AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Pogledajte fotogaleriju: Kia XCeed 1.5 T-GDI.

 

Facelift nije revolucionaran, ali nije ni u stilu "pokušajte da pronađete 10 razlika u odnosu na prethodnika". Na prednjem delu automobila primećujemo redizajnirane farove, novi branik, modifikovanu masku hladnjaka i Full LED svetla koja su sada deo standardne opreme. Prednja svetla su dobila i svetla za maglu, koja su se ranija nalazila na bočnim stranama branika.

 

Na njihovo mesto u redizajniranoj verziji zauzeli su otvori za vazduh, koji usmeravaju vazduh oko točkova. Na zadnjem delu automobila promene je najteže primetiti, a novina je donji deo branika, koji je opremljen detaljem koji podseća na difuzor. Naravno, DNK automobila je ostao isti. XCeed je klasičan Crossover, koji kombinuje karakteristike različitih tipova automobila. Karoserija podseća na hatchback, ali je nešto zaobljenija, sa kosom linijom krova koja podseća na kupe.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Ono što XCeed značajno razlikuje od "običnog" Ceed, jeste klirens, odnosno odstojanja od tla. U testiranom automobilu sa točkovima od 16 inča iznosi 172 milimetra, a sa točkovima od 18 inča dostiže 184 milimetra. Poređenja radi, recimo i to da model Sportage ima minimalni klirens od 170 milimetara.

 

Pogledajte Test - Novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO).

 

XCeed i Ceed imaju isto međuosovinsko rastojanje i ono iznosi 2650 milimetara. Zahvaljujući nešto dužim prevesima, XCeed meri 4 395 milimetara u dužinu, što je za 85 milimetara više od gore pomenutog hatchback modela. U isto vreme je širi za 26 milimetara i nudi veći prtljažni prostor od 426 litara (Ceed ima zapreminu prtljažnika od 395 litara). Kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, zapremin prtljažnika raste na 1378 litara.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Najvažnija prednost koju XCeed nudi, pored dizajna, jeste unutrašnji prostor. Skuplji je od modela Ceed, ali nudi više prostora. Jednostavniji je ulazak i izlazak iz automobila. XCeed nudi dovoljno mesta za noge i za glavu i za putnike natprosečnih gabarita. Moramo da pohvalimo i kvalitet materijala, kao i završnu obradu, koje se ne bi postidela ni premium konkurencija. Svi detalji su precizno izrađeni i spojeni, a najveći deo plastike izrađen je od mekane plastike koja je prijatna na dodir. Moramo da pohvalimo i mekane naslone za ruke na vratima, koje takođe enterijeru daju premium naglasak.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Da se Kia ne zadovoljava samo kozmetičkim unapređenjima modela, govori nam i činjenica da je i unutrašnji retrovizor zamenjen. Digitalna instrument tabla od 12,3 inča dobila je redizajniranu i značajno lepšu grafiku. Sveukupan utisak kabine je veoma dobar. Na kontrolnoj tabli se nalazi i centralni panel blago okrenut ka vozaču, na kojem se nalazi i 10,25-inčni Infotainment displej, zajedno sa rotirajućim kontrolama za podešavanje jačine zvuka ili zumiranje mapa navigacionog sistema.


Ispod displeja se nalaze fizičke komande (dugmići) koje predstavljaju prečice za komande navigacionog sistema, radio uređaja i podešavanja. Ispod se nalaze komande za podešavanja klima uređaja, koje su logično raspoređene. Odličnu ergonomiju enterijera dopunjuju i komande na multifunkcionalnom volanu, koje su lake za upotrebu čak i za one koji nisu vozili automobile marke Kia.


O zapremini prtljažnika smo već pisali, ali recimo i to da su nasloni zadnjih sedišta deljiva u razmeri 40:20:40, a preklapanjem naslona, zapremina raste na 1.378 litara. Ivica prtljažnika stoji relativno visoko, ali je pristup i dalje prihvatljiv.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Za modernizovani XCeed u ponudi je pet motorizacija - benzinski 1.0 trocilindarski T-GDI, benzinski četvrocilindarski 1.5 T-GDI i 1.6 T-GDI, dizelski 1.6 CRD-i MHEV i plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV sa atmosferskim 1.6-litarskim benzinskim motorom i elektromotorom.


Testirani automobil pogonio je srednji benzinski motor 1.5 T-GDI sa turbopunjačem i sistemom direktnog ubrizgavanja goriva ( T-GDI - Turbocharged Gasoline Direct Injection), koji razvija maksimalnu snagu od 117,5 kW (160 KS) pri 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 253 Nm u rasponu obrtaja od 1.500 do 3.500 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, jer Kia za model XCeed ne nudi mogućnost pogona na svim točkovima. Iz mesta do "stotke" potrebna mu je oko 9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 208 km/h. Motor je opremljen kontinualnom promenljivim sistemom vremena otvaranja ventila (CVVD), recirkulacijom izduvnih gasova niskog pritiska (LP EGR) a tu je i filter čestica (GPF).

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Motor radi prefinjeno i odlično je balansiran, dobro je prigušen, ali u isto vreme i agilan. Agregat snažno povlači već od niskih obrtaja i pravo je uživanje voziti automobil na strmim usponima ili tokom preticanja. Motor može biti opremljen manuelnim šestostepenim menjačem, kao što je bio slučaj sa našim test automobilom, ili sa sedmosteoenim automatskim menjačem DCT. Menjač odlično "sarađuje" sa motorom, a promene stepena prenosa su glatke.

 

Naš putni kumpjuter na kraju testa pokazao je prosečnu potrošnju od 7,0 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U međugradskom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju koja je bila ispod 6.0 l/100 km, dok samo u gradskim uslovima motor trošio oko 8 litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Inženjeri Kije su za oslanjanje takođe zaslužili palac nagore. Rezultat njihovog rada je prijatno udoban automobil, koji odlično upija poprečne neravnine na putu ili rupe. Prednji točkovi precizno vode automobil kroz krivine, deluje stabilno i teško ga je izbaciti iz putanje.

 

Kia XCeed je moderan kompaktni Crossover, koji nudi odličan izgled bez negativnog uticaja na prostranost i praktičnost. Kia se pobrinula za modernu opremu, odličnu ergonomiju i vrhunske motore, koji ovaj automobil čine još privlačnijim za kupce. Ono što je važno, sve ovo Kia nije upropastila sa cenom.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Ulazni model, koji pokreće 1.0-litarski turbo motor, treba platiti 25.399 evra. Za dobro opremljen XCeed sa motorom 1.5 T-GDI i sedmostepenim automatskim menjačem DCT, potrebno je izdvojiti oko 30.000 evra. Za ovaj iznos dobićete automobil, u kojem vam praktično ništa neće nedostajati.


Cenovnik nove Kia XCeed možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

 

Kia XCeed 1.5 T-GDI  
 Tip motora:  Benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.482
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  117,5 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  253 / 1.500 - 3.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  208
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,0
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  7,0
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  426 / 1378
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1416 / 424
 Dimenzije pneumatika:  235 / 45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.395
 Širina automobila (mm):  1.826
 Visina automobila (mm):  1.490
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.650
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  25.399

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.kia.rs

 

 

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje