Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC - Nikad jači!
Objavljeno: 23.12.2006.
Bez veće medijske pažnje, podcenjen od strane mnogih, PWRC iz godine u godinu ipak opstaje kao "jeftina" alternativa WRC-u, dajući vozaču utisak da je blizu vrhunskog relija, ali ipak tako daleko.
Kako se o samom takmičenju izjasnio Meeke, mogli ste da pročitate u jednom od prošlih tekstova (ovde )
a na žalost njegovo mišljenje dele mnogi vozači. Ali u nedostatku alternative, uz mogućnost da se ipak oprobaju na stazama gde i "veliki momci", i nadu da će ih neko primetiti i unaprediti, većina se ipak odlučuje za nastupe pre nego da takmičenja prate pored staze.
Proslogodišnji pobednik Nasser Al-Attiyah slovi za favorita broj jedan, a ovih dana je uhvatio malo vremena pred Dakar da zajedno sa Prodrive-ovim test vozačem Pasi Hagstroem i neodlučnim Guy Willks-om oproba novu Impreza-u N12B. Za volanom Subaru-a biće i šampion Poljske Leszek Kuzaj kao i Rus Alexander Dorossinskiy.
Mitsubishi ima malo brojniju "populaciju" vozača koju predvodi "perjanica" RedBull-a Aigner, medijska zvezda broj jedan, dok iza njega kaskaju imena kao Armindo Araujo šampion Portugala i fenomenalan vozač, i argentinski Tango team sa Marcos Ligato-m, Sebastian Beltram-om i Gabriel Pozzo-m. Iz Švetske stižu glasine o nastupu lepe dame Jennie Lee Hermansson ( o čemu je naš sajt takođe već pisao ovde ), a nećemo zaboraviti ni Fince Juha Haenninen-a i Aki Teiskonen-a.
Iz Španije nam stižu još neproverene vesti o nastupima motociklističkog asa Alex Criville-a, koji je izgleda krenuo stopama mnogo popularnijeg Rossi-ja.
Kao što možete videti i dalje u PWRC-u preovlađuju dve marke, Mitsubishi i Subaru sa svojim modelima Lancer i Impreza. Ama baš niko se nije prijavio sa bolidima klase S2000 koja se od ove godine može bodovati za šampionat. Razlog je izgleda prost - IRC, takmičenje koje će imati mnogo veću TV minutažu i pažnju medija uopšte, zahvaljujući Eurosport-u.
Druga stvar, nema nikoga ni od vozača iz našeg bližeg okruženja, Slovenaca, Hrvata i Bugara pre svih. Znači niko "blizak" da navijamo ( u nedostatku naših ). Ali, možda nas neko i iznenadi.
Toliko za sada o PWRC-u, naravno da ćemo pratiti šta se dešava u klasi "običnih" automobila, a imena gore nabrojana sigurno najavljuju odlične borbe.
Janković Petar - Automagazin
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!