AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) danas je najavio razvoj dve nove tehnologije za uštedu goriva: lagani "4J10" i kompaktni 1.8-litarski benzinski motor koji sadrži novu verziju MIVEC* sistem sa varijabilnim vremenskim podešavanjem ventila i najnoviju verziju Auto Stop & Go (AS&G) sistema...

Razvoj ovih novih tehnologija  igraće važnu ulogu u postizanju ciljeva  MMC u pogledu ekonomičnosti i zaštite životne sredine.
 
Novi 4J10 motor u /AS&G kombinaciji biće pokretač RVR, vozila za japansko tržište,(ASX ili Outlander Sport na nekim tržištima) kompaktnog SUV-a, Galant Fortis sportskog sedana (Lancer ili Lancer EX na nekim tržištima), i Galant Fortis Sportback (Lancer Sportback na nekim tržištima) sportsko vozilo sa 5 vrata. Sa ovim motorom, tri modela su pokazala povećanu uštedu goriva od 12% (mereno po japanskom sistemu). RVR će na tržište izaći 20. oktobra, a Galant Fortis 27. oktobra.
 
Razvoj ovih tehnologija potiče od programa Inicijativa Mitsubishi Motorsa za zaštitu životne sredine 2015 koj aje ključni deo kompanijinog srednjeročnog biznis plana Skok 2013. Ciljevi postavljeni za 2015 u Programu uključuju 25 % smanjenja emisije CO2 na putu kod novih vozila u poređenju s aglobalnim prosekom za  2005. fiskalnu godinu. Program predstavlja srednjeročnu odrednicu Vizije o zaštiti životne sredine Mitsubishi Motors Groupe 2020 koja za cilj ima smanjenje od 50% emisije CO2 u poređenju sa globalnim prosekom u 2005. godini.
 
Imajući u vidu ove ciljeve, MMC odlučno napreduje sa razvojem tehnologija  kao što je novi MIVEC i novi AS&G sistem kako bi se povećala ekonomičnost potrošnje goriva kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem,  povećavajući broj modela sa motorom na pogon na "čisti dizel" koji su u skladu sa najnovim regulativama o emisiji štetnih gasova u Japanu i Evropi, i dalje napredujući u razvoju tehnologija za benzinski pogon . Istovremeno, MMC napreduje  is a razvojem i promocijom električnih vozila, prvenstveno sa promocijom  i-MiEV električnog vozila nove generacije (EV), prezentovanjem MINICAB-MiEV lakog komercijalnog vozila EV i plug-in hibrida.
 
Novi 4J10 MIVEC motor

Novi 4J10 MIVEC motor (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila, sa jednom bregastom osovinom) koristi novu generaciju MIVEC sistema sa kontinualnom regulacijom podizanja ventila i vremena otvaranja ventila. Novi  MIVEC sistem zajedno sa stabilnijim sagorevanjem i sa smanjenim trenjem klipova  povećava uštedu u potrošnji goriva  bez smanjenja performansi motora (izlazne snage i momenta) počevši od 4B10 MIVECmotora (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila sa dve bregaste osovine).
 
MMC je prvi put  primenio  MIVEC sistem promenljivog vremena otvaranja ventila,  sa ciljem da se postigne veća efikasnost motora pri bilo kojoj brzini. Kompanija je od tada uvela  MIVEC tehnologiju na mnogim motorima i ovo je veoma doprinelo postizanju visokih performansi u pogledu zaštite životne sredine (smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova) kao i performansi samog motora. Do danas, kompanija je koristila dva tipa MIVEC sistema. Kod prvog, sistem menja veličinu i trajanje podizanja ventila  u skladu sa brojem obrtaja motora, dok kod drugog  (počev od 4B10 motora) sistem menja vremenski početak otvaranja ventila.  
 
Novi MIVEC sistem koristi novi 4J10 motor koji vrši obe prethodne funkcije, ali neprekidno i istovremeno. To postiže zahvaljujući mehanizmu koji mehanički spaja podizanje usisnih ventila, trajanje i vreme podizanja, dozvoljavajuči da ova tri parametra variraju istovremeno i u kontinuitetu. Kao rezultat novi sistem obezbeđuje idealnu kontrolu rada ventila što takođe smanjuje  "gubitke" koristeći kontrolu vremena podizanja usisnih ventila  u cilju kontrole usisne zapremine; time dalje povećavajući uštedu goriva. Dodatno, novi  MIVEC sistem cmože se primeniti na pogon ventila preko jedne bregaste osovine; istovrmeno imajući u vidu smanjenje mase i dimenzija motora kao i smanjenja broja potrebnih delova.

Novi 4J10 MIVEC motor je proizveden u  fabrici Shiga Powertrain , a kompanija planira dag a u primenu kod ostalih modela uvodi postepeno.

Novi Auto Stop & Go sistem

Auto Stop & Go (AS&G) je mehanizam koji smanjuje potrošnju goriva tako što automatski isključuje rad motora kada se vozilo zaustavi na semaforu itd.  MMC trenutno koristi ovu tehnologiju  na nekim modelima sa manuelnom transimisijom za evropsko , uključujući ASX (RVR iOutlander Sport na nekim tržištima) i Lancer (Galant Fortis u Japanu).
 
Poslednja verzija  AS&G sistema je razvijena   na vozilima opremljenim menjačim asa kontinualnom promenom stepena prenosa (CVT). Dodatak na novoj kontrolnoj jedinici (AS&G ECU) u sistemu upravljanja vozila znači  da je novi  AS&G kontrolisan zajedno sa motorom, CVT, kontrolom aktivne stabilnosti (ASC) i kontrolom klimatizacije. Ostale promene uključuju  korišćenje dugotrajnijih akumulatora od 12V  i  DC/DC konvertera (da bi se sprečili prekidi u audio signal i preduhitrilo resetovanje sistema za navigaciju pri ponovnom startovanju motora).
 
Kombinovanje AS&G sistema sa novim MIVEC motorima omogućava brzo startovanje motora performanse ubrzanja koje se ne razlikuju od vozila bez AS&G sistema. Dodatno, poboljšana je ekonomičnost u potrošnji goriva zbog toga što novi MIVEC motor dozvoljava ponovno startovanje motora koristeći manju količinu vazduha i goriva, uz pomoć minimalnog podizanja ventila prilikom ponovnog startovanja motora. Novi  AS&G takođe kontroliše silu kočenja od zaustavljanja motora do ponovnog startovanja preko integrisanog sistema kontrole.  To znači da će vozilo ostati u mestu do pritska na papučicu gasa.

Inoto

Hyundai ove godine u Evropi prodao preko 300 hiljada automobila

Hyundai ove godine u Evropi prodao preko 300 hiljada automobila

Hyundai već 33. mesec zaredom beleži veći rast prodaje od porasta celog evropskog tržišta. Od početka godine, u Evropi prodato je 304.540 vozila marke Hyundai, što je novi rekord za prvih devet meseci u godini. Ovu informaciju je potvrdila i Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA)...

Edo Competition Hellboy: Panamera iz pakla

Edo Competition Hellboy: Panamera iz pakla

Kako ističu u marketingu kompanije Edo Competition, ovaj automobil stiže pravo iz pakla! Edo je modifikovao model Porsche Panamera S i nazvao ga Hellboy. Modifikacije se odnose na spoljašnjost automobila, ali dosta toga je urađeno i "ispod haube"...

Video: BMW 3 (F30) – Vožnja s novom generacijom

Video: BMW 3 (F30) – Vožnja s novom generacijom

O novoj, šestoj generaciji modela BMW serije 3, već smo pisali dosta toga. Najnovije informacije, koje dolaze iz Nemačke, otkrivaju nam i cenu nove "trojke" - osnovna cena za sedan 320d na nemačkom tržištu iznosi 35.350 EUR. Pred nama je i zanimljivo video predtavljanje...

Chevrolet TrailBlazer: Novi globalni SUV stiže uskoro

Chevrolet TrailBlazer: Novi globalni SUV stiže uskoro

General Motors je počeo otkrivanje novog modela, koji će oživeti ime TrailBlazer. Dubai International Motor Show, koji će biti održan od 10. do 14. novembra, biće mesto svetske premijere potpuno novog globalnog SUV modela Chevrolet TrailBlazer. Prodaja ovog automobila će početi već sledeće godine...

Video: Mini Coupe

Video: Mini Coupe

Mini Coupe je šesti član porodice britanske marke, koji je razvijen u potpuno drugačijem smeru od modela Clubman ili Countryman. Dizajn karoserije modela Mini Coupe, razvijen je na bazi koncepta iz 2009. godine, ali sa jasnim razlikama, karakterističnim za serijske modele...

Novi Yaris postigao najnižu potrošnju goriva na maratonu u UK

Novi Yaris postigao najnižu potrošnju goriva na maratonu u UK

Na kraju ovog testa, Yaris je potrošio samo 23.2 litre goriva – manje od pola rezervoara – na 563 km dugoj ruti. Sa prosečnom potrošnjom od 3.9 l/100 km on je osvojio prvo mesto u klasi benzinskih automobila koji emituju manje od 120 g/km CO2. Ova prosečna potrošnja je gotovo 23 odsto niža od zvanične kombinovane potrošnje koja iznosi 4.8 l/100 km.

VW Up! - Kako smestiti 16 ljudi u mali gradski automobil?

VW Up! - Kako smestiti 16 ljudi u mali gradski automobil?

Kompanija Volkswagen demonstrirala je koliko je prostran novi model Up! U unutrašnjost ovog mini automobila, predviđenog za prevoz četiri putnika, smešteno je petnaest žena i jedan muškarac. Dve osobe su smeštene u prtljažnik zapremine 251 litar, jedna je legla na instrument tablu, sedam na zadnja sedišta, a ostali u slobodan prostor...

Saveti o zimskim pneumaticima - Lekcija 1

Saveti o zimskim pneumaticima - Lekcija 1

Samo nekoliko dana nas deli od obaveze (a pre svega potrebe!), da letnje pneumatike zamenimo zimskim. Zima se nezadrživo bliži, termometar je već nekoliko puta pokazao vrednosti oko 0°C, na planinama je prvi sneg pao pre nekoliko dana, a temperature su uveliko "u minusu"...

Fiat Automobili Srbija donirala opremu Politehničkoj školi u Kragujevcu

Fiat Automobili Srbija donirala opremu Politehničkoj školi u Kragujevcu

Kompanija Fiat Automobili Srbija donirala je Politehničkoj školi u Kragujevcu tehnološki naprednu Siemens i Comau opremu namenjenu školskim laboratorijama. Donacija vredna skoro 90.000 evra omogućiće učenicima Politehničke škole da svoje teorijsko znanje dodatno upotpune veštinama koje će im biti značajne u daljem školovanju i radu...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje