Novi Kia Rio stigao u Srbiju - Cene poznate

Na salonu automobila u Ženevi u martu 2011. godine otkrivena je četvrta generacija modela Rio koji će zasigurno uticati na povećanje rasta prodaje Kijinih modela u Evropi. Novi Rio, koji ima odvažan i specifičan izgled kojim se sjajno uklapa u ostatak Kijine linije modela, juče je predstavljen u novom Kia salonu na Novom Beogradu...

Kako bi se približili željama potrošača u zaštiti okoline, Rio ima izuzetne ekološke karakteristike i niske troškove održavanja. Emisija CO2 od samo 85 g/km Rija trenutno čini najekološkijim automobilom iz B-segmenta koji se prodaje u Evropi. Kijini inženjeri i dizajneri imali su težak zadatak kreiranja novog modela, nakon što je prethodna generacija ostvarila izuzetne internacionalne prodajne rezultate. Novi Rio stoga spaja evropske detalje i korejske ideje naglašavajući mediteranski šarm kako bi privukao potrošače iz celog sveta.
„Novi model predstavlja revoluciju, a ne evoluciju prethodnika. Kijin Rio uvek je bio uspešan, a ovaj novi izuzetno atraktivni model donosi svežinu i sportski duh – to je automobil koji će privući potrošače zbog svog izgleda“ komentarisao je Beni Ojen, direktor marketinga i planiranja proizvoda iz korporacije Kia Motors Europe. Otkako se pojavila 2005. godine, postojeća generacija Rija prodata je u 860.000 primeraka u celom svetu. Bio je to Kijin treći najprodavaniji model na globalnom nivou tokom 2010. godine sa više od 219.000 prodanih primeraka.

Novi model je duži, širi i niži od prethodnog. Njegov međuosovinski razmak produžen je za 70 mm čime obećava veći putnički prostor i udobnost, zajedno sa povećanim prtljažnim prostorom. Takođe, Rio je jedan od najnižih Kijinih modela na evropskom tržištu sa ukupnom visinom od 1.455 mm. Novi model će po prvi put biti dostupan u 3-vratnoj i 5-vratnoj verziji za evropsko tržište, a dizajniran je kako bi postao jedan od najkonkurentnijih vozila u B-segmentu. Istraživanjem tržišta Kia je otkrila da će tokom sledeće dve godine potražnja za vozilima B-segmenta značajno porasti. Potrošači žele ekonomičnija vozila sa nižom potrošnjom zbog kontinuiranog porasta cena nafte. Analitičari predviđaju da će globalna potražnja za automobilima iz B-segmenta 2012. godine iznositi 9,2 miliona vozila, a 2014. godine čak 14 miliona vozila.

Sa dve karoserijske verzije modela Rio, popularnim Soulom i Vengom, Kia ispunjava zahteve potrošača koji se žele isticati, imaju potrebu za prostranijim i raznovrsnijim vozilom. Proizvođač je uveren kako će njime povećati svoj tržišni udeo u ovom rastućem segmentu. Kako bi smanjili potrošnju goriva i ostvarili nisku emisiju CO2, Kijini inženjeri napravili su opsežan plan kako smanjiti težinu komponenti vozila. Rezultat je znatno veći model sa brojnom dodatnom opremom, a njegova težina svedena je na minimum.
Petovratna verzija novog Ria biće u prodaji u Evropi u poslednjem kvartalu 2011. godine, a trovratna početkom 2012. godine. Obe verzije u potpunosti će se proizvoditi u Kijinoj fabrici u Sohari u Koreji. Predstavljanjem novog Rija, proširen je Kijin portfolio porodičnih vozila atraktivnog i koherentnog dizajna koja uspevaju da zadrže svoj individualan karakter.
Motori i prenos
Četiri visokoefikasna motora sa 75 do 109 KS:
• Novi Rio EcoDynamics model s 1.1-litarskim dizel motorom ima emisije CO2 od samo 85 g/km
• 1.2-litarski benzinski motor ima emisije od 109 g/km i mogućnost ISG-a
• Mogućnost automatskog menjača s 1.4- litarskim benzinskim motorom
U Evropi novi Rio ponuđen je sa četiri varijante visokoefikasnih motora, sa tri ili četiri cilindra. Njihova snaga dostiže od 75 do 109 KS uz nisku emisiju CO2 od samo 85 g/km, a potrošnja iznosi 3.2 litra na 100 km kod EcoDynamics dizel motora.
U mnogim zemljama potrošači preferiraju dizel motore pa će i Rio biti dostupan u dve varijante Kijinih ‘U2’ motora. 1.4-litarska varijanta s wastegate turbopunjačem postiže 90 KS, dok trocilindrična 1.1-litarska varijanta sa turbopunjačem promenljive geometrije proizvodi 75 KS.
Kupci koji se odluče na benzinsku varijantu moći će da biraju između 1.4-litarskog Gamma motora ili 1.25-litarskog Kappa motora. Poboljšani Gamma motor ima smanjeno trenje i dual CVVT kako bi postigao dobar odziv i skromnu potrošnju goriva. Maksimalna snaga motora od 109 KS omogućava najbržem modelu Ria ubrzanje do 100 km/h za 11.5 sekundi kao i dostizanje maksimalne brzine od 183 km/h.

Korejski Kappa motori imaju mnogo karakteristika kao što su dual CVVT, aluminijumski blok, kolenasto vratilo sa središnjim položajem koji smanjuje vodoravne sile koje deluju na glavu klipa i utiču na gubitak snage, razvodni lanac s nižim troškovima održavanja i ventile s niskim trenjem. Ove tehnologije značajno su unaprijedile efikasnost i omogućile smanjenje emisija CO2. 1.2-litarski motor postiže snagu od 85 KS.
Redovni modeli Ria imaju emisiju CO2 u rasponu od 109 do 124 g/km. U Evropi se ovi brojevi mogu još smanjiti ugrađivanjem ISG tehnologije (automatski stop-start, inteligentni alternator, nadograđeni startni motor i gume s niskim trenjem) što je dostupno na svim modelima.
Kada je opremljen ISG-om Rio ima emisije CO2 u rasponu od 94 do 119 g/km kako bi se umanjila poreska davanja i smanjili troškovi održavanja vozila ako je tako zakonski regulisano. Za ove modele potrošnja goriva iznosi između 3.6 do 4.1 litara na 100 km što doprinosi nižim troškovima održavanja.

Novi Rio EcoDynamics model s 1.1-litarskim dizel motorom i ISG-om opremljen je brojnim dodacima za smanjenje emisija CO2, kao što su aerodinamična prednja maska i zadnji spojler, gume niskog otpora i indikator promene stepena prenosa. Kako bi se smanjila težina vozila, neki modeli ne sadrže deo opreme iz više kategorije, kao npr. sistem prednjih i zadnjih brisača te zadnje zvučnike. Skladno tome, ukupna težina vozila smanjena je za 36 kg i iznosi 1,080 kg, emisije su smanjena na samo 85 g/km, a poboljšala se i potrošnja goriva na 3.2 litra na 100 km.
Standardna 6-stepena transmisija nalaziće se u oba dizel motora i u većem benzinskom, dok će u 1.2-litarskom biti 5-stepeni menjač. 4-stepeni automatski menjač će biti dostupan na 1.4-litarskom benzinskom motoru.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal