Renault otkrio novi model Symbioz - novo doba za porodicu
Symbioz se pridružuje ponosnoj liniji „vozila za život”, gotovo 60 godina nakon predstavljanja modela Renault 16 modernog, prostranog i funkcionalnog dizajna i 40 godina nakon revolucionarnog modela Espace, prilagodljivog vozila koje je moglo da prevozi sedam osoba iako je bilo dužine tek 4,25 m...
Symbioz je svestrano vozilo sa najboljim tehnologijama C-segmenta koje Renault nudi, kompaktno i spremno da odgovori na sve vaše potrebe.
Unutrašnjost koja nastavlja tradiciju „vozila za život” brenda Renault.
Kao pravi primer „vozila za život”, Renault 16 je dizajniran da bi se isticao među konkurentima. Predstavljen je 1965. sa potpuno novim stilom karoserije, sa novim vratima za pristup prtljažniku. Svestraniji od svojih savremenika, Renault 16 je imao klupu koja se mogla prilagoditi u položaj za duža putovanja. Ispunjavao je zahteve porodica kojima je trebao automobil koji se uklapa u njihov životni stil, a istovremeno ide ukorak sa društvenim promenama.
Renault je od tada nastavio da uvodi inovacije u porodične automobile koji prate ritam svog vremena. Tako je bilo i 1980-ih sa modelom Espace, automobilom koji je započeo revoluciju sa inovativnim „one-box” dizajnom i modularnim rasporedom. Devedesetih godina, Renault je to ponovio sa modelom Scenic, prvim kompaktnim monovolumenom. Scenic je dizajniran tako da podseća na čauru, a unutrašnjost je bila prilagodjena udobnosti putnika.
Symbioz deli isti DNK. Njegov prtljažnik i putnički prostor se mogu prilagođavati svim potrebama porodice, korisne tehnologije donose dodanu vrednost, dok su kompaktne dimenzije idealne i za gradsku vožnju pa ga sve to čini još jednim primerom svestranog „vozila za život” koje odražava svoje doba. Symbioz krasi novi dizajnerski potpis brenda Renault, a nadovezuje se na nedavno predstavljene modele Scenic E-Tech electric i novi Captur.
Predvodnik C-segmenta
Zahvaljujući spoju onog najboljeg iz Renaultovih vozila C-segmenta kad je reč o modularnom dizajnu, povezivosti i efikasnosti, kao i stručnosti i inteligentnim rešenjima, Symbioz ispunjava najviše standarde za udobnost u vozilu na kratkim i dugim putovanjima. Zbog toga je idealan za različite grupe kupaca. Pre svega, reč je o automobilu za porodice koje žele više prostora i efikasniji, modularni i savremeni dizajn. Savršen je i za poslovne korisnike koji žele da elektrifikuju svoju flotu, a opet da zadrže ukupne troškove vlasništva na razumnom nivou. Symbioz je idealan izbor za obe kategorije kupaca, bez potreba za kompromisima.
Pozicioniran je između modela Captur i Austral pa brendu Renault omogućava snažniju prisutnost na osnovnom nivou C-segmenta. Novi model je dug samo 4,41 m pa se pridružuje ponudi E-Tech hibridnih modela koja već uključuje modele Megane Conquest (4,57 m) i Austral (4,51 m) i proširuje ponudu E-Tech električnih modela u kojoj su već prisutni Megane i Scenic E-Tech electric. Sve to je u skladu sa strategijom brenda Renault – ispuniti sve zahteve kupaca tako što će osmisliti dvostruku ponudu sa namenskim platformama.
Symbioz je prepun najboljih tehnologija brenda Renault. Opremljen je multimedijalnim sistemom OpenR Link sa ugrađenim Google uslugama, kao i zatamnjenim panoramskim krovom Solarbay. Verzija Iconic se isporučuje sa 29 sistema za pomoć u vožnji nove generacije koji garantuju optimalnu sigurnost i udobnost u vožnji.
