250 miliona Bosch upravljačkih jedinica motora

Jedan od Bosch dokazano uspešnih proizvoda u oktobru slavi svoj jubilej: snabdevač automobilske opreme na lokaciji u Standgitteru proizvešće 250 000 000. elektronski uređaj za upravljanje motorom. On na digitalan način upravlja motorom, što omogućava da se u modernim dizel i oto motorima odgovarajuća količina goriva u pravo vreme ubrizga u cilindar.
Bosch je prvu generaciju ovog uređaja za upravljanje motorom plasirao na tržište 1979. godine u šestocilinričnom modelu BMW 732i. Tada predstavljeni Motronic, još uvek je tehnička osnova svih sadašnjih, ali i budućih generacija Bosch uređaja za upravljanje motorom. Motronic omogućava da se precizno upravljanje ubrizgavanjem goriva i paljenje kod oto motora obuhvati jednim digitalnim sistemom. Milion puta dokazane jedinice za upravljanje motorom ME(D)17 u oto motoru i EDC17 (elektronska kontrola dizela) kod dizel motora danas odlučujuće doprinose činjenici da ti motori ne rade samo pouzdano, već i štedljivo i uz niske nivoe štetnih emisija. Bosch u 2011. godini namerava širom sveta da proizvede 25 miliona upravljačkih uređaja motora.

Rastuća integracija dodatnih funkcija
Od 2005. godine verzije ME(D)17 i EDC17 temelje se na zajedničkoj hardverskoj platformi. Njihov softver se može individualno prilagoditi potrebama klijenata i zahtevima različitih segmenata tržišta. Verzija EDC17 kod common-rail dizelaša precizno prilagođava početak, količinu, pritisak i vreme ubrizgavanja kao i odnosa vazduha i goriva specifičnim potrebama. Verzija ME(D)17 u kombinaciji sa direktnim ubrizgavanjem benzina kod nehomogenog sagorevanja poboljšava pripremu mešavine i smanjuje potrošnju goriva kao i emisiju ugljen- dioksida i do 15 odsto. Zajedno sa turbo punjačem omogućava smanjenje dimenzija motora u cilju dalje redukcije potrošnje goriva i emisija, i to bez štetnih posledica po snagu motora.
Efikasni set čipova s procesorom od 32 bita omogućava integraciju mnogih funkcija u sistem upravljanja motorom. Tu se ubraja regulacija pritiska punjenja kod turbo punjača, varijabilno nameštanje bregaste osovine, sistemi za naknadnu obradu izduvnih gasova, regulacija brzine preko regulatora brzine vožnje kao i elektronska blokada protiv odvoženja i samodijagnostički sistem (OBD). Sigurnosni sistemi poput sistema protiv proklizavanja točkova (TCS) i programa elektronske stabilnosti (ESP®) takođe se mogu uključiti u upravljanje motorom kako bi se povećala aktivna sigurnost vožnje. Motronic se jednako tako može prilagoditi i alternativnim gorivima. On kao upravljački uređaj za motore BiFuel omogućava naizmenično korišćenje gasa i benzina kod oto motora. S proširenjem za FlexFuel motori mogu da rade s mešavinom benzina i etanola sa varijabilnim razmerama mešanja – od čistog benzina do čistog etanola.
Platforma upravljačkih jedinica sa dobrim izgledima za budućnost
„Bosch upravljačke jedinice motora usmerene su danas, ali i u budućnosti prema daljem smanjenju potrošnje i štetnih emisija kod dizel i oto motora“, objašnjava dr Markus Heyn, član uprave poslovnog područja Bosch dizel sistemi, koji je nadležan za putnička vozila. „Ovu platformu upravljačke jedinice motora s dobrim izgledima za budućnost primenjujemo i za integraciju novih funkcija u sadašnjim i budućim vozilima na hibridni pogon“, izjavio je dr Rolf Bulander, predsednik uprave poslovnog područja Bosch benzinski sistemi.
Bosch danas proizvodi upravljačke jedinice motora na deset lokacija širom sveta, između ostalog u glavnom pogonu u nemačkom Salzgitteru, u Hatvanu (Mađarska), Juarezu (Meksiko) i Souzhou (Kina).
Bosch