Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Ferrari predstavio F2007
Objavljeno: 15.01.2007.
F1 tim Scuderia Ferrari juče je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2007, sa oznakom F2007. Na ovaj način Ferrari se vraća na put tradicionalnog označavanja bolida, kao što su imali modeli od 2001. do 2004. godine. Podsetimo, prošlogodišnji bolid Ferrarija imao je oznaku 248F, koja je asocirala na novu eru 2,4-litarskih agregata...
Vozačku postavu tima čine Kimi Raikkonen i Felipe Massa. Novi tehnički šef tima jeste Mario Almondo, dok je sportski direktor ekipe postao Stefano Domenicalli.
Tehnički parametri agregata:
Tip: 056
Broj cilindara: 8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Broj ventila: 32, pneumatska distribucija
Zapremina agregata: 2398 cm3
Ubrizgavanje: digitalni elektronski sistem ubrizgavanja Magneti Marelli
Gorivo: Shell V-Power ULG 62
Ulje: Shell SL-0977
Šasija:
Monokok, karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Menjac: Ferrari, poluautomatski sekvencijalni elektronski kontrolisan, 7 stepeni prenosa + mod za vožnju unazad
Kocnice: karbonski diskovi
Vešanje: nezavisno, unutrašnji amortizeri, stabilizaciona šipka
Dužina: 4545 mm
Visina: 959 mm
Širina: 1796 mm
Meduosovinsko rastojanje: 3135 mm
Masa: 600 kilograma sa vozačem i kamerama
Felne: 13"
Aldo Costa, šef odseka za šasiju: "Aerodinamika je u potpunosti prepravljena: pre svega prednje vešanje i usisnici vazduha, a zadnja osovina je pojačana i zašiljena zbog nove konstrukcije menjača. Vešanje je radikalno promenjeno zbog korišćenja novih pneumatika, dok je menjač obogaćen novim sistemom brzog menjanja brzina. Ovaj sistem smanjuje vreme menjanja brzina i radi u svim brzinama i svim uslovima. Takođe smo smanjili raspored i nagib hladnjaka. Što se zadnjeg vešanja tiče, još uvek je u fazi razvijanja. Bolid koji je predstavljen ima ista krila kao i bolid iz 2006. godine. Međutim, bolid koji će se pojaviti na startu prvog Grand Prix-a imaće optimizovana krila, dok su ova samo privremena."
Gilles Simon, šef odseka za motor: "U skladu s pravilima, motor 056 ostao je isti. Ali, imali smo mogućnost da se prilagodimo novom ogranicenju obrtaja na 19.000 o min. Izmenili smo komoru za sagorevanje, ventile, radilicu i klipove, kako bi smo optimizovali snagu pre ograničenja obrtaja."
Goran Sarić - Automagazin
U nedelju, na jugu Holandije, vozač Spyker F1 tima, Christijan Albers na dvoboj je izazvao borbeni avion holandskog kraljevskog vazduhoplovstva, F-16, kojim je pilotirao Ralph Aarts. Šta mislite, ko je bio brži?
Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, kupio je modernu stazu "Istanbul Park" u Turskoj. "Mogu Vam sada obećati da će Formula 1 bolidi tutnjati Istanbulom minimalno do 2021. godine." - obećava Britanac, koji će 2021-e ući u 91. godinu života...
Ko želi uspeti u Formuli 1, mora imati najbolji tim zaposlenih. Formula 1 tim Toyote okuplja stručnjake iz različitih krajeva sveta. U timu, čije je sedište u Kelnu, zaposlene su osobe iz 32 različite zemlje sveta!
Nemački proizvođač Mercedes u Bahreinu je osvojio jubilarni 1300-i bod u Formuli 1. Trokraka zvezda trenutno se nalazi na petom mestu tabele najuspešnijih u Formuli 1, iza Honde, ali ispred nemačkog konkurenta BMW-a. Od aktivnih proizvođača F1 agregata, najuspešniji je Ferrari sa osvojenih 3.710,5 bodova...
U petak, 20. aprila, u holandskoj vojnoj bazi Volkel, održaće se zanimljiv dvoboj između Spykerovog F1 bolida i borbenog aviona holandskih vazdušnih snaga. Ovaj događaj organizovalo je holandsko vazduhoplovstvo kako bi privuklo mlade da pristupe vojnim vazdušnim snagama...
Jedan britanski novinar nedavno je osuo kritike po Ralfu Schumacheru u tekstu pod naslovom: "17 miliona za 15. mesto?!" Ralfu ove sezone zaista ne ide. Posle tri trke Ralfov kolega, Jarno Trulli na svom kontu ima 4 boda, a Nemac 0. Ralf nešto mora preduzeti, ili će preduzeti Toyota...
Vozač McLaren Mercedesa, Britanac Lewis Hamilton, postao prvi debitant u istoriji Formule 1 koji je uspeo da se popne na podijum na prve tri trke u karijeri. Dva druga i jedno treće mesto na podijumu u prve tri trke u karijeri naslućuju da Formula 1 dobija novu zvezdu...
Za razliku od prošle dve sezone, kada su bili najbolja ekipa u šampionatu Formule 1 i osvajali šampionske titule, posle ovogodišnje tri trke, u Renaultu nemaju nikakvog razloga za zadovoljstvo. Razlog za svoje neuspehe, ekipa Renaulta pripisuje prelasku na Bridgestone pneumatike...
Formula 1 tim BMW Sauber, na tri uvodne trke sezone pokazao je najveći napredak i ogroman potencijal, koji je krunisan 4. mestom Nicka Hedfelda na trci u Bahreinu, koji je uspeo da iza sebe zadrži svetskog šampiona, Fernanda Alonsa. Šef BMW Motorsporta, godspodin Mario Theissen, otkriva nam svoje utiske posle trke u Bahreinu...