AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Renault Captur pruža velike mogućnosti individualizaije, a posebno je zanimljiva dvobojna karoserija


Pogledajte test: Renault Captur 1.5 dCi.


Motor 1.2 TCe

 

O Renault Capturu smo napisali puno toga, a sada je pred nama turbo-benzinska verzija 1.2 TCe, koja je dostupna jedino sa automatizovanjim menjačem EDC (kodna oznaka DC4), koji je razvila poznata firma Getrag. Motor razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.900 o/min i maksimalni obrtni moment od 190 Nm, dostupan pri 2.000 o/min. Iz mesta do "stotke", Captur težak 1.180 kilograma stiže za 10,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h.

Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.

 

To je teorija, a kako u praksi funkcioniše sklop motor-menjač, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije i test vozača Automagazin portala, Vladana Petrovića. "Najpre moram da primetim, da je motor veoma tih i kultivisan. "Na leru" je skoro nečujan, u srednjim obrtajima emituje prijatan, ali još uvek dovoljno tih zvuk, a u visokim obrtajima ispušta čak i sportske tonove. Elastičnost motora je za svaku pohvalu. Novi motor može se pohvaliti visokom specifičnom snagom - čak 100 "konja" po litri zapremine, čime su se ranijih godina mogli pohvaliti samo sportski automobili. To se posebno oseća u gradskim uslovima, gde se Captur 1.2 TCe snalazi kao riba u vodi i svojim osobinama prosto poziva na vožnju."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Visina Captura je veoma vešto sakrivena, jer su dizajnerske linije skladne i dinamične


Menjač


"Da bi se što bolje iskoristile mogućnosti motora, važna je transmisija, odnosno menjač. Moram da priznam, da mi je ovo bio prvi put da vozim Renault opremljen EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom i da sam prijatno iznenađen. Prenosni odnosi su veoma dobro osmišljeni, i menjač u svakom trenutku pronalazi optimalan prenos, što je posebno važno kod preticanja. Takođe, softver menjača veoma brzo prepoznaje situacije u saobraćaju, pa kada vozač skine nogu sa papučice gasa, menjač će odmah promeniti u niži stepen prenosa i pojačati kočenje motorom. Automatizovani menjač ima univerzalnu logiku komandi, koja nema sportski režim. Manuelni mod moguće je koristiti samo preko klasične ručice menjača (bez polugica iza volana) i mogu ga oceniti prelaznom ocenom. Menjač pažljivo sluša komande, ali u praksi reaguje sa malim zakašnjenjem. Generalno, ovo je najbrži automatizovani menjač ikada koji sam vozio u Renaultu i može se uporediti sa Volkswagenovim DSG menjačem. Možda nije brži, ali su promene stepena prenosa veoma tečne i uglađene." - ističe Petrović.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Iako je platforma od modela Clio, međuosovinsko rastojanje je duže, a trag točkova širi, što obezbeđuje odličnu stabilnost u krivinama


Oslanjanje

 

Renault Captur stoji na modifikovanoj platformi novog Clija, a Petrovića smo upitali da li je promena koncepcije uticala na promenu voznih osobina. "Novi Clio ima odlično oslanjanje i njegove vozne osobine su na visokom nivou, pa ne čudi što Captur na tom polju ne zaostaje, iako je viši. Captur ima veće međuosovinsko rastojanje i trag točkova. Naginjanje karoserije je minimalno i automobil se verno drži zadate putanje, bez većih odstupanja čak i u agresivnoj vožnji. Zadnja osovina je je jednostavne konstrukcije, pa je amortizacija zadnjeg dela automobila nešto tvrđa. Uticaj servo pojačivača nije preveliki i vozač u svakom trenutku zna šta se deševa pod točkovima. U isto vreme, oslanjanje veoma uspešno filtrira rupe i neravnine na našim putevima, a Captur se neće "buniti" ni ako skrenemo sa asfalta. Kada bi postojala verzija sa 4x4 pogonom, Captur bi mogao savladati i lakši teren, ali ko još kupuje gradski SUV za ovakve uslove. Dakle, 4x4 pogon mu nije potreban. Ja više navijam za verziju RS. Mislim da bi mu više pristajala."


Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović je istakao, da je lako pronaći idealan položaj za volanom. Mogućnosti podešavanja sedišta i volana su velika


Enterijer

 

Petrović se osvrnuo i na enterijer. "Captur zaslužuje posebnu pohvalu za prostranost enterijera. Iskorišćenost prostora je odlična i mislim da kod direktnih konkurenata nećemo pronaći više mesta. Instrument tabla je preuzeta od modela Clio, a minimalne promene uočavam samo na centralnoj konzoli. Organizacija komandi je logična, nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Završna obrada je vrhunska, ali moram da uputim kritike na plastiku instrument table, koja je tvrda i osetljiva na grebanje. Srećom, zbog odlične završne obrade i filigranske preciznosti izrade, nema nikakvih neprijatnih zvukova koji dolaze iz enterijera."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Praktični novitet u Capturu - fioka ispred suvozača, u koju možete smestiti mnogo toga (veliki fotoaparat, flaše, dokumenta A4 formata...)

 

Prostor na zadnjim sedištima je na zavidnom nivou, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Prtljažnik ima zapreminu od 377 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, koja se mogu pomerati. Sa položenim naslonima zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.235 litara.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Cena

 

Prosečna potrošnja modela Renault Captur 1.2 TCe EDC na našem testu se kretala oko 7,3 litra na 100 pređenih kilometara. Potrošnja na otvorenom putu, iznosila je oko 5,0 na svakih 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu.

Na srpskom tržištu, Captur opremljen 1.2 TCe motorom i EDC menjačem dostupan je od drugog nivoa opreme - Expression, u koji spadaju felne prečnika 16 inča, asistent kretanja na uzbrdici, četiri vazdušna jastuka, tempomat, putni kompjuter, svetla za maglu, manuelna klimatizacija... Za tako opremljen Captur potrebno je izdvojiti 15,590 €.

 

Pogledajte Renault Captur cenovnik.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Motor zapremine 1,2 litra, uz pomoć turbopunjača razvija snagu od 120 KS - specifična snaga od 100 KS po litri zapremine obećava dobru zabavu u vožnji

 

 Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbo-benzinski motor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.197
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  88 / 4.900
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  192
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,3
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  377 / 1235
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1245 / 479
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4122
 Širina automobila (mm):  1778
 Visina automobila (mm):  1566
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2606
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  15,590 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje