AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Automobil iz svih uglova izgleda atraktivno i mišićavo. Zadnjica tipa Kylie Minogue privlači poglede mnogobrojnih prolaznika

 

Pogledajte fotogaleriju Nissan Qashqai 2014 - Regionalna promocija.

 

Nasleđe


Prva generacija modela Qashqai imala je samo jednog konkurenta, a danas potencijalne kupce Qashqaija očekuje oko 15 direktnih konkurenata. Došlo je vreme za unapređenja, jer je galopirajući rastuća konkurencija napredovala. Klijenti su počeli da se žale, da je enterijer jednostavan i zastareo, što se može reći i za ponudu motora.  Da li će nova generacija ovog uspešnog modela nastaviti stopama prethodnika, koji je prodati u više od 2 miliona primeraka?  Posle prvog upoznavanja, mi mislimo da hoće. U tome će mu pomoći armada novih tehnoloških "igračaka", koja su u današnje vreme neminovnost, atraktivan dizajn, nova platforma, lakša konstrukcija i novi motori. Krenimo redom.

Pogledajte test: Nissan Juke Nismo.

 

Dizajn

 

Novi Qashqai je za 49 mm duži od aktuelnog modela, a malo je niži i širi, što mu pomaže da izgleda veoma, veoma lepo, tačnije dovoljno da ne naruši stil crossovera, njegove kompaktne dimenzije i dobru upravljivost. Novi Qashqai meri dužinu od 4.380 mm, širinu od 1.808 mm i visinu od 1.590 mm, što znači da je za 28 mm širi i 25 mm niži od svog prethodnika. Promena dimenzija uticala je i na dinamičan karakter automobila, koji upotpunjuje masivna maska hladnjaka i atraktivno dizajnirane LED diode u glavnim svetlosnim grupama. Poseban dizajnerski detalj predstavljaju ispupčeni lukovi karoserije iznad prednjih i zadnjih točkova. Prednja svetla, maska hladnjaka i "hauba" u obliku su slova "V", što automobilu daje agresivan moćan izgled.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Enterijer je moderan, ali u isto vreme pregledan i ergonomičan. Broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan - većina sistema kontroliše se u meniju

 

Posebno atraktivan je i zadnji deo automobila, koji krasi potpuno novi dizajn, sa zanimljivo osmišljenim svetlima koji zadiru duboko u C-stubove automobila. Sve u svemu, automobil izgled mišićavo, dinamično, a iz nekih uglova i sportski, što je i bio cilj stručnjaka u Nissanu. Širenje zadnjih bokova kreće već od zadnjeg para vrata, što dodatno povećava "mišićavost" karoserije.

 

Pogledajte vest: Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića.


Novi Qashqai stoji na novoj platformi pod oznakom CMF (Common Module Family), koju je razvio Nissan u saradnji sa kompanijom Renault. Međuosovinsko rastojanje je duže za 16 mm, a povećan je i trag točkova (napred 20 mm, pozadi 10 mm). Nissan ističe, da je novi Qashqai lakši od prethodnika za 40 kilograma. Sama konstrukcija je lakša za 90 kilograma, ali su novi tehnološki sistemi i elektronski asistenti teški 50 kilograma. Smanjenu masu potvrđuju i informacije iz tabela. Odlazeća dizelska verzija (1.5 dCi) imala je masu od 1.418 kg, a novi Qashqai opremljen unapređenim 1.5 dCi motorom težak je 1.365 kg. Aerodinamički otpor vazduha iznosi 0,32, a verzije koje kombinuju dizel motor i manuelni menjač opremljene su i aktivnim klapnama u maski hladnjaka, koje se prvi brzini od 30 km/h zatvaraju, a otvaraju se kada se poveća potreba za hlađenjem motora.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Ventilacioni otvori na centralnoj konzoli su suženi, kako bi se diplej navigacionog sistema pozicionirao na višu poziciju, čime je povećana preglednost. Model sa Tekna paketom ima i odlični panoramski parking sistem kamera AVM

 

Enterijer


Ako je kod dizajna karoserije Nissan napravio korak napred, onda su kod dizajna enterijera napravljena dva koraka napred. Şve izgleda maksimalno pregledno, pa je period privikavanja na komande praktično minimalan. Sve komande su na dohvat ruke i upravo tamo gde ih očekujemo. Dizajn erterijera je veoma atraktivan, a materijali su očekivano kvalitetni. Novi Qashqai može se pohvaliti i prostranošću. Iako je karoserija za 15 mm niža, prostor iznad glave je za 15 mm viši. I prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima je povećan za 15 mm. Sedišta su ergonomski oblikovana i odlično drže telo u krivinama, što smo isprobali na krivudavim putevima oko Rovinja. Primećujemo da su ventilacioni otvori na centralnoj konzoli nešto uži i postavljeni na višoj poziciji, pa je multifunkcionalni displej pomeren nagore, što olakšava čitanje podataka i praćenje pozicije na navigacionom sistemu.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Zadnja sedišta obezbeđuju dovoljno prostora u svim smerovima, a kombinacija kože i Alcantare novi Qashqai čini još luksuznijim

 

"Naš" automobil bio je opremljen kombinacijom kvalitetne kože i Alcantare, koja deluje veoma kvalitetno i luksuzno. Podešavanje volana i sedišta je odlično i svaki vozač će veoma lagano pronaći optimalnu poziciju za volanom. Takođe, automobil se mogao pohvaliti potpuno novim pomoćnim funkcijama, koje znatno olakšavaju vožnju. Navedimo samo neke od njih (nivo opreme Tekna):

  • Automatski sistem hitnog kočenja
  • Monitoring umora vozača
  • Raspoznavanje saobraćajnih znakova (isprobali smo ovaj sistem, i radi oldično!)
  • Upozorenje za nekontrolisano napuštanje saobraćajne trake
  • Monitoring mrtvog ugla
  • Praćenje pokretnih objekata
  • Automatska "duga svetla"
  • Svetla sa LED tehnologijom
  • Inteligentni parking asistent
  • Novi NissanConnect sa integrisanom aplikacijom za "pametni telefon"
  • Panoramski parking sistem kamera AVM

Novina je i elektronska parkirna kočnica, kao i ambijetalno osvetljenje u oblasti menjača. Prtljažnik zaslužuje najviše ocene. Nissan tvrdi (nemamo razlog da ne verujemo), da u kombinaciji sa različitim rasporedom naslona zadnjih sedšta, može da se formira šesnaest različitih kombinacija. Kada se sklope nasloni zadnjih sedišta, dobija se potpuno ravna površina (ukoliko je daska deljivog prtljažnika na gornjoj poziciji). Zapremina prtljažnika iznosi 439 litara, a pristup prtljažnika je veoma dobar, sa ravnom utovarnom površinom. Zanimljivo je, da sa novom generacom "u penziju" odlazi verzija sa sedam sedišta Qashqai+2. Ulogu ovog modela u ponudi Nissana preuzeće nova generacija većeg modela X-Trail.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Stručnjaci u Nissanu posebnu pažnju posvetili su optimizaciji aerodinamike - šum vetra u kabini je minimalan i može se uporediti sa mnogo nižim automobilima

 

Pogon


Nissan je pripremio za novi Qashqai četiri motora. Osnovna motorizacija je 1.2 DIG-T/85 kW, a druga mogućnost izbora benzinskog motora je 1.6 DIG-T maksimalne snage 130 kW. Za one koji preferiraju dizel motore, u ponudi su dva motora - nova verzija motora 1.5 dCi (81 kW) i agregat 1.6 dCi (96 kW), koji je jedini motor koji je ostao iz svog prethodnika. Dvolitarski turbodizel je eliminisan iz ponude, a motor 1.5 dCi je preživeo detaljan upgrade (dobio je nove brizgaljke, koje su tiše, nove materijale, ima 2 EGR ventila niskog pritiska, injectore marke Bosch, za razliku od prethodnika koji je imao Siemens injectore, novi turbo...). Standard za sve motore je sistem start-stop i šestostepeni manuelni menjač. 80 % prodatih primeraka prethodne generacije, činile su verzije sa pogonom na prednje točkove, tako da je ponuda modela sa 4x4 pogonom redukovana. U početku prodaje, biće moguće kombinovati 4x4 pogon samo sa motorom 1.6 dCi, kao i sa bestepenim X-Tronic menjačem.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Verzije sa 4x4 pogonom opremljene su zadnjim Multi-link tipom oslanjanja, koje se odlično pokazalo na krivudavim putevima u okolini Rovinja - naginjanje karoserije je minimalno, a automobil se verno drži zadate putanje u krivini

