AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Novu generaciju modela Honda Civic upoznali smo prošle godine.

Pogledajte vest Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport.

U aktuelnoj generaciji modela Honda Civic, agregat 1.6 i-DTEC razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.000 o/min. Maksimalni obrtni moment od 300 Nm, motor razvija pri 2.000 o/min. Komponente motora su razvijene tako, da budu najmanje i najlakše. Tako je glava motora izrađena od aluminijuma, a zidovi cilindara su debljine osam milimetara (debljina zidova cilindara kod motora 2.2 i-DTEC iznosi 9 milimetara), a korišćeni su i lakši klipovi. To je dovelo do toga, da novi motor bude lakši od agregat 2.2 i-DTEC za čak 47 kilograma!

Smanjeno je i trenje, jer su "košuljice" klipova tanje i kraće. Manje unutrašnje trenje motora, rezultira manjom potrošnjom goriva (pročitati u tekstu ispod!), ali i poboljšava reakciju motora na gas. Prema tvrdnjama inženjera, mehaničko trenje novog motora je smanjeno na nivo koji odgovara današnjim benzinskim motorima. Agregat 1.6 i-DTEC koristi turbopunjač marke Garrett četvrte generacije, sa varijabilnom geometrijom lopatica. Maksimalni radni pritisak turba iznosi 1,5 bara.

Elektromagnetni sistem ubrizgavanja goriva, koji je razvila kompanija Bosch, radi pod pritiskom od 1.800 bara. Gorivo se ubrizgava velikom brzinom i pod velikim stepenom raspršivanja, koje olakšava mešanje goriva i vazduha. Rezultat je čistije i efikasnije sagorevanje, a samim tim i manja potrošnja nafte. Motor se proizvodi u fabrici Swindon, u zapadnoj Engleskoj.

To je teorija. A, kako sve funkcioniše u praksi?

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, bio je prijatno iznenađen tokom prvog susreta sa novim Honda turbodizel motorom. "Automobilu sam prišao od nazad, ali tek kada sam došao do prednjih vrata, shvatio sam da je motor upaljen. Ima veoma "mekan" zvuk, a izolacija je odlična. Prijatno sam bio iznenađen i posle prvih pređenih kilometara. U kabini je veoma tih, a njegov zvuk snažnije se čuje tek posle 3.000 o/min. Agregat je veoma dobro ukombinovan sa šestostepenim manuelnim menjačem, koji za dizelske motore ima veoma gladak hod, ali i japanski precizne hodove."

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

"Motor je veoma snažan i sa lakoćom pokreće Civic. Kao "pravi" malozapreminski dizel (1.6 litara), agregat kreće da ubrzava automobil već od 1.400 o/min, kada se naglo utišava i kreće u akciju. Osećaj je da narednih 2.500 o/min motor snažno povlači. Crveno polje na "obrtomeru" počinje od 4.500 o/min, ali već posle 4.000 o/min, automobil prestaje sa značajnijih ubrzanjem. Primetio sam da je maksimalni obrtni moment od 300 Nm dostupan pri 2.000 o/min. Iako neki nemački konkurenti maksimalni obrtni moment postižu i pri 500 obrtaja manje, brzina odaziva na komandu gasa kod Civica je na visokom nivou. Pri 2.000 o/min, turbo-punjač obezbeđuje veoma agresivno ubrzanje i to se oseti u automobilu." - ističe Petrovič.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Pogledajte vest Nova Honda Civic - Video predstavljanje dizajna.

 

Vladana Petrovića smo pitali i koliko je motor 1.6 i-DTEC uticao na voznu dinamiku u odnosu na benzinsku verziju ovog sjajnog automobila. Savremeni Hondin turbodizel jeste lakši, ali dizelski Civic ima 70 kilograma više u prednjem delu od benzinskog. "U vožnji kroz krivine, to se ne oseća previše. Civic se ponaša veoma neutralno, a oslanjanje nudi visok stepen poverenja u automobil. Razlika u težini u "nosu" automobila, može se osetiti samo pri sportskoj i agresivnoj vožnji, i to u oštrim krivinama, gde može doći do blagog podupravljanja, ali prosečan vozač to sigurno neće osetiti." - objašnjava Petrović.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Pogledajte vest Nova Honda Civic: Poboljšana zvučna izolacija enterijera.

 

Potoršnja je ono, što nas je najprijatnije iznenadilo kod modela Honda Civic 1.6. Iako su fabrički podaci o potrošnji u većini slučajeva samo lepa želja, kod novog Civica to nije slučaj. Na relaciji planina Tara - Beograd, i posle pređenih preko 173 kilometara, zabeležili smo prosečnu potršnju od 3,5 litara nafte na 100 pređenih kilometara! Istina, vožnja je bila krajnje "mirna", a maksimalna brzina je bila 90 km/h. U gradskim uslovima, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je iznosila oko 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 4,9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

I na kraju, cena. Honda Civic 5V 1.6 i-DTEC u baznom, ali veoma dobro opremljenom paketu opreme Comfort, košta 18.990 € sa porezom. Za ovaj novac, kupac dobija automobil svežeg i dinamičnog dizajna, štedljiv motor, udobnosti i prostranosti ima dovoljno, a i sigurnost je zagarantovana.

Honda Srbija nastavlja akciju 1.000.000 km garancije na novi 1.6 i-DTEC

Honda Srbija nastavlja akciju 1.000.000 kilometara garancije na novi 1.6 i-DTEC agregat. Svi kupci koji do 31. maja postanu vlasnici modela Civic sa 1.6 i-DTEC motorom imaće produžen garantni rok na motor i menjač – million pređenih kilometara.

Novi 1.6 i-DTEC agregat, prvi iz Hondine Earth Dreams tehnologije predstavljen u Evropi, najlakši je dizel agregat u svojoj klasi na svetu i predstavlja jedinstveno inženjersko i dizajnersko rešenje novog dizel motora. Sa snagom od 120 KS i emisijom od samo 94 grama CO2 po kilometru, novi Civic 1.6 i-DTEC predstavlja impresivnu kombinaciju performansi i ultra niske emisije CO2 i istovremeno pruža najbolji odnos efikasnosti u potrošnji i odziva na gas u klasi.

Sedam godina koliko Honda postoji u Srbiji, Honda servis nije zamenio nijedan motor u garantnom roku, a ni van njega, a u servisu se tvrdi – Hondini motori su neuništivi.

Produžen garantni rok na motor i menjač koji su ugrađeni u vozilo važi do 1.000.000 pređenih kilometara ili do isteka 10 godina od datuma početka trajanja garantnog roka, u zavisnosti koji se uslov pre ispuni, a u skladu sa Uslovima garancije navedenim u prilogu Servisne knjižice.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Honda Civic 1.6 i-DTEC - Tehnički detalji  
Tip motora: TUrbodizel motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1597
Maksimalna snaga (KS / o/min): 120 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 300 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 207
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,5
Potrošnja (prosečna na testu): 4,9
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 477 / 1378
Zapremina rezervoara (L): 50
Masa automobila / nosivost (kg): 1378 / 372
Dimenzije pneumatika: 225/45 R17
Dužina automobila (mm): 4300
Širina automobila (mm): 1770
Visina automobila (mm): 1440
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2595
Cena  (EUR): 18.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje