AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Dok su mehaničari u servisu otklanjali brojna oštećenja i lomove na automobilima, lideru nacionalnog šampionata Rumunije Danu Girtofanu nameštali su ruku koju je polomio na samom početku relija prilikom izletanja na trećem specijalnom ispitu. Mi smo takođe imali pauzu za ručak ispred rumunske prodavnice, uz kobasice i piće...

Ubrzo počinje drugi krug i SS 7 Sistarovat osvajaju braća Kakuszi u Fiesti S2000. Bogdan Marisca “parkira” svoj Mitsubishi u jarak, ali ga publika iznosi na stazu. Na 8. i 9. ispitu pobeđuje brzi Spitzmuller u jedinom R4 automobilu i razliku za Tothom spušta na ispod pola minuta. Naravno da to nije bilo dovoljno za borbu sa onakvim majstorom u odličnom automobilu kakvi su Janos Toth i Peugeot.

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Kod Rumuna Porcisteanu je neumoljiv i najbrži je sva tri puta. Na 10. SS u listu pobednika na brzincima, upisuje se  i Hadik Andras u Subaru Imprezi N15, dok je u šampionatu domaćina Marisca ovoga puta brži od Valija za tri deseta dela sekunde. Tempestini je tik uz njih. Za kraj “poslastica“, najduži i najteži SS "Nadas" i opet drama. Ponovo, kao i u prvom krugu najbrži je Toth, ispred Hadika 14 sekundi i Kakuszija za čak 25 sekundi. Tek na četvrtoj poziciji Csaba Spitzmuller. Nepoznati Mađar Martin Demjen, plasirao se samo pola sekunde iza Špicija i time ušao u "top-ten" generalnog plasmana i to u starom Mitsubishi Lanceru EVO 6.

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Na ovom SS Butor Robert je bio iza Demjena. Inače, Butoru su iz Francuske na ovaj reli "doneli" nov Peugeot 207 S2000, jer je na poslednjem reliju mađarskog šampionata njegov „stari“ izgoreo. Marco Tempestini, koji ima FIA B prioritet, ove cele sezone startuje kao prvi i bio je „čistač” staze tokom celog relija. To ga je verovatno i koštalo potpuno odvaljenog prednjeg desnog vešanja. Ipak uspeva da stigne do cilja sa više od tri minuta zaostatka za vodećima i idalje je držao treće mesto ispred Aura, sa 7,3 sekunde prednosti. Međutim, trebalo je bez točka preći čitavih 35 kilometra do servisne zone, po već spomenutoj magistrali. Dorin Pulpea kaiševima uvezuje sve što je pokidano i umesto u suvozačevo sedište seda u gepek, kako bi poslužio kao kontrateg i tako nastavljaju. Ipak nije se tako dugo moglo i Peugeot bukvalno pada na „stomak”. Tužan kraj za upornu posadu. Takođe u ovoj etapi je zakašnjenje od jednog minuta imao i odlični Spitzmuller. Na vremenskoj kontroli u Lipovi na Tancodromu dobija 10 sekundi penalizacije i  gubi drugo mesto generalnom plasmanu.

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Najbrža žena na reliju je bila Sidonia Tatoiu, koja je zaista odlično vozila Mitsubishi Lancer EVO 10 i završila na sedmoj poziciji u šampionatu Rumunije. Kad im je to dozvoljavao nagib staze, Dacie su letele preko kamenjara dakazavši robusnost automobila i izazivajući oduševljenje publike. Prava škola relija, juniori svi u istoj opremi, sa identično pripremljenim vozilima i istim željama – biti najbrži. Treba spomenuti i izuzetan fair-play mađarskih relista. Naime, na „super specijalu” nisu svi nastupali sa jednakom vrstom pneumatika. Rumuni su zbog svojih propisa morali da voze na makadamskim gumama, a Mađari u skladu sa propisima MNASZ imali su slobodan izbor. Zbog toga su se Butor, Toth i ASI, odrekli nagrada za Kup grada Arada i pehare prepustili rumunskim rivalima Auru, Szabu i Tempestiniju. Za grad Arad Rumuni kažu da ima oko 200.000 stanovnika. Široki bulevari, trgovi, tramvajske šine po gotovo celom gradu, arhitektura predivna, madu su jos uvek vidljivi tragovi komunizma i nemaštine pod vladavinom Nicolae Ceaušescua.

Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Reli je bio zanimljiv i naporan, pa se na cilj u Aradu pojavilo 46 automobila, tačno polovina. Na kraju, možemo ponovo poručiti našim reli fanovima, ali i onima koji organizuju relije da odu kod komšija i pogledaju jedan zaista pravi reli. Od Beograda do Arada ima svega 300 kilometara.

Rally Aradului 2011:

1. Janos Toth - Robert Tagai (Peugeot 207 S2000) 01:16:46.6
2. Andras Hadik - Istvan Juhasz (Subaru Impreza) +01:01.2
3. Csaba Spitzmuller - Tamas Szoke (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +00:05.3
4. Zsolt Kakuszi - Csaba Kakuszi (Ford Fiesta S2000) +00:37.9
5. Valentin Porcisteanu - Dan Dobre (Mitsubishi Lancer EVO IX) +00:38.5
6. David Botka - Zsolt Szenner (Mitsubishi Lancer EVI IX) 00:26.6
7. Bogdan Marisca - Sebastian Itu (Mitsubishi Lancer EVI IX) +00:17.2
8. Robert Butor - Igor Bacigal (Peugeot 207 S2000) +00:52.1
9. Daniel Ungur - Anton Avram (Subaru Impreza N15) +01:15.7
10. Martin Demjen - Lorant Milcsevics (Mitsubishi Lancer EVO VI) +01:04.3

Nenad Nikolić - Martin Holmes Rallying
Foto: Nikolić / Milosavljević

Rally Aradului, Arad - Rumunija: Komentar Nenada Nikolića

Rally Aradului, Arad - Rumunija: Komentar Nenada Nikolića

Posle odličnog šou programa, super specijala na karting stazi koji je održan i završen u petak uveče, usledio je pravi reli dan u šumama Transilvanije. Krenuli smo rano ujutro sa laganom zebnjom, da li su to te šume kojima je nakad harao i krv pio najpoznatiji svetski vampir grof Drakula? Odlazimo za Lipovu, koja je od Arada udaljena oko 35 kilometara.

Rally Aradului, Arad - Rumunija: 92 posade na prvom ispitu

Rally Aradului, Arad - Rumunija: 92 posade na prvom ispitu

Kartodrom na periferiji Arada bio je poprište prvog „sudara“ mađarskih i rumunskih reli vozača. Prisustvovali smo izuzetnom spektaklu, koji je trajao gotovo četiri sata. Mađari su bili ubedljivo najbrži i prikazali precizniju vožnju sa bolje pripremljenim automobilima. Domaćini su vozili atraktivno i time oduševili mnogobrojnu publiku...

Rally Aradului, Arad - Rumunija: Prvi utisci

Rally Aradului, Arad - Rumunija: Prvi utisci

Impresivna lista najboljih Mađarskih i Rumunskih reli vozača. Očekujemo da će takav bit i tok čitavog relija, do kraja napet i neizvestan. U Arad su pristigli svi glavni favoriti. Izbor staza koje smo prešli je fantastičan, težak makadam na obroncima Karpatskih planina...

WRC - Vozači tima Mini bez sreće u Finskoj

WRC - Vozači tima Mini bez sreće u Finskoj

Problemi iz kategorije "dečijih bolesti" eliminisali su obojicu vozača Minija, iz finalne faze takmičenja Rally Finland. Dani Sordo i Kris Meeke su u poslednji dan takmičenja ušli na pozicijama koje donose bodove, ali su zbog teničkih problema, bili prinuđeni da odustanu...

WRC - Bosanci na WRC takmičenju

WRC - Bosanci na WRC takmičenju

Uoči puta za Rumuniju, gde ćemo prisustvovati zanimljivom reliju koji se boduje za mađarski i rumunski šampionat, možemo objaviti jednu zanimljivost vezanu za naš region. Naime, na WRC Deutschland Rallye od 18. do 21. avgusta, nastupiće jedine dve posade sa Balkana i to iz Bosne i Hercegovine...

WRC - Citroën i Loeb drugi put pobedili u Finskoj

WRC - Citroën i Loeb drugi put pobedili u Finskoj

Posle prvog trijumfa 2008. godine, Sebastien Loeb, Daniel Elena i Citroën, u subotu su zabeležili i drugu pobedu na prestižnom takmičenju u Finskoj. Ovaj istorijski uspeh u svetskom reli sportu, zaokružen je odličnim trećim mestom vozača Sebastiena Ogiera i Julien Ingrassie...

WRC Rally Finland 2011: Loeb pobednik, Latvala ispred Ogiera

WRC Rally Finland 2011: Loeb pobednik, Latvala ispred Ogiera

Najbrži makadamski reli u šampionatu, Rally Finland 2011, je iza nas. Mnogobrojni takmičari su imali havarije, drugi tehničke ili neke druge probleme. Sebastien Loeb je u automobilu Citroën DS3 WRC, brzinske ispite prošao kao vruć nož kroz maslac, iako je tokom sva tri dana takmičenja bio prvi na stazi i vršio ulogu "čistača"...

WRC - Video: Ovo je Finska!

WRC - Video: Ovo je Finska!

Koliko je "opasna" poznata finska krivina, na brzinskom ispitu broj 4, uverili su se vozači Brynildsen, Tahko i Salyuk. Neobičnu situaciju je na nesvakidašnji način prokomentarisao Eyvind Brynildsen, koji je rekao da je minimalno 500 opitih Finaca, imalo dobar show...

WRC Rally Finland 2011: Francuzi vode, Hirvonen osvaja brzince

WRC Rally Finland 2011: Francuzi vode, Hirvonen osvaja brzince

Posle jučerašnje greške i razočaravajućeg prvog dana, Mikko Hirvonen (Ford) danas je bio najbrži vozač na stazi, pobedivši na 5 od 8 održanih "brzinaca" relija Finska. Vodeće pozicije, posle taktičkih "igrica" i dalje drže piloti Citroëna. Razlika između Loeba i Ogiera iznosi 1,5 sekudni, a Latvala (Ford) je samo 2,6 s iza Loeba...

Renault Symbioz
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46