 

Za volanom

 

U okviru prve vožnje nedaleko od Rovinja, imali smo priliku da isprobamo verziju 1.6 dCi 4x4 opremljenu manuelnim menjačem i stepenom opreme Tekna. Dizelski 130 konjskih snaga je sasvim dovoljno za ovaj atraktivni crossover. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h agregat je beležio broj obrtaja od 2.800 o/min, što se manifestovalo veoma tihim i mirnim radom. Izolacija motorskog prostora je odlična. U kombinovanom ciklusu vožnje, "naš" Qashqai je trošio 6,5 l/100 km, što je veoma dobar rezultat.

Novi Nissan Qashqai na zadnjem oslanjanju ima torzionu šipku, koja se pokazala veoma dobro. Ona se nalazi u svim verzijama, sa izuzetkom verzije sa 4x4 pogonom, koja ima zadnje Multi-link oslanjanje. Iako je automobil koji smo vozili (stepen opreme Tekna) standardno opremljen pneumaticima 225/45 R19, u kabinu ne dolaze bilo kakvi zvukovi od oslanjanja. Čak je i poprečne neravnine na putu automobil veoma vešto savladavao, što možemo zahvaliti specijalno razvijenim dvocilindarskim amortizerima. Volan je precizan, a njegovu osetljivost moguće je posetiti preko menija (Noram i Sport). U krivinama pomaže i sistem Active Trace Control, koji pojedinačnim kočenjem točkova smanjuje proklizavanje u krivini.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Kratko smo isprobali i verziju opremljenu X-Tronic menjačem. U pitanju je bestepeni menjač, koji je opremljen sa dodatna dva planetarna prenosnika. Zahvaljujući tome, menjač je manji, lakši i sposoban da obezbedi širi spektar simuliranih prenosnih odnosa. U praksi, menjač radi veoma dobro, a prijatno nas je iznanadila činjenica, da simuliranim prenosnim odnosima automobilu obezbeđuje i dobro motorno kočenje, što klasični CVT menjači ne mogu. Takođe, kada skinemo nogu sa papučice gasa, automobil neće nastaviti da ubrzava, već odmah prelazi u fazu kočenja, što je za svaku pohvalu.

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

U prodaji od marta, očekivana cena 17.600 evra

Premijera nove generacije modela Nissan Qashqai u Srbiji će biti održana u martu mesecu, na sajmu automobila u Beogradu. Prema informacijama koje imamo, novi Qashqai biće dostupan po ceni od 17.600 evra. Osnovni Visia paket opreme podrazumeva klimatizaciju, tempomat, LED svetla, električnu kontrolu svih prozora, radio sa USB modulom i Bluetooth. Acenta će imati svetla za maglu, aluminijumske felne, dvozonsku klimatizaciju... Najviši paket opreme Tekna, može se pohvaliti paketom bezbednosnih asistenata Safety Shield, sistemom inteligentnom pakrking asistenta, Bi-LED svetlima, felnama prečnika 19 inča, krovnim nosačima, panoramskim krovom, Alcantarom, a uz doplatu se može dobiti i grejanje vetrobranskog stakla.

 

Motor 1.2 DIG-T 1.6 DIG-T 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Xtronic 1.6 dCi 4x4-i
Menjač 6M 6M 6M 6M CVT 6M
Zapremina 1197 1598 1461 1598 1598 1598
Broj cilindara / ventila 4/4 4/4 4/2 4/4 4/4 4/4
Max. snaga (kW/o/min) 85/4500 120/- 81/4000 96/4000 96/4000 96/4000
Max. obrtni moment (Nm/o/min) 190/2000 240/- 260/1750 320/1750 320/1750 320/1750
Max. brzina (km/h) 183 - 180 190 182 190
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 11,3 - 12,4 10,5 10,7 10,9
Prosečna potoršnja (L/100 km) 5,6 5,6 3,8 4,4 4,6 4,9

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje