AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, komentar 1. etape (aktuelizovano 07:35)

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, komentar 1. etape (aktuelizovano 07:35)

"Al Attiyah i Roma nisu slučajno otišli iz Minija u Toyotu." - istakao je naš stručni konsultant, Držen Ćurić, još pre nekoliko dana. Ako je suditi po prvoj etapi relija Dakar 2017, slučajnost ne postoji...

"Što se može reći na početku komentara koji se odnosi na start Dakra osim hvala Bogu konaćno je krenulo. Da krenulo je i to kako je krenulo!!!

 

Prva etapa na Dakru malo toga znači u konačnom rezultatu. Naročito kad je brzinski ispit dugačak samo 39km. Ali i tako kratak brzinac nam daje naslutiti s kakvim materijalom raspolažu tvornički timovi i one posade koje računaju na visoki plasman. Brzinac je kratak i kad govorimo u kontekstu Dakra, 39km je ravno treptaju oka, ali nekome u tom kratkom treptaju su danas pala neka zrnca prašine u to osjetilo vida koje mora biti savršeno da bi se bavilo ovakvim sportom. Što želim kazati?, želim zapravo ukazati na to da su danas Toyota i njezine prve uzdanice Al Attiyah, De Villiers i Roma svima pokazali da imaju bolid za pobjedu. Iskreno sam priželjkivao i nadao se ovakvom raspletu na prvom brzincu. Iako moram priznati da ni moja optimistična narav, nije bila spremna prognozirati ovakvu dominaciju japanske automobilističke ikone.


Što se još može reći a da sami rezultat na cilju brzinca već nije rekao. U prvih pet pozicija su tri Toyote i četvrta koju vozi Xavi Pons se krije iza imena Ford i nosi njegovu "košuljicu". Jedini koji je uspio narušiti homogenost toyotinog poretka je veliki Carlos Sainz u Peugeotu koji se uglavio na četvrtu poziciju. Istina, danas je koncepciji pogona na sva četiri kotača teren tj podloga vjerojatno išao na ruku. Jer kao što sam u jučerašnjoj najavi napisao, u Asuncionu je zadnjih dana bilo dosta kiše što je podlogu učinilo blatnjavom i skliskom. U takvoj situaciji zadnji pogon kakav ima Peugeot je određeni hendikep, međutim tu se onda pitamo a gdje je Mini koji također ima pogon na svim kotačima. Zašto i oni nisu ispred Peugeotovih bolida. Na to pitanje se logički nameće samo jedan odgovor, Toyota je očito bolja: Nakon samo 39km odvezenog brinca bilo bi smelo ili ček nepromišljeno tvrditi kako je Toyota bolja od Minija, ali kao što sam već rekao, određene indicije nakon ovakve dominacije se nameću same po sebi.


Najbolje plasirani Mini je onaj od Al Rajhia i on je po meni najveća uzdanica njemačkog proizvođača. mislim da je famozni Saudijac brži od Hirvonena i Terranove. Neki dan sam komentirao prelazak Al Attiyaha i Rome iz Minija u Toyotu, tada sam napisao da mi je to svojevrsno iznenađenje jer obojica nikad ne bi prešli u manje konkurentan bolid. Nekako mi se ta mogućnost da je društvo iz Južne Afrike gdje se Toyota stvara uspjelo napraviti šampionski automobil tada počela činiti realnom, ali se nisam usudio to tvrditi. Nakon današnjeg brzinca sa punom sigurnošću mogu reći da Toyota ima snagu i brzinu za pobjedu a vrijeme će i etape koje su pred nama pokazati da li je izdržljivost na istom nivou.

 

Kako god, utrka nije mogla bolje početi, Al Attiyah je poveo a 24 sekunde, iza njega je Pons u Fordu. Izvanredan rezultat brzog Španjolca koji je otvoreno najavljivao juriš na pobjedu, nakon današnjeg performansa njegov optimizam djeluje realno. Jer ipak nemojmo zaboraviti on je jedini ne tvornički vozač u prvih 10 pozicija. Sve do 26. mjesta na uvodnom brzincu gdje se nalazi Argentinac Silva koji vozi privatno složeni Mercede su Toyote, Peugeoti, Miniji i tri Forda za koje sam već rekao da su zapravo Toyote.

Danas karavana utrke napušta Paragvaj i sutrašnja 803km dugačka etapa sa skoro 300km dugačkim brzincem će biti puno upečatljiviji pokazatelj tko je najspremniji i najbrži. Faktor sreće kao i svaki puta do sada će jako krojiti poredak na utrci i to je vjerojatno jedini segment potreban na Dakru koji tvornički timovi ne mogu kupiti. Više volim kad se pobjednik odlučuje u fer i sportskoj borbi i zbog toga svim učesnicima želim sreću i vožnju bez tehničkih problema. Navijam za Al Attiyaha i želim mu da ostane na čelu sve do Buenos Airesa za 12 dana, moja druga uzdanica je Pons i volio bih da kao privatnik završi na postolju, ima tu još vozača koji su mi manje ili više prirasli srcu i nadam se da će ih sreća sve pratiti. Uostalom svi se oni više raduju kad je pobjeda osvojena u žestokoj borbi a ne zato što je najljući protivnik imao peh.


I za kraj samo kratki info o našem Gaboru Seghmeisteru koji je u konkurenciji 142 motociklista završio današnji brzinac na vrlo dobrom 65, mjestu. S time je Gabor ušao u gornju polovicu poretka među motociklistima i na taj način si stvorio dobru situaciju za daljnje napredovanje u poretku. Gabore SRETNO u nastavku utrke.

 

P.S. Dragi čitatelji i ljubitelji Automagazina ŽELIM VAM SRETNU NOVU GODINU i ako imate kakvih pitanja vezano uz Dakar i Rally raid ne ustručavajt pitati rado ću Vam odgovoriti ako budem mogao."


Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (automobili)


1. N. AL-ATTIYAH (QAT) TOYOTA 000:25:41
2. X. PONS (ESP) FORD +00:00:24 00:00:00
3. N. ROMA (ESP) TOYOTA +00:00:29
4. C. SAINZ (ESP) PEUGEOT +00:00:33
5. G. DE VILLIERS (ZAF) TOYOTA +00:00:41
6. S. LOEB (FRA) PEUGEOT +00:00:55
7. Y. AL RAJHI (SAU) MINI +00:01:06
8. C. DESPRES (FRA) PEUGEOT +00:01:14
9. M. HIRVONEN (FIN) MINI +00:01:20
10. E. VAN LOON (NLD) TOYOTA +00:01:22

 

Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (motocikli)

 

1. X. DE SOULTRAIT (FRA) YAMAHA 28:20
2. J. PEDRERO GARCIA (ESP) SHERCO TVS +00:00:02
3. R. BRABEC (USA) HONDA +00:00:14
4. M. METGE (FRA) HONDA +00:00:18
5. P. GONCALVES (PRT) HONDA +00:00:28
6. S. SUNDERLAND (GBR) KTM +00:00:29
7. J. BARREDA BORT (ESP) HONDA +00:00:32
8. M. WALKNER (AUT) KTM +00:00:42
9. G. FARRES GUELL (ESP) KTM +00:00:48
10. I. CERVANTES MONTERO (ESP) KTM +00:00:56

 

 

Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (kvadovi)

 

1. MEDEIROS MARCELO (BRA) 32:53
2. GONZALEZ GASTON (ARG) +00:01:02
3. SANABRIA GALEANO NELSON AUGUSTO (PRY) +00:01:39
4. COPETTI PABLO (ARG) +00:01:44
5. DUTRIE AXEL (FRA) +00:01:54
6. INNOCENTE LUCAS (ARG) +00:02:01
7. KARYAKIN SERGEY (RUS) +00:02:19
8. KOOLEN KEES (NLD) +00:02:23
9. MACHACEK JOSEF (CZE) +00:02:29
10. CASALE IGNACIO (CHL) +00:02:33


Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (kamioni)


1. M. KOLOMY (CZE) TATRA    000:30:00
2. T. VAN GENUGTEN (NLD) IVECO +00:00:13
3. M. VAN DEN BRINK (NLD) RENAULT TRUCKS +00:00:25
4. A. LOPRAIS (CZE) TATRA +00:00:31
5. G. DE ROOY (NLD) IVECO +00:00:42
6. E. NIKOLAEV (RUS) KAMAZ +00:00:50
7. P. VERSLUIS (NLD) MAN +00:01:02
8. A. ARDAVICHUS (KAZ) MAN +00:01:21
9. F. VILLAGRA (ARG) IVECO +00:01:26
10. D. SOTNIKOV (RUS) KAMAZ +00:01:31


Dražen Ćurić
Automagazin.rs

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Nedavno je 23-godišnji Kalle Rovanpera osvojio svoju drugu titulu reli šampiona sveta. Iako možda deluje logično da talentovani Finac treba da nastavi istim tempom napred, izvori bliski svetskom šampionu kažu, da je Kalle umoran i da želi da napravi pauzu...

123456. . .395
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46