AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Ušteda energije, efikasnost i lagan dizajn su u centru pažnje na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Opel je snažno prigrlio centralno mesto sa sasvim novim električnim vozilom koje se napaja na baterije. RAK-e otvara novo poglavlje u domenu električne mobilnosti i proširuje Opelovu pionirsku ulogu u alternativnim pogonskim sistemima...

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Radikalno RAK-e vozilo definiše minimalna cena energije, 100 km za 1 evro, 1/3 težine modernog malog automobila i maksimalna brzina od 120 km/h.

„Mi želimo da razvijamo električna vozila koja svako može da priušti. Amperin koncept produživača dometa demonstrira našu lidersku poziciju u elektrifikaciji automobila, RAK-e eksperimentalno vozilo želi da ponudi cene koje čak i mlađi kupci mogu da priušte. RAK-e ima opušten izgled i veliki potencijal. Ubuduće, efikasnost će se meriti evrima, a ne litrima na 100 km; danas sa zadovoljstvom predstavljamo naš „auto od 1 evra“, rekao je Karl-Fridrih Strake, izvršni direktor Opela, na svetskoj premijeri u Frankfurtu.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Lagani koncept RAK-e vozila zasnovan je na čeličnoj strukturi prostornog rama ispod konvencionalnog sintetičkog materijala. To omogućava visok stepen bezbednosti kao i pristupačnu cenu. Opel namerno izbegava da koristi skupe kompozitne materijale u svojoj filozofiji dizajna lake kategorije, kako bi električnu mobilnost učinio dostupnom što većem broju ljudi.

 Ime “RAK- e” asocira na pionirski duh Frica fon Opela i njegovog revolucionarnog automobila na raketni pogon iz prošlog veka. Godine 1928. RAK 2 je katapultirao unuka osnivača kompanije, Adama Opela, do maksimalne brzine od 228 km/h. Slovo „e“ ne predstavlja samo električnost, već se opet bavi idejom revolucionarnih eksperimentalnih vozila.

„RAK-e je inspirisan bogatstvom našeg iskustva u domenu elektromobilnosti, a pre svega Amperom“, objašnjava Mark Adams, potpredsednik sektora dizajna. „Ovaj napredan koncept stvara novu klasu električnih vozila; ovako bi budućnost mobilnosti sa „mojim prvim e-Opelom“ mogla da izgleda. Sa nestrpljenjem iščekujemo da vidimo reakcije posetilaca sajma.”

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Dizajn: Povezujemo zabavu i funkcionalnost

Potencijal spektakularnog eksperimentalnog vozila se ogleda u inovativnom dizajnu. Karoserija je napravljena od potpuno reciklirajućeg sintetičkog materijala: putnička kabina sa dva sedišta podseća na letelicu. Zahvaljujući velikom svodu kokpita, vozač i suvozač uživaju u osećaju prostranosti i sveobuhvatne vidljivosti. Prednje sedište, stub volana i nasloni za ruke se automatski naginju napred kako bi omogućili lak ulazak; daljinski upravljač preko pametnog telefona pojačava vizuelni efekat ove radnje. Papučice i volan se prilagođavaju visini vozača.

Sportski karakter ovog dvoseda je naglašen vidljivim komponentama šasije, kao što su prednje disk kočnice integrisane u točak i zadnje oglibljenje preuzeto sa motocikla. Zadnji točkovi pojačavaju agilnost sa širinom gazišta od samo 600 mm.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

“Auto od 1 evra ”: Električni pogonski sistem sa minimalnim troškovima vožnje

Ciljevi razvoja – dinamične performanse, mala masa i optimalna efikasnost uparene sa maksimalnom jednostavnošću – ogledaju se u izgledu. Mlade, ekološki osvešćene ili ljubitelje tehnologije, RAK-e privlači raznovrsne kupce kojima je opušten izgled električnog vozila jednako bitan kao i njegova potrošnja energije.

Oko 3 metra dugačak i 119 cm visok, aerodinamični RAK-e nudi vožnju sa nultom emisijom sa minimalnim troškovimaza gorivo. Nakon punjenja baterije u trajanju od tri sata, po ceni od oko jednog evra, eksperimentalno vozilo ima domet do 100 km. Ovo je rezultat kombinacije male težine, minimalnog prednjeg dela, niskog otpora kotrljanja i visokoefikasnog električnog pogonskog sistema.

Potrošnja energije po osobi je 10 puta manja nego u slučaju ekonomičnog malog automobila. U kokpitu se nalaze ekrani koji prikazuju stanje baterije ili najbližu stanicu za punjenje, oprema za informacije i zabavu, te ekrani koji regulišu grejanje i hlađenje.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Rani početak: Električna vožnja sa 16 godina

Širok spektar opcija sa mnoštvom boja, materijala i oblika bi omogućio kupcima da personalizuju RAK-e i da ga prilagode njegovom ili njenom ukusu. Upečatljiva farba, u oštrom kontrastu sa krovom, i futuristička LED svetla, su namenjeni isključivo mlađim kupcima, „grupi kupaca za koje imamo više novih ideja nego ikada pre“, rekao je Mark Adams.  U skladu sa lokalnim zakonima, čak i 16-godišnjaci mogu da započnu svoju karijeru vozača u RAK-e automobilima, ograničavanjem maksimalne brzine na 45 km/h.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Sa težinom od samo 380 kg, RAK-e čini samo trećinu težine modernog malog automobila. Najmanji krug okretanja od samo 5,5 m čini ovo eksperimentalno vozilo idealnim za kretanje po gradu. Projektovana maksimalna brzina od 120 km/h i ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 13 sekundi dokazuju da Opelova filozofija gradske mobilnosti uključuje i sposobnost kretanja na autoputu. Potrebno je veoma malo energije da RAK-e pruži takve performanse – maksimum izlazne snage je 36.5 kW/49 ks; 10.5 kW/14 ks je konstantno na raspolaganju. Iskoristivi kapacitet baterije od 5 kWh omogućava domet od 100 km, što odgovara potrošnji griva od samo 0.6 litara benzina. Tokom godišnje pređenih 10.000 km, potrošnja energije modela RAK-e bi stoga bila skromnih 525 kWh. Ova količina energije bi mogla da se dobija od solarne ploče veličine pet kvadratnih metara i jačine 500 vati, postavljene na krov garaže.

Opel

Bosch preuzima tajvanski Unipoint Group  Anlaseri

Bosch preuzima tajvanski Unipoint Group Anlaseri

Bosch odeljenje postprodaje automobilske industrije treba da preuzme Unipoint Group kao i njene pridružene kompanije, odnosno Unipoint i NSA brendove. Kompanija je ključni proizvođač anlasera, alternatora, delova za kontrolu temperature i brisača u postprodaji...

Braća Cruze – za tebe, za mene, za svakoga ….

Braća Cruze – za tebe, za mene, za svakoga ….

Nije sve u životu crno i belo – ali sve je bilo tako bar na jedno veče u poznatom londonskom Ace kafeu. Automobil, bend, mesto, na veličanstvenoj proslavi američke kulture koja je obeležila 100. godišnjicu američkog brenda ikone...

Grand Motors: Infiniti u novom salonu

Grand Motors: Infiniti u novom salonu

Od ponedeljka, 12. septembra Infiniti automobili se mogu razgledati i kupiti na još jednoj, 46-toj lokaciji u Evropi – na Novom Beogradu, u upravo otvorenom Infiniti centru. Atraktivan prostor, površine 240 m², u svemu opremljen po aktuelnim Infiniti standardima, nalazi se u ulici Milutina Milankovića, na broju 11, a telonski broj je 011/20 90 680.

Subaru predstavlja novi XV na salonu automobila u Frankfurtu

Subaru predstavlja novi XV na salonu automobila u Frankfurtu

“Fudži teška industrija” (FHI) proizvođač automobila Subaru, danas je objavila svetsku premijeru novog modela Subaru XV (evropske specifikacije) na salonu automobila u Frankfurtu (novinarski dani 13. i 14. septembra, otvoren za publiku od 15. do 25. septembra)...

Frankfurt 2011: Opelove četiri svetske premijere

Frankfurt 2011: Opelove četiri svetske premijere

Opel je odlučio da na ovogodišnjem 64. Sajmu automobila u Frankfurtu predstavi nove, uzbudljive i efikasne automobile. Tokom pres konferencije na Opelovom štandu u Hali 8, Generalni direktor Karl-Fridrih Strake je naglasio da će Opel primenjivati najnovije strategije kroz proizvodnju održivih automobila...

Toyota Avensis: Modifikovan dizajn i unapređen motor 2.0 D-4D

Toyota Avensis: Modifikovan dizajn i unapređen motor 2.0 D-4D

Evropska verzija modela Toyota Avensis, na tržištu se nalazi od početka 2009. godine. Autosalon u Frankfurtu nad Majnom je idealno mesto za predstavljanje facelifta. Modernizovana Toyota Avensis, može se pohvaliti unapređenim dizajnerskim detajima, ali i novinama u oblasti opreme i tehnike...

Frankfurt 2011: Novi Suzuki Swift Sport

Frankfurt 2011: Novi Suzuki Swift Sport

Na martovskom sajmu automobila u Ženevi, kompanija Suzuki je predstavila koncept Concept S, i najavila najsnažniju verziju aktuelne generacije modela Swift. Serijska verzija modela Suzuki Swift, konačno je predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu nad Majnom...

Ovo je nova Honda Civic! Uskoro stiže u Srbiju

Ovo je nova Honda Civic! Uskoro stiže u Srbiju

Honda predstavlja potpuno nov model Civic na Salonu automobila u Frankfirtu. Razvijena specijalno za evropsko tržište, nova Honda Civic biće ponuđena u hatchback varijanti sa 5 vrata i od nje se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. U prodajnim salonima u Srbiji, ovaj model biće dostupan početkom 2012. godine...

Hotel za gume Toyota Centar Beograd

Hotel za gume Toyota Centar Beograd

Da bi vam olakšao život, uštedeo vreme i nerve, Toyota Centar Beograd je otvorio potpuno novi hotel za gume, specijalno mesto u kojem možete ostaviti na spavanju vaše letnje gume u predstojećoj zimskoj sezoni. U hotelu vladaju uslovi idealni za pneumatike – suva, zamračena prostorija sa optimalnim odnosom vlage, prava uživancija...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje