Rallye Monte Carlo 2014 - Ogier na čelu, Kubica out!

Jučerašnja prepodnevna sekcija vozačima je zadala puno problema, pre svega zbog puno vode i blata na stazi, a na određenim deonicama asfalt je bio prekriven "crnim ledom", odnosno ledom koji je praktično neprimetan na stazi...

Brayan Bouffier (Ford Fiesta RS WRC) i pored činjenice da nije imao "radar" za 11. brzinski ispit, uspeo je da zadrži drugo mesto u generalnom plasmanu. Za Bouffiera ovo je domaći teren
Najveći izazov za posade je predstavljao brzinski ispit Vitrolles - Faye 1, dužine 49 kilometara, koji je u programi bio dva puta. Uvodni brzinski ispit jučerašnjeg programa obeležila je odlična vožnja aktuelnog šampiona Ogiera, koji je time stigao do drugog mesta u plasmanu i smanjio zaostatak u odnosu na vodećeg Bouffiera za 11,7 sekundi, na ukupnih 35,6 s. Već na sledećem brzinskom ispitu, Bouffier je uzvratio Ogieru sa samo 2 "desetinke. Na ovom brzinskom ispitu, nije bilo promena u TOP plasmanu.
Deveti brzinski ispit značio je kraj relija za fantastičnog Roberta Kubicu, koji se do incidenta vodio borbu za treće mesto sa fabričkim vozačem Citroëna, Krisom Meekom. Poljak je u desnoj krivini izgubio kontrolu nad svojom Ford Fiestom RS WRC i udario u ogradu mostića, završivši pored puta. Ovoga puta, Kubica nije imao sreće, ali mu moramo čestitati na velikom potencijalu koji je pokazao - on je sigurno jedan od najbržih Formula 1 vozača u svetskom reli sportu. GO, Kubica, GO!!!
VIDEO - Incident Roberta Kubice

Kris Meeke (Citroën DS3 WRC) prikazao je konstantnu vožnju, sa malim brojem grešaka. Rezultat je treće mesto u generalnom plasmanu
Poslepodnevna sekcija počela je drugim prolaskom "brzincem" Vitrolles, koji je ovoga puta značajnije promešao karte u plasmanu. Ogier je povećao tempo, i pored nekoliko kriznih situacija, stigao do cilja sa skoro 23 sekunde prednosti ispred Madsa Ostberga. Njegov najveći konkurent, do tada vodeći Bouffier, zaglavio se u blatu i zabeležio kašnjenje od čak 47 sekundi. Ni na sledećem brzinskom ispitu, slavnom Sisteronu (36,5 km), niko nije imao rešenje za brzinu Ogiera, pa je Francuz povećao prednost u odnosu na sunarodnika Bouffiera na 22,6 sekunde.

25-godišnji Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC), koji se nalazi na 5. poziciji, iza sebe uspeva da zadrži velike vozače, a Latvala je samo 10 sekundi ispred njega
Na poslednjem brzinskom ispitu, Jari-Matti Latvala je u plasmanu "preskočio" Elfyna Evansa i stigao do pete pozicije u plasmanu. Ako se pitate zašto je Bouffier na ovom brzinskom ispitu kasnio više od pola minuta, odgovor je veoma zanimljiv. Naime, Francuz za ovaj brzinski ispit nije imao napisan radar!!! Prilikom upoznavanje staze, Bouffier je zalutao i nije imao napisan radar, pa je morao da pozajmi od Francoisa Delecoura, koji je ranije odustao.

Ni kada je kraj, nije kraj - Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) imao je nekoliko kritičnih situacija, ali sve se završilo uspešno. Norvežanin se trenutno nalazi na 8. poziciji, iza Hirvonena. Ova fotografija nam na najbolji način pokazuje razliku između Formule 1 i WRC-a. Posao suvozača nije samo da čita radar.
Rallye Monte Carlo 2014 - Plasman posle 2. dana:
1. Ogier S. / Ingrassia J. (VW Polo R WRC)
2. Bouffier B. / Panseri X. (Ford Fiesta RS WRC) +51.1
3. Meeke K. / Nagle P. (Citroen DS3 WRC) +1:38.6
4. Ostberg M. / Andersson J. (Citroen DS3 WRC) +2:48.9
5. Latvala J-M. / Anttila M. (VW Polo R WRC) +6:04.4
6. Evans E. / Barritt D. Ford (Fiesta RS WRC) +6:14.5
7. Hirvonen M. / Lehtinen J. (Ford Fiesta RS WRC) +6:43.7
8. Mikkelsen A. / Markkula M. (VW Polo R WRC) +10:16.9
9. Melichárek J. / Melichárek E. (Ford Fiesta RS WRC) +16:00.8
10. Gamba M. / Arena N. (Peugeot 207 S2000) + 20:01.4
Automagazin.rs