AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Novi RAV4 je dizajniran u skladu sa aktuelnim dizajnerskim smerom Toyote - Prednja maska i svetlosne grupe podsećaju na one koje smo videli na novom Aurisu

 

1994. godine Toyota je predstavila model RAV4, kreatora novog segmenta imena Recreational Active Vehicle sa pogonom na sve točkove. Druga generacija predstavljena je 2000. godine. Treća generacija stigla je 2006. godine, a iza sebe je imala dve modernizacije. Podsetimo, RAV4 je neosporni lider u segmentu, sa preko 1 milion prodatih primeraka u prve tri generacije.

 

Pogledajte test: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary.


Ali, i konkurencija je dobro primetila da je ovo segment koji se galopirajući širi, pa su novi modeli počeli da stižu jedan za drugim. Svaki automobilski proizvođač želi imati svog predstavnika u ovoj kategoriji, što je odlično za kupce, a za Toyotu to znači i veću odgovornost, kao osnivača segmenta.

Klasičan SUV

Kao što je danas uobičajeno, novi modeli su veći u odnosu na prethodne, pa se ovog trenda držala i Toyota RAV4. Automobil je duži od prethodnika za 205 mm, širi 30 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 100 mm. Jedina dimenzija koja je smanjena, jeste visina. Četvrta generacija je za 25 mm niža.

 

Pogledajte vest: Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini.

Toyota je novi RAV4 dizajnirala u stilu svojih poslednjih modela. Jednima se sviđa, drugima ne, ali jedno je sigurno - Toyota se konačno odlučila na "hrabriji" dizajn, odnosno agresivniji i dinamičniji, što je za svaku pohvalu. I pored neospornih visokih kvaliteta, koje je prethodni RAV4 imao, bio je neprimetan na ulici. Za novim RAV4 svako će se okrenuti. Pored toga, prilikom dizajna se mislilo i na aerodinamiku, pa aerodinamički pritisak iznosi 0,31.


Kao najveću novinu u odnosu na treću generaciju, uočavamo rešenje petih vrata. Toyota je najozbiljnije shvatila kritike evropskih klijanata, za koje je bočno otvaranje vrata prtljažnika nije bilo najbolje rešenje. Konačno se vrata prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji električnim putem), a ne po japanski u stranu.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Pogled na bočni i zadnji deo automobila nedvosmisleno nam pokazuje da je ovo novi RAV4 - Stepen prepoznatljivosti je visok, tako da ga ne možete pomešati sa nekim drugim SUV automobilom


Enterijer

Na radost putnika, produžena i proširena karoserija, kao i produženo međuosovinsko rastojanje, značajno su uticali povećanje prostranosti enterijera. Ali i na radost vozača, prostor za kolena u novom RAV4 sigurno je najveći u segmentu, što nije bio slučaj kod prethodnika. Udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta (970 mm) je sada najveća u klasi, a novi tanji dizajn naslona sedišta stvara još više prostora. Prednja sedišta su dobila duži sedalni deo i veću mogućnost podešavanja, ali najviše je "profitirao" zadnji deo automobila. Za kolena ima više mesta nego u Mazdi CX-5, koju smo nedavno testirali, a čaj i iznad visokih putnika na zadnjim sedištima, ostaće preko 5 centimetara "rezerve". Osećaj robusnosti povećavaju rukohvati na vratima, preuzeti od moćnog off-road terenca Land Cruiser, a vredan pažnje jeste i idealno ravan pod automobila, koji povećava prostranost u predelu nogu. Ne možemo a da ne pohvalimo i mogućnost podešavanja ugla naslona zadnjih sedišta.

 

Pogledajte vest Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dizajn enterijera je u početku neobičan, ali smo se veoma brzo navikli na atraktivna dizajnerska rešenja - instrument tabla je obložena kožom

 

Više prostora je dobio i prtljažnik, koji se može pohvaliti ivicom utovarnog dela visine 645 mm. Toyota ističe da osnovna zapremina prtljažnika iznosi 547 litara, a kada preklopimo naslone zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na respektabilnih 1.746 litara.

 

Pogledajte test: Toyota Avensis 2.0 D-4D.

Moderni oblici dominiraju i u enterijeru, kojim dominira zanimljivo dizajnirana instrument tabla. Kao i spoljašnjost, nekome će se dopasti, nekome ne, ali niko neće ostati ravnodušan. Mi smo se posle samo nekoliko kilometara navikli i možemo samo da pohvalimo kreativnost japanskih inženjera, koji su i ovoga puta bili hrabri. Instrument tabla je obložena kožom (čak i u najnižem Active pakeru opreme), što je za svaku pohvalu. Sa stanovišta vozača, nismo pronašli ni najmanju zamerku na ergonomiju i raspored komandi.

2.2 D-CAT - Dizel u glavnoj ulozi

Testirani automobil bio je opremljen vrhunskim i proverenim turbodizelom zapremine 2.2 litra, uparenim sa automatskim menjačem sa šest stepeni prenosa i sofisticiranim sistemom pogona na sve točkove AWD. Maksimalna snaga agregata 2.2 D-CAT iznosi 150 KS pri 3.600 o/min, a maksimalni obrtni moment od 340 Nm dotupan je u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min. Performanse "na papiru" su i više nego dobre. Agregat je sposoban da 1.650 kilograma težak automobil ubrza do "stotke" za samo 10,0 sekundi, sve do maksimalne brzine od 185 km/h.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Kožna sedišta su veoma dobro profilisana i dobro drže telo u krivinama - mogućnosti električnog podešavanja su velika

 

To je teorija, a kako sve funkcioniše u praksi, pitali smo Vladana Petrovića, višestrukog državnog reli šampiona i test vozača Automagazin portala: "Kod motora 2.2 D-CAT, maksimalna snaga je dostupna na neobično niskom broju obrtaja (3.600 o/min), što je rezultat koji nije uspeo da postigne nijedan konkurent u ovom segmentu. To nas je uputilo, da posebnu pažnju obratimo na fleksibilnost motora, koja posebno dolazi do izražaja u kombinaciji sa automatizovanim šestostepenim manjačem. Menjač veoma dobro pronalazi optimalni stepen prenosa i automobil će u svakom trenutku biti spreman za preticanja i snažna ubrzanja. Za to možemo zahvaliti i odlično podešenom menjaču, koji veoma brzo reaguje u Sport i manuelnom modu, a u isto vreme, van asfalta obezbeđuje odličnu "dozu" obrtnog momenta u svakom trenutku. Kod prethodne generacije RAV4 modela uputio sam kritike na bučan motor, posebno kada je hladan. Novi RAV4 ima znatno bolju izolaciju i njemu se osećam ušuškano, skoro kao u automobilu visoke klase. " - zadovoljan je Petrović.

 

Pogledajte test: Toyota Yaris Hybrid.

Kombinovanu potrošnju goriva, koju Toyota navodi (6,7 l/100 km) nismo uspeli da postignemo, ali nismo bili daleko od ove vrednosti. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 7,8 l/100 km, što je odličan rezultat za automobil ove kategorije. Izvan grada smo uspeli da postignemo potrošnju od 6,1 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila oko 8,9 l/100 km. Potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h iznosila je oko 8 L / 100 km.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Novi RAV4 je najprostraniji automobil u segmentu - Krov je visok, a pod automobila skoro potpuno ravan, što dodatno povećava utisak prostranosti. Moguće je podešavati i naslon zadnjih sedišta


Oslanjanje

Oslanjanje nove generacije modela Toyota RAV4 nudi odličan kompromis između udobnosti i vozne agilnosti, sa čim se složio i Petrović. "Oslanjanje je odlično podešeno, zato što nudi dovoljno udobnosti, čak i po našim putevima sa čestim rupama i poprečnim neravninama, a u isto vreme ne naginje se previše u krivinama. Kod prethodne generacije ovog modela, kritikovao sam lošu "komunikaciju" automobila sa podlogom, odnosno činjenicu da, preko upravljačkog sistema i oslanjanja, do vozača stiže veoma malo informacija. Novi RAV4 je daleko direktniji i pruža više užitka u vožnji. Volan je precizniji, a oslanjanje tvrđe nego kod prethodnika. Sve to rezultuje veoma pozitivnim utiskom u vožnji kroz krivine, gde RAV4 čak može biti i zabavan u vožnji." - konstatovao je Petorvić.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Komanda automatizovanog 6-stepenog menjača - Vozač može izabrati i manuelni mod, a stepene prenosa može menjati i preko komandi na volanu

 

Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz krivine, što smo najbolje osetili u vožnji po krivudavom putu. Sistem automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe do zaokreta volanom.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Kao i kod treće generacije, konstruktori su koristili elektromagnetnu spojnicu između diferencijala. Sistem pogona na sve točkove može obrtni moment raspodeliti u razmeri 100/0 do 50/50. U normalnim uslovima vožnje, više momenta se prenosi na prednje točkove. U terenskim uslovima, koristili smo komantu Lock, kojom se blokira centralni diferencijal, što se manifestuje eliminisanjem proklizavanja točkova koji imaju manje ili nisu uopšte opterećeni. Režim Lock radi pri brzinama do 40 km/h, posle čega automatski prelazi u režim Normal.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se skoro ravan utovarni prostor

 

Četrvrta generacija slavnog SUV modela napredovala je na svim poljima. Ima sportski izgled, luksuzan i prostran enterijer i odličnu dinamiku u vožnji. To i ne čudi, s obzirom da novi RAV4 u sebi nosi rukopis Akioa Toyode. On je šef najveće automobilske kompanije na svetu, koji veoma rado učestvuje u automobilskim takmičenjima i koji je stvorio kupe GT86 - vrhunsko sredstvo zabave u vožnji. Da li je sportski gen utopljen i u SUV za prevoz dece u školu? Prema našem mišljenju jeste, i to veoma uspešno.

 

Pogledajte test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!


Na kraju se uvek pitamo, koliko sve to košta. "Naš" testirani primerak - Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive, jeste i najskuplji u ponudi na našem tržištu i njegova cena iznosi 37.200 € sa carinom i PDV-om. Automobil je opremljen kompletnom tehnologijom koju jedan savremen automobil treba i može da ima, uključujući i Blind Spot Monitor - sistem uočavanja vozila u mrtvom uglu, navigacioni AVN sa 7" monitorom osetljivim na dodir i 40 GB hard diskom, Bluetooth, kameru za vožnju unazad, kožni enterijer, Lane Departure Warning - sistem upozorenja pri napuštanju trake u kojoj se vozilo nalazi, automatska svetla...

Prema cenovniku od 02.08.2013. Toyota u Srbiji ima specijalnu ponudu za dizelske verzije u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove. Tako se RAV4 2.0 D-4D Active 4x2 može kupiti po ceni već od 22.400 € sa carinom i PDV-om. Prema našem mišljenju, ova suma realno odražava objektivne prednosti ovog automobila. Moramo da podsetimo, da će se investirani novac vratiti prilikom prodaje polovnog, kada će RAV4 zbog boljeg imidža brenda kojem pripada, imati mnogo bolju cenu od jeftinije korejske konkurencije.

 

Pogledajte Cenovnik Toyota automobila.

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

 Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7,8 / 8,9 / 6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  547 / 1.746
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.640 / 595
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R18
 Dužina automobila (mm):  4.570
 Širina automobila (mm):  1.845
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.660
 Cena testiranog modela:  37.200 evra

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Mercedes-AMG E 63 S (2021)
Slika nedelje