AutoMAGAZIN - Saveti

Najnovije vesti iz auto industrije

Saveti - Zašto je potrebno da zamenite zimske pneumatike letnjim?

Saveti - Zašto je potrebno da zamenite zimske pneumatike letnjim?

O tome koliko je nebezbedno učestvovati u saobraćaju na letnjim pneumaticima u zimskim uslovima, pisali smo već nekoliko puta. 1. aprila prestala je obaveza korišćenja zimskih pneumatika (m+s) kada je na kolovozu sneg, led i poledica. Sada vozači imaju novu dilemu - koliko je opasno koristiti zimske pneumatike u letnjim uslovima?

Pogledajte: Pažnja! M+S nije oznaka za pneumatike za sva godišnja doba.

 

Obaveza korišćenja zimskih pneumatika i zimske opreme prestala je 1. aprila. Prema nekim grubim procenama, skoro trećina vozača u Srbiji odlučuje se da ne menja zimske pneumatike na kraju zime, već nastavlja da ih koristi i u letnjim uslovima. Razloga za ovakvu odluku ima više, ali preovladavaju dva. Prvi je da će tako uštedeti novav, jer nisu u obavezi da kupe letnje pneumatike, a drugi je loša obaveštenost od strane prodavaca zimskih pneumatika, koji im pneumatike sa oznakom "M+S" prodaju kao pneumatike za sva godišnja doba, što je velika greška (o čemu smo pisali OVDE). Koliko je opasno koristiti zimske pneumatike u letnjim uslovima?

"Više puta do sada smo istakli, da takvo rešenje neće uštedeti novac. Pored toga, korišćenje zimskih pneumatika u letnjim uslovima, pogoršava osobine automobila i produžava put zaustavljanja, čime se smanjuje stepen ukupne bezbednosti automobila. Zimski pneumatik je značajno mekši od letnjeg, jer u svom sastavu ima "siliku", koja obezbeđuje mekoću pneumatika u uslovima niskih temperatura. Kada su temperature visoke, silika pneumatik čini previše mekim, lako se pregreva i deformiše." - objašnjava Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala.

 

Pogledajte: Savetujemo: Ovako NE treba sedeti za volanom! (foto).


Ovo potvrđuju i nezavisna testiranja, koja su pokazala da zimski pneumatik u poređenju sa letnjim, na suvoj podlozi, pri temperaturi od 20 C stepeni i brzini od 100 km/h, ima prosečno za šest metara duži zaustavni put. To znači da, kada automobil na letnjim pneumaticima stoji, vozilo na zimskim pneumaticima se kreće brzinom od 37 km/h!

 

Korišćenjem zimskih pneumatika u letnjim uslovima nećete uštedeti novac. Zimski pneumatici povećavaju potrošnju goriva. Njihov dezen ima viši otpor kotrljanja, a zajedno sa njim raste i potrošnja goriva. Razlika može iznositi i do nekoliko decilitara na 100 pređenih kilometara. Pored toga, veći otpor kotrljanja uzrokuje i povećanje temperature pneumatika, što povećava mogućnost defekta pneumatika. "To je posebno izraženo u letnjem periodu, na autoputu, pri visokim brzinama. U ovim uslovima se zimski pneumatik pregreva i stvaraju se uslovi da pneumatik pukne." - ističe Petrović.


Pored toga, zimski pneumatik je bučniji od letnjeg, posebno na glatkom i suvom asfaltu, što utiče na komfor putovanja.


Naveli smo dovoljno važnih razloga zbog kojih sa svog automobila treba da skinete zimske i montirate letnje pneumatike.


Tekst: Goran Sarić

Kako da usavršite veštine parkiranja

Kako da usavršite veštine parkiranja

Moderni automobili nude niz asistencija, uključujući one koje mogu više ili manje da se autonomno parkiraju u slobodnom prostoru – bilo perpendikularno ili paralelno, vozeći napred ili unazad...

Alergija u vožnji – ruski rulet na točkovima

Alergija u vožnji – ruski rulet na točkovima

Da li ste ikada razmišljali kako alergija utiče na vozača i njegove reakcije u vožnji? Imajući u vidu da oko 30 procenata odraslih ljudi boluje od nekog tipa alergije, to je nešto o čemu moramo da razmišljamo, naročito sada kada je sezona alergena u jeku...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje