AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

OPC Line podrazumeva atraktivne sportske detalje, kao što su zanimljivo dizajnirane felne, diskretan spojler na vratima prtljažnika, spliter na prednjem braniku...

 

Pogledajte fotogaleriju: Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo OPC Line.

 

Dizajn

Modernizovana Insignia dobila je novo, nasmejano lice, u skladu sa dizajnerskim promenama koje smo videli na modernizovanoj Astri i kabrioletu Cascada. Insignia sada ima širu hromiranu masku hladnjaka, novi dizajn svetala i horizontalno orjentisane otvore za dovod vazduha u braniku. Svetla za maglu su smeštena u dinamično dizajnirana crna kućišta sa hromiranim detaljima, što automobilu daje ekskluzivniji izgled. Pogled sa boka ne otkriva mnogo toga novog, ali posebnu pažnju privlače nove atraktivne felne, koje dolaze u okviru OPC paketa opreme. Novo je rešenje zadnjih svestlosnih grupa, koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na modelu Cascada. U skladu sa ovom promenom je modernizovan i zadnji branik. Između zadnjih svetala se prostore hromirana lajsna, koja se završava duboko u svetlosnih grupama, a zanimljivo je da su u nju integrisana svetla za vožnju unazad. Dizajnerske promene su rezultirale i boljim aerodinamičkim otporom, koji iznosi fantastičnih 0,25, odnosno 0,28 kod karavan verzije.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Insignia iz svih uglova izgleda atraktivno i moderno.

 

Pogledajte test: Opel Cascada 2.0 CDTI.


Enterijer

U enterijeru je mnogo više promena, jer nas tamo čeka potpuno nova generacija infotaimenta. Kao i kod porodičnog MPV modela Meriva, modernizovana Insignia je dobila sistem IntelliLink sa displejom osetljivim na dodir, sa veoma jednostavnim korisničkim interfejsom. Većina funkcija sada se može kontrolisati preko displeja, što je uticalo na smanjenje broja dugmića na središnjoj konzoli. Ona sada više nije tako pretrpana i haotična, kao što je to bio slučaj kod prethodnika. Komande su pregledne, a posebno je zanimljivo podešavanje temperature na klima uređaju preko ditialnih strelica (plave i crvene boje) osetljivih na dodir.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Unapređen je enterijer, a posebna pažnja posvećena je organizaciji komandi, koje su sada jednostavnije i lakše za korišćenje.

 

Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.

 

I šlag na kraju - kako ne biste morali u toku vožnje da "pipkate" po velikom displeju, tu je touchpad, koji se nalazi između prednjih sedišta, iza ručice menjača, preko kojeg možemo vršiti komande na velikom displeju. Ali, moram priznati da mi ovo rešenje nije odmah priraslo za srce. Kursor na dipleju je "skakao" drugačnije nego što su bila moja intuitivna očekivanja, što mi je pomalo smetalo. Istina, već sutradan je sve bilo lakše. Potrebno je vreme da se naviknete na njega. Ali, sledeće što imam da zamerim ovom sistemu jeste pozicija touchpada, jer kada "komandujemo" preko njega, desna ruka mora biti pomerena unazad u ne baš prirodan položaj. Za svaku pohvalu je mogućnost pisanja prstom željene adrese u navigacionom sistemu, baš kao kod automobila marke Mercedes-Benz ili Audi.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Po ugledu na modele iz premium segmenta, Insignia je dobila touchpad, pomoću kojeg je moguće kontrolisati većinu funkcija.

 

Arhitektura "kokpita" i vrata izgleda robusno i odaje utisak dobrog kvaliteta i čini se da je završna obrada za nijansu bolje nego kod prethodnika. Nema više plastike koja se uvija na dodir kolenom i sličnih detalja koje smo primetili na prethodniku. Sedišta su vrhunska, sa velikim sedalnim delom, koji obezbeđuje dobar oslonac za butni deo nogu. To znači, da nećete osetiti umor ni da dužim putovianjima.

 

Pogledajte test: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec.

Zadnja sedišta su smeštena relativno nisko, tako da sedište ne pridržava noge na najbolji način. Ali, ne zaboravimo da Insignia ima atraktivno rešeno spuštanje krova, sa blagim padom preko "C" stuba. Dakle, to je učinjeno da putnici iznad prosečne visine ne bi imali problema sa prostorom za glavu, a u isto vreme zadržan je veliki prostor za kolena. Insignia nam pokazuje da nije samo važno koliko protora ima, već i kako se putnici osećaju na zadnjim sedištima. I pozadi su sedišta veoma dobro dizajnirana, i putnici čak ni pri žustrijoj vožnji neće kliziti sa sedišta na sedište. Visok utisak zaokružuje prtljažnik zapremine 500 litara, sa velikim prostorom za utovar. Jedino bi veća mogla biti zadnja stakla, jer kroz njih će vozač teško nešto videti. 

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Trokraki volan je sportski dizajniran, obložen je perforiranom kožom, a pažnju privlače i nožne komande od  aluminijuma. 


Motor

Široka i proširena ponuda motora za novu Insigniju donosi beskompromisne performanse i udobnost. Uključuje izbor između tri vrste goriva – benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas) – i nudi širok opseg snage od 81 kW (110 KS) do 184 kW (250 KS).

Naš test automobil pokretao je 4-cilindarski turbodizel motor 2.0 CDTI, koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW (163 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 350 Nm (380 Nm kada aktiviramo overboost) dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. To je sasvim dovoljno, da ovaj 1,5 tona težak automobila iz mesta do "stotke" pokrene za 9,6 sekundi, sve do maksimalnih 215 km/h.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Kamera za vožnju unazad ima novu funkciju - obaveštava vozača o tome sa koje strane dolazi vozilo, što je posebno korisno prilikom vožnje unazad u uslovima smanjene preglednosti.

 

U praksi, utisak je još bolji. Motor samouvereno vuče u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. U vožnji je nemoguće, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). S obzirom da je menjač automatski, nema ni slabosti prilikom kretanja iz mesta. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto bučniji rad motora, posebno u hladnim jutarnjim satima. Kada se zagreje, njegov "brundav" glas nestaje.

I najmanja kritika pada u vodu, kada na putnom kompjuteru vidimo podatke o potrošnji. Fabrika propisuje potrošnju u otvorenom saobraćaju od 4,3 l/100 km, mi smo zabeležili 5,1 l/100 km. U gradskoj vožnji, potrošnja iznosi 8,0 l/100 km, što je veoma blizu deklasiranih 7,8. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,8 l/100 km, što je odličan rezultat za automobil ove kategorije.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

U vožnji se stiče utisak, da su stručnjaci u Opelu kombinovali nešto mekše amortizere i tvrđe opruge. Tako su zadržali udobnost na visokom nivou, upravljanje je preciznije, a uživanje u vožnji značajno bolje.


Oslanjanje

 

Opelovi inženjeri su uradili dosta toga i na oslanjanju. Insignia je dobila nove, veće stabilizatore, nove "rebound" amortizere i opruge. U vožnji se stiče utisak, da su stručnjaci u Opelu kombinovali nešto mekše amortizere i tvrđe opruge. Granice sigurnog držanja na putu izuzetno su visoke, a uspešno je napravljen kompromis stabilnosti i udobnosti. Za ovo drugo su nam potvrdili putnici na zadnjim sedištima. Dobroj stabilnosti i izraženoj preciznosti upravljanja "pomažu" i pneumatici dimenzija 245/40 R19. Iako je test automobil (oprema Cosmo) stajao na velikim felnama i pneumaticima, putnici u automobilu to nisu osećali. Insignia odlično podešenim oslanjanjem uspešno "pegla" udarne rupe i poprečne prelaze na našim putevima.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Cena

 

Opel Insignia je pravi "gutač kilometara", koji uz malu potrošnju nudi odlična međuubzanja i visoke putne brzine. To znači da može biti optimalan izbor, kako za porodičan automobil, tako i za poslovnu menadžersku limuzinu.

I na kraju, cena. Početna cena modela Ipel Insignia na našem tržištu iznosi 19.510 evra, koliko košta Insignia koju pokreće benzinski 1.8 ECOTEC motor maksimalne snage 140 KS. Za baznu dizel verziju u našem cenovniku - Insgnia 2.0 CDTI ECOTEC (110 KS) stoji cena od 22.310 evra, a za testirani Insignia 2.0 CDTI ECOTEC u atraktivnom OPC paketu opreme, treba izdvojiti oko 30.000 evra.

Pogledajte Opel Insignia - Cenovnik.


 Opel Insignia 2.0 CDTi - tehnička specifikacija  
 Motor:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.956
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  120 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  350 / 1.750
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  215
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km):  8,0 / 5,1 / 5.8
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  530 / -
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.490 / 540
 Dimenzije pneumatika:  245/40 R19
 Dužina automobila (mm):  4842
 Širina automobila (mm):  1.858
 Visina automobila (mm):  1.498
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.737
 Cena osnovnog modela (€):  19.510 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje