Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS test
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Auto magazin

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 31.10.2016

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dok je prethodna generacija imala "umiljato" lice, nova Miata izgleda agresivno i sportski iz svih uglova. Prednjim delom dominiraju oštre dizajnerske linije, prepoznatljiva uska glavna svetla i LED svetla integrisana u bokove branika. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Mazda MX-5 ND - Test 2016.

 

Za četvrt veka, Mazda MX-5, koja se u USA prodaje pod imenom Miata, a u Japanu kao Eunos Roadster, uspela je da pronađe put do milion svojih vlasnika. To je najprodavaniji roadster na svetu, jer za dostupnu cenu nudi vetar u kosi, zadnji pogon sa motorom napred što uz minimalnu masu daje vrhunski osećaj u vožnji. To je kombinacija koju evropski proizvođači debelo naplaćuju.



Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Iz nekih uglova, Mazda MX-5 podseća na Jaguar F-Type. 

 

Pogledajte: Test - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP.

 

Testirali smo novu generaciju modela MX-5 sa kodnom oznakom ND. Već na papiru, sve je obećavalo dobru zabavu - masa od samo 1.000 kilograma, manje dimenzije od pretghodnika, 2.0-litarski atmosferski motor iz serije Skyactiv-G sa visokim kompresionim odnosom i blokada diferencijala. Treba li još nešto? Vozač. I to onaj koji voli da vozi auto, a ne auto njega.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Automobil je jednako atraktivan, bilo sa spuštenim ili podignutim krovom.

 

Pogledajte: Nova Mazda MX-5 - Svetski auto 2016. godine.


Dizajn


Izgled nove Mazde MX-5 podelio je javnost na dva tabora - lično pripadam među one, kojima se automobil "na prvu kartu" na fotografijama nije dopao, ali moram priznati da je uživo značajno lepša. Takođe, uživo automobil izgleda manji nego na fotografijama. Prednja svetla su uska i iz nekih uglova automobil izgleda čak i agresivno. Iz profila, automobil izgleda mišićavo kao da je izašao iz teretane, jer preovladavaju ovalni oblici karoserije sa širokim blatobranima. Zadnji deo je kompaktan, a čuo sam i poređenja zadnjeg dela automobila sa modelom Jaguar F-Type.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Materijali u unutrašnjoti su kvalitetniji nego kod prethodnika. Broj komandi je minimalizovan, a najveći broj funkcija se kontroliše preko multimedijalnog sistema.

 

Pogledajte: Mazda proizvela milioniti MX-5.


Enterijer


Mazda MX-5 nikada nije bila sinonim luksuza, ali u novoj generaciji, imamo mnogo bogatiji osećaj. Izbor materijala je sproveden po znatno višim kriterijumima nego ranije. Verzija sa motorom od dva litra zapremine dostupna je samo u dva najviša paketa opreme - Revolution i Revolution TOP. Prva imenovana opremljena je kožnim sedištima sa grejanjem, koja imaju nešto viši sedalni deo (iako se i dalje sedi izrazito nisko). I pored toga, vozač visine 183 centimetra biće veoma blizu da glavom dodirne krov automobila. Uz doplatu za Revolution TOP mogu se dobiti sportska Recaro sedišta, koja još bolje drže telo u krivinama, a u njima se sedi još niže. Intuitivnost komandi je vrhunska. Sve je na dohvat ruke i tamo gde ga očekujete.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Kvalitet enterijera može se uporediti sa značajno skupljim modelima nemačkih proizvođača.

 

Vladan Petrović je veoma brzo pronašao optimalan položaj za upravljačem. "Podešavanjem sedišta po dužini, vrlo lako se pronađe idelan položaj za volanom. U širinu i dužinu prostora ima sasvim dovoljno. Ono što moram da zamerim, jeste nepostojanje podešavanja volana po dubini. Meni potpuno odgovara pozicija volana, koji je tanak i ruke se prosto lepe za njega, ali sigurno postoje oni koji bi možda želeli da im volan bude nešto bliži. Moram da pohvalim i genijalno jednostavno rešenje za manuelno otvaranje krova - dovoljno je samo okrenuti centralnu bravu na krovu i vratiti krov iza leđa. Neće vam biti potrebno više od tri sekunde." - otkriva Petrović. 


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Glavna zamerka u enterijeru, odnosi se na mali broj ostava za sitnice, kao i na položaj držača za čaše. U laticu koja se zaključava mogu se smestiti telefoni, dokumenta, eventualno fotoaparat... 

 

Primetili smo i mali broj ostava za sitnice. U vratima i ne postoje, takođe ne postoji ni latica ispred suvozača, a dodatno smeta i ispupčenje u podu kod suvozača ispod kojeg se nalazi katalizator. Jedina ostava za odlaganje telefona i manjih predmeta nalazi se iznad centralnog tunela, između vozača i suvozača, ali je nepraktična za korišćenje, jer morate se okrenuti unazad da biste je otvorili. Ispod latice nalaze se držači za čaše, ali takođe ih mogu koristit samo oni veštiji. Prtljažnik ima zapreminu od samo 130 litara i njegov otvor je uži. Znam šta ćete sada reći - koga je briga za litre u prtljažniku, kada je sportski kabriolet u pitanju. Za produženi vikend za dvoje je sasvim dovoljno! Možda ste i u pravu.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Mazda je pokazala da automobil može biti sportski i sa motorom zapremine 2 litra i maksimalnom snagom od 160 KS.

 

Motor


Na testu smo imali MX-5 opremljenu 2.0 Skyactiv benzinskim motorom. Možda će nekom njegovih 165 konjskih snaga zvučati nedovoljno, ali za ovakav tip automobila konjske snage nisu od presudnog značaja. Ovo je motor kao skrojen za "Miatu". Zahvaljujući Skyactiv-G tehnologiji, motor ima kompresioni odnos od 13:1 i razvija maksimalni obrtni moment od 200 Nm.


"Već pri startovanju, motor se oglašava reskim zvukom, koji jasno daje do znanja da nije za potcenjivanje. Posle prvih kilometara, jasno je da snage ima sasvim dovoljno. Moram da pohvalim linearan razvoj snage, koji smo mogli i očekivati od atmosferskog motora. Automobil brzinom munje reaguje na svaku komandu vozača. Konačno automobil koji se vozi rukama i nogama. Veoma ga je lako voziti na granici proklizavanja, jer svaku reakciju na podlogu prenosi predvidivo. Za to možemo zahvaliti vrhunskom menjaču. Kod prethodne "MX-petice" rekao sam da je to jedan od najboljih manuelnih menjača na svetu i tvrdim da je kod nove još bolji. Precizan je, hodovi su kratki i "šalta" se neverovatnom lakoćom. Imam utisak da su motor i menjač savršeno upareni i da funkcionišu kao jedna celina. Posebno moram da pohvalim elastičnost motora, koji već iz "mrtvog starta" sa lakoćom pokreće auto. Verovali ili ne, u šestom stepenu prenosa, pri 1.500 o/min, kada pritisnete gas automobil snažno ubrzava. Naravno u tom mu "pomaže" i mala masa automobila, koja iznosi samo 1.000 kilograma. Šesti stepen prenosa veoma je važan, jer sa lakoćom postiže brzine i preko 200 km/h. Ovo sve jeste, samo nije spor automobil." - istakao je Vladan Petrović.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Vladan Petrović uživao je u svakom trenutku provedenim za volanom nove Mazde MX-5. ESP je moguće potpuno isključiti, i onda je apsolutno sve u rukama vozača. 

 

Upravljivost


Ovo je najjača strana nove MX-petice. U vreme kada automobili dobijaju "na masi" i dimenzijama, nova Mazda MX-5 je još lakša, ali i manja. To znači, da je auto kompaktniji. Motor je smešten za 13 mm niže nego kod prethodnika i 15 mm pomeren ka nazad. Pozicija vozača i suvozača je pomerena 20 mm niže i 15 mm bliže sredini automobila. Automobil je dobio i viš aluminijuma - pored "haube", od ovog laganog materijala su i blatobrani i deo konstrukcije automobila.


"Upravljivost je savršena. Preciznost upravljanja je vrhunska, MX-5 se savršeno drži zadate putanje i bespogovorno ide tamo gde zamislite. Krivine su prirodno okruženje za ovaj automobil (idealno za gore pomenuti produženi vikend za dvoje), jer je savršeno izbalansiran. Ono što je posebno važno napomenuti, jeste činjenica da se elektronski program stabilnosti - ESP jednostavnim pritiskom na dugme smešteno levo od volana, može potpuno isključiti. Tada možete uživati u čarima koncepcije motor napred - pogon pozadi u potpunosti. Pred krivinu dolazi do blagog predupravljanja, zadnji deo kontrolisano počinje da kliza, i uz pomoć "kontre" izlazite iz krivine. U ovom automobilu, koji se u vožnji ponaša kao karting, uživaće čak i oni vozači koji nemaju puno iskustva sa "zadnjom vučom". Automobil savršeno komunicira sa vozačem." - bio je iskren Vladan Petrović.


Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Zaključak


Mazda MX-5 od nas je dobila čistu peticu. A, znate li zašto? Zato što je zapravo takva, kakva je i bila! U vreme kada ostali automobili sa svakom novom generacijom pomalo gube svoje pravo lice u cilju povećanja snage, brzine i zadovoljenja ekoloških normi, Miata je ostala ista. Zapravo, na ovom automobilu je sve novo, ali je ono najvažnije ostalo isto. Bez obzira da li pripadate starijoj generaciji ili ovoj aktuelnoj, MX-5 će vam leći kao par cipela skrojenih za vas po kalupu. Posle više od četvrt veka, Miata je ostala verna istoj filozofiji - radost u vožnji. Ali, ovo nije marketinški trik. Miata zaista pruža vrhunski užitak u vožnji. Osmeh sa lica nije mogao da sakrije čak ni četvorostruki prvak države u reliju. Miata, hvala što postojiš.


Pogledajte Mazda MX-5 - Cenovnik u Srbiji.

 

Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 - tehnički detalji  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  118 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  200 / 4.600
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  214
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,3
 Potrošnja (prosečna na testu otvoreno/grad):  6,4 / 8,9
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  130 / -
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.000 / 260
 Dimenzije pneumatika:  205 / 45 R17
 Dužina automobila (mm):  3.915
 Širina automobila (mm):  1.735
 Visina automobila (mm):  1.230
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.310
 Cena osnovnog modela (EUR):  20.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

 

Tekst i foto: Goran Sarić

Komentari (10)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
japanfan
šećer od automobila, šteta što nismo platežno sposobni da vozimo ovo kao drugi auto u porodici Tongue
6th November 2016 5:13pm
Gravatar
fotofan
Super članak i fotke. Samo tako nastavite
31st October 2016 9:48pm
Gravatar
marioni
Ja sam visok 195 cm tako da ništa Grin
31st October 2016 9:40pm
Gravatar
cooler
Koliko vidim u cenovniku verzija 1.5 počinje od 21 hiljadu evra a 2.0 od 27 hiljada. Ne postoji jeftiniji otvoreni dvosed realno Cool
31st October 2016 6:42pm
Gravatar
miljan
Nije problem samo u ceni. Nemci imaju dosta sportskih automobila napucanih snagom uz pomoć turbina i kompresora ali njihova težina je problem. Realno ko hoće sportski auto to mora gledati jer pravi vozač uvek će se pre odlučiti za 160 konja koje pokreću auto težak samo 1.000 kilograma nego auto od 500 konja težak dve tone. Mazda MX-5 je stvarno genijalan auto i mislim da je jedino Tojota GT86 pravi konkurent. Cool pozdrav, Miljan
31st October 2016 9:55pm
Gravatar
siki
Tako je. Ovaj auto je neverovatan spoj svega što valja kod kabria... još samo da su nam malo veće plate Wink jer ovo def može biti drugi auto u porodici jel
17th November 2016 9:07pm
Gravatar
Aleksandar nis
Pa da i kod prethodne mx petice rucica menjaca je apojena direktno sa menjacem tako da je saltanje pravo uzivanje. Da li ovaj auto ima sper diferencijala?
31st October 2016 2:03pm
Gravatar
kremic ban
Znaci ESP off Grin zar to postoji ? Grin moj auto
31st October 2016 9:21am
Gravatar
nikola m
Da u novim kolima i kada isključiš esp, nisi ga isključio već se pali kada bočno ubrzanje postane "opasno". MX-5 je cool Cool
31st October 2016 6:35pm
Gravatar
ivan
Svaka cast za tekst i fotografije samo napred momci Cool
31st October 2016 8:48am

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Šta je tamno, crno ili belo?
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO) 05.12.2016

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Detaljnije...
 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) 19.10.2016

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Detaljnije...
 

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016 07.10.2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Detaljnije...
 

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene 22.09.2016

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene

Na tržište Srbije stigla su dva veoma atraktivna automobila - modernizovani Renault Clio i nova generacija modela Megane Grandtour. Četiri godine posle premijere, Clio je dobio modernizaciju, a Megane nove generacije i u svojoj karavanskoj verziji nam stiže kao veoma atraktivan i privlačan porodičan automobil...

Detaljnije...
 

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 19.09.2016

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Detaljnije...
 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića 05.09.2016

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Detaljnije...
 

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 03.06.2016

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Detaljnije...
 

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 31.05.2016

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Detaljnije...
 

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO) 10.05.2016

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 26
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
 
Super Test
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616