AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Kadjar izgleda moderno i dinamično. Posle modela Espace, novi francuski SUV je drugi model u ponudi koji ima Full LED tehnologiju svetala.

 

Pogledajte fotografije: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 - Test 2015.

 

Kadjar nije Qashqai

Jedno od dominantnih pitanja o modelu Kadjar, jeste pitanje o tehnici. Novi francuski SUV koristi CMF platformu, koja u nešto drugačijem obliku egzistira u modelima Espace, X-Trail, Qashqai... I zato ćemo odmah na početku da odgovorimo na pitanje koje vas verovatno najviše interesuje - da li je Kadjar zapravo Qashqai sa drugim znakom na maski? Apsolutno ne! Sa dužinom od 4.449 mm, širinom od 1.836 mm i visinom od 1.607 mm, Kadjar je od modela Qashqai za 69 mm duži, za 30 mm širi i za 17 mm viši. Isto je ostalo samo međuosovinsko rastojanje. Više je i oslanjanje - Kadjarov klirens iznosi 20 cm, što mu pomaže u vožnji po terenu (Qashqai se morao zadovoljiti visonom od tla od 180 mm).

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

I zadnji deo automobila izgleda mišićavo, sa izraženim bočnim oblinama.

 

Dizajn

U dizajnerskom smislu, Kadjar predstavlja izvinjenje za izgled prethodnog SUV modela Koleos. To nije iznenađenje, jer je Renault isti dizajnerski jezik koristio na modelima Espace i Capture. Na prvi pogled, Kadjar izgleda zanimljivo i privlačno. Bokovi imaju izražene dizajnerske linije, prednjim delom dominira masivna maska hladnjaka sa velikim logom, a posebno zanimljve su svetlosne grupe sa LED tehnologijom. Posle Espace, a modela Kadjar je drugi model u ponudi ovog proizvođača, koji je opremljen Full LED tehnologijom, što znači da su kompletne svetlosne grupe izvedene u LED tehnologiji.

 

Pogledajte: Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci.


"Kadjar nas već na prvi pogled "baca na kolena". Izgleda veoma privlačno, spreda agresivno, sa boka dinamično, a pozadi elegantno. Dizajn je originalan i ovaj auto sigurno nećete pomešati sa drugim modelima na ulici. Hromirana lajsna na maski hladnjaka, koja se nastavlja kroz glavna svetla, optički povećava širinu vozila i ističe karakter Kadjara. Silueta automobila otkriva njegovu atletsku građu, u kojoj preovladavaju oble linije. Pun pogodak za jedan SUV." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Enterijer izgeda moderno, ali ne i komplikovano. Broj dugmića na instrument tabli je sveden na minimum, a većina funkcija se može kontrolisati preko velikog displeja osetljivog na dodir.Ručka pored suvozača, koja povezuje centralni tunel i središnju konzolu, asocira na terenski karakter automobila.


Enterijer

Enterijer odaje utisak visokog kvaliteta. Instrument tabla može se pohvaliti gumiranom plastikom, sa velikim displejom osetljivim na dodir na centralnoj konzoli. Ono što posebno moramo da pohvalimo jeste jednostavnost. Sve komande nalaze su tamo gde ih očekujemo, a broj dugmića na centralnoj konzoli je sveden na minimum, jer većinu funkcija možemo kontrolisati preko multimedijalnog sistema. Sedišta su odlično dizajnirana i velikih su dimenzija, tako da telo prijatno obuhvataju sa svih strana, uključujući i odličnu podršku za butni deo nogu.

 

Pogledajte: AK Kompresor - Predstavljeni novi Renault Kadjar i Espace.

Vladan Petrović je potvrdio, da će svaki vozač veoma lako preći na "ti" sa Kadjarom: "Položaj sedenja je odličan, kao i odnos volana, ručice menjača i sedišta. Primetio sam da čak i u predelu nožnih komandi ima nadprosečno puno prostora, što je neobično u prvim momentima, ali brzo smo se navikli. Komande su odlično raspoređene, a ovoga puta moram da pohvalim i dizajn volana, kao i raspored komandi. Ako nešto moram zameriti, onda je to prilično visoko pozicioniran središnji naslon za ruku. Pored toga, prilično je udaljen od ručice menjača. Zameram i što je automatska komanda prozora rezervisana samo za vozača."

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Na zadnjim sedištima ima više nego dovoljno mesta u svim smerovima, kako u predelu kolena i laktova, tako i u predelu glave. Ovo se odnosi na putnike visine i preko 190 centimetara.

 

Zapremina prtljažnog prostora iznosi 472 litra (prema metodici VDA), što je za 71 litar više nego kod modela Qashqai. Za svaku pohvalu je i njegova varijabilnost, jer je opremljen sa dva odvojena prostora u "duplom dnu". Kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na 1.478 litara. Uz doplatu se može dobiti i sistem preklapanja sedišta suvozača, šime se dobija utovarni prostor dužine velikih 2.563 milimetara. Za sve pohvale je i prostor za odlaganje sitnica i flaša, čija zapremina iznosi velikih 30 litara. Ispred suvozača je "fioka" zapremine 7,5 litara, u koju smo bez problema smestili i veliki fotoaparat. Jedinu kritiku koju možemo uputiti prtljažniku, odnosi se na visoku utovarnu ivicu.

Pogon

Kadjar možete poručiti sa benzinskim turbo motorom 1.2 TCe ili turbodizelima 1.5 dCi i 1.6 dCi, pri čemu je pogon na sve točkove moguće dobiti samo u kombinaciji sa najsnažnijim turbodizelom. Naš test automobil bio je opremljen turbodizel motorom 1.6 dCi maksimalne snage 96 kW (130 KS) pri 4.000 o/min i maksimalnog obrtnog momenta od 320 Nm pri 1.750 o/min. Agregat uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove, ovaj 1.536 kilograma težak automobil do "stotke" pokreće za 10,5 sekundi i postiže maksimalnih 190 km/h. Za one koji žele još bolje ubrzanje, tu je verzija sa pogonom na prednje točkove, koja ubrzava za manje od 10 sekundi.

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Instrument tabla je potpuno digitalizovana. Vozač može da menja teme instrumenata prema svojim potrebama.

 

To je teorija, a kako pogonski sklop funkcioniše u praksi, pitali smo našeg iskusnog test vozača, četvrostrukog reli šampiona, Vladana Petrovića: "Motor je veoma kultivisan i tih. Moram da odam priznanje francuskim inženjerima, koji su uspeli da vibracije pri niskim obrtajima svedu na minimum, kao i buku na autoputu. U kabini se motor oglašava samo prigušenim dizelskim tonovima. Dinamika nije loša za jedan SUV, ali mnogo veće pohvale zaslužuje potrošnja goriva nego dinamika. Motor odlično vuče, ali u niskim obrtajima nije preterano raspoložen za akciju. Snažno povlači tek od 1.800 o/min, što odgovara nivou maksimalnog obrtnog momenta i dobro ubrzava sve do 4.500 o/min, posle čega gubi dah. Ovo se odnosi na Normal režim vožnje. Ali, kod Kadjara sam primetio još jedan važan detalj - to je funkcija Eco. Kod drugih automobila, nismo osetili tako veliku razliku u ubrzanju, bez obzira da li vozimo u Normal ili Eco režimu vožnje. Kod Kadjara, razlika je ogromna, tako da, ako želite nešto žustriju vožnju, potrebno je isključiti funkciju Eco i Kadjar će vući znatno bolje. Da budem potpuno iskren, funkcija Eco je za one koji imaju živce kao konopce. Ručica menjača obezbeđuje glatke promene stepena prenosa, iako bi hod mogao biti precizniji."


Pogledajte: Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO.

Prosečna potrošnja modela Renault Kadjar 1.6 dCi 4WD na našem testu iznosila je oko 6,8 l na 100 pređenih kilometara, što je odličan rezultat. Na otvorenom putu, potrošnja se kretala oko 5,6 l/100 km, a u gradskim uslivima oko 8.0 l/100 km. Pri konstantnoj brzini od 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, potrošnja iznosi oko 6,4 l/100 km. Pri brzini od 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, "radilica" se vrti na oko 2.500 obrtaja u minutu.

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Pored komande za tempomat, nalazi se dugme za ručnu kočnicu, koja je automatska i elektronska. Desno je komanda za izbog pogona. Dostupna su vam tri načina vožnje: 2WD (pogon na dva točka) - pogon je samo na prednjim točkovima. U normalnim uslovima vožnje obezbeđuje najnižu moguću potrošnju goriva. Zatim, mod Auto - sistem automatski prilagođava raspodelu obrtnog momenta i podešava prenos snage između pojedinačnih prednjih i zadnjih točkova. Garantuje najbolji mogući prenos snage i najviši stepen sigurnosti. I na kraju, Lock - omogućava jednaku raspodelu obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova (50:50) do brzine od 40 km/h na mekim podlogama (zemlja, pesak, blato, sneg).

 

U vožnji

"Oslanjanje Kadjara osmišljeno da obezbedi kompromis bezbedne, dinamične i komforne vožnje. Automobil se verno drži zadate putanje, naginjanje postoji, ali samo onoliko koliko je očekivano za jedan SUV. U normlnoj vožnji, to je apsolutno neprimetno. Što se tiče komfora, Kadjarova amortizacija zaslužuje pohvale, jer odlično filtrira manje neravnine na putu. Što se tiče udarnih rupa i većih poprečnih neravnina, "suspenzija" je nešto bučnija i udarci se jasno osete u automobilu. Ali, ovde treba uzeti u obzir da je "naš" test automobil bio opremljen felnama prečnika 19 inča i pneumaticima niskog profila (225/45 R19). Mislim da je za naše puteve mnogo bolje izabrati felne prečnika 16 ili 17 inča sa većim profilom pneumatika." - ističe Petrović.

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Kadjar se u krivinama ne naginje previše. "Ležanje" u krivinama može se uporediti sa sportskim karavanima.

 

Posebne pohvale zaslužuje i sistem pogona na sve točkove, kojim je bio opremljen test automobil. Sistem pogona sa elektromagnetnom centralnom spojnicom isti je kao onaj u modelu Qashqai. "Sistem pogona radi veoma efikasno, što smo i očekivali s obzirom da dolazi od Nissana. Preporučujem ga svima onima koji žive ili česte putuju na planinu. Naravno, u normalnim okolnostima, obrtni moment se šalje na prednju osovinu, a zadnji točkovi "pomažu" samo prilikom kretanja i po klizavom putu, što smo mogli da vidimo i na zanimljivom prikazu na instrument tabli. Za razliku od modela Captur u kojem nije moguće isključiti ESP sistem, Kadjar daje ovu mogućnost. Elektronski program stablinosti se, upravo zbog mogućnosti aktivacije pogona na sve točkove, može isključiti, što vozaču pruža veliku dozu uživanja u vožnji, posebno po snegom prekrivenom putu. Iz bezbednosnih razloga, ESP sistem automatski se aktivira pri brzini većoj od 55 km/h." - objašnjava Petrović.

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Zakljčak i cena

Renault je sa Kadjarom pogodio pravo u centar. Kvalitetnu tehniku, koju deli sa modelom Nissan Qashqai, "upakovao" je u elegantno i privlačno pakovanje, kome će kupci SUV modela teško odoleti.

Za osnovnu verziju Life Energy TCe 130, koju pokreće benzinski turbo motor potrebno je izdvojiti 18.090 evra. Dizelske verzije počinju od cene od 20.090 evra, koliko treba izdvojiti za Life Energy dCi 110 (1.5 dCi). Testirana, vrhunski opremljena verzija sa najsnažnijim dizelom i pogonom na sve točkove - Bose Edition Energy dCi 130 4WD, u Srbiji košta 27.690 evra. Recimo i to, da već stepen opreme ZEN može da se pohvali bogatom ponudom, kao što su dvozonska klimatizacija, senzor za kišu, tempomat, felne prečnika 17 inča, LED prednja dnevna i LED zadnja svetla, kožni volan, električna komanda svih prozora...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Vladan Petrović istakao je dinamičke sposobnosti Kadjara.

 

 Renault Cadjar 1.6 dCi 4x4 - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  96 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  472 / 1.478
 Zapremina rezervoara (L):  65
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.536 / 448
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.449
 Širina automobila (mm):  2.058
 Visina automobila (mm):  1.607
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.646
 Početna cena Renault Kadjar (EUR)  18.090

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

U odnosu na prethodne dve generacije automobila istog imena, ali i u odnosu na druge hot-hatch modele na tržištu, najnovija generacija modela Focus RS donela nam je mnogo promena. Najvažnije su one tehničke...

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Na našem višednevnom testu imamo Ford Focus RS, koji je kombinacijom odličnog motora, menjača i vrhunskim pogonom na sve točkove, uneo revoluciju u popularnu kategoriju hot hatch. Ovo je najsnažniji i najbrži serijski Ford Focus ikada, u koji je instalirano ogormno iskustvo Forda iz Svetskog relišampiona...

123456. . .28
Mercedes-AMG Project One
Slika nedelje