FIA potvrdila tehnička pravila za WRC sezonu 2027 - imamo prvi prijavljen tim

I u sezoni 2027 takmičarski reli automobili najviše kategorije zvaće se Rally1. Nakon što je FIA predstavila novi tehnički pravilnik za WRC 2027, dobili smo i prvi prijavljen tim...
Veća dostupnost
Finalna homologacija za WRC automobile nove generacije, koji će se takmičiti od sezone 2027, Svetska auto federacija (FIA) objavila je 10. decembra tekuće godine. Kao što pisali, nova tehnička regulativa ima za cilj da u FIA Svetski reli šampionat (WRC) vrate ono što mu je poslednjih godina nedostajalo, a to su dostupnost, fleksibilnost i novi izgled automobila.
Zato je jedna od ključnih promena, veća sloboda u izboru karoserije. Minimalna dužina karoserije sada iznosi 4.100 milimetara, maksimalna dužina karoserije iznosi 4.300 mm, maksimalna širina 1.875 mm, minimalno međuosovinsko rastojanje propisano je na 2.600 mm, dok je minimalna visina 1.270 mm. To će omogućiti novim timovima da nastupe sa različitim tipovima karoserije, kompaktnim automobilima, sedan modelima, crossover modelima... Aerodinamika je značajno pojednostavljena u odnosu na aktuelne Rally1 automobile.

Manja razlika između Rally1 i Rally2
Ispod karoserije, koja je bazirana na Spaceframe konceptu, nalazi se 1.6 Turbo motor, koji nam dolazi iz automobila kategorije Rally2. Motor razvija maksimalnu snagu od oko 300 KS i biće uparen sa petostepenim menjačem. Zanimljivo je, da će aktuelno prednje oslanjanje, koje ima konstrukciju sa dvostrukim viljiškama, biti zamenjeno ranije korišćenim McPherson rešenjima.
FIA je odlučila da zadrži oznaku Rally1, ali će automobili u tehničkom smisli biti značajno bliži takmičarskim automobilima kategorije Rally2. Cilj je bio stvoriti širu i raznovrsniju konkurenciju u vrhu FIA Svetskog reli šampionata. FIA ponovo uvodi termin "konstruktor", što će omogućiti da se u FIA Svetski reli šampionat prijave ne samo proizvođači, već i tjunerske kompanije. Svi konstruktori biće odgovorni za razvoj, konstrukciju, homologaciju i marketing vozila.
Navedene promene, koje će rezultirati puno manjom razlikom između Rally1 i Rally2 automobila, imaju za cilj ne samo da smane troškove, već i da se olakša mladim vozačima prelazak iz niže u najvišu klasu reli sporta. Naravno, tu je i cena. Prodajna cena Rally1 automobila za WRC sezonu 2027, u asfaltnoj specifkaciji, ne sme preći 345.000 evra. To je za više od 50 % niža cena od cene aktuelnih automobila specifikacije Rally1. FIA navodi da će u budućnosti, pored motora 1.6 Turbo, moći da se koriste i drugi pogoni, ali nije precizirala kada će vodonični, hibridni ili čisto električni pogoni biti dozvoljeni.

Novi tim - Project Rally One
I na scenu stupa potpuno novi tim - Project Rally One. On nam ne dolazi iz neke automobilske kompanije, već je stvoren na inicijativu iskusnih ljudi iz sveta relija, bivšeg šefa Citroen WRC tima, Yves Mattona i Lionel Hansena. Ovo je prva zvanična prijava za sezonu 2027, koja bi već trebala pokazati rezultate novog tehničkog pravilnika. Automobil je već razvijen i test vozači su već napravili nekoliko hiljada test kilometara.
Automagazin.rs
Foto: FIA
