AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.

 

Automobilske kompanije ponekada na svojim prezentacijama tvrde, da se radi o "novom" automobilu. Toyota sa svojim Yarisom nije izuzetak. Petnaest godina na tržištu, tri generacije i prvo uvođenje hibridnog modela u segment malih hatchback modela - to je kratka istorija Toyote Yaris, čija treća generacija ulazi u drugu polovinu "životnog" ciklusa. To je idealna prilika za "zatezanje bora".

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Dizajn

Kao što smo očekivali, najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi Yaris dobio je karakterističan X-faktor i prednjem delu, odnosno stilizovano slovo "X" koju čine donji i gornji deo maske hladnjaka.

"Jedno je sigurno - Yaris će svojim novim izgledom privlačiti veću pažnju prolaznika. Kada pogledamo u retrovizor, videćemo atraktivan prednji deo automobila sa velikom maskom hladnjaka, koja izgleda kao da "reži", a posebno su atraktivna dnevna LED svetla koja su integrisana u glavne svetlosne grupe. I zadnja svetla su u LED tehnologiji i grafika je potpuno nova. Možda će neko reći, da su promene u izgledu male, ali ne zaboravimo da su dizajneri mislili i da to, da vlasnici dosadašnjeg Yarisa ne dobiju osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario." - istakao je Vladan Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Enterijer

U enterijer je facelift doneo novi kvalitet. Materijali su vidno kvalitetniji nego kod prethodnika, a naravno, tu je i nova kombinacija boja instrument table, koja se može kombinovati sa bojom karoserije. "Ni u enterijeru se Toyota nije zadovoljila samo kozmetičkim promenama, već se oseća da je i ergonomija bolja. Oko središnje konzole sada ima više mesta, jer je sužena za nešto više od 2 centimetra, a vidno je kraća ručica automatskog menjača (za 30 mm). Zato se u automobilu sedi komfornije i nema neprijatnog kontakta kolena sa središnjom konzolom." - kaže Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Kao što smo očekivali, Toyota je uradila puno toga i u oblasti multimedija. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7"). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera, koja predstavlja deo ovog sistema. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. To znači da je zapremina prtljažnika za 6 litara veća nego kod konkurentskog Volkswagen Pola.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

U vožnji

U tehničkom smislu, promenjeno je puno toga, što ne iznaneđuje, ako znamo da je u novi Yaris uloženo 85 miliona evra, 576.000 radnih sati i promenjeno više od 1.000 delova. To je teorija, a kako sve to izgleda u praksi, otkriva nam Petrović: "Već od prvog metra oseća se da modernizovani Yaris ima mekše oslanjanje. Auto je dobio mekše opruge, ali i nove amortizere, koji vožnju čine mnogo udobnijom. Osećaj u vožnji je, kao da se vozimo u autu koji pripada jednom segmentu iznad. To se primećuje i u krivinama, jer ima masivniju torzionu osovinu, što je kombinaciji sa novim amortizerima dodatno redukovalo naginjanje karoserije." - otvoren je Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Motor

Na zvaničnoj nacionalnoj prezentaciji, imali smo priliku da vozimo hibridnu verziju modela Yaris. Pokreće ga dobro poznati pogonski sistem, koji kombinuje benzinski motor zapremine 1,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW pri 4.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 111 Nm u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.400 o/min. Benzinski motor je ukombinovan sa elektromotorom sa permanentnim magnetom snage 45 kW i 169 Nm. Rezultat je maksimalna snaga pogonskog sistema od 100 ks (74 kW), što je sasvim dovoljno za automobil mase 1.180 kg.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

"Pogonski sklop hibridnog Yarisa je viš nego zanimljiv. U gradskoj gužvi primarnu ulogu ima elektromotor, koji ima visok obrtni moment i lagano pokreće Yarisa iz mesta. Da kompletan pogon ima sasvim dovoljno snage uverili smo se i na autoputu, gde su ubrzanja i preko 120 km/h bila sasvim korektna. Ono što moram da pohvalim kod novog Yarisa, to je puno bolja zvučna izlolacija, kao i izolacija motora. To se posebno oseća kod hibridne verzije, jer je automobil opremljen CVT kontinualnim menjačem, pa su obrtaji veoma često viši nego što smo navikli kod "običnih" automobila. Potoršnja na relaciji Beograd-Sremska Kamenica iznosila je 4,1 l/100 km. Iako u rezervoar staje 36 litara (kod Yarisa sa konvencionalnim motorom 42 litra), kada smo izašli na autoput, bord kompjuter je pokazivao da možemo da pređeno 650 kilometara, što je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.

 

Više o novom Yarisu, pisaćemo posle višednevnog testa.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje