smestimo u sedišta, prvo u oči upada sportski dizajniran trokraki volan obložen kožom, koji se prosto lepi za ruke. Kvalitet materijala je na visokom nivou, a posebno moram da pohvalim rešenje za ostavu sitnica i flašila ispred menjača, koje je osmišljeno u skladu sa imenom ovog brenda. Originalna je i kontrola automatskog klima uređaja, na kojoj temperaturu podešavamo horizontalnim pomeranjem male lupe, koja uveličava upravo brojke koje pokazuju temperaturu." - objašnjava Vladan Petrović.

 

Smart Fortwo i Forfour - poređenje dimenzija:

 

 Model  Fortwo  Forfour
 Dužina (mm)  2690  3490
 Širina (mm)  1660  1660
 Visina (mm)  1550  1550
 Međuosovinsko rastojanje (mm)  1873  1873
 Zapremina prtljažnika (L)  260  185
 Prečnik kruga okretanja (mm)  6950  8650



Recimo i to da je enterijer novog Smarta porastao u širinu, i to za velikih 10 centimetara. To znači da u automobilu komforno mogu sedeti dve osobe korpulentnije građe, što u prethodniku nije bio slučaj.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Sličnost sa Renault Twingom je jasna - ručica menjača, komande brisača, ključ, dugmići na audio sistemu...

 

Na jučerašnjoj obuci u trening centru Mercedes-Benza u Krnješevcima, imali smo priliku da u kratkoj vožnji isprobamo i dinamičke mogućnosti novog gradskog "šmekera". Novi Smart dostupan je samo sa benzinskim motorima. Atmosferki motor zapremine 999 cm3 dostupan je u verziji od 45 kW i 52 kW, a u ponudi je i snažniji turbo motor, koji iz zapremine od 898 cm3 razvija maksimalnu snagu od 66 kW i maksimalni obrtni moment od 135 Nm. Petostepeni manuelni menjač (ovo je prvi Smart Fortwo koji ima manuelni menjač) moguće je dobiti uz svaku motorizaciju, a snažniji atmosferski i turbo motor mogu biti upareni sa twinamic šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Kod modela Smart Fortwo ovako se pristupa prostoru gde se nalaze bočice sa tečnostima.

 

U kratkoj vožnji smo isprobali Fortwo i Forfour sa manuelnim menjačima, što je bilo veoma uzbudljivo. Ipak, o odlikama motora i menjača možemo govoriti nakon testa, ali ono što je na nas ostavilo najveći utisak, jeste okretljivost modela Fortwo.

"Kada čujete da se automobil može okrenuti u krugu prečnika 6,95 metara, to većini ljudi ne predstavlja ništa. Ali, kada sednete u Smart Fortwo, okrenete volan do kraja i dodate gas, automobil će vam, bez dileme, izmamiti osmeh na licu. Prosto nestvarno izgleda na koliko malom prostoru ovaj automobil može da se okrene. Pored toga, moram da pohvalim i volan, koji je zahvaljujući progresivnoj funkciji precizan u vožnji. Generalno, Smart Fortwo je precizniji od Forfour, ali i jedan i drugi automobil pružaju odličan osećaj za volanom. O oslanjanju ćemo govoriti kada se provozamo beogradskim ulicama. Posebno će biti zadnimljivo videti kako se na našim putevima "ponaša" zadnja "dedion" osovina sa stablilizatorima." - zaključuje Petrović.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Iznad zadnjeg levog točka je otvor za vazduh, a iznad desnog je otvor za rezervoar.

 

I na kraju, cena. Koliko treba da platimo, da bismo se vozili najjeftinijim Mercedesom po gradu? Za baznu verziju modela Fortwo treba izdvojiti 10.068 evra, dok model sa petora vrata treba platiti 550 evra više.

Smart se može pohvaliti bogatom opremom, kako ForTwo, tako i Forfour. Oba modela mogu biti opremljena prostakljenim ili platnenim krovom, parking kamerom, navigacionim sistemom i vazdušnim jastukom za kolena. Audio sistem JBL sa subwooferom u prtljažniku ima 12 reproduktora. Spisak bezbednosne opreme zaista je dugačak, ali za veliki deo je potrebno doplatiti. Zanimljivo je, da rezervoar za gorivo ima zapreminu od 28 litara, ali uz doplatu se može dobiti dodatnih 7 litara u rezervoaru.

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

 Prečnik kruga okretanja kod modela Fortwo iznosi samo 6,95 metara.

 

passion, prime and proxy – nove linije opreme

Tri linije opreme (passion, prime i proxy), kao i širok spektar opcionih dodataka, od kojih su neki bili rezervisani za više segmente, čine svako smart fortwo ili smart forfour vozilo jedinstvenim. Čak i u osnovnoj verziji, oba modela nude sveobuhvatan spektar karakteristika kada su u pitanju bezbednost i udobnost. To uključuje LED svetla za vožnju po danu, centralni sistem zaključavanja sa daljinskim upravljanjem, zaključavanje sa vizuelnom potvrdom i imobilizatorom, kontrolu vožnje sa regulatorom brzine (različita ograničenja brzine), indikator spoljne temperature sa upozorenjem na zamrzavanje, instrument tablu sa monohromnim LCD ekranom, putnim kompjuterom i prednjim staklima sa elektronskim podizanjem.

„passion“, „prime“ i „proxy“ su nazivi tri linije opreme za modele smart forwto i smart forfour koje omogućavaju prilagođavanje, pre svega kad je u pitanju  njihova unutrašnjost. Karakteristike ovih linija podrazumevaju kožni multifunkcionalni upravljač, instrument tablu sa ekranom u boji veličine 3,5 inča, i sedišta sa grejačima.

Smart Fortwo i Forfour (2015) - specifikacija i cene:

 

 Model  Fortwo  Fortwo  Fortwo  Forfour  Forfour  Forfour
 Motor  1.0  1.0  0.9 turbo  1.0  1.0  0.9 turbo
 Menjač  5M  5M  5M  5M  5M  5M
 Zapremina motora (cm³)  999  999  898  999  999  898
 Broj cilindara/ventila  3/4  3/4  3/4  3/4  3/4  3/4
 Max. snaga (kw/o/min)  45/6.000  52/6.000  66/5.500  45/6.000  52/6.000  66/5500
 Max. obrtni moment (Nm)  91/2.850  91/2.850  135/2.500  91/2.850  91/2.850  135/2.500
 Max. brzina (km/h)  151  151  155   151  151  165
 Ubrzanje 0-100 km/h (s)  15,6  14,4  10,4  16,9  16,7  -
 Potrošnja (l/100 km)  4,5  4,1  4,2  4,7  4,2  -
 Težina  -  880  900  -  975  -
Cena (€) 10.068 10.536 11.304 10.620 11.100 11.856


Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje