Pet Euro NCAP zvezdica za novu Toyotu Yaris

Novi Yaris je nagrađen sa maksimalnih 5 zvezdica, što još jednom potvrđuje tradicionalnu bezbednost ovog modela. Od prve generacije, Yaris se je uvek dobro pokazao na Euro NCAP testu bezbednosti, pa je prvobitni Yaris 2000. godine proglašen za najbezbednije vozilo u supermini klasi, dok je druga generacija 2005. nagrađena sa 5 zvezdica.

Najnoviji model je dobio najviše ocene na Euro NCAP programu za 2011. Osim toga, rezultat iz 2011. zadovoljava predstojeće Euro NCAP standarde za 2012, koji imaju strožije kriterijume po pitanju zaštite pešaka.
Kabina vozila je konstruisana tako da efikasno rasprši energiju frontalnog, bočnog i sudara od pozadi, što smanjuje deformaciju kabine. U slučaju frontalnog sudara, deformacija kabine se sprečava upijanjem i raspršivanjem sile udara preko prednjeg branika, prednjih bočnih delova, A stubova, pražnog lima i donjeg dela karoserije.

Kako bi se poboljšale performanse u slučaju bočnog sudara, na novom Yarisu su preduzete određene mere, kao što je ugradnja pregrada unutar pražnog lima, kako bi se energija sudara efikasno prenela i tako sprečilo lomljenje praga. Takođe, u vratima se nalaze šipke koje apsorbuju energiju, kako bi se ublažila sila udara.
Novi model je opremljen sa sedam SRS vazdušnih jastuka: vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena vozača, prednji bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese pune dužine. Novorazvijeni vozačev i suvozačev bočni vazdušni jastuk sada ima dve komore koje nude bolju zaštitu jer imaju jastuke veće zapremine (grudni koš/abdomen 8 litara; karlica 4.5 litara).

Novi Yaris ima brojne karakteristike koje maksimalno smanjuju povrede pešaka. Materijali koji apsorbuju energiju se nalaze u braniku i pomažu da se umanji energija sudara usmerena na noge pešaka. Radi zaštite tela i glave, struktura haube koja apsorbuje energiju sadrži otvor za vazduh na zadnjem rubu koji se lomi u slučaju sudara, dok prednja krila imaju držače koji apsorbuju energiju.
Takođe je dostupan sveobuhvatan asortiman aktivnih bezbednosnih sistema. uključujući sistem protiv blokiranja točkova (ABS), elektronsku raspodelu sile kočenja (EBD), kontrolu stabilnosti pri skretanju (CSC), sistem pomoći pri kočenju (BA), kontrolu proklizavanja (TRC) i sistem kontrole stabilnosti vozila (VSC).
Novi Yaris je dizajniran da evropskim kupcima pruži najviši nivo aktivne i pasivne bezbednosti, kao i zaštite pešaka od udara.
Toyota Srbija
Foto: Euro NCAP