WRC - Logistika VW Motorsporta u brojkama + FOTO

Bliži se Rally Australia 2013, deseto takmičenje u aktuelnom kalendaru Svetskog reli šampionata, koje predstavlja poseban organizacioni izazov za sve WRC timove. Volkswagen Motorsport nas je "počastio" sa nekoliko zanimljivih informacija, koje se odnose na logistiku...

Automobili se veoma pažljivo pakuju u kontejnere i avionom transportuju do Australije
Planiranje, kako u Australiju transportovati kompletnu opremu i ljudstvo, i to vazduhom, morem i kopnom, počelo je prošle godine, kada je šef za logostiku u Volkswagen Motorsportu, Lutz Meyer, isplanirao sedam velikih kontejnera, koji se transportuju iz Nemačke do Meksika, Argentine, Australije i nazad. Nakon relija u Argentini, koji je održan u maju mesecu, automobili i oprema su stavljeni u "dezinfekcione patrone" pod nadzorom australijskih stručnjaka, kako u australiju ne bi preneli nepoželjne organizme.
Sledeće nedelje, Meyer će u australijskom primorskom gradu Coffs Harbour, sačekati opremu koja stiže iz Argentine, ali i avionski "prtljag" u kojem se nalaze i tri primerka modela Volkswagen Polo R WRC.

Logistika VW Motorsporta u brojkama:
2 - Tim VW Motorsport na WRC takmičenja transportuje i dva motocikla Ducati. Šef tima, Jos Capito, jeste bivši vozač endura, a tokom reli takmičenje veoma rado koristi motocikl kao prevozno sredstvo, jer je kretanje jednostavnije. On može izabrati jedan od dva modela: Multistrada 1200S Pikes Peak i Hypermotarda SP.
3 - Rezervni delovi i komponente karoserije, koje VW Motorsport transportuje na takmičenje, teoretski bi bili dovoljni za montiranje nova tri vozila VW Polo R WRC.

"Parkiranje" vozila u kontejner zahteva veliku preciznost :-)
6 - Za montiranje opreme i objekata, brine se šestočlani logistički tim. Njegovi članovi su daleko od kuće više od jedne nedelje tokom svakog takmičenja
7+4 - Na evropska takmičenja u Svetskom reli šampionatu, VW Motorsport putuje sa sedam kamiona, kojima se prevoze takmičarski automobili, trening oprema, objekti za inženjere i šefove, rezervni delovi, alati, točkovi, oprema za čišćenje i drugo. Druga tri kamiona prevoze medijalnu opremu, a jedan kamion prevozi toalete.

18 - Težina opreme koja se prevozi vazdušnim putem, iznosi 18 tona. U nju spadaju takmičarski automobili i rezervni delovi koji podležu specijalnim regulativama.
25 - Ukoliko bi u servisnoj zoni došlo do nestanka "struje", VW Motorsport ima dva generatora snage 25 kW.
40 - Alati i rezervni delovi, koji se na prekomorska takmičenja transportuju avionom, smešteni su u 40 kutija.

Lutz Mayer, šef logistike u VW Motorsportu
70 - Sedam punih kontejnera, koji se transportuju po moru, imaju težinu od 79 tona.
140 - Pneumatike za takmičenje transportuje dobavljač, u ovom slučaju Michelin. VW do servisne zone transportuje "samo" felne, kojih je 140.

Da li vam je sada jasnije, zašto se automobili transportuju samo na felnama (bez pneumatika)?
600 - Tim na svako takmičenje nosi sistem za pranje delova, točkova i ostale opreme. Prtljava voda se skladišti u rezervoar zapremine 600 litara.
101 309 - Fabrički tim Volkswagena u Svetskom reli šampionatu, tokom sezone će preći preko 100 hiljada kilometara. To je više od dvostruke dužine ekvatora. U ovu brojku nije uključena distanca koja se pređe brodskim saobraćajem.

Automagazin.rs
Foto: Volkswagen Motorsport