Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)
Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...
Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, svojim vozačkim iskustvom nam je pomogao da na prvu kartu ocenimo novi Hilux.
"Moram da primetim, da je novi Hilux daleko atraktivniji uživo nego na fotografijama. Izgleda simpatično, a posebne pohvale zaslužuju nove boje (Orange Spice, Volcano Red i Hydro Blue). Na automobilu je praktično sve novo i već na prvi pogled je jasno da je cilj konkurisati SUV modelima. Pick-up poznajemo kao teretni automobil, međutim primećuje se da raste broj privatnih klijenata, kojima jednostavno nije dovoljan prtljažni prostor klasičnog SUV modela. Toyota je uspela da zadrži robusnost koja je tradicionalna karakteristika ovog modela, ali je u isto vreme povećala komfor." - ističe Vladan Petrović.
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju.
Na off-road stazi, novi Hilux se ponašao kao riba u vodi.
Za radni auto je potreban radni enterijer? Jeftina patika, jednostavan dizajn i tvrda sedišta? Ili ne? Novi Hilux na najbolji način pokazuje kako i radni automobil može biti luksuzan, sa kvalitetnim materijalima, atraktivnim dizajnom i modernim infotainmentom. "Unutrašnjost novo Hiluxa za mene je prijatno iznenađenje. U odnosu na prethodnu generaciju, nije ostao kamen na kamenu. Pokazivači brzine i broja obrtaja konačno su dobii novi dizajn, tu je i displej sa moćnom multimedijom osetljiv na dodir, potpuno novi kokpit, a ako nešto možemo svrstati u old-school, to je ručica menjača. U bolje opremljenim verzijama, sedišta su obložena kožom i velikih su dimenzija." - otkriva nam Petrović.
Enterijer izgleda moderno i kvalitetno. Hilux poseduje sve multimedijalne sistem koje Toyota nudi i u ostalim modelima.
U Srbiju model Hilux stiže sa samo jednim motorom. Moguće je izabrati jedan od dva ponuđena menjača i tri tipa karoserije. Osma generacija Hiluxa u Evropu stiže samo sa jednim četvorocilindričnim turbodizel motorom 2.4 D-4D. Maksimalna snaga motora iznosi 110 kW pri 3.400 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 400 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.000 o/min. Iako za automobil mase od 1,8 do 2.0 tone, to nisu respektabilne brojke, iz Toyote poručuju da je dinamika na istom nivou kao kod snažnije konkurencije. To kaže proizvođač, a šta kaže naš test vozač, Vladan Petrović?
Motor zaslužuje sve pohvale, a oslanjanje je pre svega robusno i neutralno. To smo i očekivali.
"Iskreno, smatram da je ovaj motor prava mera za novi Hilux i da nema potrebe za bilo kakvim drugim agregatima. U NAVAK-u smo imali priliku da isprobamo verzije sa automatskim menjačem (6 stepeni prenosa). U normalnom režimu rada, broj obrtaja se kreće od 1.500 do 1.600 o/min, a kada ubrzavamo motor se vrti do 3.330 obrtaja. Moram da pohvalim izolaciju motorskog prostora i kabine, tako da ni pri većem broju obrtaja ne moramo da podižemo glas u kabini, da bi normalno razgovarali. O potrošnji ne možemo govoriti, jer smo automobil koristili u specifičnim uslovima centra NAVAK." - izjavio je posle vožnje na stazi Vladan Petrović.
Novi Hilux je zadržao dozu grubosti koja je neophodna na nepristupačnom terenu.
Pored vožnje po asfaltnoj podlozi, novi Hilux smo isprobali i na off-road stazi. "Tu se Hilux stvarno oseća kao riba u vodi. Vozač stiče utisak da auto jednostavno ide tamo gde poželite. Prepreke ne postoje. Ali, to sam i očekivao od Hiluxa, jer je poznato koliko nas je oduševio u svojim prethodnim izdanjima. Ono što me prijatno iznenadilo, jeste činjenica da njegovo oslanjanje nije više tako grubo kao kod prethodnika." - zaključuje Petrović.
Posle kraće vožnje novog Hiluxa, možemo izvesti nekoliko zaključaka. Kompletan automobil je kvalitetniji, luksuzniji i komforniji od prethodnika. Hilux je i dalje stručnjak za teške terene, ali se u isto vreme "civilizovao" i u njemu ćete na normalnim putevima krstariti kao u nekom velikom SUV modelu. Sa novim prostranim enterijerom, snažnom multimedijom i velikim prtljažnikom, pored toga što može biti odličan izbor radnog automobila energetskih kompanija, nacionalnih parkova, ili spasilačkih službi, novi Hilux u potpunosti može zadovoljiti potrebe multifunkcionalnog porodičnog automobila.
Cena novog Hiluxa u Srbiji počinje od 19.500 evra (bez carine i poreza), odnosno 25.900 evra sa carinom i porezom, koliko je potrebno izdvojiti za verziju Country sa kabinom sa dvoja vrata (single cab), turbodizel motorom 2.4 D-4D (110 k) u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na zadnje točkove.
Toyota Hilux 2016 - Cenovnik u Srbiji:
Više o novoj generaciji modela Hilux, možete pronaći na www.toyota.rs.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal