AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Bio je to moćan automobil koji je osvojio srca i maštu ljudi iz raznih delova sveta, postavši motiv zidnih postera, majica i pesama naredne četiri decenije. Sada se vratio, bolji i moćniji nego ikada, spreman da ponovno preuzme svoje počasno mesto na evropskim putevima – i zidovima dečijih spavaćih soba...

Potpuno novi Chevrolet Camaro s V8 motorom i 432 KS vratio se u Evropu nakon decenije odsutnosti, i to s dizajnom koji je odmah prepoznatljiv i potpuno moderan.

Savremen dizajn za 21.vek izraz je Camarovog bogatog nasleđa, s nosom u obliku slova V, širokim robusnim stavom i širokim zadnjim ramenima kao prepoznatljivim karakteristikama koje ukazuju na legendarnu prošlost, a istovremeno čine ovaj automobil savremenom ikonom dizajna.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

„Camaro je otelotvorenje snage, udobnosti i tehnologije, nudeći izvrsnu vrednost za novac koju naši konkurenti ne mogu da nadmaše“, kaže Wayne Brannon, predsednik i izvršni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Detaljno testiran u praksi na čuvenoj nemačkoj trkačkoj stazi Nürburgring, Camaro je dizajniran posebno za evropske kupce, s potpuno novim oslanjanjem i čitavim nizom drugih poboljšanja.

Camarove vitalne statistike jednako su impresivne kao njegov dizajn. S ručnim prenosom dolazi fantastični 6,2-litarski LS3 V8 motor s 432 KS i 569 Nm obrtnog momenta pri 4.600 obrtaja u minuti. To znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabriolet verziju. Automatski prenos uparen je sa 6,2-litarskim L99 V8 motorom s 405 KS koji daje 556 Nm obrtnog momenta pri 4.300 obrtaja u minuti. Automatski kupe dostiže 100 km/h za 5,4 sekunde, s dodatne 0,2 sekunde za kabriolet. Camaro nudi impresivnu najveću brzinu od 250 km/h.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Potpuno evropski

Ovaj automobil pleni još izdaleka jer se njegov dubok, brujeći V8 motor čuje i najavljuje njegov skori dolazak.

Evropski Camaro sličan je po sadržaju modelu 2SS koji je ponuđen na severnoameričkom tržištu. Novi model, prvi za Evropu, dolazi s potpuno novim FE4 oslanjanjem razvijenim posebno za ovo tržište. Oslanjanje koje karakteriše povećanje čvrstine i bočne stabilnosti koje znatno povećava performanse i upravljivost pri velikim brzinama pokazalo se tako popularnim da će se nuditi s automobilima iz nove modelske godine u SAD-u s boljim paketima opreme. FE4 oslanjanje ima ponovo ugrađene prednje i zadnje amortizere i nove krute prednje (23 mm) i zadnje (24 mm) stabilizatore.

„Naš cilj bio je da konstruišemo preciznije sportsko oslanjanje s boljim sposobnostima držanja podloge. Primenili smo sve što smo naučili iz intenzivnih testiranja u praksi, na trkačkim stazama, kako bismo poboljšali geometriju oslanjanja za glatkiju vožnju u krivinama, neutralniji balans tokom oštrijih zavoja i što manje proklizavanje“, rekao je Al Oppenheiser, glavni inženjer zadužen za Camaro.

20-inčne felne uparene s Pirellijevim PZero gumama osiguravaju da se snaga kvalitetno iskorišćava, dok Brembo disk-kočnice s ABS-om u kombinaciji sa StabiliTrakom i kontrolom proklizavanja osiguravaju efikasno kočenje i brzu vožnju u krivinama. Točkovi su smešteni na spoljašnjem delu kako bi bili naizgled izravnati s površinom karoserije i odavali utisak agilnosti i robusnog stava.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Zadivljujuć spoljašnji izgled

Ukoliko žudite za anonimnošću i uklapanju u mase, Camaro verovatno nije automobil za Vas. „Od samog početka, osnova novog Camara bila je da mora da izgleda odlično, ima vrhunske performanse i bude pristupačan u pogledu cene“, rekao je Oppenheiser.

Prednji deo u obliku slova V okružen je prednjim svetlima visokog intenziteta sa svetlećim ksenonskim LED prstenovima koja oponašaju duboko usađene oči i daju Camaru pomalo preteći izgled. Chevrolet zlatna leptir-mašna s ponosom ukrašava prednji deo automobila i usmerava poglede preko kupolastog poklopca motora čime se dobija utisak pokreta čak i kada je automobil parkiran.

Zadnja maska je jedinstvena za evropske modele Camara. Dvostruka LED zadnja svetla odražavaju jedinstven izgled prednjeg dela vozila. Dizajn zadnjeg dela zaokružen je velikim okruglim hromiranim vrhovima izduvnih cevi, sličnim onima kod Corvette Z06.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Dizajn enterijera

Celi niz zvučno izolacionih elemenata osigurava da se čim uđete u novi Camaro osećate kao da ste ušli u drugi svet, premda ćete u unutrašnjosti uvek čuti moćno brujanje V8 motora.

Integrisani dizajn središnje konzole kombinuje kontrole multimedijalnog sistema i klimatizacije u jednom komadu moderne elektronike s velikim dugmićima koje je lako dohvatiti, s gumenim i hromiranim detaljima – tako da odgovaraju modelu automobila u kojem se nalaze.

Chevrolet ledenoplavo ambijentalno svetlo proteže se duž vrata. Ista plavičasta nijansa karakteristična je za brzinomer s leve strane i brojač okretaja s desne, dok su u sredini prikazane preostale informacije bitne vozaču. Opcionalno narandžasto ambijentalno osvetljenje dostupno je s paketom opreme za enterijer Inferno Orange.

Četvorodelni skup instrumenata ispred menjača vraća nas do legendarnog Camara iz 1969., no uključuje moderno LED pozadinsko osvetljenje. Paket uključuje pokazivač temperature ulja, pritiska ulja, temperature menjačkog ulja i voltaže akumulatora.

Sportska sedišta posebno su oblikovana i imaju zaobljen gornji deo s naglašenim štepom.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Čudo tehnologije

Veliki vozački informacioni centar pruža uvid u sve podatke – uključujući potrošnju, informacije o putu i pritisku u gumama – potrebne kada ste na putu. Camaro je jedino vozilo u svojoj klasi koje nudi „Head Up Display” kao deo standardne opreme. Ova opcija prikazuje ključne informacije, kao što su brzina i trenutno odabrana pesma ili radio stanica, na samom vetrobranskom staklu tako da vozač u svakom trenutku prati što se događa na putu. Zadnji parking senzori s kamerom i šest vazdušnih jastuka standardni su, kao i ISOFIX nosači za najmlađe obožavatelje sportskih automobila.

Camaro nudi beskompromisnim obožavateljima dobrog zvuka vrhunski Boston Acoustics sistem od devet zvučnika. USB priključci za lične uređaje i Bluetooth takođe su deo paketa.

100 godina Chevroleta: Camaro - Ponovno rođenje legende

Aktivno upravljanje gorivom

Premda ekonomična potrošnja goriva možda i nije najviše na listi prioriteta vlasnika Camara, sistem aktivnog upravljanja gorivom L99 motora automatski gasi četiri od osam cilindara tokom niskih opterećenja čime se smanjuje potrošnja goriva. Ovo donosi uštede i do 7,5%.

Modeli Camara s ručnim menjačem imaju kombinovanu potrošnju od 14,1 litre na 100 km, dok su automatske verzije još bolje s kombinovanom potrošnjom od 13,1 litre na 100 km.

Chevrolet

Električni Renault Kangoo ZE već u prodaji

Električni Renault Kangoo ZE već u prodaji

Električna vozila marke Renault su realnost! Dostavni van iz linije automobila Z.E. (Zero Emissions), Kangoo ZE danas je stigao do prvog Renault dilera. Cena modela Renault Kangoo ZE u Francuskoj iznosi 15.000 evra, bez PDV-a, umanjena za maksimalnu beneficiju, koja u Francuskoj iznosi 5.000 evra...

Specijalna akcija u Opelu - Staro za novo

Specijalna akcija u Opelu - Staro za novo

Opel  predstavlja jedinstvenu akciju zamene starih automobila za nove, gde na jednostavan način možete da dođete do novog Opela i uživate u komforu izuzetnih automobila sa vrhunskim performansama, u savršenom spoju funkcionalnosti i udobnosti...

Peugeot 208 – Video predstavljanje

Peugeot 208 – Video predstavljanje

Peugeot 208 je napustio stil svojih prethodnika i slično kao model 508, nastavio aktuelni dizajn kompanije sa lavom u znaku. Peugeot 208, u odnosu na svog prethodnika je kraći za 70 mm i 10 mm niži, što je uticalo na prosečno smanjenje mase od 110 kilograma...

Fiat Sedici (2012): Mali facelift za mali crossover

Fiat Sedici (2012): Mali facelift za mali crossover

Italijanski blizanac modela Suzuki SX4, blago je modernizovan za modelsku godinu 2012. Facelift crossover modela Fiat Sedici, koji je od 2006. godine prodat u više od 76 hiljada primeraka, odnosi se na modifikovan izgled i bogatiju opremu...

Volkswagen CC (2012): Prve fotografije i informacije

Volkswagen CC (2012): Prve fotografije i informacije

Volkswagen privodi kraju proces promene dizajnerskog stila, a poslednji na listi je bio model Passat CC. Nova generacija ovog atraktivnog modela, biće premijerno predstavljena na autosalonu u Los Angelesu, a dve nedelje pre zvanične premijere, nemački proizvođač je objavio prve fotografije i informacije...

Skulptura za rodni grad Ševrolea povodom stogodišnjice

Skulptura za rodni grad Ševrolea povodom stogodišnjice

Chevrolet će naručiti izradu savremenog javnog umetničkog dela u gradu La Šo de Fon, rodnom mestu jednog od osnivača brenda, Luja Ševrolea. Skulptura će obeležiti 100 godina od osnivanja jednog od najboljih automobilskih brendova u svetu. Umetničko delo će se podići na Park del Uestu (Parc de l’Ouest) u La Šo de Fonu.

Nova Opel Astra OPC - Prva fotografija i informacije

Nova Opel Astra OPC - Prva fotografija i informacije

Nova Opel Astra GTC dobija na oštrini: Krunisana slava novog kompaktnog kupea u sportskom stilu pojaviće se na leto 2012. godine u obliku visoko-performantne OPC (Opel Performance Center) varijante. Astru OPC pokreće benzinski, dvolitarski Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem...

Agencija za bezbednost saobraćaja: Javni rizik stradanja motociklista

Agencija za bezbednost saobraćaja: Javni rizik stradanja motociklista

Agencijа zа bezbednost sаobrаćаjа nа svojoj internet strаnici www.abs.gov.rs redovno objаvljuje rezultаte istrаživаnjа strаdаnjа u sаobrаćаju pojedinih kаtegorijа učesnikа u sаobrаćаju po opštinаmа Republike Srbije u vidu odgovаrаjućih mаpа rizikа. Poslednjа od tih mаpа je mаpа rizikа strаdаnjа motociklistа po opštinаmа Republike Srbije.

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje