Testirali smo: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi
Dacia beleži prodajne rekorde. Sa novom generacijom Dustera, značajno menja imidž proizvođača jeftinih automobila, a osveženi Sandero i Logan sa novim verzijama slede ovaj trend udaljavanja od low-cost modela prema mainstream-u...
Pogledajte fotogaleriju: Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi.
Uspeh Dacije je svetski fenomen. Nekadašnju socijalističku marku na noge je postavio Renault, 2004. godine je predstavljen Logan, a iste godine ova rumunska marka prodala je čak 94 720 automobila. Kasnije je proširila svoje aktivnosti na 44 tržišta, uključujući i Nemačku, Francusku i Veliku Britaniju. Zadnjih godina, Dacija prodaje preko pola miliona automobila godišnje, a najveće interesovanje kupaca privlače modeli Logan, Sandero i Duster. Prva dva modela održavaju svoju kondiciju pomoću modernizacije, koja nam dolazi tri godine posle predstavljanja druge generacije ovih modela.
Pogledajte: Dacia Duster (2018) stigao u Srbiju - naši prvi utisci.
Jedan od najvažnijih elemenata kod popularnih crossover modela je izgled. Šta nam to novo donose osveženi Sandero i Logan, već smo mogli videti na našim putevima, jer su to veoma popularni modeli. Mi smo na testu imali model iz ograničene serije Freedom. Dacia Sandero Stepway, pored dodatne opreme kojom se mogu pohvaliti i mnogo skuplji automobili, razlikuje se i na prvi pogled. Tu su specijalne felne prečnika 16 inča (Flexwheel) sive boje, koje daju poseban vizuelni utisak u kombinaciji sa sivom bojom karoserije. Naravno, posebno atraktivni su detalji koji dolaze u paketu Stepway.
Ono što je najzanimljivije za ediciju Freedom, nalazi se u enterijeru. Osvežene Dacije donose nam novi kvalitet enterijera, pa tako i Sandero. Upravo su kvalitetniji materijali ono što nove Dacije udaljava od low-cost i približava mainstream modelima. Tome u prilog govori i činjenica da su na novim Dacia modelima komande električnih prozora konačno "preseljene" na centralne konzole na vrata. Osveženi Sandero dobio je i potpuno novi volan sa četiri kraka i novim komandama za kontrolu audio sistema.
Verzija Freedom može se pohvaliti i kamerom za vožnju u rikverc, čiji snimak se emituje na velikom displeju na centralnoj konzoli. Naravno, tu su i sedišta, koja su presvučena kvalitetnijim materijalima, detaljima od kože i šavovima u narandžastoj boji, upravo onoj koja krasi detalje na instrment tabli i okvirima otvora za ventilacione otvore. I ono što je za posebnu pohvalu, sirena je kooonačno premeštena sa komande za pokazivače pravca u srce volana.
Posebnu pohvalu zaslužuje i držaš za telefon na bočnoj strani ispred suvozača, kao i držaš za flaše za putnike na zadnjim sedištima. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 320 litara i sasvim je dovoljan za potrebe jedne male porodice.
Za pogon "našeg" test automobila, bio je zadužen dobro poznati turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija snagu od 66 kW (90 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine. Motor nema tipične karakteristike za turbo motore. Agregat je do 2.000 o/min prilično trom, i ako želite da iskoristite svih 240 Nm obrtnog momenta, morate ga držati iznad 2.400 o/min, što i nije karakteristično za turbo motore. Naravno, potrošnja je zaista mala, i na našem testu kretala se oko 5 litara na 100 pređenih kilometara.
Dacia Sandero je, zahvaljujući modernizaciji i novim verzijama, ostala u dobroj kondiciji. Ovo je automobil koji nove kupce privlači, pored atraktivne cene, i atraktivnim dizajnom i kvalitetnim enterijerom, u koji udubno mogu da se smeste četiri odrasle osobe (međuosovinsko rastojanje iznosi nadprosečnih 2.590 mm). I dalje, Sandero Stepway je pre svega porodični Outdoor model, koji nema pogon na sve točkove i nema posebno izražen klirens. Za one koji žele robustan i moderan izgled, ovo je automobil koji će zadovoljiti njihove preferencije.
Cena? Osnovni model Dacia Sandero Ambiance sa benzinskim 1.0 SCe motorom (75 KS) košta 8.100 evra. Za ulazni dizelski Sandero 1.5 dCi (75 KS) sa istim nivoom opreme treba izdvojiti 10.400 evra. Najjeftiniji Sandero Stepway Ambience (0.9 TCe, 90 KS) treba platiti 9.400 evra.
Pogledajte više o Dacia Sandero Stepway Freedom.
Dacia Sandero Stepway Freedom 1.5 dCi- specifikacija |
|
Tip motora: | Common-rail turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 2 |
Zapremina motora (cm³): | 1.461 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 66 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 220 / 1.750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 173 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11.8 |
Potrošnja - prosek (l/100km): | 5.0 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 320 / 1200 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1090 / 558 |
Dimenzije pneumatika: | 205/55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4081 |
Širina automobila (mm): | 1733 |
Visina automobila (mm): | 1618 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2590 |
Cena osnovnog modela (€) | 8.100 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Dacia vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.dacia.rs
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Automagazin.rs