AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Pogledajte: Test - Hyundai i30 1,6 CRDi.

 

Naše utiske o Hyundaiju i30 smo već objavili, kada smo vozili dizelsku verziju ovog zanimljivog automobila. Sada smo na testu imali benzinsku verziju, koju je pokretao 16-ventilski 4-cilindarski motor zapremine 1.4 litra. Ovo je bazna motorizacija Hyundaija i30, čija akcijska cena iznosi 10.790 evra, koliko treba izdvojiti za verziju sa 5 vrata i paket opreme Base. Priznaćete, konkurentna ponuda. 

Pogledajte: Test - Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4.

 

Izgled

 

Cela korejska civilizacija je za nas veoma daleko, ali kada Korejci počnu pratiti zapadne trendove, onda postaje zanimljivo. Dizajn automobila nam je dobro poznat. Prateći dizajnersku filozofiju "fluidic sculpture", inpirisanu protokom vazduha i vode, automobil posle dve godine egzistencije na tržištu izgleda moderno i sveže. Proporcije automobila su dinamične, kao i dizajn prednjih i zadnjih svetala, šestougaona maska hladnjaka ili oštro dizajniran zadnji deo karoserije. 

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Pogledajte: Test - Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD.

 

Enterijer

 

I enterijer je izveden u trendsetter stilu. "Dizajn kabine je zanimljiv, kao i spoljašnjost automobila. I pored toga što je automobil na tržištu već više od dve godine, i dalje privlači pažnju prolaznika i budi interesovanje. Hyundai i30 je kreiran po ukusu evropske klijentele, što možemo zaključiti po organizaciji komandi na instrument tabli, putnom računaru i centralnoj konzoli. Na prednjim sedištima, Hyundai i30 nudi dobru "porciju" prostora. Pored solidne širine, koju ističe i centralna konzola sa dva velika nosača oko ručice manjača, primećujem da je i visina iznad sedišta na zavidnom nivou. Mislim da čak i košarkaši neće imati "strah" od manjka prostora. Moram da pohvalim i preglednog "A" stuba, koji nije debeo kao kod nekih konkurentskih modela." - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Pogledajte vest: Savetujemo: Ovako NE treba sedeti za volanom! (foto).

 

Drugi red sedišta je međugeneracijski porastao, ali treba istaći da padajuća linija krova unutrašnji prostor za glavu putnika na zadnjim sedištima čini nešto manjim. Prostor za kolena je u proseku niže srednje klase, ali zato je prostor u širinu veći nego kod nekih skupljih konkurenata. Putnici na zadnjim sedištima uživaće u sedištima pozicioniranim 38 centimetara iznad poda, što obezbeđuje vrhunsku podršku u predelu butina - to znači da se neće umarati na dužim putovanjima, jer će noge imati odličan oslonac.

 

Zapremina prtljažnika iznosi 387 litara, a rub prtljažnika je smešten nisko, samo 68 centimetara iznad zemlje, što značajno olakšava pristup prtljažnom prostoru.

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Motor

 

Pored toga, što smo na testu imali slabije opremljen i30 (na sreću naših mnogobrojnih čitalaca), automobil je bio opremljen i slabijim benziskim motorom zapremine 1.4 litra. Motor iz zapremine od 1.396 cm3 razvija maksimalnu snagu od 73,2 kW, odnosno 100 konjskih snaga pri 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 137 Nm pri 5.000 o/min. Motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Verovatno je prvo pitanje koje ste u sebi postavili, da li je ovo motor dovoljnog potencijala za automobil mase 1.260 kilograma. Odgovor na ovo pitanje, najbolje nam je dao Vladan Petrović. 

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

"Da li je ovo dovoljan motor za i30? Mislim da jeste. Agregat ima dovoljno snage za normalnu gradsku vožnju, ali i dovoljnu maksimalnu brzinu na autoputu, jer u šestom stepenu prenosa bez problema postiže i 180 km/h. Ipak, moram reći da je maksimalni obrtni moment dostupan u prilično visokim obrtajima (5.000 o/min), što znači da je prilikom preticanja na magistralnim putevima potrebno zavrteti agregat u više obrtaje, a to znači brzina niže i "pun gas". To je karakteristična osobina za motore sa 16 ventila, ali treba istaći da motor u visokim obrtajima ima veoma zanimljiv zvuk. Proizvođač ističe, da je prosečna potrošnja ovog motora 6.0 l/100 km, ali mi nismo uspeli da je postignemo. U gradskoj vožnji automobil nam je trošio oko 8.0 l/100 km, a prosečna potrošnja na testu iznosila je 7,3 l/100 km." - objašnjava Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Oslanjanje

 

Kao što smo o tome pisali, Hyundai i30 je preuzeo zadnju multi-link osovinu (sa četiri tačke oslonca) od većeg modela i40. To se itekako oseća u vožnji, što je potvrdio i Petrović. "Kao što smo već istakli, oslanjanje i30 pruža mnogo veći stepen komfora nego kod prethodnika. Zadnja osovina je podešena za nešto mekši prelazak preko rupa i neravnina, koje nisu retke na našim putevima. Važno je, da je preciznost upravljanja veoma dobra i izražena posebno na planinskim putevima. Moram da pohvalim i udobnost automobila sa felnama prečnika 15 inča i pneumaticima dimenzija 195/65. Možda nije tako atraktivan kao sa felnama prečnika 16 ili 17 inča, ali je udobnost iznad proseka u klasi." - zaključuje Petrović. 

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Cena

 

Iako Hyundai i30 već duže vreme ne igra na kartu niskih cena, treba istaći da akcijska cena baznog modela sa pet vrata - i30 1.4 GL Base iznosi 10.790 evra. Zanimljivo je, da već u baznoj opremi i30 ima sve što je potrebno prosečnom evropskom kupcu (ABS, ESP, klima uređaj, radio CD MP3, LED dnevna svetla, deljivu zadnju klupu...). Trenutno u ponudi Hyundai Srbija ima i paket Fudbalmania, koji je dostupan uz sve pakete opreme. Kupac uz doplatu od 300 evra dobija Garmin navigacioni uređaj, parking senzore, patosnice sa logotipom svetskog prvenstva FIFA 2014, loptu Adidas Brazuca, štitnik za sunce sa logotipom svetskog prvenstva FIFA 2014 i nalepnicu za vozilo sa oznakom Fudbalmania Special Edition. 

 

Pogledajte: Cenovnik Hyundai i30.

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

 

 

 Hyundai i30 1.4 - Specifikacija  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.389
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  73,2 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  137 / 4.200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  182
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13,2
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  348 / 1316
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.250 / 450
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4300
 Širina automobila (mm):  1780
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2650
 Cena modela i30 1.4 GL Base (€):  10.790

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs


Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje