AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Na 64. međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu Citroen predstavlja tri modela iz DS linije – DS3, DS4 i DS5 i jedan novi konceptni automobil koji do sada još nije viđen. Samo godinu i po dana nakon lansiranja Citroen DS3 je premašio prodaju od 100 000 vozila, dok Citroen DS4, samo nekoliko meseci nakon izlaska na tržište, beleži gotovo 15 000 narudžbina.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Na salonu u Frankfurtu Citroen će na svom štandu izložiti tri modela iz DS linije i posebno istaknuti svoju poslednju kreaciju: Citroen DS5 čija prodaja počinje krajem godine.

Citroen modelom DS5 prvi put predstavlja dizel tehnologiju Full hybrid Hybrid4 koja spaja performanse (200 KS + 4 pogonska točka) i smanjenje emisije CO2 (99g/km). Na svom štandu Citroen predstavlja i Citroen C3 opremljen mikrohibridnom tehnologijom e-HDi 70. Ovaj model ispušta samo 87 g/km CO2, postavljajući tako Citroen C3 među lidere u kategoriji kada govorimo o emisiji CO2.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

U Frankfurtu Citroen predstavlja i neobično dizajniran koncept Tubik, nešto neviđeno do sada. Tubik je vozilo sa 9 mesta, a inspiracija za dizajn su linije Citroena Type H, koji je imao nadimak “Tub”. Tubikove brojne mogućnosti prilagođavanja sedišta (poluspuštena, postavljena lice u lice…) i tehnologija u kabini (veliki naslon s polukružnom pločom, zvuk 5.1 visoke definicije…) pretvaraju ga u pravi prostor za život i druženje svih putnika. Tubik takođe koristi Hybrid4 tehnologiju kako bi se smanjila emisija CO2.

Citroenovi inženjeri nastavljaju svoja istraživanja o mobilnosti i otvaraju novi pravac inspiriran najboljim od Citroen ‘Créative Technologie‘. Citroen Tubik je tehnološki revolucionaran i nalazi se u službi velike ideje: vratiti želju za putovanjem. Reč je o prijatnom, inteligentnom, umreženom i zelenom putovanju. U vremenu kada više ne govorimo o udaljenostima, već o trajanju putovanja, kada informacije putuju brže od čoveka i kada se jedan te isti put može preći pomoću više različitih prevoznih sredstava, kao i kada potrošači u prvi plan stavljaju lakoću kretanja, vrlo je važno za jednog proizvođača automobila da može već danas ponuditi rešenja prilagođena problematici mobilnosti u budućnosti.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Projekt Multicity materijalizuje razmišljanje marke Citroen o mobilnosti. Ovaj je korak već napravljen u Francuskoj pokretanjem usluge Citroen Multicity, internet portala koji predlaže itinerere, vodeći računa o svim raspoloživim prevoznim sredstvima (automobili, vozovi, avioni…) radi što lakšeg putovanja.  Projekt Multicity savladao je danas još jednu etapu s novim rešenjem: konceptnim automobilom Tubik čija je ambicija da ponovno vrati želju za putovanjem.

S razvojem modernog društva, menja se takođe i identitet porodice: sociolozi danas govore o „afektivnim grupama“ kako bi opisali taj razvoj. Ove „afektivne grupe“ se ne ograničavaju više samo na 4 ili 5 osoba, pokazuju stvarnu potrebu za zajedničkim putovanjima, a da pri tom ne moraju da žrtvuju prtljag zbog nedostatka prostora. Tubik je prihvatio izazov ponudivši vozilo sa 9 mesta čiji dizajn i nivo opreme ne zaostaju za uobičajenim karakteristikama moderne limuzine. Inspirisan je linijama slavnog modela Citroen Type H, koji je široka publika zvala „TUB“, dizajneri marke Citroen povezali su različite stilove s načinom odabira boja i obrade materijala koji zadovoljava viši stepen sofisticiranosti i udobnosti.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Ponuditi toliko prostora, ne gubeći pritom kontrolu nad potrošnjom podrazumeva inovativni pogonski sklop. Tehnologija Hybrid4 uspeva da reši ovaj problem. I ne samo to. U paru s poboljšanom aerodinamikom, tehnologija ‘Full hybrid’ omogućava konceptu Tubik da zadrži nivo emisije CO2 koja je uporediva s onom kod putničkih vozila.

Linije konceptnog vozila Tubik podsećaju na Citroen TUB (Traction Utilitaire Basse - kombi s niskim prednjim pogonom), kao na njegovog naslednika, Citroen Type H koji je zahvaljujući svojim višenamenskim karakteristikama i privlačnom stilu bio jedan od „bestselera“ u svoje vreme (pola miliona prodatih primeraka u 34 godine proizvodnje). Sličnog oblika kao i njegov slavni stariji brat, Tubik dobija velikodušne dimenzije: širina 2,08 m, visina 2,05 m, dužina 4,80m i prima 9 putnika.

Prednji blok je odvojen od glavnog dela karoserije i podseća svojim rebrastim linijama na valovite ploče modela Citroen Type H i sa svoja dva nosača vetrobranskog stakla na njegovu karakterističnu riblju kost. Kako bi dodatno naglasili izgled zaštitne kutije za nakit, koji Tubik ostavlja, dizajneri marke Citroen povezali su dve kontrastne boje: metalno sivu boju karoserije i biserno belu boju oba kraja vozila gde su smešteni motori (termički napred, a električni pozadi) dizel ‘Full hybrid’ tehnologije.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Jednostavne, ali lepe spoljne strane jedva daju da se nasluti postojanje širokog bezbojnog panoramskog stakla i dvoje velikih vrata koja oslobađaju pristup mestu za vozača i putničkom prostoru. I jedna i druga vrata otvaraju se veoma praktično i atraktivno. A kako putovanje bez prtljaga ne postoji, u zadnjem delu vozila na vrlo dosetljiv način skriven je „bunker za stvari“.

Sedajući za upravljač konceptnog vozila Tubik, vozač ulazi u svet visoke tehnologije, u potpunosti dizajniran oko upravljačkog mesta. Taj prostor, materijalizovan u obliku koji dizajneri marke Citroen nazivaju „ciklotron“, objedinjuje jednim kružnim potezom, sedište, papučicu, upravljač i kružnu ploču displeja. Boja sivog aluminijuma koja obavija spoljni deo koncepta Tubik ponavlja se na ciklotronu kako bi se naglasio njegov robusni i zaštitnički izgled. „Kapetan broda“, udobno smešten u sedištu od vrhunske crne kože, identifikuje se digitalnim prepoznavanjem. On ima oko sebe sve informacije potrebne za navigaciju na head-up displeju i ekranu smeštenom u sredini upravljača. Za nadgledanje zadnjeg dela vozila, na ekranu se prikazuju slike kamere za parkiranje unazad.

Životni prostor putnika objedinjuju materijali nadahnuti budućnošću unutrašnjeg dizajna: sedišta od filca, nasloni sedišta i obloge vrata od svile i pod od kože. Te su nijanse boja i materijala dodatno naglašene svetlosnim ambijentom u kabini. Da biste videli, a da pritom niste viđeni, prozor u arapskom stilu mašrabije i široko bezbojno panoramsko staklo nude putnicima sasvim novu preglednost, istovremeno čuvajući njihovu intimu od spoljnih pogleda.

U skladu s njihovim željama i potrebama, putnici mogu prilagođavati položaj tri reda sedišta. Svako sedište je zasebno kako bi se ponudila optimalna udobnost. Dve osobe smeštene u prvom redu sedišta mogu se okrenuti licem prema putu ili prema drugim putnicima. Srednji red može primiti tri putnika, moguće ga je pretvoriti u niski stočić, preklopiti ispod zadnjeg reda sedišta kako bi se oslobodio prostor od gotovo 2 m², ili se potpuno razvući i pretvoriti u krevet. Ova posljednja konfiguracija poziva na opuštanje, putnici postaju gledaoci maksimalno uživajući u velikom multimedijskom ekranu u polu spuštenom položaju.

Svojim velikim volumenom, Tubik nudi izvanrednu prostornost, dok zahvaljujući tehnologiji HYbrid4 uspeva da zadrži nivo emisije CO2 jednaku putničkom vozilu. ‘Full hybrid’ dizel motor povećava autonomiju vozila u odnosu na termički motor i osigurava optimalnu vuču zahvaljujući pokretanju na 4 pogonska točka (termički motor pokreće prednju osovinu a električni motor zadnju).

Tubik ima točkove od 22 inča i gume „tall & narrow“ s vrlo niskim otporom pri okretanju, optimizirajući tako potrošnju goriva. Za što bolji kompromis između udobnosti i ležanja na putu, Tubik je opremljen hidroaktivnim vešanjem, ekskluzivnom tehnologijom u svetu automobila. Bez obzira na opterećenje vozila, udaljenost od tla ostaje konstantna zahvaljujući upravljanju školjkom u realnom vremenu. Automatsko spuštanje pri velikim brzinama favorizuje aerodinamiku i učestvuje u smanjenju potrošnje i emisije CO2.

VITRO GROUP Marketing

Moto trka Batajnica 2011 - Velika Nagrada Beograda 2011

Moto trka Batajnica 2011 - Velika Nagrada Beograda 2011

Moto Savez Srbije ovog vikenda organizuje moto trke za Otvoreni šampionat Srbije i Istočno-evropski šampionat u road racingu na vojnom aerodromu Batajnica. Za subotu, 17. septembar, predviđen je tehnički pregled, slobodan trening i kvalifikacije. U nedelju, 18. septembra, pre podne voze se zagrevanja...

Frankfurt 2011: Mercedes-Benz F 125!

Frankfurt 2011: Mercedes-Benz F 125!

Šta mislite o evoluciji luksuznog sedana klase S, sa prosečnom potrošnjom od samo 2,2 l/100 km? Upravo takav koncept, kompanija Mercedes-Benz prikazala je na aktuelnom međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Njegovo ime je Mercedes-Benz F 125!

Frankfurt 2011: Svetska premijera Mazde CX-5

Frankfurt 2011: Svetska premijera Mazde CX-5

Mazda CX-5 doživela je svetsku premijeru na Salonu automobila u Frankfurtu 2011 (od 13. septembra do 25. septembra 2011). CX-5 je prvi automobil iz Mazdine nove generacije proizvoda koji u sebi sadrži celokupnu Mazdinu revolucionarnu tehnologiju SKYACTIV i novu dizajnersku temu 'KODO – duša pokreta'...

Frankfurt 2011: Toyota ponosno grabi napred

Frankfurt 2011: Toyota ponosno grabi napred

Predstavljanjem Prius porodice na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu, Toyota pokazuje da je čvrsto posvećena razvoju potpuno hibridne tehnologije. Pored toga, jedna od najznačajnijih automobilskih izložbi na svetu, bila je idealno mesto za otkrivanje modernizovanog Avensisa i novog Hiluxa. Novi Toyota Avensis predstavlja napredan dizajn, kvalitet i efikasnost na ovom popularnom vozilu iz D segmenta...

Frankfurt 2011: Koncept Škoda MissionL

Frankfurt 2011: Koncept Škoda MissionL

Češka kompanija Škoda Auto, u Frankfurtu je pokrenula misiju, koja ima za cilj da predstavi budući sedan model. Na sajmu automobila u Frankfurtu, predstavljen je koncept Škoda MissionL, čiji dizajn neodoljivo podseća na Design Concept, koji je predstavljen u Ženevi u martu mesecu ove godine...

Frankfurt 2011: Volvo You - VIDEO

Frankfurt 2011: Volvo You - VIDEO

Novi model Volvo You, švedska kompanija će iskoristiti za ispitivanje reakcije na dizajn budućeg velikog modela. Volvo You predstavlja novu strategiju Volva "Designed Around You" (dizajniran oko vas). Automobil krasi elegantan švedski dizajn, inspirisan proizvodima prestižnih marki, koji nemaju ništa zajedničko sa automobilima...

Frankfurt 2011: Chevrolet

Frankfurt 2011: Chevrolet

Chevrolet stogodišnjica je do sada donela čitav niz pozitivnih vesti, i događaja vrednih proslave. Četvrti po veličini automobilski brend na svetu je u pokretu i ovaj dinamičan  osećaj će se očitovati na njegovom štandu u hali 9 na 64-tom sajmu automobila u Frankfurtu...

Frankfurt 2011: Maserati Kubang

Frankfurt 2011: Maserati Kubang

Maserati je svoj plan da ponudu proširi sa luksuznim SUV modelom, predstavio još 2003. godine, na salonu automobila u Detroitu. Izgled serijskog automobila imena Kubang, predstavljen je na aktuelnom sajmu automobila u Frankfurtu nad Majnom...

Bosch preuzima tajvanski Unipoint Group  Anlaseri

Bosch preuzima tajvanski Unipoint Group Anlaseri

Bosch odeljenje postprodaje automobilske industrije treba da preuzme Unipoint Group kao i njene pridružene kompanije, odnosno Unipoint i NSA brendove. Kompanija je ključni proizvođač anlasera, alternatora, delova za kontrolu temperature i brisača u postprodaji...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje