Frankfurt 2011: Mercedes-Benz F 125!

Šta mislite o evoluciji luksuznog sedana klase S, sa prosečnom potrošnjom od samo 2,2 l/100 km? Upravo takav koncept, kompanija Mercedes-Benz prikazala je na aktuelnom međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Njegovo ime je Mercedes-Benz F 125!

Mercedes-Benz F 125! predstavlja laboratoriju na točkovima, koja će značajno uticati na razvoj novih pogonskih jedinica u velikim sedanima sa trokrakom zvezdom na "nosu". Automobil za pogon koristi gorivne ćelije, i teoretski može imati veću snagu od najsnažnije aktuelne S-klase, a sve to pri nultoj emisiji.

Koncept predstavlja dizajnerske detalje nove generacije Mercedes-Benz modela. Nova Mercedes-Benz S klasa 2013, imaće nove dizajnerske elemente, kao što je maska hladnjaka ili bočne linije automobila. Automobil je postavljen na ultralagano aluminijumsko oslanjanje, a stoji na felnama prečnika 23 inča! Koncept model je 135 kilograma lakši od aktuelnog modela S350 CGI. Mercedes-Benz F 125! pomoću vodonika proizvodi električnu energiju za četiri elektromotora. Mercedes-Benz ističe da će ova tehnologija naći svoje mesto u mnogim modelima budućnosti.

Rezervoar sa vodonikom je smešten u rezervoar, koji se nalazi u podu automobila. Elektromotori su smešteni u točkove, i svaki elektromotor pogoni jedan točak. Snaga elektromotora na zadnjoj osovini iznosi 100 kW, a maksimalni obrtni moment 200 Nm. Agregati na prednjoj osovini razvijaju maksimalnu snagu od 50 kW i maksimalni obrtni moment od 75 Nm. Električna energija za ove motore, proizvodi se u gorivnim ćelijama, pomoću hemijske reakcije između vodonika i kiseonika. Rezultat ovog procesa je čista para. Takođe, elektromotori se snabdevaju energijom i prilikom kočenje, pomoću sistema za regeneraciju kočione energije. Ukupna snaga sistema 230 kW.

Kompozitni rezervoar za vodonik (MOF) je kapaciteta 7,5 kilograma, i smešten je u središnji tunel, u oblast izmeđz prednjih sedišta. Zahvaljujući niskom težištu, stabilnost automobila je značajno poboljšana. Mercedes-Benz F 125! je plug-in hibrid. Iza zadnjih sedišta su smeštene baterije kapaciteta 10 kWh, koje obezbeđuju autonomiju od 50 kilometara, nakon čega se aktiviraju gorivne ćelije. Automobil troši 0,79 kg vodonika na 100 kilometara, što je ekvivalentno potrošnji klasičnom dizelskog motora od 2,7 l/100 km. Prema komjuterskoj analizi, Mercedes-Benz F 125! iz mesta do 100 km/h stiže za samo 4,2 sekunde, što je rezultat koji ne može da postigne čak ni aktuelna S klasa sa agregatin 5.5 V12 S600.
Automagazin.rs