AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC Portugal - Istorija i program trke

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Portugal je bio tradicionalan domaćin najboljih reli vozača sveta još od 1973. godine. Čak je i za vreme velike naftne krize, 1974. godine, održana WRC runda u Portugalu, kada trke nisu održane u slavnom Monte Carlu ili Švedskoj. Incidenti i organizacioni problemi 2001. godine udaljili ga iz "visokog reli društva"...

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Portugalski reli održava se od daleke 1967. godine. U početku bio je to reli sa kombinacijom makadamskih deonica sa asflatom, a kasnije reli u Portugalu održava se samo na makadamskoj podlozi. Reli u Portugalu poznat je po izuzetno nedisciplinovanoj publici, koja je u prošlosto pravila velike probleme organizatorima. Reli sport u Portugalu je jako popularan i na stazi se uvek nalazi veliki broj gledalaca, koji često prave tzv. rajfešlus. Vozači ponekada ne vide stazu, a kulminacija ovog problema dogodila se dolaskog opasnih grupa B bolida. 1986. godine portugalski pilot Joaquim Santos u bolidu Ford RS 200 izleteo je u publiku, usmrtivši tri osobe, a povredivši više od 30 gledalaca! Reli u Portugalu 1986. godine ostaće upamćen i po tome što je, posle odustajanja fabričkih vozača, pobedio Joaquim Moutinho, prvi i jedini Portugalac koji je pobedio na trci Svetskog Reli Šampionata.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Problemi za reli U portugalu nastali su 2001. godine, kada su zbog velike količine blata na stazi, reli završili samo takmičari u automobilima sa pogonom na sve točkove. Organizacijski problemi proširili su se i na bezbednosne elemente trke. Neki brzinski ispiti su otkazani zbog nemogućnosti medicinskih ekipa da se približe stazi, što je u pitane dovelo i bezbednost posada. Neki analitičari ovaj reli uporedili su sa Safarijem ili Obalom Slonovače, a Svetska Auto Federacija (FIA) nije imala milosti i umesto relija Portugal u WRC kalendar uvršten je ADAC Rally Germany. Ceo Portugal je jako negodovao zbog ovog poteza FIA-e inajavljen je povratak 2005. godine, kada je podneta kandidatura, čija kampanja se uspešno završava (ali i počinje) ove godine.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Najuspešniji vozač u istoriji relija Portugal je markku Alen, koji je čak 5 puta uspeo da pobedi. Alen je 1975. godine pobedio u bolidu Fiat 124 Abarth, zatim 1977, 1978. i 1981. godine u bolidu Fiat 131 Abarth, a 1987. godine Alen pobeđuje u bolidu Lancia Delta HF 4WD. Tri pobede na WRC rundi u Portugalu zabeležio je Hannu Mikkola. 1979. godine pobeđuje u Ford Escortu RS, a u godinama 1983. i 1984. dve pobede donosi na konto Audija (model Quattro). Čist hetrik od 1988. do 1990. godine upisuje Miki Biason u bolidu Lancia Delta HF Integrale. Po dve pobede u Portugalu zeležilo je 4 vozača. Carlos Sainz je 1991. godine pobedio u bolidu Toyota Celica, a 1995-e pobedio je u Subaru Imprezi . Finac, Juha Kankkunen 1992-e pobeđuje s Lancia Deltom, a 1994. u automobilu Toyota Celica. Tomi Makkinen je pobedio 1997. i 2001. godine u Mitsubishi Lanceru, dok je Colin McRae zabeležio pobede 1998. i 1999. godine u Subaru Imprezi, odnosno Ford Focusu WRC. Od rariteta relija u Portugalu treba istaći i pobedu jedne dame. Naravno, to je Francuskinja, Michele Mouton, u bolidu Audi Quattro 1982. godine.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Favoriti? Kada bismo favorita tražili među uspešnima u prošlosti, ona bi to sigurno bio Portugalac, Armindo Araujo, koji je pobedio 3 puta. 2003. i 2004. godine u Citroen Saxu Kit Car, a 2006. godine u Mitsubishi Lanceru EVO VIII. 2005. godine pobedio je šveđanin Daniel Carlsson u Subaru Imprezi. Naravno, Međutim, treba istači da Araujo nastupa u WRC bolidu koji mu je napoznanica, a Carlsson u ekipi ima iskusnog "kralja makadama", Manfreda Stohla, koji će sigurno pružiti veliki potencijal na ovom reliju. Kada govorimo o makadamskim trkama, vozači Forda moraju biti centralna tema priče. Pored Gronholma i Hirvonena, Sebastien Loeb i C4 pokazali su u Meksiku da im makadamske podloge odgovaraju. Norvežanin u ekipi Subaru, Petter Solberg, u Meksiku je pokazao da Impreza WRC 07 ima veliki potancijal, ali moraće da dođe do cilja kako bi rezultat rada Subaruovih inženjera bio kompletan. WRC Portugal 2007, program: 1. ETAPA SS1 SSS Estádio Algarve 1 2,03 km 29.3.2007 19:00 SS2 Tavira 1 19,92 km 30.3.2007 11:27 SS3 Serra de Tavira 1 24,38 km 12:27 SS4 S. Brás de Alportel 1 16,08 km 13:15 SS5 Tavira 2 19,92 km 15:44 SS6 Serra de Tavira 2 24,38 km 16:44 SS7 S. Brás de Alportel 2 16,08 km 17:32 Dužina etape: 122,79 km 2. ETAPA SS8 Silves – Ourique 1 30,69 km 31.3.2007 10:48 SS9 Ourique 1 24,88 km 11:37 SS10 Almodovar 1 20,89 km 12:32 SS11 Silves – Ourique 2 30,69 km 15:50 SS12 Ourique 2 24,88 km 16:39 SS13 Almodovar 2 20,89 km 17:34 Dužina etape: 152,92 km 3. ETAPA SS14 Loulé – Almodovar 1 17,6 km 1.4.2007 09:07 SS15 Loulé 1 22,08 km 09:39 SS16 Loulé – Almodovar 2 17,6 km 12:42 SS17 Loulé 2 22,08 km 13:14 SS18 SSS Estádio Algarve 2 2,03 km 14:45 Dužina etape 81,39 km Dužina 357,1 km Goran Sarić - Automagazin

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Ovo je istorija Arganila, Walter Rohrl i Markku Alen – trijumf i poraz. Mi smo na reliju Portugal izmedju 4. i 9. marta 1980. Dvadeset kandidata za pobedu u fabričkim timovima: Mercedes (450 SLC), Fiat (131 Abarth), Ford (Escort), Toyota (Celica), Opel (Ascona 400), Datsun (160 J), British Leyland (TR7), Chardonnet (Lancia Stratos) i Almeras (Porsche 911)...
Rally - Volkswagen Golf 4 Gas KitCar

Rally - Volkswagen Golf 4 Gas KitCar

Na jučerašnjoj konferenciji za štampu Volkswagen tima Austrija, svetu je predstavljen prvi Gas KitCar koji će premijeru na stazi imati već na predstojećem Pirelli-Lavanttal reliju.
Rally - Ford Racing Slovenia: Spremni za sezonu

Rally - Ford Racing Slovenia: Spremni za sezonu

Na otvaranju sezone u Sloveniji, reliju Pirelli-Lavanttal u Austriji, nastupiće po prvi put i ekipa Ford Racing Slovenia. Perspektivni Mitja Prezelj, takmičiće se sa prvom Ford Fiestom ST na prostoru bivše Jugoslavije.
Rally - S2000 pokorili Španiju

Rally - S2000 pokorili Španiju

Otvaranje "asfaltne" sezone relija u Španskoj donelo je totalnu dominaciju bolida klase S2000. Miguel Fuster, za volanom Abarth Punta S2000, završio je takmičenje sa više od minut prednosti ispred Alberta Hevie sa VW Polom S2000.
FIA IRC - Tsjoen: S2000 je korak napred

FIA IRC - Tsjoen: S2000 je korak napred

Trostruki prvak Belgije Pieter Tsjoen ove sezone će nastupiti na pet relija Intercontinental Rally Challenge serije počev od domaćeg relija Ypress. 33-godišnji Belgijanac se odlučio za Fiat Grande Punto S2000 kao oružje za boj.
Renault Symbioz
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46