Vrhunski Volvo Trucks model slavi jubilej sa 750 KS

Volvo FH16 sada može da ima 750 KS i 3550 Nm za najteže i najzahtevnije transportne zadatke. Na tržištu će se pojaviti neposredno pre proslave 25-godišnjice svog 16-litarskog motora. U 1987. je predstavljen Volvo F16 sa prvim Volvo 16-litarskim motorom od 470 KS. Od tada su potrebe tržišta usmeravale razvoj ka sve snažnijim kamionima...

„Kamion Volvo FH16 750 kupcima nudi vrhunske performanse, dobru ekonomičnost i vrlo malu emisiju izduvnih gasova. To je idealna kombinacija za najteže i najzahtevnije transportne zadatke“, kaže Stafan Jufors, predsednik i generalni direktor korporacije Volvo Trucks.

Performanse, ekonomičnost i zaštita životne sredine
Nov motor se zasniva na istoj tehnologiji kao i aktuelni 16-litarski dizel motor od 700 KS koji proizvodi Volvo Trucks – rednom šestocilindarskom motoru sa bregastom osovinom iznad glave motora, četiri ventila po cilindru i jediničnim pumpama za ubrizgavanje. Optimalno je napravljen za veću snagu i obrtni moment uz istu potrošnju goriva. Postoje dve verzije motora od 750 KS, jedna za Euro 5 i jedna za EEV (poboljšana ekološka vozila), što omogućava manju emisiju čestica i manje dima.
Standardno se ugrađuje automatizovani sistem za promenu stepena prenosa Volvo I-Shift, modifikovan prema velikom obrtnom momentu motora. U asortimanu pogonskih osovina postoje osovine predviđene za ukupnu težinu vučnog voza do 250 tona. Za brze dugolinijske zadatke odskora se proizvodi jednostruka osovina RS1360 kao alternativa za ekonomičnu potrošnju goriva.

Vozne karakteristike i produktivnost
Nov motor od 750 KS proizvodi obrtni moment od 2800 Nm na 900 o/min, nakon čega kriva obrtnog momenta strmo raste do maksimalne vrednosti od 3550 Nm na 1050 o/min, koju zadržava do 1400 o/min. To omogućava stalnu veliku brzinu čak i na najtežim uzbrdicama.
„Što više snage motor ima na manjim brojevima obrtaja kada počinje da vuče težak teret, to se manje napreže i ekonomičnije troši gorivo tokom putovanja. Tako postiže izvanredne vozne karakteristike“, kaže Hajder Vokil, menadžer proizvodnog programa korporacije Volvo Trucks.
Volvo FH16 750 je predviđen za izuzetno teške transportne zadatke i zadatke kod kojih se zahteva velika prosečna brzina na brdovitim ili vrlo brdovitim putevima.
„Većini kupaca FH16 treba za prevoz što težeg tereta u što kraćem vremenu. Međutim, velikom broju kupaca treba i za brzi dugolinijski prevoz dragocene robe i svežih proizvoda u promenljivim topografskim uslovima u cilju pravovremene isporuke“, objašnjava Vokil.

Teži transport – snažniji kamioni
Već duže vreme je prisutan trend ka sve težem transportu, što povećava potrebu za snažnijim kamionima. Od 1987, kada su predstavljeni Volvo F16 i prva generacija 16-litarskih motora od 470 KS, snaga se postepeno povećava prema potrebama tržišta i kupaca. U 1993. je porasla na 520 KS. Deset godina kasnije predstavljen je potpuno nov motor od 610 KS. U 2009. Volvo je prvi proizveo motor od 700 KS, a sada je vreme za sledeći korak – Volvo FH16 od 750 KS.
Proizvodnja prvih Volvo FH16 kamiona veće izlazne snage za evropsko tržište počinje početkom 2012. Osim verzije od 750 KS, 16-litarski Volvo motor može da ima 540, 600 i 700 KS.
Volvo