Zapremina prtljažnika do 624 litara, izuzetno izdašan za automobil ovih dimenzija, i modularni raspored sa kliznom zadnjom klupom koja se preklapa u ravnu podnicu stavljaju Symbioz rame uz rame sa najboljima u klasi. Istovremeno je ipak kompaktan i okretan. Dizajniran za gradsku vožnju i porodični život, Symbioz je savršeno svestran.
Symbioz je novi porodični automobil prihvatljiv za okolinu i povoljan za upotrebu, a težine je manje od 1500 kg. Opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145 pa se nalazi među najboljima kad je reč o potrošnji goriva i štetnim emisijama, zahvaljujući ekskluzivnoj i izuzetno efikasnoj tehnologiji koja se kontinuirano unapređuje od kada je uvedena 2020.
Nakon modela Megane Conquest, Megane E-Tech electric, Austral i Scenic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje ponudu kompaktnih vozila Renault, kao poslednje vozilo u prodoru strategije Renaulution u C-segment.
MODERAN I PREFINJEN DIZAJN
Renault Symbioz ima uravnotežene proporcije, a veliki zadnji prepust odgovara vertikalnom prednjem kraju. Ova dva aspekta odražavaju novi prefinjeni dizajnerski izraz brenda Renault.
Dobro uravnotežene proporcije
Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Megane Conquest (C-segment) i ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov zadnji prepust koji garantuje obilje prostora u prtljažniku doprinosi dobrom toku ukupnog dizajna. Zadnji kraj je u skladu sa savremenim, odvažnim i povišenim vodoravnim poklopcem motora i vertikalnim linijama prednjeg kraja.
Dinamičan i moderan dizajn
Isklesane linije, u skladu sa novim dizajnerskim izražajem brenda Renault, vidljive na prednjem i zadnjem kraju modela Symbioz uokviruju glatke i jednostavne linije bočnih stranica.
Na čistim linijama prednjih i zadnjih stranica prelama se svetlost formirajući tako oblike koji doprinose utisku prefinjenosti.
Novi logotip brenda Renault prisutan je u raznim oblicima. Ceo logo se nalazi u centru rešetke motora, na svetlosnom potpisu je podeljen vertikalno na dva dela, a na rešetki hladnjaka je transformisan u grafičku šaru.
„Uzorak logotipa kao da se širi na masci hladnjaka, čime se postiže prefinjen vizualni efekt. Uzorak je obojen nijansama istog tona, a preko njega se proteže proziran sloj koji stvara 3D efekt i doprinosi premium izgledu.” Paula Fabregat
Novi ekskluzivni naplaci
Da bi se upotpunio dizajn, Symbioz je opremljen velikim 19-inčnim naplacima u verzijama Esprit Alpine i Iconic. Svi naplaci (18-inčni i 19-inčni) su novi i ekskluzivni za ovaj model. Oštre linije stvaraju dinamičan grafički efekat zbog kojeg točak izgleda kao da se okreće i dok vozilo stoji.
Prodoran pogled
Zaoštrene linije prednjih svetala daju automobilu prodoran pogled. Crna traka koja se proteže između svetala daje prednjem kraju elegantniji izgled, a istovremeno vizuelno proširuje vozilo. Ova crna traka je odraz donje trake u boji karoserije, a obe imaju i istu šaru.
Originalni zadnji kraj
Zadnji kraj krase isklesane, izdašne i dinamične linije koje u svakom trenutku reflektuju zrake svetlosti. Zbog dizajna svetala, stiče se utisak da je automobil širi i izuzetno je vizuelno upečatljiv, a opet se sjajno snalazi na uskim prolazima. Vertikalno postavljeni poklopac prtljažnika obećava izdašan prostor u unutrašnjosti.
„Unutar svakog svetla su vidljivi osvetljeni geometrijski oblici nalik kockicama leda koje plutaju u tečnosti.” Paula Fabregat
Paleta od sedam boja
Symbioz je dostupan u sedam boja, uključujući novu živahnu plavu boju Mercury. Kultna crvena Flame dostupna je besplatno, a pored toga se nudi još i pet drugih boja: bela Pearl, siva Oyster, crna Starry, siva Gunmetal i plava Iron.
ŽIVOT U VOZILU:
IZDAŠNA UNUTRAŠNJOST ISPUNJENA SVETLOŠĆU
Bez kompromisa za kompaktne spoljašnje dimenzije, Symbioz nudi izdašnu unutrašnjost čiji modularni raspored uključuje kliznu zadnju klupu i niz funkcija koje doprinose udobnosti u unutrašnjosti, kao što su zatamnjeni panoramski krov Solarbay i električna vrata prtljažnika. Ovaj svestrani i multifunkcionalni automobil je istovremeno i životni prostor za celu porodicu.
Elegantna čaura
Symbioz strukturu kontrolne table deli sa novim Capturom. Verzija Iconic uključuje posebnu završnu obradu sa modernim i prefinjenim materijalima. Završna obrada gornjeg dela verzije Techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok verziju esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a verziju Iconic gradacijski uzorak sa efektom brušenog aluminijuma. Donji deo na verziji esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je verzija Iconic obložena veštačkom kožom zrnaste teksture (TEP) sa šavovima.
„Zahvaljujući prefinjenim detaljima završne obrade, verzija Iconic modela Symbioz ispunjava najviše standarde C-segmenta.” Gabriela A
Posebne presvlake za svaku verziju
Svaka od tri verzije ima vlastite posebne presvlake, čime se ističu različite karakteristike u skladu sa profilima krajnjih kupaca. U verziji Techno sedišta su presvučena debelom tkaninom sa diskretnim izvezenim logotipom, žutim šavovima kao i žutim i sivim bočnim umecima. Elementi dizajna specifični za verziju esprit Alpine se nalaze na sedištima koja imaju plave šavove i utisnute bočne stranice od TEP-a, dok su nasloni i sedišta presvučeni istom tehnološki naprednom tkaninom sportskog dizajna kao i unutrašnje obloge vrata i kontrolne table.
I na kraju, sedišta verzije Iconic presvučena su tehnološki naprednom mrežastom tkaninom, inspirisanom vrhunskom sportskom opremom. Na naslonima sedišta je vidljiv deo velikog logoa sa zlatnim šavovima i umecima. Svi ovi elementi verziji Iconic daju prefinjen i savremen izgled, potpuno različit od tradicionalnih stilova iz sveta automobilizma.
Jedinstvena ravnoteža između dimenzija i prostora
Symbioz je kompaktniji od većine vozila C-segmenta (4,41m dužine i 1,79m širine) i garantuje okretne performanse bez kompromisa u pogledu prostora u unutrašnjosti ili utovarnog kapaciteta, što je jedna od njegovih glavnih prednosti. Symbioz je idealan za porodični život i gradsku vožnju.
Izuzetna modularnost
Zadnja klupa dizajnirana je tako da se može pomaknuti 16 cm i stvoriti prostor za kolena od 221mm za putnike u zadnjem delu, a u toj konfiguraciji i dalje ima zapreminu prtljažnika od 492litara. Kad na zadnjim sedištima ne sede odrasle osobe, klizna zadnja klupa može da se pomakne prema napred kako bi se zapremina prtljažnika povećala na 642litara. Kad su, ipak, zadnja sedišta potpuno preklopljena (odnos 60:40), zapremina iznosi do 1582 litara. Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti čak i najglomazniji teret. To je vrlo praktična konfiguracija za jedan porodični automobil.
Symbioz raspolaže sa 24,7litara prostora za skladištenje raspoređenog po unutrašnjosti, uključujući i pretinac za rukavice zapremine 7 litara. Za potrebe punjenja i povezivanja, u prednjem delu su dostupne dve USB-C utičnice, a dodatne dve su smeštene u zadnjem delu vozila. Sve verzije (Techno, esprit Alpine i Iconic) su serijski opremljene i bežičnim punjačem pametnog telefona.
Praktični motorizovani poklopac prtljažnika
Jedna od glavnih prednosti Symbioza je njegov prtljažnik, čiji zapremina varira od 492 do 624 litara u zavisnosti od položaja klizne zadnje klupe. Opremljen je i motorizovanim poklopcem prtljažnika koji se otvara bez upotrebe ruku. Vozač može da otvori i zatvori prtljažnik iz vozila uz pomoć tastera na komandnoj tabli. Ako je izvan vozila, vozač može koristiti električno dugme na samom prtljažniku, karticu „Slobodne ruke” ili jednostavno da zamahne stopalom ispod senzora na zadnjem braniku.
Zatamnjeni panoramski krov Solarbay
Zatamnjeni panoramski krov Solarbay je prvi put uveden u modelima Rafale i Scenic E-Tech electric pa je postao prepoznatljiva funkcija nove generacije „vozila za život” brenda Renault. Predstavlja deo opreme dostupne na Symbioz-u, u skladu sa tradicijom brenda da najbolja tehnološka rešenja ponudi na svojim „mainstream” modelima.
Zahvaljujući tehnologiji AmpliSky, kod panoramskog krova Solarbay nema potrebe za suncobranom. Aktivni sistem zatamnjuje staklo u segmentima na zahtev uz pomoć tehnologije tečnih kristala raspršenih na polimerima (PDLC), pri čemu molekularna struktura reaguje na električnu struju. Maksimalna zaštita se može obezbediti odmah, a postepenim zatamnjivanjem svakog pojedinačnog segmenta postiže se „wow” efekat. Ovim pametnim staklenim krovom se može upravljati pomoću dugmeta ili glasovne komande u okviru usluge Google Assistant.
Vozač i putnici mogu da biraju neki od četiri položaja krovnog prozora: potpuno prozirno, potpuno zatamnjeno, prozirno napred i zatamnjeno pozadi ili obrnuto. Zatamnjeni panoramski krov Solarbay ograničava i efekat staklenika u putničkom prostoru kako bi se održavala idealna temperatura i leti i zimi – u čemu nadmašuje i mehanička zaštita od sunca! Osim toga, panoramski krov se automatski zatamnjuje kad vozač isključi motor i napusti vozilo. Kad se vozilo ponovno pokrene, Solarbay se vraća na poslednje postavke. Osećaju prostranosti i svetlosti dodatno doprinosi velika ostakljena površina i više prostora za glavu. Zahvaljujući ovom jedinstvenom dizajnu nema potrebe za mehaničkim ili električnim suncobranom, a prostor za glavu povećan je za 30 mm. To je važno za udobnost putnika i za ograničenje visine vozila kako bi se poboljšala učinkovitost.
NAPREDNA TEHNOLOGIJA
PREGRŠT NAJBOLJIH REŠENJA BRENDA RENAULT
Iako je Symbioz u osnovi, vozilo C-segmenta, opremljen je najboljim tehnološkim rešenjima: povezanom opremom, sistemima za pomoć u vožnji i pogonskim sklopovima.
Povezanost
OpenR Link postavlja nove standarde
Od verzije Techno pa naviše, Symbioz je opremljen multimedijalnim sistemom OpenR Link sa ugrađenim Google uslugama koji se zasniva na operativnom sistemu Android Automotive 12. Podržava korisnike u svakodnevnom životu zahvaljujući uslugama prilagođenim njihovim potrebama da stalno budu „on-line“. Pametne Google funkcije omogućavaju sistemu OpenR Link da daje važne preporuke za navigaciju i ugođaj u unutrašnjosti vozila, u zavisnosti od navika vozača. OpenR Link postavlja standarde otkad je predstavljen u modelu Megane E-Tech electric, a kompatibilan je sa uslugama Android Auto i Apple CarPlay, za žično i bežično povezivanje. Njegov središnji 10,4-inčni vertikalno postavljeni ekran osetljiv na dodir (u svim verzijama) omogućava vozačima i putnicima da iskoriste sve prednosti povezanog sveta prepunog sadržaja i usluga. Drugi ekran veličine 10,3 inča je usmeren prema vozaču i prikazuje informacije o vožnji. Veličina ekrana je slična onoj kod ekrana navigacionog sistema, i u boji je.
Svet Google usluga
Sistem OpenR Link jednostavan je za upotrebu, hiperpovezan i stalno se ažurira i omogućava iskustvo podjednako intuitivno kao i na pametnom telefonu najnovije generacije. Sistem uključuje usluge kao što su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, u zavisnosti od tržišta i verzije) iz internet prodavice Google Play.
Prilagođene aplikacije
Neke aplikacije su posebno dizajnirane ili prilagođene za Renault korisnike. Na tom popisu nalaze se Waze, Amazon Music, L'Equipe pour Renault (aplikacija na francuskom jeziku i za francusko tržište), Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables for Renault, Easypark i Sybel. Kompletna ponuda povezanih alata za putovanje sa porodicom, osmišljenih za ovu novu generaciju „vozila za život”.
Aplikacija My Renault
Mobilna aplikacija My Renault garantuje da će automobil uvek biti lako dostupan. Na primer, korisnici mogu preuzimati aplikacije iz sistema OpenR Link ili na daljinu aktivirati sirenu i pokazivače smera, što olakšava pronalaženje vozila na punom parkiralištu. Osim toga, kako bi uživali u vožnji bez stresa, korisnici mogu da proveravaju svoju kilometražu i preostali domet u stvarnom vremenu. Aplikacija My Renault olakšava i upravljanje održavanjem, pruža informacije o ključnim servisnim intervalima i omogućava korisnicima da zakažu termine direktno u aplikaciji. Odredjene funkcionlanosti My Renault aplikacije su dostupne u zavisnosti od tržišta.
Ažuriranje na daljinu
Uz takav nivo povezanosti više nećete morati da posećujete servis ili koncesiju da biste ažurirali sistem u vozilu. Tehnologija FOTA za ažuriranje putem interneta omogućava automatsko ažuriranje operativnog sistema vozila.
Zvuk koji potpisuje Harman Kardon
Opciono je dostupan i Hi-Fi audiosistem Harman Kardon sa devet zvučnika (dva visokotonca i dva srednjetonca napred i pozadi, kao i jedan dubokotonac u prtljažniku). Ovaj sistem koji vas u potpunosti okružuje zvukom razvio je Jean-Michel Jarre, poznati umetnik, kompozitor i autor, jedan od začetnika elektronske muzike koji gaji posebnu strast prema tehnologiji. Za još prilagodjenije iskustvo dostupno je pet programa rada, ato su: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.
Prilagodljiva atmosfera u unutrašnjosti
Postavke sistema MULTI-SENSE omogućavaju postavljanje različitih parametara vozila, kako tehnoloških (osećaj na upravljaču), tako i onih povezanih sa atmosferom u putničkom prostoru (ambijentalno osvetljenje u vozilu). Postavke su dostupne putem ekrana osetljivog na dodir ili dugmeta na upravljaču, a korisnici mogu da biraju jedan od četiri pregleda, pet widgeta (interaktivne aplikacije ili sličice) i osam boja ekrana digitalne instrument table. Tu je i izbor od 48 boja LED svetlosnih traka „Living Lights” za ambijentalno osvetljenje kontrolne table i obloga vrata. Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sistem uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava boju ambijentalnog osvetljenja u skladu sa biološkim dnevnim ritmom i delom dana (npr. aktivacijom hladnijih boja danju i toplijih boja noću).
Sistemi za pomoć u vožnji
Program Human First, pokrenut 2023. godine, je još jedna potvrda Renaultove predanosti razvoju naprednih tehnologija koje poboljšavaju sigurnost vozača i putnika, ali i drugih učesnika u saobraćaju u čitavom svetu. Kako bi se postigao ovaj važan cilj, Symbioz nudi najbolje sisteme pasivne i aktivne sigurnosti. Verzija Iconic opremljena je sa šest vazdušnih jastuka i 29 sistema za pomoć u vožnji nove generacije.
Izmedju ostalog, tu su aktivna pomoć za vozača (autonomna vožnja drugog nivoa) i inteligentno prilagođavanje brzine, kao neke od najnaprednijih funkcija u segmentu.
Autonomna vožnja
Aktivna pomoć za vozača je sistem autonomne vožnje drugog nivoa. Reč je o unapređenoj verziji dobro poznatog sistema za pomoć na autoputu i u saobraćaju koji je već dostupan u Renaultovim vozilima. Novi sistem sada uključuje kontekstualni pristup koji ga čini prikladnim i za druge vrste puteva, a ne samo za autoputeve. Povezuje inteligentni adaptivni tempomat i funkciju Stop & Go sa sistemom za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci i prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi se stvorio pametni sistem. Povezivanje ovih funkcija sa geolokacijskim podacima i specifičnim kartama omogućava vozilu autonomnu vožnju, iako je vozač zakonski obavezan da drži ruke na upravljaču. Funkcija pre svega dolazi do izražaja u saobraćajnim gužvama, gdje doprinosi manje stresnom i udobnijem iskustvu u vožnji.
Prepoznavanje saobraćajnih znakova
Vozač može da aktivira i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine, nezavisno od sistema aktivne pomoći u vožnji. Ova funkcija prikazuje važeće ograničenje brzine na ekranu instrument table i ekranu sistema navigacije. Ako vozač prekorači graničnu brzinu koju je očitao sistem, aktiviraće se vizuelno upozorenje. Na upravljaču se nalazi dugme koje služi za aktivaciju graničnika brzine, tempomata ili inteligentnog adaptivnog tempomata koji mogu automatski da prilagodee brzinu vozila dopuštenoj brzini.
Automatsko kočenje u nuždi u vožnji unazad
Jedan od glavnih sistema za pomoć u vožnji dostupnih u Symbiozu jeste automatsko kočenje u nuždi u vožnji unazad koje se koristi i za manevrisanje prilikom vožnje unazad. Kad ultrazvučni senzori uoče moguću prepreku (pešak, biciklista ili stub), sistem šalje vizuelno i zvučno upozorenje. Ako vozač ne reaguje, sistem aktivira kočnice na dve sekunde kako bi se izbegao sudar. Sistem deluje pri brzinama između 3 i 10 km/h.
Sigurnija vožnja sa sistemom Safety Coach
Pomoćnik za prediktivnu eko-vožnju savetuje vozače kako da uštede gorivo i voze sigurno. Preporuke u stvarnom vremenu i ocena vožnje (na lestvici od 0 do 100) podstiču vozače da prilagode brzinu, putanju i razmak od drugog vozila kao i da budu oprezni i pažljivi. Istorija ocena vožnje se čuva mesec dana.
Safety Coach: personalizovani saveti za odgovorniju vožnju
Kako bi se pomoglo vozačima i smanjio rizik od nezgoda, Symbioz je opremljen sistemom Safety Coach, osmišljenim da osvesti vozače o njihovom stilu i praksama vožnje. Ocenjuje stil vožnje na lestvici od 0 do 100, pri čemu uzima u obzir brzinu, putanju i sigurnosni razmak, i pruža personalizovane savete u pogledu vožnje i upotrebe sistema za pomoć u vožnji i iznosi predloge za poboljšanje.
Prilagođene postavke
Novo dugme My Safety Switch, smešten sa leve strane upravljača, omogućava vozaču da jednim pritiskom istovremeno aktivira ili deaktivira omiljene postavke za čak šest sistema za pomoć u vožnji. Prilagođene postavke odabrane na ekranu multimedijalnog sistema uključuju opciju aktiviranja funkcije, opseg aktiviranja, omogućavanje zvučnih upozorenja itd.
Pored toga
Sigurnosni sistemi:
- Sistem automatskog kočenja u nuždi na raskrsnicama (funkcija za raskrsnice u okviru sistema automatskog kočenja u nuždi)
- Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu (BSW)
- Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA)
- Upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake (LDW)
- Upozorenje na umor vozača (DAA)
Sistemi koji pojednostavljuju vožnju:
- Tempomat i graničnik brzine
- Inteligentni adaptivni tempomat (IACC)
- Upozorenje na sigurnosni razmak (DW)
- Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA)
Sistemi za parkiranje:
- Kamera sa prikazom okruženja vozila od 360°
- Zadnji, prednji i bočni parking senzori
- Upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi (RCTA)
- Sistem za siguran izlazak putnika (OSE)
Pogon E-Tech full hybrid
Renault Symbioz opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145. Izuzetno je efikasan i pristupačan za upotrebu i garantuje udobnu i tihu električnu vožnju u gradskim sredinama, bez potrebe za punjenjem.
„Renaultova tehnologija punog hibrida E-Tech smanjuje potrošnju goriva na većini putovanja, bez velikih odstupanja među načinima rada.” - Sébastien Larnaud, projekt menadžer za E-Tech motore.
Bez kompromisa kad je reč o tehnologiji
Za tehnologiju potpunog hibrida E-Tech podneseno je više od 150 patenata. Korišćenjem stručnosti Renaulta iz sveta Formule 1, posebno kada je reč o prikupljanju i regeneraciji energije kočenja, ona garantuje dinamične i efikasne performanse. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinuje dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) sa 1,6-litarskim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch menjačem sa više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.
Do 14 kombinacija snage motora
Menjač ima četiri stepena prenosa za benzinski motor i dva stepena prenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinovati snagu benzinskog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku efikasnost.
Naglasak na električnom radu
Symbioz se uvek pokreće u električnom načinu rada i omogućava vozačima da ostanu u potpuno električnom načinu rada do 80% vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40% u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autoputu, pogonski sklop omogućava motoru sa unutrašnjim sagorevanjem da direktno pokreće točkove, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sistema. Ova Renaultova tehnologija omogućava modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP izračunata je potrošnja od 4,6 litara na 100 km.
Kontinuirana optimizacija
Otkako je predstavljen, pogonski sklop neprestano se unapređuje – posebno kad je reč o upravljanju softverom. Cilj je unaprediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autoputu. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na dugme sa leve strane upravljača. Funkcija je namenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem nivoa napunjenosti baterije na najmanje 40% kako bi se osiguralo da vozilo uvek ima dovoljno energije za savladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za preticanje uz korišćenje električnog motora za dodatnu snagu, bez dodatnog opterećenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i bez preteranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom zagadjenja bukom.
„Funkcija e-Save smanjuje prisilno ubrzanje za 30 do 40% jer ono uzrokuje neželjeno povećanje brzine motora i buke na autoputu.” Sébastien L
Prediktivna hibridna vožnja
Symbioz je opremljen i sistemom prediktivne hibridne vožnje, funkcijom koja daje maksimalnu prednost električnoj energiji u odnosu na energiju oslobođenu sagorevanjem kako bi se postigla manja potrošnja goriva. Uz pomoć podataka iz povezanih karata (Google Maps), uzima u obzir topografske karakteristike (uzbrdice, nizbrdice itd.), trajanje putovanja i stanje u saobraćaju. Ovi podaci se obrađuju unapred u okviru sistema za upravljanje baterijom, omogućavajući maksimalno iskorišćavanje električne energije. Izveštaj o vožnjama prikazuje se u obliku stubastih grafikona sa detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži pređenoj u 100% električnom načinu rada.
TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
DIMENZIJE I MASA
Ukupna dužina: 4,413 m
Širina: 1,797 m
Visina: 1,575
Međuosovinski razmak: 2,638
Prednji prepust: 892 mm
Zadnji prepust: 890 mm
Razmak od tla: 169 mm
Masa: - 1500 kg
Zapremina prtljažnika: do 624 L
MOTORI
E-TECH Hybrid 145 KS – 400 V
NIVOI OPREME
Evolution
Techno
Iconic
esprit Alpine
PR