AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Prednji deo automobil neodoljivo podseća na dizajn supersportskih automobila marke Aston Martin.

 

Treća generacija modela Ford Mondeo, na tržištu se nalazi od 2006. godine, što je prilično veliki vremenski period. Automobil jednostvano više nije mogao da sakrije svoje godine, i pored blagih "plastičnih operacija". Zato je na njegovo mesto stigla četvrta generacija, koja ima za cilj da Mondeo vrati tamo gde mu je i mesto - u elitu.

 

Pogledajte fotografije: Ford Mondeo 2.0 TDCi (2015) - Test.


"Klon" novog Mondea, model Fusion, na tržištu Severne Amerike prodaje se već dve godine. Pitate se zašto u Evropu stiže kasnije? Prema tvrdnjama Forda, to se dogodilo zbog zatvaranja fabrike u belgijskom Genku i preseljenju proizvodnje u špansku Valensiju. Bilo kako bilo, novi Mondeo je stigao na evropsko tlo, a nas je najviše zanimalo da li je sposoban da direktno konkuriše novim generacijama modela kao što su VW Passat, Mazda6, Opel Insignia... Ovo pitanje je posebno bilo zanimljivo, jer smo nedavno vozili njegove glavne konkurente.

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Novi Mondeo izgleda mišićavo i dinamično iz svih uglova. Atraktivna uska svetla sa LED tehnologijom čine ga prepoznatljivim već na prvi pogled.

 

Pogledajte: Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci.

 

Odmah da razjasnimo, kao i Volkswagen Passat B8, novi Ford Mondeo (Mk5) je potpuno novi automobil. Zajedno sa pomenutim Fusionom, novi Mondeo je prvi automobil ove marke, postavljen na novu globalnu platformu CD3. Jedan od ciljeva bio je smanjenje mase (iako su to neki pokušali da ospore različitim standardima merenja), pa su vrata prtljažnika izrađena od magnezijuma, a za izradu skeleta karoserije korišćen je čelik različite čvrtoće.

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

U ponudi su tri karoserijske verzije: hatchback, sedan i karavan.

 Dizajn

Što se dizajna tiče, Aston Martin Mondeo je magnet za oči, što su nam dokazali i pogledi ljudi na ulicama, vozača u automobilima (čak i na autoputu!)... Mondeo je jednostavno bio u centru pažnje. Bez sumnje, najupečatljiviji je prednji deo automobila, koji je potpuno nov. Uske prednje svetlosne grupe, opremljene LED tehnologijom, odlično korespondiraju sa masivnom maskom hladnjaka i čine snažan vizuelni identitet novog Mondea.

 

Pogledajte vest: Novi Ford Mondeo će imati vazdušni jastuk u sigurnosnom pojasu.


Zadnji deo automobila nije pretrpeo velike promene i predstavlja evoluciju prethodnika. Bar se tako čini na prvi pogled. Potpuno novi Mondeo je veoma moćan, ne samo vizuelno, već i na jeziku brojki. Meri dužinu od 4.871 mm, širok je 1.852 mm, a visok 1.482 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.850 mm, što je više od međuosovinskog rastojanja nove Mazde6

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Dizajn zadnjeg dela automobila podseća na prethodnika, ali svaki detalj na automobilu izgleda sveže i moderno.

 

Tehnički napredan

I Ford Mondeo prve generacije je imao odlično podešeno oslanjanje. Još u vreme kada je Passat morao da se zadovolji sa jednostavnom zadnjom "torzionom osovinom", Mondeo je od samog početka imao kinematički naprednije Multilink oslanjanje. Na to je gore pomenuti konkurent morao da čeka do svoje šeste generacije, odnosno do 2005. godine, ako ne računamo verzije sa pogonom na sve točkove. Možda će vas to iznenaditi, ali zadnja Multilink osovina kod aktuelnog Passata i Golfa, konstrukcijski je veoma slična zadnjoj osovini prethodne generacije modela Mondeo i Focus. Jedan od razloga je i taj, što su inženjeri Forda upravo otišli do Wolfsburga, da "potraže nove izazove".

 

Pogledajte: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci.

Zato je najnoviji Mondeo dobio potpuno novo oslanjanje pod nazivom Integral link. Jedan od ciljeva razvoja novog oslanjanja, bio je da se minimalizuje buka u vožnji ili takozvani faktor NVH (Noise Vibration Harshness). Napred je unapređeno McPherson rešenje, ali novina je elektromehanički pojačivač, sličan onom koji smo isprobali u modernizovanom Focusu, ali i u Golfu i Passatu (gle čuda:-)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Materijali u enterijeru su kvalitetni i odlično uklopljeni. Raduje i činjenica da ima puno ostava za sitnice, flašice i čaše.

 

Motori


Za evropske kupce, Ford je pripremio nekoliko atraktivnih motorizacija. Benzinske motore "zastupaju" maleni ali snažni 1.0 EcoBoost (125 KS), zatim 1.5 EcoBoost (160 KS), 2.0 EcoBoost, koji razvija maksimalnu snagu od 203 KS i najsnažniji 2.0 EcoBoost motor snage 240 KS. Za naše tržište sigurno će biti zanimljiviji turbodizel motori - 1.6 TDCi (115 KS), zatim 2.0 TDCi (150 KS), 2.0 TDCi maksimalne snage 180 KS i najsnažniji turbodizel 2.0 TDCI BiTurbo, koji razvija maksimalnu snagu od 210 KS. Po prvi put, Mondeo u ponudi ima i hibridnu verziju, koju pogoni atmosferski 4-cilindarski 2.0 iVCT motor uparen sa elektromotorom snage 88 kW. Na tržište će stići i Mondeo sa turbodizelom 1.5 TDCi, koji smo imali priliku da isprobamo u Focusu (o čemu ćemo pisati uskoro).

 

Pogledajte: Test - Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line.


U Grčkoj smo imali priliku da vozimo Mondeo kojeg pogoni turbodizel 2.0 TDCi maksimalne snage 180 KS pri 3.500 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 400 Nm, dostupnog u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.500 o/min. Motor je odlično uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Kultivisan je i odlično izolovan, tako da putnici u enterijeru uživaju u savršenoj tišini. Menjač je odlično podešen, ručica je zauzela optimalnu poziciju, a hodovi su kratki i precizni. Motor je elastičan, skoro trenutno reaguje na komandu gasa, iako se ispod 1.800 o/min oglašava brundavim zvukom.

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Volan ima nešto veći prečnik i tanak obruč. Vizuelno pomalo neobično, ali u vožnji je osećaj prijatan.

 

Pogledajte: Test - Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution.


U vožnji

Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se ni agilnost i odlično ponašanje automobila koji dolazi iz kompanije koja je bila šampion sveta u reliju, ni jednog trenutka ne dovodi u pitanje. Slažete se? Oslanjanje dizelske verzije je nešto tvrđe, što kod Forda nikako ne znači da je tvrdo  podešeno. Automobil pruža veoma visok nivo komfora u vožnji, možemo slobodno reći da je  među najboljima u srednjoj klasi. Upravljanje je filigranski precizno, a oslanjanje  odlično reaguje na sve promene, što vozači daje potpun osećaj kontrole.

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Prostor na zadnjim sedištima može se uporediti sa nekim limuzinama više klase.

 

Pogledajte: Test - Toyota Avensis 2.0 D-4D.


Enterijer

Odmah nakon što se smestite u sedište novog Mondea, shvatićete da se radi o velikom automobilu. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a sedišta su odlično profilisana i pružaju dobar oslonac za telo. Instrument tabla kombinuje klasičnu grafiku i digitalne kazaljke, a dobro osmišljene boje pružaju dobar kontrast i preglednost. Volan ima nešto veći prečnik i tanji je od očekivanog. Što se ergonomije tiče, u automobilu je sve na svom mestu i privikavanje skoro da nije potrebno. Sve je tamo gde očekujemo da bude. Parkirna kočnica je elektronska, a broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan, jer se većina funkcija automobila može kontrolisati preko centralno smeštenog velikog displeja i sistema Sync 2. Materijali su odličnog kvaliteta, a moramo pohvaliti i završnu obradu. Kada je reč o enterijeru, ne možemo da ne spomenemo jedan zanimljiv bezbednosti detalj - bezbednosni pojasevi na zadnjim sedištima opremljeni su vazdušnim jastukom, kojim se smanjuje rizik od povreda grudnog koša prilikom udesa. Mondeo je prvi automobil srednje klase i drugi na tržištu uopšte sa ovim bezbednosnim sistemom. 

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Dieter Walter, Mondeo Program Manager (levo) i Goran Sarić, urednik internet sajta Automagazin.rs .

 

Gospodina Waltera smo pitali da nam otkrije profil vlasnika novog Mondea. "Novi Mondeo je namenjen svima koji žele lep, dinamičan, sportski dizajniran automobil, ali u isto vreme prostran i komforan porodičan auto. Ovaj auto u isto vreme izgleda elegantno i sportski, a pruža puno zabave i uživanja u vožnji." - istakao je Dieter Walter.

 

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

 Zapremna prtljažnog prostora kod verzije sa 5 vrata (u ponudi su verzija sa četvora vrata i karavan) iznosi 541 litar, što je više od onog što pruža Opel Insignija, ali manje od prtljažnika novog Passata.

 

 Ford Mondeo 2.0 TDCi - Specifikacija  
 Tip motora:  Turbodizel common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.997
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  132 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 2.000 - 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  225
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,3
 Potrošnja (prosečna):  4,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  541 / 1437
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.579 / 741
 Dimenzije pneumatika:  235/45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.871
 Širina automobila (mm):  1.852
 Visina automobila (mm):  1.482
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.850
 Cena (€):  -

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje