AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Dizajn

 

Iako nekom možda ne deluje kao najbolja kombinacija (atmosferski motor 2.0, 4x4 pogon i manuelni menjač), ona nam najbolje otkriva kako su japanski inženjeri uspeli da pretvore svoja obećanja u realnost.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn karoserije nove Mazde CX-5 već smo dobro upoznali na ulici. Na fotografijama izgleda, da Mazda CX-5 ima veliku masku hladnjaka i velika svetla. U realnosti to je još izraženije,  s tim što ova dva elementa, zajedno sa dizajnerskim linijama na haubi, čine veoma kompaktnu i masivnu celinu. Zadnji deo automobila prati Kodo dizajnerski jezik, što znači da kompaktni SUV i od nazad izgleda sportski i masivno. Karoserija Mazde CX-5 ima dužinu od 4.555 mm, širinu 1.840 mm i visinu od 1.670 mm.

Enterijer

 

Dok je dizajn eksterijera jedinstven i prepoznatljiv već na prvi pogled, unutrašnjost se može uporediti sa drugim konkurentskim modelima, i to iz premium segmenta. Neko je prokomentarisao, da su japanski inženjeri inspiraciju pronašli u enterijeru modela BMW X1. Možda. Ali, samo ako se to odnosi na panel navigacionog sistema, radio uređaja i klimatizacije. U svakom slučaju, u enterijeru modela CX-5 dominiraju elementi koji povezuju sve Mazdine automobile nove generacije. Sve pohvale zaslužuje ergonomija. Mazda je konačno pronašla recept za intuitivno upravljanje tempomatom i putnim kompjuterom.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

I prostranost Mazde CX-5 je za svaku pohvalu, što se odnosi i na prednja i na zadnja sedišta. Prostora ima sasvim dovoljno, kako u prostoru kolena, tako i u prostoru glave. Prijatno će se osećati i nadprosečno visoki putnici, jer je linija krova relativno ravna. Moramo da pohvalimo i prostor za odlaganje flaša u zadnjim vratima, što će posebno prijati deci tokom dužih putovanja (da, hoćemo da kažemo da je ovo porodičan automobil :-)) Ako moramo tražiti manu, onda je to nešto kraći sedalni deo zadnjih sedišta, što na dužim putovanjim može da se manifestuje bržim zamaranjem, jer butni deo nogu kod visokih osoba neće imati najbolji mogući oslonac.

 

Pogledajte test Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution.

Prtljažniku zapremine 503 litra nemamo šta da zamerimo. Širina prtljažnog prostora iznosi 105 centimetara, dižina 95 cm, a visina ispod mrežice 53 centimetra. Novina u prtljažnom prostoru je sistem Mazda Karakuri: mrežica je spojena sa vratima prtljažnika, i produžava se i podiže njihovim otvaranjem. Sedišta su deljiva u razmeri 40:20:40 (odnosno 60:40 u nižim nivoima opreme), a njihovim jednostavnim obaranjem ne dobija se potpuno ravna površina. Možda će nekom zasmetati i činjenica da se peta vrata otvaraju pod nešto manjim uglom - kada su potpuno otvorena, ispod njih ostaje prostor visine 183 centimetra.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Motor

 

Krajnje je vreme, da atmosferski benzinski 4-cilindarski motori, uzvrate udarac turbo motorima. U bliskoj prošlosti, ovi motori su definitivno ostali u senci turbo motora, ali najveći razlog za to je zastarela konstrukcija, koja je godinama prolazila bez inovacija. Došlo je vreme za promene. Mazda je u CX-5 ugradila potpuno novi motor 2.0 Skyactiv-G, kojeg odlikuje serija inovacija. Tehnološka unapređenja najviše se odnose na sistem ubrizgavanja, kao i na sistem za kontrolu otvaranja ventila. Kompresioni odnos je dostigao ekstremnu vrednost od 14:1. U vreme kada se ovaj odnos kreće oko 10:1, ovo je izrazito efikasan proces sagorevanja.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Agregat razvija maksimalnu snagu od 118 kW (160 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment 208 Nm pri 4.000 o/min, što su odlične vrednosti za atmosferski motor ove zapremine. U oceni tehnike, i ovoga puta nam je asistirao test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Motor je veoma kultivisan i skoro nečujan kada automobil miruje, što je za svaku pohvalu, posebno ako uzmemo u obzir stepen komresije koji ostvaruje. Primetio sam, da hladan motor neposredno posle pokretanja automatski podiže broj obrtaja na 2.000 o/min, ali to traje samo nekoliko sekundi. Šestostepeni manuelni menjač je odlično ukombinovan sa motorom. Iako mislim da automobili sa 4x4 pogonom treba da imaju automatizovan menjač, posebno ako je u pitanju SUV model, za CX-5 to ne mogu reći. Menjač je precizan i veoma lak za korišćenje, a nema ni traga od grubosti, koja je ranije bila karakteristična za manuelne menjače i 4x4 pogon." - objašnjava Petorvić.

Pri 100 km/h, potrošnja se kretala oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, dok je potrošnja u gradskoj vožnji iznosila oko 9 l/100 km. Prosek - od 7 do 8 l/100 km.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Oslanjanje

 

Kakvo oslanjanje ima Mazda CX-5? Takozvana Skyactiv-Chassis ima potpuno novu konstrukciju, koja je dalje razvila osobine ove marke. Konstrukcija je razvijena sa posebnim akcentom na kompaktnost, čvrstoću i manju masu, što rezultuje boljom upravljivošću automobila.

"Mazda CX-5 se veoma dobro ponaša u krivinama. I, kao što je menjač iznenađujuće precizan i ima sportski kratke hodove, tako je i ponašanje automobila u krivinama iznenađujuće agilno za jedan SUV. Ali, vozač ne sme zaboraviti jedno: visoko težište je surovi neprijatelj automobila u krivinama, što će se u Mazdi CX-5 osetiti samo ako vozite agresivnije kroz iste. Ali, za neiskusne, tu je elektronski program stabilizacije (ESP), koji sa velikim stepenom pažnje prati svaki vozačev pokret, posebno kada je vožnja na granici mogućnosti oslanjanja." - izjavio je Petrović.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Zahvaljujući dobro podešenom oslanjanju, ali i felnama prečnika 17 inča (dimenzija pneumatika 225/65), udbnost je veoma dobra. Oslanjanje uspešno filtrira česte rupe na našim putevima, ali i poprečne neravnine. Bolje opremljene verzije imaju felne prečnika 19 inča sa pneumaticima 225/55, ali manje felne sugurno bolje "komuniciraju" sa amortizerima, što je veoma važno i u vožnji van asfalta. Ovo nije off-road automobil, ali CX-5 neće se buniti zbog manjeg izleta u prirodu, tamo gde asfalta nema. U tome će pomoći odličan sistem pogona na sve točkove, koji nijednog trenutka nije dozvolio "našoj" Mazdi da prokliza, čak i kada smo se kretali po šumskom putu.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Cena

 

Cena testiranog automobila - Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge iznosi 26.190 evra. Odnos cena-oprema spada u sredinu ponude u SUV segmentu, ali je odnos cena-kvalitet u samom vrhu. Mazda CX-5 na nas je ostavila pozitivan utisak. Neko mi je rekao da CX-5 nije najbolji kompaktni SUV. Možda nije, ali sigurno se nalazi u vrhu ponude na našem tržištu. Recimo i to, da najjeftinija benzinska verzija, sa pognom na prednje točkove i Emotion paketom opreme, koji podrazumeva sve najvažnije sisteme u vozilu, košta 21.790 evra. Cena dizelskih verzija, počinje od 23.790 evra.

 

Pogledajte cenovnik Mazda automobila.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

 

Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  118 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  208 / 4.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  197
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  503 / 1620
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.425 / 575
 Dimenzije pneumatika:  225 / 65 R17
 Dužina automobila (mm):  4.550
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.710
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela (EUR):  21.790

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje