AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Volkswagen Polo, jedan od najprodavanijih automobila u Evropi, došao je na tržište Srbije u novoj generaciji. Šesta generacija kompaktnog hatch-backa dolazi nam sa većim dimenzijama, pa je sada malo manji od Golfa...

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Novi Polo dobio je nešto oštrije dizajnerske linije nego prethodnik. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Volkswagen Polo 1.0 TSI - Test 2017.

 

Šesta generacija modela Volkswagen Polo može biti ponosna. Prethodnih pet izdanja ovog popularnog automobila prodato je u 14 miliona primeraka. Međutim, konkurencija u segmentu malih automobila nikada nije bila snažnija, pa Polo pred sobom ima veliku odgovornost. Da li je nova generacija Pola tako dobra, da se zadrži u vrhu ovog automobilskog segmenta? Posle prvih kilometara, čini nam se da su nemački inženjeri odgovorno i ozbiljno pristupili poslu. 

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

"Mali Golf" je porastao - prvi put u istoriji, Polo je pekoračio magičnu granicu dužine od 4 metra. 

 

Dizajn

 

Iako dizajn mnogi ocenjuju kao evoluciju, a ne revoluciju, novi Volkswagen Polo je potpuno novi automobil, postavljen na platformi MQB A0. To možemo videti i po dimenzijama. Prvi put u istoriji, Polo je nadmašio granicu dužinu od četiri metra. Dugačak je 4 053 mm, što je za 81 mm duže od prethodnika! Još veću razliku beležimo kod međuosovinskog rastoajanja, koje iznosi rekordnih 2 564 mm (+94 mm!). Novi Polo proširen je za 61 mm, na 1.751 mm, a samo je visina ostala praktično ista i iznosi 1 446 milimetara.


Obline koje smo videli na prethodnoj generaciji Pola su nestale. Novi Polo može se pohvaliti oštrijim ivicama i složenijim bočnim linijama, tako da je automobil optički proširen i snižen. Mnogi će ga i dalje mešati sa Golfom, što se naravno ne odnosi na dobre poznavaoce ove nemačke marke. Maska hladnjaka je jednostavna i čini je jedna lamela, koja se nastavlja na unutrašnje linije svetlosnih grupa.

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Najveća vizuelna razlika u odnosu na prethodnika vidi se u enterijeru.

 

Enterijer


Najveću razliku u odnosu na prethodnu generaciju uočavamo u enterijeru. Prvi utisak Vladana Petrovića bio je, kao da sedi u automobilu koji pripada višem segmentu. "Osećaj za volanom novog Pola je odličan. Automobil je "vazdušast" unutra, prostor je izdašan u svim oblastima, a posebno moram da pohvalim prostror u visini laktova, koji upravo čini da se osećamo kao da sedimo u većem automobilu." - istakao je Petrović. Brojke ovaj utisak potvrđuju - Polo je u predelu laktova uži od Golfa za samo tri centimetra. U novog Pola udobno se mogu smestiti i osobe visine 190 centimetara, što je za svaku pohvalu.


Dizajn enterijera karakterišu jednostavne i "čiste" linije. Multifunkcionalni volan je sportski dizajniran, ima ravan donji deo obruča i ruke se prosto lepe za njega. Sveukupni utisak kvaliteta automobila je značajno bolji, jer su materijali mekši na dodir, a mnogbrojni detalji su preuzeti od većeg brata Golfa, što je sigurno dobitna kombinacija. "Sedenje u novom Polu je za svaku pohvalu. Dužina sedalnog dela je 520 milimetara, što je nadprosečan rezultat u segmentu, kao i visina naslona od 630 milimetara. Poređenja radi, kod prethodnika su ove veličine iznosile 500 i 600 mm.

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

I multifunkcionlani volan je isti kao kod Golfa

 

Prvi put, u Polu možete imati dvozonsku klimatizaciju, a sve pohvale zaslužuje i infotaiment sistem. Najveći broj funkcija nalazi se na velikom centralnom displeju, a novi Polo po prvi put može biti opremljen i sistemom Active Info Display. Ovo je premijera u segmentu - potpuno prilagodljiv aktivan displej ispred vozača, umesto analognih instrumenata. Istina, nismo imali priliku da ga isprobamo, jer je naš test automobil bio opremljen konvencionalnim displejem.


Novi Polo ima zapreminu prtljažnika od 351 litar, odnosno respektabilnih 1.125 litara u slučaju kada oborimo naslone zadnjih sedišta. Nasloni se jednostavno obaraju, a utovarna ivica prtljažnika nije puno viša od podloge prtljažnika. Kao što smo očekivali, kvalitet enterijera, prostranost i ergonomija, zaslužuju najviše ocene.

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Prostranost na zadnjim sedištima je u skladu sa očekivanjima za automobil ove kategorije. 

 

Motor


Trocilindarski motori su u modi, zato ako želite benzinski moto u Polu, drugu mogućnost i nemate, osim da izaberete neki od trocilindarskih motora iz serije EA211. Naravno, osim ako se odlučite za sportsku GT verziju, koju pokreće četvorocilindrični 2.0 TSI motor. Kod trocilindarskih motora, osnovnu motorizaciju predstavljaju atmosferski agregati sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar. MPI agregati dostupni su u dve verzije snage: 48 i 55 kW. Ostatak ponude benzinskih motora predstavljaju TSI agregati snage 70 kW, odnosno 85 kW. Testirani automobil bio je opremljen 1.0 TSI motorom maksimalne snage 70 kW.

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Novi Polo može se pohvaliti nešto mekšim oslanjanjem od prethodnika, što rezultira višim nivoom udobnosti. "Silent-blokovi" su masivniji i odlično filtriraju manje neravnine na kolovozu, dok je u krivinama zadržao prepoznatljivu preciznost vrhunsku dinamiku.

 

"Za trocilindarske motora važe mnogobrojne predrasude, ali za mene je ovo jedan od najboljih agregata. Iako ne koristi balansirajuću osovinu, već je tu funkciju preuzeo posebno podešen zamajac, vibracije praktično ne postoje. Njegova ne tako mala snaga budi se oko 2.500 o/min i kontinuirano se razvija kao kod atmosferskog motora. Snage ima sasvim dovoljno za gradsku upotrebu, ali prijatno iznenađuje i na autoputu. Iako je za duže relacije sigurno bolji izbor nešto snažniji 1.0 TSI motor koji razvija 85 KW, kao jedini u ovoj grupi "trocilindraša" dostupan sa šestostepenim manuelnim menjačem MQ200. Potrošnja se u gradskim uslovima kretala oko 6,5 l/ 100 km, dok je u otvorenom saobraćaju board kompjuter pokazivao potrošnju oko 5 l/100 km. 

Imali smo na testu: Volkswagen Polo 1.0 TSI

Zaključak


O Polu više ne možemo govoriti kao o malom automobilu. Osećaj u enterijeru je kao da sedite u Golfu, kako po pitanju kvaliteta materijala, tako i po pitanju prostranosti. Naravno, sve što je kvalitetno ima i svoju cenu - novi Polo opremljen 1.0 benzinskim motorom snage 75 kW, u Srbiji je dostupan po ceni od 14.939 evra.

 

Pogledajte: Novi VW Polo - Cenovnik.

 

Volkswagen Polo 1.0 TSI  
 Tip motora:  Turbo-benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  70 / 5.000 - 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  175 / 2.000 - 3.500 
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  187
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,8
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,5
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  351 / 1.125
 Zapremina rezervoara (L):  40
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.080 / 428
 Dimenzije pneumatika:  185 / 65 R15
 Dužina automobila (mm):  4.053
 Širina automobila (mm):  1.751
 Visina automobila (mm):  1.461
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.551
 Cena osnovnog modela (EUR):  14.939

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

123456. . .31
Audi e-tron
Slika nedelje