AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Modernizovana Mazda3 dobila je redizajniranu masku hladnjaka i nova svetla za maglu.

 

Pogledajte: Test - Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160.

 

Dizajn


Mazda3 nalazi se u prodajnim salonima od 2013. godine. Iako je dizajn još uvek veoma privlačan, moderan i atraktivan, Japanci su odlučili da urade blage izmene. Prednje maska sa motivom krila je povećana, a logo japanskog proizvođača pomeren je za nekoliko milimetara niže. Nov je i prednji branik, a novu poziciju su dobila dnevna LED svetla i svetla za maglu. Mazda 3 prvi put može biti opremljena i adaprivnim LED svetlima.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Na zadnjem delu automobila vidimo novu grafiku svetala i restilizovan branik.

 

Iz profila uočavamo pokazivače smera u retrovizorima, a u ponudi su felne sa novim dizajnom. Na zadnjem delu automobila, promene su diskretne i može ih uočiti samo dobri poznavaoci automobila ovog brenda. Promenjena je grafika svetala i restilizovan branik.

 

Pogledajte: Test - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP.


Enterijer


Enterijer odaje utisak sa više luksuza i kvaliteta. Kupac može izabrati i unapređen head-up dispej u boji sa boljom rezolucijom, ali naš test automobil nije bio opremljen ovim tehnološkim detaljem. Bolje opremljene verzije opremljene su i memorijom električno podesivih sedišta, a "naš" test automobil bio je oprmjen i električnom ručnom kočnicom.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Mazda3 ima vrhunsku multimedijalnu podršku, uključujući i čitanje sms poruka na centralnom displeju - naravno, iz bezbednosnih razloga ova funkcija je dostupna samo kada automobil stoji.

 

Pogledajte fotogaleriju: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D - Test 2017,

 

"Posebno moram da pohvalim izgled trokrakog volana, koji odlično "leži" u rukama. Istina, za njegove multi-funkcije, potrebno je vreme privikavanja, posebno ako ste pre toga vozili nemački automobil. Broj komandi na instrument tabli je minimalizovan, zato što se kompletna kontrola svih uređaja u vozilu vrši preko komande HMI (Human Machine Interface). Meni je veoma inteligentno osmišljen i njegovo korišćenje je intuitivno, što znači da je potrebno minimalno vreme da vozač shvati kako se komande koriste. Na sredini instrument table je postavljen displej osetljiv na dodir dijagonale 7 inča, preko kojeg se može "komunicirati" sa USB-om, Bluetooth-om i povezivati sa "pametnim" telefonima, ali i čitati SMS. Komanda HMI ima kružni oblik, a pored nje su digmići koji služe kao skraćenice za muziku i navigacioni sistem. Na levom kraku multifunkcionalnog volana nalaze se komande za audi uređaj i putni kompjuter, sa na desnom kraku su komande za tempomat. Konačno je i Mazda3 dobila elektronsku ručnu kočnicu." - istakao je Vladan Petrović. 

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Modernizovana Mazda3 dobila je novi sportski volan, isti kao onaj u roadsteru Mazda MX5. 

 

Sedišta imaju odlične dimenzije i pružaju dobar oslonac, kako u lumbalnom, tako i u sedalnom delu. Širina automobila obezbeđuje dovoljno prostora u visini laktova, a međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm obezbedilo je dovoljno prostora na zadnjim sedištima. Kolena putnika prosečne visine neće dodirivati naslone prednjih sedišta, a lepa vest za one koji imaju košarkašku visinu, jeste da nasloni prednjih sedišta nemaju plastiku u zadnjem delu, što znači da se kolena mogu mekano nasloniti. Iako automobil iz nekih uglova ima kupeovski izgled zbog padajuće linije krova, zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju je obezbeđeno dovoljno prostora iznad glave putnika. Bez problema, na zadnje sedište udobno se može smestiti osoba visine i do 190 cm.


Mazda3 hatchback ima zapreminu prtljažnika od 364 litra. Kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina, a zapremina prtljažnika raste na 1.250 litara.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Prostora na zadnjim sedištima ima u svim smerovima. 

 

Konačno mali dizel 1,5 SkyActiv-D


Mazda3 aktuelne generacije imala je jedan hendikep - u svojoj ponudi nije imala mali dizelski motor, već samo veliki dizel agregat zapremine 2.2 litra. Manji turbodizel motor namenjen je prvenstveno tržištima na kojima je umanjen porez prilikom kupovine vozila sa smanjenom emisijom CO2. Ovaj mali motor, prema fabričkim podacima, u kombinovanom ciklusu vožnje troši 3,7 litara na 100 pređenih kilometara, i emituje 99 grama CO2 po pređenom kilometru. Na primer, u Velikoj Britaniji vlasnici Mazde sa malim dizelskim motorom, ne plaćaju porez za upravljanje ovakvim vozilom, odnosno za sva vozila koja emituju manje od 100 grama po pređenom kilometru. U Srbiji skoro da ne postoje podsticaju za prodaju ovakvih automobila, ali ako je za utehu, cena registracije je manja nego za veliki turbodizel agregat.


Agregat pod oznakom Skyactiv-D 1.5 opremljen je sistemom direktnog ubrizgavanja goriva, ima četiri cilindra i zapreminu od 1.497 cm3 (prečnik i hod klipa: 76 x 82,5 mm). Motor razvija maksimalnu snagu od 77 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.500 o/min. Brizgaljke su solenoidne, a turbopunjač ima lopatice promenljive geometrije sa senzorima rotacije. Međuhladnjak komprimovanog vazduha (intercooler) instaliran je direktno u usisnu granu, čime je povećana efikasnost turbo sistema ubrizgavanja vazduha i minimalizovana "turbo rupa" prilikom ubrzavanja. Stručnjaci u Mazdi su smanjili mehaničko trenje novog motora, a stepen kompresije iznosi 14,8:1.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Vladan Petrović istakao je, da je osvežena Mazda "trojka" jedan od najdinamičnijih kompaktnih modela na tržištu.

 

"Motor je veoma uglađen, i ono što je najvažnije, obezbeđuje zavidnu elastičnost, jer je veoma živahan u niskim obrtajima. Prostor motora je veoma dobro prigušen, pa pri većim brzinama se čuje samo meko šuštanje vazduha oko retrovizora, a motor se praktično ne čuje. Motor kreće na osetno vuče već od 1.200 o/min, i to sa neobičnom lakoćom. Pri broju obrtaja od 2.000 o/min agregat snažno povlači napred i snaga se oseća sve do granice od 4.000 o/min. Posle ovog nivoa, nema potrebe "vrteti" motor. Pri brzini od 130 km/h, broj obrtaja "radilice" iznosi oko 2.300 o/min, što je idealan odnos. Ovaj motor se veoma lako nosi sa automobilom mase oko 1.300 kilograma. Što se tiče šestostepenog manuelnoh menjača, mekan je, tih i sportski kratak. Od Mazde sam navikao, da pravi odlične manuelne menjače." - istakao je Petrović." - zaključuje Petrović.


Mali turbodizeli se kupuju i zbog male potrošnje. U gradskim uslovima smo zabeležili potrošnju od 5,9 l/100 km, a u otvorenom saobraćaju "trojka" je pokazivala potrošnju od samo 4,8 l/100 km. Na autoputu, potrošnja se kretala oko 5,9 l/100 km. Ukupna prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,6 l/100 km, što je odličan rezultat.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Konačno. Osvežena "trojka" dobila je mali turbodizel ispod haube - 1.5 Skyactiv-D.

 

U vožnji


"U Mazdi 3 se sedi relativno nisko, što ističe sportsku notu ovog automobila. Volan svojim izgledom podseća na onaj koji smo videli u poslednjoj reinkarnaciji roadstera MX-5, što dodatno potvrđuje sportski osećaj u vožnji." - objašnjava Petrović.


U okviru modernizacije, Mazda 3 je dobila sistem pod nazivom G-Vectoring control. To je sistem koji pri ulasku u krivinu na trenutak smanjuje obrtni moment motora za 5 Nm, kako bi sila inercije delovala da više momenta sile odlazi na prednji spoljašnji točak, odnosno kako bi se masa zadržala na prednjem unutrašnjem točku i smanjila mogućnost njegovog proklizavanja u krivini. Pri izlasku iz krivine, sistem ponovo oslobađa maksimalni obrtni moment, sa ciljem da se masa prenese na zadnji spoljašnji točak. Šta o G-Vectoring controlu misli Petorvić? "Sistem zapravo radi ono što radi sportski vozač. Na ulazu u krivinu usporava, a na izlazu ubrzava, tako da ja tome ne bih pridavao veliki značaj. Da budem sasvim otvoren, ovaj sistem ne osećam u vožnji, posebno ne u "trojci" sa 1.5 dizel motorom. Proklizavanje točkova skoro da ne postoji, trakcija je savršena. Možda ovaj sistem ima veći značaj kod snažnijih benzinskih motora ili velikog turbodizela. Sve u svemu, Mazda 3 je odlično izbalansiran automobil." - zajljučuje Petrović.

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Sistem G-Vectoring control u vožnji se praktično ne oseća. Mazda3 je odlično izbalansiran automobil, a sistem kontrole obrtnog momenta možda ima veći uticaj u benzinskim i snažnijoj dizel verziji.

 

Cena


Na testu smo imali Mazdu3 Sport CD105 sa paketom opreme Attraction, koja ima apsolutno sve što je potrebno za prijatnu i bezbednu vožnju, a cena od 22.090 evra u potpunosti je ekvivalentna sveopštem kvalitetu koju ovaj automobil pruža svom vlasniku. Najjeftinija verzija opremljena 1.5-dizelskim motorom dostupna je u nivou opreme Challenge, čija cena iznosi 20.090 evra.


Pogledajte - Mazda3 cenovnik u Srbiji.

 

Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D - tehnički detalji  
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.499
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  77 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 1.600-2.500
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  186
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11
 Potrošnja (prosečna na testu otvoreno/grad):  5,6 / 4,8 / 5,9
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  364 / -
 Zapremina rezervoara (L):  51
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.335 / 535
 Dimenzije pneumatika:  -
 Dužina automobila (mm):  4.460
 Širina automobila (mm):  1.795
 Visina automobila (mm):  1.465
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela (EUR):  15.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

 

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

U odnosu na prethodne dve generacije automobila istog imena, ali i u odnosu na druge hot-hatch modele na tržištu, najnovija generacija modela Focus RS donela nam je mnogo promena. Najvažnije su one tehničke...

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Na našem višednevnom testu imamo Ford Focus RS, koji je kombinacijom odličnog motora, menjača i vrhunskim pogonom na sve točkove, uneo revoluciju u popularnu kategoriju hot hatch. Ovo je najsnažniji i najbrži serijski Ford Focus ikada, u koji je instalirano ogormno iskustvo Forda iz Svetskog relišampiona...

Test: Mercedes-Benz E 220d

Test: Mercedes-Benz E 220d

Nova generacija modela Mercedes-Benz E-Klasa (W213), ima vizuelni DNK od C-Klase, a moderna tehnika premašuje čak i onu koja se nalazi u top-limuzini S-Klasa. Na višednevnom testu smo imali Mercedes-Benz E 220d...

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Izgleda kao Lexus, zove se kao Honda, a vozi se kao najkvalitetniji kompaktni automobil. Na višednevnom testu imali smo Toyotu C-HR, koja predstavlja veliko pozitivno iznenađenje za sve nas...

123456. . .27
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+
Slika nedelje