Najnovije vesti iz auto industrije
Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1
Objavljeno: 09.12.2006.
Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...
U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova:
2007.
- pravila su vec izdata
- pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto"
2008.
- ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler.
- moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu.
- postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".
2009.
- uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja
- smanjenje aerodnamickog potiska za 50 %
- postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke.
2010.
- recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida
- recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida
- potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom)
- 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.
2011.
- mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo
- moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska
- potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida
- mogucnost ukidanja vozackih pomagala
- ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi
2012.
- uvodjenje novih motora
- nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije
Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006.
Goran Saric - Automagazin
Prema najnovijem predlogu FIA-e, svi timovi u Formuli 1 moraju javno objaviti vrstu pneumatika koju planiraju da koriste na trci. Za potencijalno pravo zaslužan je čuveni delegat FIA-e, Charlie Whiting, koji smatra da je to prvi korak prema javnim timskim strategijama...
U petak rano ujutru tim Red Bull Racing predstavio je svoj novi bolid, RB3. Oficijelni piloti tima u sezoni 2007 biće David Coulthard i Mark Webber, test piloti su Robert Doornbos i Michael Ammermuller. Novi bolid tima Red Bull Racing jeste delo čuvenog dizajnera Adriana Newey-a, tvorca McLarenovih bolida...
Honda Racing F1 danas je javnosti prikazao svoj bolid za sezonu 2007. Za razliku od ostalih timova, Formula 1 tim Honde svoj novi bolid je predstavio u radnoj atmosferi i na veoma skroman način na stazi Catalunya. Bolid sa oznakom RA107 predstavljen je u test crnoj boji, a novi look bolida biće prikazan sledećeg meseca, zejdno sa vozačkom posadom, Rubensom Barichellom i Jenson Buttonom...
"Vrlo sam ponosan na timski rad u izradi R27." - izjavio je Bob Bell, tehnički direktor ING Ranault F1 tima, na prezentaciji bolida u Amsterdamu. Pogledajmo, kako je tekao razvoj bolida R27 s kojim će ekipa Renaulta atakovati na nove uspehe u Formuli 1...
Tim ING Renault F1 juče je u holandskom Amsterdamu predstavio novi bolid sa oznakom R27. Pred 600 prisutnih VIP zvanica predstavljen je sasvim novi bolid, u novim bojama, kojim će upravljati Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella...
Trostruki šampion sveta u Formuli 1, Niki Lauda, potpisao je novi sponzorski ugovor, i na njegovom slavnom crvenom kačketu pojaviće se novi logo. Podsetimo, Lauda nosi crveni kačket od perioda nezgode na Nurburgingu, 1976. godine, a za mesto za sponzore na Laudinom kačketu potrebno je izdvojiti velike sume novca...
Bivši expert za agregate Mercedesa u Formuli 1, Mario Illien, tvrdi da Ferrari mora konstruisati poseban bolid za Kimi Raikkonena, jer on prosto uništava bolide. "Ferrari Kimiju mora predati tenk. Samo sa tenkom Kimi će osvojiti titulu." - zaključuje Illien.
Finac Kimi Raikkonen debitovao je jutros u Ferrarijevom bolidu na italijanksoj stazi Vallelunga, nedaleko od Rima. Raikkonen je u prvom, od planiranih 3 dana testiranja, nastupio za volanom prošlogodišnjeg Ferrarijevog bolida 248F1...
F1 tim Super Aguri, prinuđen je da odloži predstavljanje svog novog bolida za sezonu 2007. Novi bolid Super Aguri-ja, sa oznakom SA07 nije ispunio stroge bezbednosne zahteve FIA-e, odnosno negativno je ocenjen na crash testovima, što u praksi znači da se sa ovim bolidom ne sme izlaziti na test staze...