AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Nikola Miljković, 16-godišnji klinac sa Karaburme ušao je u istoriju auto sporta u Srbiji, kao najmlađi dvostruki šampion, prvak na brdskim i kružnim stazama. To do sada nikome nije pošlo za rukom. Povodom velikog uspega mladog automobiliste, danas je održana i konferencija za medije...

U ovoj neobično teškoj godini za automobilski sport u Srbji, kada mnogi nisu imali mogućnosti ni za nabavku kvalitetnih pneumatika, niti drugih profesionalnih "rekvizita", kada su mnoge klase jedva sastavljane, kada je bilo  skoro nemoguće doći do sponzora koji će finansirati bar deo enormnih troškova, Nikola Miljković, momak sa beogradske Karaburme, sa nepunih 16 godina je krenuo u svoj premijerni šampionat na kružnim i brdskim stazama...

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Na današnjoj konferenciji za medije, održanoj u klubu Auto moto saveza Srbije, u Ruzveltovoj 18, pored Đorđa Đenića, koji je vodio konferenciju za medije, govorili su i Zoran Miljković, otac i mentor Nikole Miljkovića, Dragan Simić, za čiji klub je nastupao talentovani Beograđanin i Mika Đelmaš, predsednik Auto i karting saveza Srbije. S obzirom da je Nikola u svojoj debitantskoj sezoni uspeo da osvoji dve šampionske titule, u disciplini kružne trke i automobilskoj disciplini brdske trke, svi učesnici konferencije su se složili da je to veliki uspeh, iza kojeg stoji mnogo rada, truda i odricanja. Pored toga, Nikola je veoma dobro shvatio sportski aspekt automobilskog sporta. Što se planova tiče, Zoran Miljković je bio prilično zagonetan, i nije puno toga otkriveno.

Miodrag Đelmaš, predsednik Sportskog auto i karting saveza Srbije, iskoristio je priliku da nam pokaže i veliki pehar, koji je reprezentacija Srbije dobila za prvo mesto u ovogodišnjem Auto Kupu, “Sigurnost na putevima”.

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Nikola je iza sebe imao  petogodišnje iskustvo u kartingu, i više stotina sati treninga i trka, najviše na popularnoj karting stazi Ada Huja. Tri puta je bio vicešampion Srbije u kartingu, a onda je njegov učitelj i otac Zoran Miljković video da mu je sin spreman za nešto više, teže i izazovnije. Iako naravno nije mogao dobiti vozačku dozvolu za učešće u saobraćaju, mali Nikola je zahvaljujući odredbi sportskog pravilnika, kao uspešan karting majstor, stekao pravo da se nadmeće sa mnogo starijima u najslabijoj, ali i najkonkurentnijoj klasi nacionalnog prvenstva, u takozvanom “malom N-u”, gde svi voze Zastava Yugo sa strogo propisanim preradama.

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Već na prvoj brdskoj trci, na stazi u Loparima, po vlažnoj i klizavoj stazi, stigao je do svoje prve pobede u karijeri automobiliste. Mnogi koji su sumnjičavo ili sa strepnjom ispratili odluku o Nikolinom debiju shvatili su da će se mali kartingaš ipak izboriti sa konkurencijom i da neće biti loš. Kako su odmicale trke, tako su se nizale i pobede,  a Nikola je sticao sve veći broj simpatizera i pravih navijača. Pobednio je na svim brdskim trkama na kojima je učestvovao, i osvojio prvu titulu šampiona. Uporedo je stizao i do trka na kružnim stazama,  koje su mnogo teže,  prvenstveno zbog direktnkih kontakta na stazi,  sa čak dvadesetak već oprobanih vozača u klasi “Mali N”.

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Simptični gimnazijalac, učenik 2. razreda VII Beogradske gimnazije, pojavio se na šest trka i uspeo da trijumfuje 3 puta. Imao je zaista velike rivale, pa do nove tiule nije stigao ni malo lako. Na poslednjoj trci, na stazi aerodroma u Batajnici doživeo je posle pobede prave ovacije, a najviše su se radovali članovi njegove porodice, sestre, majka i otac,  i naravno,  njegov verni mehaničar, poznati beogradski sportski vozač i “tjuner”, MILOŠ SPASOJEVIĆ – “Trovač”,  čija je uloga u osvajanju ovih odličja bila neprocenjiva.

Nikola Miljković - Najmlađi šampion u istoriji srpskog autosporta

Nikola, 16-godišnji klinac sa Karaburme ušao je u istoriju auto sporta u Srbiji, kao najmladji dvostruki šampion, prvak na brdskim i kružnim stazama. To do sada nikome nije pošlo za rukom.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Video: Bentley Continental GTC (2012)

Video: Bentley Continental GTC (2012)

Kabriolet verzija modela Bentley Continental GTC uspešno je modernizovana. Podsetimo, pod haubom ovog super-automobila "diše" sportsko W12 srce zapremine 6,0 litara, opremljeno sa dva turbopunjača, koji razvija 575 konjskih snaga i 700 Nm...

SEAT Tribu: IBX ide u serijsku proizvodnju

SEAT Tribu: IBX ide u serijsku proizvodnju

Španski mediji na čelu sa dnevnikom ABC, objavili su da je kompanija SEAT od matičnog koncerna VW Group, dobila "zeleno svetlo" za pokretanje serijske proizvodnje kompaktnog SUV modela. Novi automobil će biti razvijen na bazi koncepta IBX, predstavljenog ove godine...

Ferrari 458 Italia i kineska lepotica

Ferrari 458 Italia i kineska lepotica

Šta se dobija, kada se spoje italijanska i kineska lepota? Odgovor na ovo pitanje, možete dobiti pogledom na fotografije koje vam predstavljamo.. Pelepa Kineskinja je sa zadovoljstvom pozirala pored ponosa italijanske automobilske industrije, modela Ferrari 458 Italia. Uživajte...

Isuzu D-Max: Nova generacija predstavljena

Isuzu D-Max: Nova generacija predstavljena

Potpuno nova generacija modela Isuzu D-Max, kao i njegov prethodnik, rezultat je zajedničke saradnje japanske kompanije i koncerna General Motors. Dosadašnji Isuzu D-Max bio je sestrinski model Chevroleta Colorado, i ista situacija se ponavlja i kod nove generacije ovog pick-up...

Dartz Mojo

Dartz Mojo

Proizvođač blindiranih vozila i terenskih automobila, priprema laki sportski roadster. Kompanija Dartz napraviće automobil provokativnog imena Mojo, a to ne bi bio Dartz, kada dizajn automobila ne bi bio najblaže rečeno čudan...

Renault Clio Sport 200: Matirani RS

Renault Clio Sport 200: Matirani RS

Poslednja generacija modela Clio Sport, Renaultsport ili kratko RS, proizvodi se u mestu Dieppe već pet godina. Za to vreme, proizvedeno je "bezbroj" limitiranih serija, a pred nama je nova. U Francuskoj će se zvati Ange & Démon, u Britaniji Raider, u Nemačkoj Sport Auto Edition, a u Španiji Legend...

SEAT Mii: Cena u Španiji startuje od 8.690 Eura

SEAT Mii: Cena u Španiji startuje od 8.690 Eura

Novi član porodice New Small Family, na domaćem španskom tržištu će početi da se prodaje u decembru mesecu tekuće godine, a na ostala evropska tržišta će stići u toku 2012. godine. SEAT je objavio prvu cenu svom novog mini-automobila Mii na španskom tržištu...

Mazda CX-5 sa karoserijom od novog, ekstremno čvrstog čelika

Mazda CX-5 sa karoserijom od novog, ekstremno čvrstog čelika

Smanjenje ukupne težine vozila je odlučujući faktor za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Mazda spada u pionire u oblasti konstrukcije vozila uz pomoć lakih materijala: već kod redizajnirane Mazde2 je dala primer kako težina vozila može biti smanjena čak 100 kilograma u odnosu na prethodnu verziju modela...

Toyota posle zemljotresa - Proizvodnja potpuno normalizovana

Toyota posle zemljotresa - Proizvodnja potpuno normalizovana

Ukupna svetska proizvodnja najveće svetske automobilske kompanije Toyota Motor, prošlog meseca je vraćena na nivo iz perioda pre martovskog zemljotresa u Japanu. Japanska kompanija je istakla da će narednih meseci, prekovremenim radom i dodatnim smenama, biti nadoknađena propuštena proizvodnja...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje