AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...

Kada je 1988. godine popularnu Asconu zamenio model Vectra, promena naziva je simbolizovala veliki pomak u tehnologiji i dizajnu. Sada, posle dvadeset godina, situacija se u sličnom smislu ponavlja: konzervativnu Vectra (C) nasleđuje sportski dizajnirana i daleko tehnički naprednija Insignia. Možda je i najveći problem modela Vectra bio to što je dizajn "kaskao" za konkurencijom, već u početku prodaje, a kasnije da i ne govorimo. Ali, zaboravite na Vectru. Insignia uništava sve ono na šta smo od Opela bili navikli proteklih godina. Devet od deset automobilskih entuzijasta, sigurno pri pogledu na bok automobila neće prepoznati ovaj model. Insignia je sasvim druga liga. Podsetimo, Insignia je dostupna u tri karoserijske verzije: liftback, sedan i karavan, a svaka karoserijska verzija imaće uspeh na određenim tržištima. U Francuskoj i Velikoj Britaniji najinteresantnija je liftback verzija, u Španiji, srednjoj i istočnoj Evropi je najzanimljivija sedan verzija, a prodaja karavan verzije tradicionalno je snažna u Nemačkoj, Italiji i skandinavskim zemljama. Na test smo dobili odlično opremljenu verziju Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo sedan.

Opel Insignia - Dimenzije vozila u mm4 vrata5 vrataSports Tourer
Dužina:4,8304,8304,908
Širina:1,8561,8561,856
Širina sa spoljnim retrovizorima:2,0842,0842,084
Visina automobila:1,4981,4981,520
Međuosovinski razmak:2,7372,7372,737
Trag prednjih točkova:1,5851,5851,585
Trag zadnjih točkova:1,5871,5871,587
Krug okreta u m:
Od zida do zida:11,411,411,4
Od ruba do ruba:10.910.910.9
Dimenzije prtljažnika u mm (prema ECIE):
Dužina poda do naslona prednjih sedišta:1,0031,0031,086
Dužina poda sa spuštenim naslonom zadnjih sedišta:1,8951,8951,908
Širina između blatobrana iznutra:1,0271,0271,030
Maksimalna širina otvora prtljažnika:1,0179501,064
Visina otvora:330594684
Kapacitet prtljažnika u litrima (prema ECIE):
Kapacitet samog prtljažnika:500520540
Sa spuštenim naslonom zadnjeg sedišta do ispod krova: -1,4651,510
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Isignia je noslilac novog dizajnerskog pravca, koji će biti apliciran na sve dolazeće modele ove nemačke marke. Dizajn automobila kombinuje masivne proporcije, oštre ivice i elegantne prelaze. Čini se da je dizajn prednjeg dela automobila inspirisan oblikom krila, ili noža. Petougaona maska hladnjaka nosi novi logo Opela, koji je integrisan u gornju najširu hromiranu lajsnu na masci hladnjaka. Slično dizajnersko rešenje primenjeno je i na zadnjem delu automobila, gde je logo integrisan u hromiranu lajsnu, koja se prostire od levih do desnih svetlosnih grupa. Ispod se ponovo ponavlja motiv pentagona. Dizajnom automobila prijatno je bio iznenađen i Vladan Petrović, višestruki državni reli prvak i naš test vozač: "Uživo Insignia izgleda kao da je manje nego što jeste, a sve to pojačava utisak dinamičnosti i dobrog balansa. Automobil izgleda nenametljivo, ali u isto vreme privlačno. Napred je agresivna, zadnja linija krova se spušta kao na nekom kupeu. Imam utisak da će ovaj model izgledati sveže i za tri, četiri godine." - istakao je Petrović. U Opelu su posebnu pažnju posvetili aerodinamici: sa koeficijentom otpora vazduha od 0,27, poboljšane su performanse, ali i smanjena potrošnja. Insignia je s dimenzijama 483 x 186 x 150 čak 21 cm duža, 6 centimetara šira i 4 cm viša od Vectre. Zbog toga je, kako se zvanično i tumači, Insignia naslednica i Vectre i Omege u isto vreme.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Kao i kod eksterijera, motiv za dizajn unutrašnjosti bilo je krilo. Ko je upoznao enterijer poslednje generacije modela Vectra, u modelu Insignia će videti dvogeneracijski skok napred. Jednostavno, tamo nije ostao "kamen na kamenu". Materijali korišćeni u izradi kokpita su veoma kvalitetni i mogu se uporediti sa premium limuzinama, ali sa jednim izuzetkom: materijali od kojih je izrađena centralna konzola, kao i komande nisu na nivou zadatka. Kada nogom dodirnemo ivicu centralne konzole, osetićemo blago uvijanje, praćeno zvukom jeftine plastike. Što se ostalih materijala tiče, od kojih he izrađen gornji deo instrument table, volan, oplate na vratima, možemo ih oceniti najvišom ocenom. Ono što je važno, sve u automobilu deluje čvrsto i kvalitetno, a funkcionalnost je na vrhunskom nivou. Trokraki volan je dizajniran veoma atraktivno, a svi članovi redakcije koji su sedeli u automobilu, za samo nekoliko sekundi pronašli su idealan položaj sedenja.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

"Osećaj za volanom je veoma uverljiv. Kada bi prekrili znak na volanu, siguran sam da preko 90 % ljudi ne bi reklo da je u pitanju Opel. Materijali su vrhunskog kvaliteta, osim onih na centralnoj konzoli, a ergonomija je za čistu desetku. Komande su raspoređene idealno i aktiviraju se potpuno intuitivno. Neverovatno je koliki su napredak učinili inženjeri Opela, a uz sve to zadržali, čak i poboljšali funkionalnost automobila. Volan je podesiv po visini i dubini, sedišta takođe podesiva u svim pravcima, pa će idealan položaj pronaći i niske osobe, ali i oni sa košarkaškom građom. Sedišta su smeštena nisko, što povećava osećaj ušuškanosti u automobilu, a takođe su veoma izdašnih dimenzija i odlično drže telo u krivinama." -istakao je Vladan Petrović.

Poređenje modela Insignia - VectraOpel InsigniaOpel Vectra CRazlika u mm
Dužina (mm):48304611+ 219
Širina (mm):18561798+ 58
Visina (mm):14981460+ 38
Međuosovinsko rastojanje (mm):27372700+ 37
Trag točkova napred (mm):15851536+ 49
Trag točkova pozadi (mm):15871525+ 62
Zapremina prtljažnog prostora (L):500 / 520500-
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Zadnja sedišta su, takođe, smeštena relativno nisko, tako da sedište ne pridržava noge previše. Ali, ne zaboravimo da Insignia ima atraktivno rešeno spuštanje krova, sa blagim padom preko "C" stuba. Dakle, to je učinjeno da putnici iznad prosečne visine ne bi imali problema sa prostorom za glavu, a u isto vreme zadržan je veliki prostor za kolena. Ali, Insignia nam pokazuje da nije samo važno koliko protora ima, već i kako se putnici osećaju na zadnjim sedištima. I pozadi su sedišta veoma dobro dizajnirana, i zadnji putnici čak ni pri žustrijoj vožnji neće kliziti sa sedišta na sedište. Visok utisak zaokružuje prtljažnik zapremine 500 litara, sa velikim prostorom za utovar. Jedino bi veća mogla biti zadnja stakla, jer kroz njih će vozač teško nešto videti... Pod haubom "našeg" test automobila, disao je savremeni turbodizel motor 2.0 CDTI, koji razvija maksimalnu snagu od 160 konjskih snaga pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, u rasponu obrtaja od 1.750 do2.500 o/min (overboost 370 Nm). Podsetimo, u ponudi su i manje snažne verzije od 110 i 130 konjskih snaga. Papiri nam govore da automobil iz mesta do "stotke" stiže za samo 9,5 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

To je teorija, a kako sve to funcioniše u praksi, najbolje nam je odgovorio Vladan Petrović: "Celina motor+menjač funkcioniše besprekorno. Tek u vožnji ovog automobila, može se shvatiti koliko pažnje su u Opelu posvetili platformi. To se vidi pri svakom šaltanju, koje je veoma kratko i nemački precizno. Motor me je prosto očarao snažnim potiscima u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. U vožnji je nemoguće, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). Kod ovog motora zasmetao mi je jedan detalj: slabost pri kretanju. Zato je kod starta uvek potrebna puna koncentracija, jer u protivnom vrlo lako se može desiti da se motor ugasi. Iako mnogi ne misle tako, to je tipičan turbo dizelski problem. Ali, mislim da i najmanja mana pada u vodu kada na putnom kompjuteru vidimo podatke vezane za potrošnju. Sve u svemu, ovo je fantastičan turbodizel motor, pravi "gutač kilometara", koji na otvorenom putu uz malu potrošnju nudi odlična međuubzanja i visoke putne brzine." Pri konstantnoj vožnji oko 100 km/h, pri 1.600 o/min, Insignia 2.0 CDTI troši oko 5 litara goriva na 100 pređenih kilometara. Pri 130 km/h, motor koji je uparen sa odličnim šestostepenim menjačem, pri 2.000 0/min troši oko 6,9 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, kretala se oko 5,8 l/100 km.

Poređenje:Opel InsigniaCitroen C5Ford MondeoToyota Avensis
Dužina (mm):4830477948444695
Širina (mm):1856186018861810
Visina (mm):1498145115001480
Međuosovinsko r. (mm):2737281528502700
Zapremina prtljažnika (L):500439493509
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

onašanje modela Opel Insignia na putu je veoma dobro, i možemo ga uporediti sa najboljim predstavnicima u klasi. Iako je test automobil (oprema Cosmo) stajao na velikim felnama prečnika 18 inča i pneumaticima dimenzija 245/45, putnici u automobilu to nisu osećli. Bili smo iznenađeni kada smo osetili kako Insignia svojim savršenim vešanjem "pegla" udarne rupe i poprečne prelaze na našim putevima. Za sve ovo zasluga ide odlično podešenom prednjem McPherson oslanjanju, sa dvostrukim poprečnim ramenima i zadnjem Multilink oslanjanju. "Kao što sam i rekao, kvalitetna platforma je najjača strana ovog automobila. Insignia "leži" veoma dobro, prosto se lepi za asfalt. Naginjanje skoro da ne postoji, a u svakom trenutku osećate kako vam je automobil čvrsto u rukama. Zaista neverovatan osećaj kontrole za jedan putnički automobil. Ipak, ovde treba biti oprezan: iako je vođenje točkova filigranski precizno, kada treba naglo, sportski skrenuti, težak dizel motor u nosu automobila težiće pravo, što i pored odlične elektronike zahteva dodatni oprez. Realno, granice sigurnog držanja na putu izuzetno su visoke. Uz sve ovo, automobil nije pretvrd. Stručnjaci u Opelu su napravili odličan kompromis stabilnosti i udobnosti, a za ovo drugo su nam potvrdili putnici na zadnjim sedištima. Svemu moram da dodam i odlične kočnice, koje ulivaju poverenje i posle deset uzastopnih snažnih kočenja na nizbrdici." - izjavio je Vladan Petrović.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Moramo reći da je Opel ovoga puta konkurenciju veoma zaplašio. Titula "Auto godine 2009" je apsolutno zaslužena. Insignia ima modernu karoseriju i kvalitetan enterijer, udobna sedišta, veliki gepek, štedljiv i snažan motor i dobro oslanjanje. Pored toga, Insignia je apsolutno siguran automobil, koji ima jednu od najčvršćih karoserija u klasi. Automobil je opremljen sa osam vazdušnih jastuka, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), aktivnim prednjim svetlima "AFL", koji se zaokreću u smeru vožnje i automatski podešavaju svoj rad u odnosu na druge učesnike u saobraćaju (imaju čak devet režima osvetljenja!)... Uostalom, maksimalnih pet EuroNCAP zvezdica za sigurnost dovoljno nam govori o sigurnosti ovog automobila. Naš automobil bio je opremljen Cosmo paketom opreme, što znači da ima sve štp je potrebno za sigurno i komforno putovanje. Kada svemu dodamo i cenu od 26.052 Euro, zaključak je veoma jasan: Mondeo i Passat ima koga da se plaše! Fotografije snimljene tokom testiranja, možete pogledati klikom na LINK. Cenovnik modela Opel Insignia možete pogledati klikom na LINK.

Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec - specifikacija
Tip motora:turbodizel agregat Common-Rail
Broj ventila / cilindara:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.956
Maksimalna snaga (KS / o/min):160 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):350 / 1.750 - 2.500
Maksimalna brzina (km/h):218
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):9,5
Prosečna potrošnja (L / 100 km):5,8
Zapremina prtljažnika (L):500 / 1.010
Zapremina rezervoara za gorivo (L):70
Masa automobila / nosivost (kg):1.503 / 517
Dimenzije pneumatika:245 / 45 R18
Dužina automobila (mm):4.830
Širina automobila (mm):1.856
Visina automobil (mm):1.498
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.737
Trag točkova napred (mm):1.585
Trag točkova pozadi (mm):1587

Automagazin.rs

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje